قصه های شاهنامه صوتی

قصه های شاهنامه صوتی
قصه های شاهنامه صوتی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به ویکی شاهنامه است.


دانلود pdf شاهنامهDownloads-icon

وب اپلیکیشن شنوتو را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید

1- وب سایت شنوتو را در مرورگر سافاری باز کنید

2- در نوار پایین دکمه ios_share”share” را انتخاب کنید

3- منوی باز شده را به چپ بکشید و گزینه add_box”add to home screen” را انتخاب کنید

4- در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید

قصه های شاهنامه صوتی

گروه فرهنگی دستان118

گروه فرهنگی دستان118

گروه فرهنگی دستان118 تقدیم می کند
dastan118.ir

—–

سلام
قسمت های ۲۵۱ تا ۲۶۷ که مربوط به ادامه جنگ رستم و سهراب هستند بارگذاری نشده اند.

بعدفصل دومه شاهنامه دیگه ریدین رفتین

قسمت ۷۸ ساو و سهیل یکی ۲ داستان جا انداختین انگار

قسمت خیانت برادرانه ایرج و کشتنش پس زمینه صدا چیه دقیقا بعضی وقتها صداش میاد :)) چک کنید لطفا

دستت درد نکنه. کارمون رو راحت کردین کی میخواست اون کتاب ضخیم رو بخونه.( 6هزهر بیت) واسه همین هیچ وقت هیچکس نمی خوند شاهنامه رو. همون اول که ضخامت کناب و میبینیم پشیمون میشدیم.

سلام
لطفا تا پایان شاهنامه پیش برین. کار بزرگی کردین. خیلی مشتاقم بقیه کار رو گوش بدم. من 2 روزه یک سره دارم گوش میدم.
به نظرم شاهنامه بزرگترین فیلمنامه جهانه که میشه ازش یک سریال هزار قسمتی هالیوودی ازش ساخت.
شاهکار این فیلنامه هم اینه که فردوسی همش رو به شعر سروده. پر از درس اخلاق و یکتاپرستیه. واقعا با شاهنامه میشه باور از دست رفته ایرانی ها نسبت به خودشون رو دوباره بدست آورد.

خیلی عالی هست خدا خیرت بده کاش توی مدرسه معلمامون برامون این داستان ها رو تعریف می کرد.

سلام ادامه شاهنامه رو کی میزارید ممنون…

دمتون گرم من که خیلی حال کردن ..
ممنون

به نظرم همین که ادبیات قدیم و منظم رو به زبان روان دوره ما برگردوندن خیلی قابل ستایشه و امیدوارم این راه ادامه داشته باشه و فیلم هایی هم ساخته بشه.
من به عنوان یک ایرانی داستان زیادی از ادبیات خودم بلد نیستم ولی سیندرلا و جک و لوبیا سحر آمیز و … رو بلدم این مایه شرمه که من ریشه خودم رو نمی دونم اما همانطور که گفتم این یک قدم با ارزشه.
ممنون و ایزد پاک به همراهتان

وب اپلیکیشن شنوتو را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید

1- وب سایت شنوتو را در مرورگر سافاری باز کنید

2- در نوار پایین دکمه ios_share”share” را انتخاب کنید

3- منوی باز شده را به چپ بکشید و گزینه add_box”add to home screen” را انتخاب کنید

4- در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید

قصه های شاهنامه صوتی

گروه فرهنگی دستان118

گروه فرهنگی دستان118

گروه فرهنگی دستان 118 تقدیم میکند.
نویسنده مرشد سید مصطفی سعیدی
گوینده سمیه امیری
وبسایت www.dastan118.ir

وبسایت www.dastan118.ir

وبسایت www.dastan118.ir

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

سبد خرید خالی است

لیست مورد علاقه شما خالی است

دانلود ها » کتاب صوتی شاهنامه فردوسی با صدای استاد قادرپناه

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فایل های شاهنامه با صدای اساتید استاد اسماعیل قادرپناه به مدت 110 ساعتقصه های شاهنامه صوتی

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

اگر این کتاب را دوست دارید’به ما بگید

کتاب صوتی شاهنامه فردوسی گردآوری شده توسط استاد پژمان پورحسین با صدای استاد قادرپناه به همراه شاهنامه خوانی با صدای استاد محجوب

شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های جهان، مهم‌ترین نامهٔ اندیشهٔ سیاسی ایران‌شهری در دورهٔ اسلامی ، شاهکار حماسی زبان فارسی و حماسهٔ ملی ایرانیان و نیز بزرگ‌ترین سند هویت ایشان است، چنان که ضیاءالدین ابن اثیر آن را قرآن ایرانیان خوانده‌است.

شاهنامه اثری است منظوم در حدود پنجاه‌هزار بیت در بحر متقارب مثمن محذوف (یا مقصور) (فعولن فعولن فعولن فعل (فعول) . سرایش آن حدود سی‌سال به طول انجامید.

من این نامه فرخ گرفتم به فال    همی رنج بردم به بسیار سال

آخرین ویرایشهای فردوسی در شاهنامه در سالهای ۴۰۰ و ۴۰۱ هجری قمری روی‌داد.

به پیشنهاد بنیاد فردوسی «هزارهٔ سرایش شاهنامه» در یونسکو بر پایهٔ هجری خورشیدی به نام ایران در فهرست رویدادهای علمی، فرهنگی و هنری ۲۰۱۱–۲۰۱۰ در سی و پنجمین کنفرانس عمومی یونسکو به ثبت رسید و در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۰ هزارمین سالگرد پایان سرایش شاهنامه به کوشش بنیاد فردوسی و از سوی ایران و سازمان یونسکو در تالار کنفرانس عمومی یونسکو با حضور نمایندگان ۱۹۲ کشور عضو جشن گرفته شد.

کتاب صوتی شاهنامه فردوسی شرح احوال، پیروزی‌ها، شکستها، ناکامی‌ها و دلاوری‌های ایرانیان از کهن‌ترین دوران (نخستین پادشاه جهان کیومرث) تا سرنگونی دولت ساسانی به دست تازیان است (در سده هفتم میلادی).

کشمکش های خارجی ایرانیان با هندیان در شرق، تورانیان در شرق و شمال شرقی، رومیان در غرب و شمال غربی و تازیان در جنوب غربی است.

افزون بر سیر خطی تاریخی ماجرا در شاهنامه داستانهای مستقل پراکنده‌ای نیز وجود دارند که مستقیماً به سیر تاریخی مربوط نمی‌شوند.

از آن جمله: داستان زال و رودابه، رستم و سهراب، بیژن و منیژه، بیژن و گرازان (که بخشی از داستان بلند بیژن و منیژه است)، کرم هفتواد و جز اینها برخی از این داستانها به طور خاص چون رستم و اسفندیار و یا رستم و سهراب از شاهکارهای مسلم ادبیات جهان به شمار می‌آیند.

باید دانست که بن‌مایه‌های داستانهای شاهنامه ساختهٔ فردوسی نیست و این داستان‌ها از دیرباز در میان ایرانیان رواج داشته‌اند.

مثلاً در کتابهای پهلوی مانند بندهشن، ایاتکار زریران (که مشابهت های بسیار با گشتاسب‌نامه دقیقی دارد) و دینکرد تلمیحات و اشارات بسیاری به قهرمانان و پهلوانان شاهنامه وجود دارد. 

هم‌چنین در اوستا خصوصا در نسک یشت‌ها اشارات فراوانی به بسیاری از شخصیتهای شاهنامه (پیشدادیان و کیانیان) شده‌است.

این موضوع در همه آثار حماسی بزرگ به چشم می‌خورد به این معنا که در آغاز (و شاید برای مدتی مدید) داستانهای حماسی در میان مردم دهان به دهان و از نسلی به نسلی سینه به سینه می‌گردد تا آن‌که شاعر توانا و با ذوق و قریحه‌ای پدیدار شده و اثری بزرگ از روی آنها می‌آفریند.

مأخذ اصلی فردوسی در به‌نظم کشیدن داستانها، شاهنامهٔ منثور ابومنصوری بود که چندی پیش از آن توسط یکی از سپهداران ایران‌دوست خراسان از روی آثار و روایات موجود گردآوری شده بود.

فردوسی در شاهنامه از پنج راوی شفاهی نیز به نامهای آزادسرو، شادان برزین، ماخ پیر خراسانی، بهرام و شاهوی یاد کرده که او را در بازگو کردن داستانها یاری رسانده‌اند اما ذبیح‌اله صفا استدلال کرده‌است که به احتمال فراوان راویان یادشده مربوط به روزگاران پیشین بوداند و فردوسی به جهت احترام از آنان سخن به زبان آورده و هیچ‌کدام معاصر با حکیم توس نبوده‌اند

کتاب صوتی شاهنامه فردوسی با صدای استاد قادر پناه خوانشی است از  کتاب کامل شاهنامه که توسط پژمان پورحسین گردآوری شده است.

به همراه کتاب صوتی شاهنامه با صدای استاد قادرپناه، فایل های شرح و تفسیر و کتاب صوتی شاهنامه فردوسی با صدای دکتر محجوب هم تقدیم علاقمندان به ادبیات کهن ایران میگردد.

برای خرید نرم افزار شاهنامه با صدای استاد قادرپناه به سایت نور مراجعه فرمایید.

باسلام
من کتاب رو خریدم ولی لینک دانلود نیامد لطفا راهمنایی کنین

سلام
لینک های دانلود مشکلی ندارند
جناب حسنی ، متاسفانه ایمیلی که ثبت کرده اید اشتباهه ،چند روزه در تلاشم که ایمیل شما را پیدا کنم موفق نشدم.
لطفا در اولین فرصت به ایمیل مدیریت ali8000@gmail.com تماس بگیرید.

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس …به منظور عبور از کپچا لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

شرح زندگی نامه حكیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای شاهنامه : استاد بزرگ ادبیات پارسی ، حكیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی طوسی، حماسه سرای بزرگ ایران و از شاعران مشهور عالم و ستاره در خشنده آسمان ادب پارسی و از مفاخر نامدار ملت ایرانست كه به سبب همین عظمت مقام و مرتبت ، سرگذشتش مانند دیگر بزرگان دنیای کهن با افسانه و روایات مختلف در آمیخته است. زادگاه او قریه باژ از روستاهای ناحیه طابران (یا: طبران) طوس بود، یعنی همانجا كه امروز آرامگاه اوست، و او …

اين وبسايت متعلق به سلام صدا ميباشد و تمامی حقوق آن محفوظ ميباشد .


https://hiword.ir/wp-content/uploads/2017/11/001-shahnameh-www.Hiword.ir_.mp3Downloads-icon


https://hiword.ir/wp-content/uploads/edd/2019/05/شرح-و-تفسیر-شاهنامه-محجوب1.mp3Downloads-icon

شاهنامه فردوسی نه‌تنها بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین حماسه منظوم ادبیات ایران است، بلکه در میان آثار حماسی دنیا نیز شهرت بسیاری دارد و شناخته‌شده است. فردوسی در این اثر عظیم خود، به روایت منظوم افسانه‌ها و تاریخ ایران از آغاز تا حمله عرب‌ها به ایران و دوره پادشاهیِ پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان می‌پردازد.
درباره کتاب صوتی شاهنامه فردوسی؛ بخش اول:
بدون شک همه ما آوازه این اثر حماسی را که شاعری همچون فردوسی بخشی از زندگانی‌اش را صرف سرودن آن کرد، شنیده‌ایم. احتمالا بیشتر ما هم بخش‌هایی از این شاهکار ادبی را در دوران…

(بیشتر بخوانید)

شاهنامه فردوسی نه‌تنها بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین حماسه منظوم ادبیات ایران است، بلکه در میان آثار حماسی دنیا نیز شهرت بسیاری دارد و شناخته‌شده است. فردوسی در این اثر عظیم خود، به روایت منظوم افسانه‌ها و تاریخ ایران از آغاز تا حمله عرب‌ها به ایران و دوره پادشاهیِ پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان می‌پردازد.

بدون شک همه ما آوازه این اثر حماسی را که شاعری همچون فردوسی بخشی از زندگانی‌اش را صرف سرودن آن کرد، شنیده‌ایم. احتمالا بیشتر ما هم بخش‌هایی از این شاهکار ادبی را در دوران مدرسه و در کتاب‌های ادبیات‌مان خوانده‌ایم. برخی دیگر نیز به‌ دلیل علاقه‌مان در خانه، محل کار و کتابخانه‌مان نسخه‌ای از شاهنامه را داریم و قسمت‌هایی از آن را بارها خوانده‌ایم.

احتمال این‌که همه ما بتوانیم تمام شاهنامه فردوسی را در زمان کوتاه یا بازه زمانی چندماهه بخوانیم خیلی کم است. حتی بسیاری از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی نمی‌توانند، این اثر عظیم را در طول چند ترم بخوانند. خواندن اگر سخت باشد، اما شنیدن راحت است. زیرا به‌جای دست گرفتن شاهنامه که احتمالا هم کتابی با حجم کم نیست، می‌توانیم آن را از طریق نسخه‌های صوتی‌اش و در زمان‌های مُرده گوش کنیم تا بعدها بتوانیم این ادعا را داشته باشیم که ما آشنایی کاملی با این شاهکار ادبی کشورمان داریم.قصه های شاهنامه صوتی

در این نسخه صوتی، بخش‌هایی از شاهنامه با اجرا و خوانش گویندگان برای علاقه‌مندان به اشعار کلاسیک، به‌ویژه علاقه‌مندان به شنیدن شاهنامه در دسترس قرار گرفته است. این کتاب صوتی با عنوان شاهنامه شامل بخش‌های زیر است:

عالی

عالی آرام بخش عالی عالی پیشنهاد میکنم حتما بخرید عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی پیشنهاد میکنم حتما بخرید

خیلی عالی و خوب بود.

سپاس از شما
اما ایکاش از نسخه دیگری برای تهیه این اثر استفاده میشد
چاپ مسکو اعتبار کاملی نزد ما ندارد
اصولا مانند این است کتاب اسطوره روسی را در دانشگاه قزوین تالیف کنند
بدیهی ست شعر فارسی میباید توسط فارسی زبان تهیه و تنظیم گردد و چاپ مسکو دارای اشتباهات زیادی است.

زنده باد حکیم ابوالقاسم فردوسی

سپاسگزارم عالی است

سلام لطفاً نسبت ب تکمیل شاهنامه فردوسی اقدام کنید ممنونم از شما و بیشتر براش تبلیغ کنید

با عرض سلام و تشکراز لطف شما برای چنین آثار تاریخی وبی نظیری ممنونم…

درودوسپاس ازشما

دو اثر در تاریخ ادبیات ایران بلکه حتی جهان بی بدیل است ،یکی شاهنامه ی حکیم ابوالقاسم فردوسی و دیگری مثنوی معنوی خداوندگار مولانا جلال الدین….امیدوارم به همت عزیزان این دو اثر تکرار نشدنی به گوش جان همه ی عزیزان دوست دار کتاب برسد،اما چرا این دو اثر ارزشمند در عنوان اصلی صفحه ی فروشگاه نوار معرفی نشده است؟؟!!!!لطفا به تاریخ،ادبیات پارسی و عرفان و حکمت ایرانی با معرفی و گوش جان سپردن به این دو اثر کمک کنیم.

عالی من به کتاب های شاهنامه خیلی علاقه دارم

کار فرهنگی شما بسیار قابل تقدیر است.
شاهنامه بخش اول بسیار جذاب و اموزنده بود.
ممنون میشوم اگر بخش های دیگر شاهنامه را تهیه بفرمایید.

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .

قصه های شاهنامه صوتی
قصه های شاهنامه صوتی
0

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *