دعا برای ترس از رانندگی

خواص دارویی و گیاهی

دعا برای ترس از رانندگی
دعا برای ترس از رانندگی

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بعضی افراد می‌گویند رانندگی را دوست ندارند یا از اینکه پشت فرمان بنشینند، می‌ترسند. اگر تا حدی از رانندگی می‌ترسید که باعث اضطراب‌تان می‌شود، ممکن است دچار بیماری «ترس از رانندگی» باشید. این نوع ترس باعث می‌شود تا وقتی که در حال رانندگی هستید یا در اتومبیلی در حال حرکت نشسته‌اید، احساس کنید زندگی‌تان در خطر است. حتی ممکن است حملات عصبی، بالا رفتن ضربان قلب، نفس نفس زدن یا احساس وحشت را تجربه کنید. اگر اضطراب در زمان نشستن پشت فرمان بر شما غلبه کرده و مانع از رانندگی با آسودگی خاطر می‌شود، مهم است که با آن رو به رو شوید. این مقاله راهکارهای مواجهه با ترس از رانندگی و غلبه بر آن را توضیح می‌دهد.دعا برای ترس از رانندگی

شما باید هم در زمانی که پشت فرمان می‌نشینید و هم زمانی که در اتومبیلی در حال حرکت قرار دارید، احساس آرامش کنید. لباس و کفش راحت بپوشید. قبل از اینکه اتومبیل را برانید، نشستن در آن و آرام شدن را تمرین کنید. موسیقی آرامش‌بخش پخش کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بر احساس اضطراب‌ غلبه کنید و نیز باعث می شود صدای اتومبیلٰ‌های دیگر را نشنوید.

وقتی سرنشینان در اتومبیل سروصدا می‌کنند، حتی حرفه‌ای‌ترین راننده‌ها‌ هم ممکن است مضطرب شوند.

برای افزایش احساس امنیت در خودتان، همه‌ی تعمیرات مورد نیاز اتومبیل‌تان را انجام دهید.

اگر احساس شروع حمله‌عصبی دارید یا ماهیچه‌های گردن و سینه‌تان شروع به انقباض کرده، نفس عمیقی به داخل ریه‌های‌تان بکشید. به آرامی بازدم‌تان را از بینی خارج کنید و در عین حال بر گرفتن هوا از انتهای ریه‌های‌تان متمرکز شوید. اجازه دهید شکم‌تان بزرگ شود و زمانی که نفس‌تان را نگه می‌دارید، یک لحظه مکث کنید. به آرامی بازدم‌تان را خارج کنید و اجازه دهید کل بدن‌تان آرام بگیرد.

می‌توانید این فرآیند را ۱۰ مرتبه با شمارش معکوس از ده، برای هر نفس تمرین کنید. تلاش کنید که هر ۱۰ بار را کامل انجام دهید.

گروهی از ماهیچه‌های بدن‌تان را منقبض و شل کنید تا پی ببرید که چگونه می‌توانید گرفتگی را نگه داشته و آزاد کنید. با گره کردن مشت‌تان برای ۷ الی ۱۰ ثانیه شروع کنید. مچ‌تان را برای ۱۵ الی ۲۰ ثانیه شل کنید و در همان حال به اینکه چطور گرفتگی، ماهیچه‌های دست‌تان را رها می‌کند، دقت کنید. این تمرین را با گروه‌ دیگری از ماهیچه‌ها مثل حرکت بازوها، سر و قسمت‌های پایین و پشت بدن‌تان تا پا و انگشتان پا، انجام دهید.

آرام‌سازی پیشرونده‌ی عضلات را می‌توانید روزی ۲۰ دقیقه، حتی زمانی که اضطراب ندارید، تمرین کنید. این کار احساس کنترل بر حالات‌تان را افزایش و میزان حملات عصبی را کاهش داده و تمرکز شما را بالا می‌برد.

جملات مثبت، عباراتی کوتاه و مثبت هستند که به شما یادآوری می‌کنند که می‌توانید تغییر ایجاد کنید. برای رانندگی می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید:

ممکن است افرادی به شما بگویند که باید با ترس‌تان روبه‌رو شوید. قرار دادن خودتان در مقابل ترس، مخصوصا زمانی مهم است که به دلیل ترس از اینکه دچار حملات عصبی شوید، از رانندگی خودداری می‌کنید. درمان از راه مواجهه یکی از مهم‌ترین راه‌های غلبه بر ترس است،‌ اگرچه باید بدانید و قادر باشید که پیش از شروع، از تکنیک‌های آرام‌سازی استفاده کنید. از این طریق مقداری احساس کنترل در حین مواجهه با ترس‌تان خواهید داشت.

رو‌به‌رو نشدن با ترس‌تان در واقع ترس را بدتر کرده و به مرور می‌تواند باعث ترس‌های دیگر شود.

با سطوح اضطراب‌تان آشنا شوید تا بتوانید قبل از رسیدن به یک حمله‌ی عصبی کامل، اقدام کنید. داشتن مقیاس اضطراب همچنین به شما کمک می‌کند تا بدانید که چه زمانی قبل از رسیدن به میزان اضطراب متوسط، باید دست از مواجهه بردارید. این مقیاس باید ویژگی‌های فیزیکی و ذهنی اضطراب را تشریح کند. مثالی از مقیاس به شکل زیر است:

۰. کاملا آرام: بدون تنش، آرام، احساس آرامش

۱. اضطراب کم: کمی احساس پریشانی، محتاط‌تر یا آگاه‌تر

۲. اضطراب ملایم: گرفتگی عضلات، سوزش یا آشوب در معده

۳. اضطراب متوسط: افزایش ضربان قلب و تنفس،‌ کمی احساس ناٰراحتی اما شرایط همچنان تحت کنترل

۴. اضطراب آشکار:‌ گرفتگی آشکار عضلات،‌افزایش احساس ناراحتی، شروع نگرانی در مورد کنترل وضعیت

۵. آغاز حمله‌ی عصبی: قلب به شدت می‌تپد یا ضربانش نامنظم شده، سرگیجه،‌ ترس آشکار از دست دادن کنترل،‌ تمایل به فرار

۶. حمله‌ی عصبی متوسط: تپش قلب، دشواری در تنفس و احساس گم‌شدگی

۷ تا ۱۰. حمله‌ی عصبی کامل: احساس وحشت، ترس از مرگ و افزایش احساساتی که در حمله‌ی عصبی متوسط وجود داشت

دقیق باشید و هر آنچه که باعث ترس از رانندگی می‌شود را روی کاغذ بیاورید. سپس لیست‌تان را مرور کرده و این ترس‌ها را به ترتیب از کمترین تا بیشترین رتبه‌بندی کنید. اینکار به شما کمک می‌کند تا به تدریج با ترس‌های‌تان مواجه شوید. اما بهتر است به آرامی این مسیر را طی کنید تا هیچ‌گاه کنترل موقعیت از دست‌تان خارج نشود.

با کمترین ترس از لیست‌تان شروع کنید و به تدریج با آن مواجه شوید، تا زمانی که دیگر هیچ احساس اضطرابی نداشته باشید. زمانی که در یک مورد مهارت پیدا کردید، به سراغ مورد بعدی در لیست بروید. مثلا لیستی از ترس‌هایی که قرار است با آنها مواجه شوید می‌تواند به این شکل باشد:

اگر حتی نمی‌توانید به عنوان سرنشین در اتومبیل بنشینید، مراحل درمان از راه مواجهه را دنبال کنید. به جای رانندگی، به تدریج با ترس از نشستن در اتومبیلی با راننده‌ی مورد اعتمادتان رو به رو شوید. فردی را انتخاب کنید که با بیشترین احتیاط رانندگی می‌کند. وقتی در زمان نشستن در کنار آن راننده به آرامش رسیدید، نشستن در کنار رانندگی دیگر را امتحان کنید.

سعی کنید بفهمید که در چه حالتی به عنوان مسافر در آرام‌ترین شرایط هستید. مثلا ممکن است در صندلی عقب بنشینید یا ترجیح دهید در کنار راننده باشید. همه‌ی این موارد را امتحان کنید تا به حالت ایده‌آل برای خودتان برسید.

اکثر افراد از نشستن پشت فرمان برای اولین بار می‌ترسند. برای کم کردن ترس‌تان، مربی باتجربه‌ای که راننده‌ای ماهر است و سابقه‌ی آموزش به رانندگان مبتدی فراوانی دارد را انتخاب کنید. راننده‌ای خوب می‌تواند به شما اطیمنان لازم را دهد تا زمان نشستن پشت فرمان،‌ احساس آرامش کنید.

بهتر است به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کنید. ممکن است متوجه شوید که تمام اضطراب شما درباره‌ی رانندگی به خاطر مربی قبلی‌تان است، مخصوصا اگر آن مربی یکی از آشنایان‌تان بوده باشد.

اگر ترس از رانندگی باعث اختلال در زندگی‌تان شده است، باید به دنبال درمان دارویی و روانی باشید. اگر مطمئن نیستید که از چه کسی کمک بخواهید، به دکترتان مراجعه کنید تا شما را به افراد حرفه‌ای و آموزش دیده معرفی کند. ممکن است با دکتر خودتان، یک روانشناس، یک روانپزشک و یا مشاور متخصص در زمینه‌ی ترس ملاقات کنید.

اگر به خاطر ناتوانی در رانندگی دچار افسردگی شده‌اید، حتما کمک بگیرید. به سادگی از کنار ترسی نگذرید که ممکن است باعث ایجاد ترس‌های دیگر شود.

ممکن است با یک مشاور یا روان‌درمان در مورد ترس از رانندگی در خود، کار کنید. علاوه بر تکنیک‌های آرام‌سازی و درمان از راه مواجهه، ممکن است مشاورتان بخواهید که با وی صحبت کنید. صحبت کردن راهی مهم برای ذهن شماست تا یاد بگیرد چطور با ترس کنار بیاید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا درباره‌ی آنچه فراتر از ترس است فکر کنید و می‌تواند به درمان ترس‌تان منجر شود.

انتظار نداشته باشید که مشاور نصیحت‌تان کند. بسیاری از مشاوران فقط گوش داده و سوال می‌پرسند تا شما بتوانید پاسخ‌هایی با فکر داده و با ترس‌تان رو به رو شوید.

اگر ترجیح می‌دهید که در مورد ترس‌تان با گروهی صحبت کنید، یک گروه حمایتی ترس از رانندگی پیدا کنید. ممکن است گروه آنلاینی پیدا کنید که افراد آن همگی تجربه‌ای مشابه شما دارند. همین که بدانید تنها نیستید، به غلبه بر ترس‌تان کمک می‌کند.

می‌توانید با دوستان و خانواده‌تان صحبت کنید. ترس‌تان را با آنها در میان بگذارید و چالش‌های پیش روی‌تان را تشریح کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به یاد داشته باشید که دوستان و اقوامی دارید که از مشکلات شما باخبر هستند.

برگرفته از: wikihow

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')دعا برای ترس از رانندگی

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

نویسنده و عضو هیئت تحریریه چطور

سلام خسته نباشید من چندماه رانندگی کردم در سن ۱۹ سالگی ولی چون تصادف کردم و مادرم دیگه نگذاشت پشت فرمون بشینم اعتماد به نفسم از بین رفت چکار کنم ؟

سلام دوست گرامی
پیشنهاد میکنم توصیه‌های همین مقاله رو اجرا کنید و مطالب زیر رو هم مطالعه کنید:افزایش اعتماد به نفس در زنان با چند راهکار سادهفیلم آموزشی : ۳ روش برای افزایش اعتماد به نفس
براتون ارزوی موفقیت دارم.

خيلى ممنون ،برام خيلى جالب و مفيد بود.واقعا خيلى كمكم كرد اين مقاله تون ،عالى

سلام، خواهش می‌کنم، موفق باشید.

خسته نباشید. بسیار آموزنده بود برای من که دچار این ترس هستم. به مورد پنجم بسیار اعتقاد دارم. نحوه برخورد و واکنش فردی که آموزش میده خیلی مهمه. هم میتونه منبع «آرامش» باشه هم منبع «استرس» …

سلام، خوشحالم که مقاله براتون مفید بوده.

استرس

اسباب بازی های ضد استرس؛ ۱۸ اسباب بازی جذاب برای کاهش استرس

استرس و حالت تهوع؛ ۷ درمان حالت تهوع ناشی از اضطراب


چطور استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم؟

انواع ماساژ؛ ۱۲ ماساژ برای تسکین درد و کاهش اضطراب

استرس و سوزش معده؛ آیا استرس باعث سوزش معده می‌شود؟

آخرین مطالب

چطور یک کمپین بازاریابی موثر را طراحی و راه‌اندازی کنیم؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

خشک کردن گل؛‌ ۵ روش ساده اما مؤثر برای خشک کردن انواع گل

معرفی کتاب سنترال پارک؛ اوج هیجان در یک رمان معمایی-پلیسی

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چرا کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد؟

ترین های جهان

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

سلام مدتی که برای گرفتن گواهینامه اقدام کرده ام. کلاسهای عملی را تمام کرده آماده امتحان شهر می شوم آئین نامه را قبول شدم ولی مدتی احساس آرامش ندارم. گاهی خوشحال از این کار و گاهی افسرده می شوم که شاید بدرد رانندگی نمی خورم. تازه ماشین خریده ام . از سوار شدن به ماشین خودمان ترس دارم. البته این را می دانم تا نداشتن گواهینامه اجازه رانندگی ندارم. فکرم به هم ریخته احساس ضعف می کنم. دائم این سوال در ذهنم می آید آیا می توانم راننده خوب و قانونمندی باشم. آیا روزی را می بینم که با صلاحیت و توانائی ماشین خودمان را سوار شوم؟ نمی دانم چطور در این مورد اعتماد به نفس پیدا کنم؟ از اینکه امتحان شهر قبول نشوم نگرانم . نگران اینکه جلوی همسر و دخترم خجالت زده می شوم؟ کمکم کنید . دلم می خواهد راننده با دقت و توانا و با رعایت کامل مقررات رانندگی کنم. ممنون از شما

با سلام از پاسخ امیدوارکننده شما بسیار ممنونم. احساس بهتری دارم و امیدوارم بتوانم در امتحان رانندگی موفق شوم برایم مهم نیست دفعه چندم قبول شم مهم اینست راننده خوبی باشم. چند جلسه هم با مربی آقا گرفته ام که همسرم هم کنارم باشد. بازهم از صحبتهای ارزنده تان بسیار سپاسگزارم.

بسیار ممنون از مطالب و لینک های مفیدی که میذارید. در واقع جای این توصیه ها خیلی در کلاس های آموزش راهنمایی و راندگی خالیه.

با سلام من دقیقا همین مشکل رو دارم و استرس زیادی هنگام رانندگی دارم
از راهنمایی هاتون ممنون

دعا برای ترس از رانندگی
دعا برای ترس از رانندگی
9


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *