دعا برای بی خوابی نوزاد نی نی سایت

خواص دارویی و گیاهی

دعا برای بی خوابی نوزاد نی نی سایت
دعا برای بی خوابی نوزاد نی نی سایت


نوزاد تازه به دنیا آمده کجا باید بخوابد؟

محققان معتقدند که نوزاد تازه به دنیا آمده باید در اتاق پدر و مادر و در نزدیکی تخت آنها بخوابد، اما نه کنار پدر و مادر.
این کار سبب می شود تا به محض گرسنگی نوزاد، مادر به راحتی او را شیر دهد، زیرا در ماه های اول، نوزاد چندین بار در طی شب بیدار می شود و تقاضای شیر می کند.
یک پژوهش جدید نشان داده است کودکان باید حداقل تا سه سالگی در کنار مادر خود بخوابند، زیرا این امر به سود قلب کودکان است و بر رشد عقلی آنها نیز تأثیر می گذارد.
تختی که کودک بر روی آن می خوابد، باید بسیار ایمن باشد و طوری ساخته شده باشد که در صورت غلتیدن نوزاد (البته در ماه های بالاتر) خطری او را تهدید نکند و از تخت به پایین نیفتد.
نوزاد، مادر خود را حس کرده و از کنار او بودن احساس امنیت و آرامش می کند.
اگر در ماه های اول، نوزاد در اتاق جداگانه و یا احیانا دور از پدر و مادر خوابانده شود، این امنیت از او سلب شده و باعث بروز اضطراب در او می شود.
یک پژوهش جدید نشان داده است که کودکان باید حداقل تا سه سالگی در کنار مادران خود بخوابند، زیرا این امر به سود قلب کودکان است و بر رشد عقلی آنها نیز تأثیر می گذارد.چگونگی قرار گرفتن نوزاد موقع خواب

در طول خواب شبانه، نوزاد باید به پشت خوابانده شود و صورت او به سمت بالا باشد.
از خواباندن نوزاد به روی شکم و یا پهلو خودداری کنید. این کار سبب می شود تا تنفس برای نوزاد سخت شود و اگر پدر و مادر در خواب باشند، نتوانند او را دوباره به پشت برگردانند و احتمال خفگی نوزاد چندین برابر افزایش می یابد.
به شکم خواباندن نوزاد بروز سندروم مرگ ناگهانی را زیاد می کند.


لباس نوزاد در هنگام خواب

بهتر است لباس نوزاد تازه به دنیا آمده برای خواب یک تکه (اصطلاحا لباس سرهمی) باشد.
روی دیوار اتاق نوزاد یک دماسنج نصب کنیم تا در طول مدت خواب، دمای اتاق او را کنترل کنیم و اگر هوا خیلی گرم شده و بدن نوزاد عرق کرده است، دما را کمتر کنیم و اگر هوای اتاق سرد شده و نوزاد سردش شده است، دما را افزایش دهیم.
اگر نسبت به تنظیم دمای اتاق نوزاد بی توجه باشیم، نوزاد بیمار خواهد شد (مثل سرماخوردگی در زمستان یا گرمازدگی در تابستان).
هرگز روی صورت نوزاد خود را با پتوی کلفت در طول خواب نپوشانید، زیرا احتمال دارد که پتو روی صورت او قرار بگیرد و او را خفه کند.
سعی کنید برای نوزاد تازه به دنیا آمده از پتویی که پوشیده می شود (مثل قنداق فرنگی) و مانند لباس سرهمی تمام بدن او را فرا می گیرد استفاده کنید که ایمنی بیشتری دارد.هشداردعا برای بی خوابی نوزاد نی نی سایت

1- هرگز نوزاد خود را روی جای نرم و غیرایمن مانند مبل راحتی، سطح اپن آشپزخانه و صندلی قرار ندهید.
2- هرگز نوزاد خود را روی تخت بزرگسالان رها نکنید و بروید. ممکن است دیگران در اثر بی توجهی بر روی او بنشینند و یا پارچه ای روی او قرار دهند و دچار خفگی شود.
3- به خانم هایی که تازه مادر شده اند توصیه می کنیم در صورتی که نوزادشان را به مهمانی می برند، حتما حواسشان را جمع کنند و طوری گرم صحبت کردن با دیگران نشوند که از نوزاد خود غافل گردند.
با تولد نوزاد، مسولیت جدیدی به مسئولیت پدر و مادر اضافه می شود که اگرچه کمی سخت و دشوار است، اما شیرینی های خاص خودش را دارد.


توصیه هایی برای خواب راحت نوزاد

مهم ترين کاري که بايد انجام دهيد اين است که تفاوت آشكاري بين روز و شب ايجاد كنيد. اين تفاوت را ميتوانيد با چهار روش ساده به وجود آوريد:
الف- براي خواب شبانه نوزاد، محيط را تاريك نگه داريد و هنگام شيردهي شبانه از حداقل نور استفاده كنيد.
ب- وقتي نوزاد آرام شد و به خواب رفت سعي نكنيد با وسواس زياد مرتب به اتاقش برويد و او را چك كنيد. شما با اين كار خواب او را به هم ميريزيد. سعي كنيد وقتي صداي گريه اش را شنيديد به سراغش برويد.
پ- بايد ياد بگيريد گريه هاي واقعي را از بيقراري براي خواب تشخيص دهيد.نوزادتان به طور طبيعي به مرحله سبكتر خواب در فواصل متفاوتي ميرسد و ممكن است، بيقراري كند. فقط وقتي اين گريه ها به طور كامل شدت يافت به آنها جواب دهيد.
ت- سعي كنيد محيط در شب زياد بر نوزادتان اثر نگذارد. موقع شير دادن و تعويض پوشك نوزاد آرام و ساكت باشيد و هنگامي كه واقعا لازم است پوشكش را تعويض كنيد.
جاي آرامي براي خواب نوزاد فراهم كنيد. در تختخواب نوزاد از اسباب بازيهايي كه صدا و نور توليد ميكنند، استفاده نكنيد. سعي كنيد موقع خواب، حالت آرام و ساكتي ايجاد كنيد. همچنين ايده خوب ديگر اين است كه فضاي گرم، نرم و راحتي را براي خواب از همان ابتدا فراهم كنيد. بيشتر نوزادان در يك تختخواب بزرگ نميخوابند، اغلب گهواره را ترجيح ميدهند. يك موسسه تحقيقاتي توصيه ميكند ايمن ترين جا براي نوزادتان در 6 ماه اول تولد، خوابيدن در يك تخت در اتاق شماست. اين كار شير دادن در شب را نيز براي شما آسان تر ميكند.

اگر نوزادتان هميشه متكي به شيوه هايي باشد كه شما براي خواباندن او به كار ميبريد خوابيدن خودش را ياد نميگيرد و اين به معني اين است كه اگر در طول شب بيدار شود نمي تواند به تنهايي دوباره بخوابد.
اجازه دهيد نوزادتان خودش ياد بگيرد كه بخوابد و آرام شود. اكثر والدين ميخواهند شيوه هايي براي خواباندن و آرام كردن به كار گيرند تا نوزاد به خواب رود. اگر نوزادتان هميشه متكي به شيوه هايي باشد كه شما براي خواباندن او به كار ميبريد خوابيدن خودش را ياد نميگيرد و اين به معني اين است كه اگر در طول شب بيدار شود نمي تواند به تنهايي دوباره بخوابد. هميشه وقتي او خوا بآلوده ميشود او را بر روي تختش بگذاريد. شما بايد بتوانيد اين كار را از حدود 3 ماهگي انجام دهيد. وقتي عادت كرد به تنهايي بخوابد و بيدار شود، و دوباره خودش در طول شب بخوابد ديگر مشكلي نداريد.
يك نوزاد بيش از حد خسته،براي خوابيدن در شب مشكل خواهد داشت. بنابراين فرصت چرتهاي روزانه را به اميد اينكه شب خواب بهتري داشته باشد با حقه و كلك از او نگيريد. چرتهاي روزانه او را براساس سنش برنامه ريزي كنيد. براي مثال، در يك ماهگي نوزادتان به حدود 6ساعت خواب روزانه نياز دارد. در 3 ماهگي 4تا 5 ساعت، در 6 ماهگي 3 تا 4 ساعت، اين ساعات را به چند قسمت در طول روز تقسيم كنيد.
زمان خواب را هميشه آرام و يكنواخت و در يك قالب معين قرار دهيد. شما ميتوانيد تعيين وقت خواب يكنواخت و معين را از 2 ماهگي شروع كنيد. هم نوزاد و هم شما به آن علاقه مند خواهيد شد. يعني زمان معين هر روز بايد يكنواخت باشد. اين ساعت ميتواند بين 6 تا 8 بعد ازظهر باشد. 30 تا 60 دقيقه قبل از وقت خوابيدن ميتوانيد كارهايي از قبيل داستان گفتن، حمام كردن، تعويض پوشك يا لباسهاي نوزاد، ماساژ بدن نوزاد، يا آخرين وعده شير دادن را قرار دهيد. استفاده از همه اين رو شها، كمك ميكند تا نوزادتان استراحت كند و خستگي اش تمام شود. ولي باز هم به ياد داشته باشيد، نوزاد را وقتي هنوز بيدار ولي خواب آلود است، پايين بگذاريد.


7 باور اشتباه درباره خواب کودکان

* نوزادان بايد در طول شبانه روز 12 ساعت بخوابند اين فکر اشتباه است. نوزاد تازه متولد شده به 16 تا 17 ساعت خواب و کودک 3 ساله به 12 ساعت خواب نياز دارد.
هر چه سن کودک بالاتر رود، ميزان نياز او به خواب کمتر خواهد شد. مثلاً يک کودک شش ساله به 10 ساعت و يک کودک 12 ساله به 9 ساعت خواب نياز دارد.
* نشانه کم خوابي يا بدخوابي در کودکان، کبودي و سياهي زير چشم است.
اين تصور هم اشتباه است. از جمله نشانه هاي کم خوابي در کودکان، بد بيدار شدن صبحگاهي، خستگي در طول روز، بيداري هاي مداوم شبانه و تندخويي است.
* خواباندن کودکان سر يک ساعت مقرر بي فايده است. اشتباه است. خواباندن کودکان سر يک ساعت مقرر به آنها در ايجاد تدريجي يک خواب خوب و پيشگيري از بروز اختلال در نظم خواب و خواب سبک داشتن کمک مي کند.
* خر و پف کردن کودکان طبيعي است.
اين فکر، اشتباه است. در صورتي که کودک سرماخورده باشد، خروپف طبيعي است اما اگر خرو پف بدون دليل بود، ممکن است لوزه هاي کودک خيلي بزرگ باشد و در اين حالت بايد با پزشک مشورت کرد.
* وقتي کودکي دست و پايش را مي کشد يعني خوابش مي آيد.
اشتباه است نشانه هاي خواب آلودگي در کودکان شامل خميازه کشيدن ماليدن چشم و گريه بي دليل است.
* خواب نيمروزي بايد حداکثر 30 دقيقه باشد.
اين هم اشتباه است مدت زمان خواب نيمروزي در کودکان مختلف متفاوت است و به نيازهاي کودک بستگي دارد. در کل، خواب نيمروزي نبايد خيلي طولاني و بيش از نصف روز باشد.
* دماي مناسب اتاق براي خواب کودک 22 درجه است.
اشتباه است درجه حرارت ايده آل براي خواب کودکان بين 18 تا 20 درجه سانتي گراد است.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

دعا برای بی خوابی نوزاد نی نی سایت
دعا برای بی خوابی نوزاد نی نی سایت
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *