داستان چطور باردار شدم

داستان چطور باردار شدم
داستان چطور باردار شدم

هرگز نمی‌ دانستم زایمان تا چه حد برای مردم اهمیت دارد، تا زمانی که خودم باردار شدم. دو ثانیه پس از این که من و همسرم خبر بارداری ام را به اطرافیان مان اعلام کردیم، از این که چگونه زایمانی باید داشته باشم، هراسان شدم.

پس از این که خبر بارداری‌ام را به یکی از فامیل ها دادم، او فوراً گفت: نقشه‌ زایمانت چیست؟ بله… منظور بیرون فرستادن بچه است – ترجیح می دهم که اصلا دردی تحمل نکنم. سپس او به پند و اندرز دادن درباره‌ فواید زایمان طبیعی ادامه داد و از عباراتی مثل غرایز اولیه و روحیه‌ بخش استفاده می‌کرد. این اوضاع در حالی بود که از تجربه‌ زایمان خود هیچ صحبتی نمی ‌کرد. در حقیقت، روش مودبانه ‌ای برای پایان دادن به صحبت‌هایی که درباره‌ چگونگی زایمان نوزاد تان است، وجود ندارد، بنابراین فقط خندیدم، سری تکان دادم و سعی کردم، ذهنم را از تمام این حرف‌ها رها سازم.

این موضوع فقط در خانواده نبود: برخی از دوستانم نیز سعی کردند تا بر روش زایمانم تاثیرگذار باشند. آنها آدرس سایت‌ها، کتاب‌ها و نشریاتی را فرستادند که برخی از عکس‌های داخل سایت ها می توانست هر کسی را هراسان کند.

حقیقت این است: من همیشه با فکر کردن به زایمان کمی عصبی می‌شدم. از تماشای صحنه‌ دلهره‌ انگیز زایمان در فیلم‌ها و شنیده‌‌هایی از دوستان مادرم که داستان‌های ترسناک زایمان خودشان را حکایت می‌کرند و از اینکه بخواهم روزی خودم آن را انجام دهم، بسیار می‌ترسیدم. بنابراین، وقتی ماده‌ای به نام اپیدورال را شنیدم، کنجکاوی‌ ام برانگیخته شد. پس روشی وجود داشت که می‌توانست به شکل بی‌ خطر بچه را از درونم بیرون بکشد و مرا از بدترین درد زندگی‌ام، رهایی بخشد؟ بهتر از این نمی‌شد.

داستان چطور باردار شدم

یکی از دوستانم از عصبی‌بودنم آگاه بود و با این حال، مدام برای زایمان طبیعی به من فشار می‌آورد. او دوست خوبی بود. گفت‌وگوهای ما مثل این بود:

او: آیا به زایمان طبیعی بدون استفاده از مسکن فکر کرده‌ای؟

من: نه! احتمالاً اپیدورال استفاده خواهم کرد.

او: واقعاً فکر می‌کنم بهتر است طبیعی زایمان کنی. هنوز تصمیمت را قطعی نکن. تا زایمان صبر کن. ارزشش را دارد.

من: خیالم راحت است. از اپیدورال استفاده خواهم کرد. بیا، بریم بستنی بخوریم!

( و هر بار او را دیدم، این حرف‌ها تکرار می ‌شد. )

کم کم تردید کردم، آیا از انتخاب اپیدورال برای زایمانم مطمئن هستم یا نه. مردم می‌پرسیدند که چرا زایمان طبیعی می‌خواهم؟ من هم متوجه شدم که برای رهایی از همه‌ این گفت‌وگوها باید مزاح کنم. مثلاً فکر نمی کنم آن قدر مرد باشم که زایمان بدون مسکن داشته باشم. اما وقتی مجبور شدم در مقابل مربی کلاس بارداری از تصمیمم دفاع کنم “جلوی تمام کلاس” بسیار عصبانی شدم.

اشتباه نکنید: من مخالف زایمان طبیعی نیستم. دوستانی داشتم که این مسیر را رفته‌اند و خیلی هم راضی بودند. من فقط مخالف این هستم که به من بگویند چگونه زایمان کنم. چرا تصمیم من برای مصرف مسکن که روند زایمان را سهل‌تر می‌سازد، به مزاج بسیاری از افراد خوشایند نیست و آنان را ناراحت می‌کند؟ به علاوه، چرا همه فکر می‌کنند که می‌توانند به من بگویند چه کنم؟

از آنجا که پس از گذشت دو سال از این موضوع هنوز ناراحت هستم، برای کسب اطلاعات بیشتر نزد دکتر روان‌شناس، جین گریر، رفتم. او می‌گوید: روشی که برای زایمان خود برمی‌گزینید، باید بین مادر، پدر و پزشک باشد و لاغیر. افزون بر این، کاملا ناشایست است که به خانمی بگویید، چگونه زایمان کند. اگر به اصرار دیگران شیوه‌ای زایمان تان را انتخاب کنید در واقع می تواند باعث بدتر شدن تجربه زایمان تان ‌شود، زیرا خلاف غرایز خودتان عمل کرده‌اید.

این روانشناس توصیه می‌کند که در پاسخ دیگران بگویید؛ اگر دوباره باردار شوم و چنین گزینه‌هایی پیش بیاید، از توصیه و نگرانی‌هایتان استفاده می کنم. اما، من، شوهرم و پزشک روندی را انتخاب کرده‌ایم که احساس می‌کنیم برای ما بهترین است. به این ترتیب، بدون اینکه بی‌حرمتی کنید، این پیام را می‌رسانید که نباید در امور دیگران دخالت کنند.

سرانجام، زایمان من آن طور که انتخاب کرده بودم، اتفاق نیفتاد. مجبور شدم، القای زایمان داشته باشم و به هر ترتیب، پزشک برای شرایط من اپیدورال تجویز کرد. خلاف خانمی که در انتهای راهرو با فریاد در حال زایمان فرزندش بود، زایمان من به شکل شگفت‌انگیزی ساده و نسبتاً بدون درد بود. شنیدن فریادهای مادر دیگری که در حال زایمان بود برایم ترسناک بود و خوشحالم که آن تجربه را پشت سر گذاشتم.

متاسفانه، شرمندگی از زایمان پس از تولد فرزندم به پایان نرسید. شبی در مهمانی شام، کنار خانمی نشسته بودم که زایمان طبیعی داشت. وقتی او فهمید که من از اپیدورال استفاده کردم، گفت:”خب، فقط چیزی را می‌خواستم که برای فرزندم بهترین بود.” انگار من این آرزو را برای فرزندم نداشتم و این حرف‌ها دوباره مثل سیلی به صورتم نواخته شد.

دوستانی دارم که نا امیدانه می‌خواستند زایمان طبیعی داشته باشند، اما به دلیل برخی پیچیدگی‌ها نمی‌توانستد به آرزوی خود برسند. با این حال، از اطرافیان سخنان نامربوط می‌شنوند که بسیار ناعادلانه است.

می‌دانم که وقتی نوبت به زایمان می‌رسد، قصد مردم خیرخواهی است. اما ظاهراً متوجه نیستند که فشارشان، خانم باردار را ناراحت می‌کند و یا از خود متنفر می‌شود.

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع:

daily mail

آمادگی برای زایمان

آمادگی برای زایمان

آمادگی برای زایمان

آمادگی برای زایمان

آمادگی برای زایمان

آمادگی برای زایمان

آمادگی برای زایمان

این بخش در حال طراحی می باشد

 

 


داستان چطور باردار شدم

 
نزدیک به دو سال بود که با امیر عزیزم ازدواج کرده بودم و اصلآ قصد باردار شدن را نداشتم به دو دلیل یک آنکه کنار امیر احساس آرامش و خوشبختی فراوان می کردم و فکر می کردم با آمدن بچه این خوشی ممکن است از بین برود و دوم اینکه هنوز خانه نداشتیم و مستاجر بودیم و چند قسط اجاره نیز عقب افتاده بود و خدا را شکر صاحب خانه صبور و خوش قلبی داشتیم. زندگی من و امیر خیلی شیرین و زیبا بود و هست و با آرامش و یک کوچولو مشکل بی پولی داشت میگذشت که:
 اوایل بهمن ماه بود من مریضی سختی گرفتم. از آنجا که من دختر تقریبآ ضعیفی هستم برایم بیمار شدن طبیعی بود اما تا به حال در عمرم بیماری به این سختی نداشتم انگار تمام بیماریهای دنیا به سراغ من آمده بودند. معده ام غذا را پس می داد،یبوست گرفته بودم، فشارم بسیار پایین آمده بود و تمام مدت در تخت خوابیده و در حال گریه بودم پیش چندین دکتر رفتم و آنها یا می گفتند عفونت معده داری و یا می گفتند نمیدانیم چه بیماری است؟
 امیر عزیزم داشت دیوانه می شد تمام این مدت کارهای منزل را می کرد و با دلسوزی تمام از من مراقبت می کرد و شبها در اینترنت به دنبال راه درمان بیماری من بود از آنجا که من و همسرم تنها زندگی می کنیم و تقریبآ غیر از همدیگر و چند دوست خوب دیگر کسی را نداشتیم ،دست تنها بودیم و تحمل این همه سختی به دوش امیر عزیزم بود. ناراحتی را در چشمانش می دیدم اما به ظاهر شادی می کرد و میگفت زود خوب می شوی بادمجان بم که آفت نداره. شبها صدای گریه هایش را می شنیدم و از خدا می خواستم که من بمیرم تا امیر اینقدر اذیت نشود این بیماری روان من و امیر را به هم ریخته بود تقریبآ اواسط اسفند ماه بود که با پرستاری دلسوزانه امیر، حالم بهتر شده بود اما هنوز هم حال خوشی نداشتم و تمام این مدت یا زیر سرم تقویتی بودم و یا قرص مصرف می کردم و پریودی ام نیز به تاخیر افتاده بود تا اینکه یک روز خواهر شوهر عزیزم گفت تو که این همه دکتر رفتی و جوابی نگرفتی بیا و یک معاینه پیش دکتر زنان برو ممکن است باردار باشی از حرفش خنده ام گرفت اما بعد از رفتنش به امیر گفتم: به خاطر تاخیر پریودی ام که شده یک ویزیت پیش دکتر زنان برویم و او نیز قبول کرد.
دقیقآ در تاریخ 19/12/88 رفتم دکتر زنان و زایمان و تمام قصه را برایش تعریف کردم. خانم دکتر مهربانی بود و از من تاریخ آخرین پریودی ام را پرسید من هم گفتم آخرین پریودی من در تاریخ 29 آذر 89 بوده اما پیش هر دکتری که رفتم گفته بودند که تاخیر در پریودی به علت ضعف بدنی ات به وجود آمده . خانم دکتر لبخندی زد و گفت خانم عزیزم شما بارداری. شکه شدم گفتم باور نمی کنم او هم برای اینکه باورم شود برایم سونوی اورژانس نوشت و گفت در سونویت دیگر جنین نمی بینی بلکه یک کودک خیلی کوچک می بینی.
 از مطب بیرون آمدم و با امیر برای سونو رفتیم اما به امیر نگفتم که خانم دکتر چه گفته. تنها وارد اتاق سونو شدم خانم دکتر بد اخلاقی آنجا نشته بود به من گفت روی تخت دراز بکش، دستگاه سونو خیلی سرد بود تقریبآ پنج دقیقه سونوگرافی شدم خانم دکتر گفت خونریزی داشتی؟ با تعجب گفتم نه، گفت همه چی خوبه . گفتم یعنی چی؟ گفت اصلآ معلوم هست برای چی اومدی سونو گفتم : برای آنکه بدانم باردارم یا نه. با عصبانیت گفت تو سه ماهه بارداری و هنوز خبر نداری؟ بلند شو خانم نفر بعدی. از طرز حرف زدنش خوشم نیومد اما برام مهم نبود، جواب سونو را گرفتم و رفتم پیش امیر. بدون اینکه حرفی بزنم امیر گفت بارداری؟ گفتم آره. خوشحالی را در چشمانش دیدم. و به من تبریک گفت که باردارم اما مثل من متعجب زده بود ما که جلوگیری میکردیم و گفت معلوم است خواست خداست چون با خوردن آن همه قرص و دارو بچه سالم سالم بود و جان سخت.
 خانم دکتر مهربون هم به من تبریک گفت و برایم مولتی ویتامین و فولیک اسید نوشت و گفت هیچ داروی دیگری مصرف نکنم. در مدتی که تنها در اتاق خانم دکتر بودم امیر همش اس ام اس تبریک برایم می فرستاد باورم نمی شد که امیر را خوشحال می دیدم آخه با وجود مشکلات مالی که داشتیم چگونه آنقدر خوشحال می دیدمش نمیدانستم من هم باید خوشحال می بودم یا نه؟
 با هم به خانه برگشتیم و تمام مدت راه امیر از بارداری و اینکه کی باردار شدی و داری مادر می شی صحبت می کرد و من گیج و مبهوت تنها چیزی که در قلبم حس می کردم غم بود.
 نمی دانستم چرا ناراحت بودم. وقتی به خانه رسیدیم شوخی های امیر شروع شد تا مرا بخنداند من هم می خندیدم. تلفن را برداشت و به خواهرش اطلاع داد. خواهرش هم خیلی خوشحال شد و خواست با من صحبت کند و تبریک بگوید گوشی را گرفتم همین که به من تبریک گفت و گفت داری مادر میشی زدم باید خیلی مواظب خودت باشی، تا این جمله رو شنیدم زدم زیر گریه باورم نمیشد دارم مامان میشم نمیدونستم باید خوشحال باشم یا ناراحت اصلآ من آماده مادر شدن بودم؟ امیر که دید حالم خوب نیست گوشی را از دستم گرفت. بعد نیم ساعت که آرام شدم کنارم نشت و خواست با او صحبت کنم نمی دانستم چه بگویم با او به عنوان یک روانشناس صحبت کردم (امیر من مهندس برق است و در کانادا دوره روانشناسی و فوق لیسانس برق را گذرانده).
گفتم که ناراحتم از اینکه این بچه در زندگیم تاثیر بدی بگذارد و هنوز باور نمی کنم که باردارم و اینکه من هیچ چیز از بارداری و بچه داری نمیدونم و تنها هستم و صحبت های دیگه… امیر با صبوری تمام حرف های منو گوش داد و بعد از تمام شدن حرف هام شروع به صحبت کردن کرد و کلی با هم صحبت کردیم.حرف هایش مثل همیشه برایم دلنشین بود و مرا کاملآ آرام کرد. باردار بودن و مادر شدن را قبول کردم و از آنکه خدا این کودک را به من و امیر داده  خوشحال شدم و به خاطر وضعیت مالی نیز از خدا طلب صبر کردم و به خاطر باردار بودنم خدا را شکر کردم.  شوهر خوب من به من یاد داد که برای ارتباط برقرار کردن با کودکم با او حرف بزنم و تا کم کم باوش کنم. در عکس سونو کودک عزیزم کامل شده بود و تمام دست و پایش مشخص اما سرش بزرگتر.
یادم داد که برای کسب اطلاعات و مراقبت های بارداری سایت های مربوط را بخوانم، کتاب مطالعه کنم و کلی کار دیگر. به یک باره سرم شلوغ شد و مراقبت از کودک درونم مسئله مهمتر از مشکلات مالی.  

نزدیک به دو سال بود که با امیر عزیزم ازدواج کرده بودم و اصلآ قصد باردار شدن را نداشتم به دو دلیل یک آنکه کنار امیر احساس آرامش و خوشبختی فراوان می کردم و فکر می کردم با آمدن بچه این خوشی ممکن است از بین برود و دوم اینکه هنوز خانه نداشتیم و مستاجر بودیم و چند قسط اجاره نیز عقب افتاده بود و خدا را شکر صاحب خانه صبور و خوش قلبی داشتیم. زندگی من و امیر خیلی شیرین و زیبا بود و هست و با آرامش و یک کوچولو مشکل بی پولی داشت میگذشت که:

 اوایل بهمن ماه بود من مریضی سختی گرفتم. از آنجا که من دختر تقریبآ ضعیفی هستم برایم بیمار شدن طبیعی بود اما تا به حال در عمرم بیماری به این سختی نداشتم انگار تمام بیماریهای دنیا به سراغ من آمده بودند. معده ام غذا را پس می داد،یبوست گرفته بودم، فشارم بسیار پایین آمده بود و تمام مدت در تخت خوابیده و در حال گریه بودم پیش چندین دکتر رفتم و آنها یا می گفتند عفونت معده داری و یا می گفتند نمیدانیم چه بیماری است؟

 امیر عزیزم داشت دیوانه می شد تمام این مدت کارهای منزل را می کرد و با دلسوزی تمام از من مراقبت می کرد و شبها در اینترنت به دنبال راه درمان بیماری من بود از آنجا که من و همسرم تنها زندگی می کنیم و تقریبآ غیر از همدیگر و چند دوست خوب دیگر کسی را نداشتیم ،دست تنها بودیم و تحمل این همه سختی به دوش امیر عزیزم بود. ناراحتی را در چشمانش می دیدم اما به ظاهر شادی می کرد و میگفت زود خوب می شوی بادمجان بم که آفت نداره. شبها صدای گریه هایش را می شنیدم و از خدا می خواستم که من بمیرم تا امیر اینقدر اذیت نشود این بیماری روان من و امیر را به هم ریخته بود تقریبآ اواسط اسفند ماه بود که با پرستاری دلسوزانه امیر، حالم بهتر شده بود اما هنوز هم حال خوشی نداشتم و تمام این مدت یا زیر سرم تقویتی بودم و یا قرص مصرف می کردم و پریودی ام نیز به تاخیر افتاده بود تا اینکه یک روز خواهر شوهر عزیزم گفت تو که این همه دکتر رفتی و جوابی نگرفتی بیا و یک معاینه پیش دکتر زنان برو ممکن است باردار باشی از حرفش خنده ام گرفت اما بعد از رفتنش به امیر گفتم: به خاطر تاخیر پریودی ام که شده یک ویزیت پیش دکتر زنان برویم و او نیز قبول کرد.

دقیقآ در تاریخ 19/12/88 رفتم دکتر زنان و زایمان و تمام قصه را برایش تعریف کردم. خانم دکتر مهربانی بود و از من تاریخ آخرین پریودی ام را پرسید من هم گفتم آخرین پریودی من در تاریخ 29 آذر 89 بوده اما پیش هر دکتری که رفتم گفته بودند که تاخیر در پریودی به علت ضعف بدنی ات به وجود آمده . خانم دکتر لبخندی زد و گفت خانم عزیزم شما بارداری. شکه شدم گفتم باور نمی کنم او هم برای اینکه باورم شود برایم سونوی اورژانس نوشت و گفت در سونویت دیگر جنین نمی بینی بلکه یک کودک خیلی کوچک می بینی.

 از مطب بیرون آمدم و با امیر برای سونو رفتیم اما به امیر نگفتم که خانم دکتر چه گفته. تنها وارد اتاق سونو شدم خانم دکتر بد اخلاقی آنجا نشته بود به من گفت روی تخت دراز بکش، دستگاه سونو خیلی سرد بود تقریبآ پنج دقیقه سونوگرافی شدم خانم دکتر گفت خونریزی داشتی؟ با تعجب گفتم نه، گفت همه چی خوبه . گفتم یعنی چی؟ گفت اصلآ معلوم هست برای چی اومدی سونو گفتم : برای آنکه بدانم باردارم یا نه. با عصبانیت گفت تو سه ماهه بارداری و هنوز خبر نداری؟ بلند شو خانم نفر بعدی. از طرز حرف زدنش خوشم نیومد اما برام مهم نبود، جواب سونو را گرفتم و رفتم پیش امیر. بدون اینکه حرفی بزنم امیر گفت بارداری؟ گفتم آره. خوشحالی را در چشمانش دیدم. و به من تبریک گفت که باردارم اما مثل من متعجب زده بود ما که جلوگیری میکردیم و گفت معلوم است خواست خداست چون با خوردن آن همه قرص و دارو بچه سالم سالم بود و جان سخت.

 خانم دکتر مهربون هم به من تبریک گفت و برایم مولتی ویتامین و فولیک اسید نوشت و گفت هیچ داروی دیگری مصرف نکنم. در مدتی که تنها در اتاق خانم دکتر بودم امیر همش اس ام اس تبریک برایم می فرستاد باورم نمی شد که امیر را خوشحال می دیدم آخه با وجود مشکلات مالی که داشتیم چگونه آنقدر خوشحال می دیدمش نمیدانستم من هم باید خوشحال می بودم یا نه؟

 با هم به خانه برگشتیم و تمام مدت راه امیر از بارداری و اینکه کی باردار شدی و داری مادر می شی صحبت می کرد و من گیج و مبهوت تنها چیزی که در قلبم حس می کردم غم بود.

 نمی دانستم چرا ناراحت بودم. وقتی به خانه رسیدیم شوخی های امیر شروع شد تا مرا بخنداند من هم می خندیدم. تلفن را برداشت و به خواهرش اطلاع داد. خواهرش هم خیلی خوشحال شد و خواست با من صحبت کند و تبریک بگوید گوشی را گرفتم همین که به من تبریک گفت و گفت داری مادر میشی زدم باید خیلی مواظب خودت باشی، تا این جمله رو شنیدم زدم زیر گریه باورم نمیشد دارم مامان میشم نمیدونستم باید خوشحال باشم یا ناراحت اصلآ من آماده مادر شدن بودم؟ امیر که دید حالم خوب نیست گوشی را از دستم گرفت. بعد نیم ساعت که آرام شدم کنارم نشت و خواست با او صحبت کنم نمی دانستم چه بگویم با او به عنوان یک روانشناس صحبت کردم (امیر من مهندس برق است و در کانادا دوره روانشناسی و فوق لیسانس برق را گذرانده).

گفتم که ناراحتم از اینکه این بچه در زندگیم تاثیر بدی بگذارد و هنوز باور نمی کنم که باردارم و اینکه من هیچ چیز از بارداری و بچه داری نمیدونم و تنها هستم و صحبت های دیگه… امیر با صبوری تمام حرف های منو گوش داد و بعد از تمام شدن حرف هام شروع به صحبت کردن کرد و کلی با هم صحبت کردیم.حرف هایش مثل همیشه برایم دلنشین بود و مرا کاملآ آرام کرد. باردار بودن و مادر شدن را قبول کردم و از آنکه خدا این کودک را به من و امیر داده  خوشحال شدم و به خاطر وضعیت مالی نیز از خدا طلب صبر کردم و به خاطر باردار بودنم خدا را شکر کردم.  شوهر خوب من به من یاد داد که برای ارتباط برقرار کردن با کودکم با او حرف بزنم و تا کم کم باوش کنم. در عکس سونو کودک عزیزم کامل شده بود و تمام دست و پایش مشخص اما سرش بزرگتر.

یادم داد که برای کسب اطلاعات و مراقبت های بارداری سایت های مربوط را بخوانم، کتاب مطالعه کنم و کلی کار دیگر. به یک باره سرم شلوغ شد و مراقبت از کودک درونم مسئله مهمتر از مشکلات مالی.  

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام به همه عزیزاان  سریع برم سر اصل داستانم  مهر ماه سال ۹۳ عروسی کردیم از اول هم بچه نمیخواستیم منو همسرم همیشه میگفتیم ادم باید بره عشق و حال و تفریح و از زندگی دونفره ش لذت ببره بعدش بچه بیا بچه دردسر داره بچه مسئولیت داره و از این حرفا و ماهم تا سال ۹۵ از زندگی مون لذت بردیم دقیقا مهر سال ۹۵ به شوهرم گفتم من یه چیزی افتاده تو سرم من بچه میخوام دیگه بسه از من اصرار و از شوهرم انکار اخرم تسلیم من شد ابان ماه اقدام به بارداری کردیم اصلا هیچ ازمایشی هم قبل بارداری انجام ندادیم میگفتیم خدا بزرگه خدا بخواد همه چی حله از موقع اقدام همش دعا میکردم خدایا خودت بزرگی به ندا دلم گوش کن ۲۵ اذر موعدم بود یه دلدرد پریودی شدیدی گرفته بودم ولی پری نمیومد همش حس میکردم همین الانه که پریود شم ولی اونروز خبری نشد فرداشم همچنان درد داشتم ولی بازم خبری نشد بی بی چک زدم ولی خبری نشد ۲۹اذر به شوهرم گفتم یه بی بی چک دیگه بخر برام خریدو گذاشت خونه تا من بیدار شم از خواب و چک کنم من بیدار شدم و رفتم دستشویی همش منتظر خط دوم بودم دو دیقه چشام خشک شد به بی بی چک ولی بازم خبری نبود با عصبانیت از دستشویی اومدم بیرون و بی بی چک و پرت کردم رو کابینت و رفتم تلویزیون روشن کردم و تو نت سرچ کردم که با وجود منفی بودن چرا پریود نمیشم ….

اگه مشتاق بودین ادامه بدم داستانو 

وا ادامه بده دیگ 

داستان چطور باردار شدم

بگو

خب تا اینجاش که اتفاق خاصی نیفتاده ادامه بده عزیزم ببینیم چی میشه

بچه ها باورتون نمیشه! برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید،

 خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان 

داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

بگو اره

سلام عزیزم.منتظرم ادامه بدی

صلوات فرستادم برای مادرشدنتون

وای زود زود بگو😑😩

من مشتاق نیستم😐 خب لابد مشتاق شدیم ک با  عنوانت اومدیم پیجت دیگه… سوال داره؟

خب بعدش به هیچ نتیجه نرسیدم از سرچ و نت و نی نی سایت  زنگ زدم به زنداداشم توصیح دادم براش و گقت یه چند روز وایستا و بعد برو ازمایش بی بی چکو بیخیال  منم گفتم اوکی بهترین راه عاقلانه ترین راه همینه  بلند شدم برم یه صبحونه درست کنمو بخورم گفتم خب این بی بی بیخاصیتو از رو کابینت ورش دارم  یهو دیدم واای دو خطه فقط پنج دقیقه به بی بی چک نگاه کردم سریع رفتم گوشیمو ورداشتمو زنگ زدم به شوهرم گفتم خودتو سریع برسون خونه اونم یه ربعه خودشو  رسوند خونه تا درو وا کرد بی بی چکو نشونش دادم و پریدم بغلش کلی خوشحال شدیم و به هم قول دادیم تا از همه چی مطمئن نشدیم به کسی نگیم از اول یه حس عجیب تو وجودم بود از اولم میدونستم خدا چه خوابی برامون دیده 

ادامه اش زوووود بگووو

زودتر پیلیز😐

بعد فردای اون روز رفتمو ازمایش دادم گفتن بعد از طهر بیاین جواب ازمایشتون حاضره و منم بعد از ظهر با کلی خوشحالی رفتم ازمایشگاه و جواب بتا بوود۲۹ و بهم گفتن زیاد امیدوار نشو شاید باردار نباشی رو مرزی شایدم پریود شی ولی من مطمئن بودم باردارم ده روز بعد دوباره رفتم تکرار کردم ازمایشو بتا شده ۱۷۸۲ و جواب مثبت رفتم وقت گرفتم برای چکاپ و دکتر برام ازمایش داد تاریخ پریودی و ازم پرسید و گفت پنج هفتتونه و االانگه سونو هم انجام بدی زوده و  چیزی مشخص نمیشه  منم رفتمو ازمایشام همه چی اوکی بود و نوبت شد به سونو قلب و ما هنوزم به کسی جز مادرم و زنداداشم نگفتیم 

لایک پلیز

خوب خودش نيست كجاست؟🤔

خدا خواب براتون دیده؟؟؟😳😳😳

یه لایک کوچیک‌بزنید ممنون

ی نفر منو لایک کنه

ميگم تا صبح اينجوري طول ميكشه من هي بايد برم بيام كاش زودتر بنويسي 

یه خوشگل منو بلایکه

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

بارداری زمانی خاص و پر از هیجان و انتظار است. ولی برای مادران باردار شیوع بیماری کرونا، باعث شده که ترس، اضطراب و عدم اطمینان بر این اوقات خوش سایه بیافکند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد چگونگی مراقبت زنان از خود و فرزند خود با فرانکا کاده، رئیس کنفدراسیون بین‌المللی ماماها مصاحبه ای کرده ایم.

بیماری کرونا یک بیماری ویروسی جدید است و تحقیقات درمورد آن همچنان ادامه دارد. به محض دریافت اطلاعات جدیدتر، این مقاله به روزآوری خواهد شد.

 

 آیا انجام چک‌آپ‌های معمول پیش از تولد ایمن است؟

بسیاری از مادران باردار از رفتن به دکتر جهت انجام معاینات معمول و چک‌آپ می‌ترسند، و با ماندن در خانه و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی احتیاط می‌کنند. فرانکا کاده معتقد است: «درحال حاضر شاهد سازگاری بسیار زیادی در سراسر دنیا هستید و می‌بینید که پزشکان و ماماها خیلی از قرار ملاقات‌های خود را ازطریق تلفن انجام می‌دهند تا معاینه واقعی و پایش رشد جنین کوتاه شود.

داستان چطور باردار شدم

از خانمهای باردار انتظار دارم که درک کنند که اگر پزشک متخصص یا ارائه دهندگان خدمات درمانی را کمتر به‌صورت حضوری می‌بینند، به دلیل محفاظت از خودشان و کادر پزشکی از گرفتار شدن به این عفونت ویروسی است و این که درصورت ضرورت، حتماً به صورت حضوری پذیرفته خواهند شد.» متخصصین و کادر پزشکی نسبت به شرایط هر فرد، به عنوان مثال پرخطر یا کم خطر بودن بارداری، تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

کاده به مادران توصیه می‌کند که از پزشک و متخصصین مراکز سلامتی بپرسند چه گزینه‌هایی دارند. «شخصی که مراقب سلامتی شماست، از وضعیت شما و نیازهای شما کاملاً آگاه است و بنابراین ماما، پرستار یا پزشک زنان شما بهترین توصیه‌ها را به شما خواهند کرد.»

پس از این که نوزادتان به دنیا آمد نیز مهم است پشتیبانی و راهنمایی حرفه‌ای بگیرید، ازجمله درمورد واکسیناسیون. با مسئولین مراکز سلامتی درمورد ایمن‌ترین روش انجام پروسه‌های معمول برای خودتان و نوزادتان صحبت کنید.

 

اگر من حین بارداری به بیماری کرونا مبتلا شوم، آیا بیماری را به جنین منتقل خواهم کرد؟

کاده می گوید: «ما هنوز نمی‌دانیم که آیا ویروس حین بارداری از مادر به جنین منتقل می شود یا خیر. ویروس کرونا در مایعات واژن، خون بند ناف یا شیرمادر دیده نشده.» با این‌حال اطلاعات همچنان درحال به‌روزرسانی است. ویروس کرونا تاکنون درمایع آمنیوتیک یا جفت نیز دیده نشده است.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید رعایت کلیه اقدامات احتیاط آمیز و ضرروی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می‌باشد. چنانچه باردار هستید یا تازه زایمان کرده‌اید و احساس بیماری می‌کنید، باید هرچه سریع‌ترکمک پزشکی بگیرید و تمامی دستورات پزشک متخصص یا ماما را به دقت رعایت کنید.

 

طبق برنامه‌ریزی قرار است که در یک بیمارستان یا کلینیک وضع حمل کنم. آیا این انتخاب درستی است؟

کاده پیشنهاد می‌کند که: «خانم‌ها باید از پزشک زنان یا ماما (یا کادر پزشکی) بپرسند که ایمن‌ترین مکان برای زایمان کجاست و چه مراقبتهای احتیاطی برای هر شخصی بنا به موقعیت وی انجام می‌گیرد. تصمیم‌گیری بسته به فرد، موقعیت وی و نظام بهداشتی دارد.»

کاده می گوید: «شما ممکن است امیدوار باشید که بیشتر مراکز درمانی امکاناتی مجزا، از جمله ورودی‌های جداگانه، برای بیماران مبتلا به کرونا داشته باشند. ولی در بعضی مواقع این امکان‌پذیر نیست. در بعضی کشورهای با درآمد بالا مثل کشور من هلند، در نظام بهداشتی ما زایمان در منزل بسیار معمول می‌باشد. بنابراین زایمان در منزل کاملاً ایمن است و می‌بینید که هر روزه زنان بیشتری در خانه خود زایمان می‌کنند، ولی در بسیاری کشورهای دیگر اینطور نیست. و حتی در هلند بعضی هتل‌ها در هلند توسط ماماها برای زایمان استفاده می‌شوند، بنابراین نیازی نیست که مادران به بیمارستان مراجعه کنند. بنابراین جواب این سوال کاملاً بستگی به بافت محلی هر کشور دارد.»

برای تصمیم گیری در مورد بهترین و امن ترین گزینه، حتماً با پزشک متخصص یا مامایی که درطول بارداری تحت نظرش بوده‌اید، مشورت کنید.

 

 آیا همسر یا اعضای خانواده‌ام می توانند هنگام زایمان کنارم باشند؟

خط مشی در هر کشوری متفاوت می‌باشد، درعین حال کاده معتقد است که خانمهای باردار بایستی کسی را به‌عنوان همراه و در نزدیکی خود داشته باشند که البته نکات بهداشتی را کاملاً رعایت کند مثلاً پوشیدن ماسک در اتاق زایمان و شسشتوی مرتب دستها. «در بعضی کشورهای خاص به هیچکس اجازه نمی‌دهند که همراه خانم‌های باردار باشند، و این برای من نگران‌کننده است. می‌دانم که این کشورها می‌خواهند با کم کردن تعداد افراد در اتاق زایمان، خطرات ناشی از تماس‌های افراد با یکدیگر را کم کنند و این واقعاً منطقی است، ولی بگذارید مطمئن باشیم که خانم در حال زایمان حتماً حداقل یک نفر به عنوان همراه داشته باشد، همسر، خواهر، مادر (یا یک فرد نزدیک به انتخاب خودش). و لطفاً اجازه بدهید که نوزادان در کنار مادرانشان بمانند.»

«ما بایستی دلسوز باشیم و هر موقعیتی را همانطور که هست درک کنیم و بدانیم که کادر درمان و اعضای خانواده‌ که در کنار خانم در حال زایمان هستند، بیشترین تلاش خود را می‌کنند، عقل و درایت خود را به‌کار می‌گیرند و به حرفهای یکدیگر خوب توجه می‌کنند. فکر ‌کنم این خیلی مهم است که همه ما به عنوان افراد یک جامعه با هم همکاری کنیم.»

 

من از زایمان در این شرایط بی‌نهایت می‌ترسم. چطور با این اضطراب کنار بیایم؟

داشتن یک برنامه برای زایمان می‌تواند به شما حس کنترل بیشتری بدهند تا به این ترتیب احساس اضطراب را تسکین دهید، در عین حال در موقعیت کنونی و بسته به محل زندگی‌تان شاید کمتر بتوانید چیزی را از قبل پیش‌بینی کرده و درنظر داشته باشید. کاده در این مورد توصیه می‌کند «کارهایی مثل این که وقتی درد زایمان شروع شد، به چه کسی زنگ بزنید، چه کسی و کجا در طول پروسه زایمان از شما پشتیبانی می‌کند. از قبل به این موضوع فکر کنید که چه محدودیت‌هایی برای زایمان داخل بیمارستان برای افراد خانواده یا کسانی که دوست دارید همراه‌تان باشند وجود خواهد داشت.»

کاده همچنین پیشنهاد می‌کند کارهای ساده‌ای مثل «انجام ورزشهای کششی، ورزشهای تنفسی و تماس با پزشک زنان/ماما/پرستار»  در خانه انجام دهید تا آرامش بگیرید. «تا جایی که می‌توانید بر مراقبت از خودتان تمرکز کنید. خوب بخورید، خوب بنوشید ، دستان خود را روی شکم‌تان بگذارید و از بارداری لذت ببرید.»  

 

چه سوالاتی باید از پزشک یا مامای خود بپرسم؟

کاده به اهمیت برقراری ارتباط همراه با اعتماد با پزشک زنان/ماما تاکید می‌کند. «تمام سوالاتی که مربوط به خودتان و سلامتی‌تان است را به راحتی از آنها بپرسید. اگر رابطه راحتی با پزشک زنان یا ماما داشته باشید، آنها می‌توانند پاسخ همه سوالات و نگرانی‌های شما را بدهند و با شما صحبت کنند. این حق مسلم شماست که هرچه می‌خواهید در مورد بدن و نوزادتان بدانید.»

کاده می‌گوید: «ماماها همچون پزشکان و پرستاران این روزها با سوالات زیادی روبرو هستند و ممکن است پاسخ شما را با تاخیر بدهند.» بنابراین پیشنهاد می‌کند که برای خودتان یک سیستم برای ارتباط با آنها که چطور و چه زمانهایی تماس بگیرید درنظر داشته باشید. به عنوان مثال وقت ملاقات‌های مرتب و روتین را از قبل تنظیم کنید و بدانید که در موارد اضطراری چطور با آنها تماس بگیرید. همچنین خوب است که از قبل با پزشک/ماما صحبت کنید و یک نسخه از مدارک و سوابق پزشکی خود (از جمله مراقبتهای انجام گرفته در دوران بارداری) از ایشان بگیرید تا درصورت بروز هر تغییر یا خللی در ارائه خدمات از سوی ایشان، مشکلی پیش نیاید.

وقتی در مورد برنامه‌ریزی برای زایمان صحبت می‌کنیم، این نکته حائز اهمیت است که هر سوالی درمورد زایمان خود دارید بپرسید. کاده سوالات زیر را پیشنهاد می‌کند:

 

با توجه به شیوع بیماری کرونا، خانم‌های باردار بایستی چه وسایلی در ساک زایمان خود به بیمارستان ببرند؟

کاده توصیه می کند: «فکر نمی‌کنم وسیله اضافی نیاز باشد، ولی به هر حال باید موارد احتیاطی لازم را رعایت کنید.»

انتظار می‌رود برخی بیمارستانها درصورت سالم بودن مادر بعد زایمان، سریع‌تر از معمول مادر و نوزاد را ترخیص کنند. «باز هم منطقه به منطقه، فرد به فرد و بیمارستان به بیمارستان فرق دارد.» کاده توصیه می‌کند که خانم‌های باردار «از ماما یا پزشک زنان خود بپرسند که در شرایط کرونا و با توجه به وضعیت بدنی خود دقیقاً ممکن است به چه چیزهایی احتیاج داشته باشند.»

 

بعد از زایمان، چه کارهایی باید انجام بدهم تا نوزادم را دربرابر ویروس کرونا محافظت کنم؟

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همه چیز را ساده برگزار کنید؛ فقط با افراد نزدیک خانواده‌تان تماس داشته باشید و در حال حاضر بازدیدکننده دیگری نپذیرید. کاده معتقد است: «همچنین اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان (اگر فرزند دیگری دارید) با سایر کودکان در ارتباط نباشند. از افراد خانواده بخواهید که دستهای‌شان را بشویند و خوب مراقب خود باشند.»

زمان سختی است، ولی کاده توصیه می‌کند که سعی کنید با نگاه مثبت از این زمان به عنوان فرصتی برای محکم کردن روابط خانوادگی استفاده کنید. «گاهی اوقات تعداد زیادی به دیدن نوزاد می‌آیند و  دور مادر و پدرهای جوان خیلی شلوغ می‌شود. از این زمان استفاده کنید و از سکوت و آرامشی که با خانواده (درجه یک) خود دارید لذت ببرید. این حس کاملاً خاصی است که بتوانید با نوزادتان در تنهایی ارتباط برقرار کنید، این انسان کوچک را کشف کنید و لذت ببرید.»

 

داستان چطور باردار شدم

من باردار هستم. چه کارهایی باید انجام دهم تا از خودم حین همه گیری بیماری کرونا محافظت کنم؟

طبق تحقیقات، زنان باردار نسبت به سایر گروه‌ها در خطر بالاتری از ابتلا به کرونا نیستند. گفته می‌شود که به دلیل تغییرات در بدن و سیستم ایمنی، زنان باردار در ماه‌های آخر بارداری ممکن است دچار عفونت‌های حاد تنفسی شوند، و بنابراین مهم است که بسیار مراقب باشند. کاده در این باره توضیح می دهد: «می‌دانم که برای زنان باردار خیلی سخت خواهد بود؛ البته آنها از خود و جنین خود مراقبت می‌کنند و ممکن است فرزند دیگری هم داشته باشند، ولی تا جایی که من می‌دانم خطر بیماری برای خانم‌های باردار بیشتر از سایرین نیست و به همین دلیل همان کارهایی که دیگران می‌کنند را باید انجام دهند.» درمورد حفظ فاصله اجتماعی کاده توصیه‌های زیر را به زنان باردار می‌کند:

سایر اقدامات محافظتی شامل شستشوی مرتب دستها با آب و صابون، تمیز و ضدعفونی کردن سطوحی که در معرض تماس هستند، هشیار بودن نسبت به سلامتی خود و درخواست کمک پزشکی سریع به محض مشاهده هرگونه علائم مشابه کرونا.

 

آیا می‌توانم با اطمینان از سلامتی نوزادم را شیر بدهم؟ 

کاده می‌گوید: «تا جایی‌که من می‌دانم، شیردهی کاملاً ایمن است. تمامی تحقیقات نشان می‌دهند که ویروس کرونا ازطریق شیر مادر منتقل نمی‌شود، بنابراین مادران می‌توانند به این کار ادامه بدهند، و درواقع این بهترین کاری است که برای نوزاد خود می‌کنند.»

اگر مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا هستید، حتماً خیلی سریع کمک پزشکی بگیرید و به دستورات پزشک خود را عمل کنید. مادرانی که از لحاظ جسمانی وضعیت خوبی دارند و می‌توانند به نوزاد خود شیر بدهند، بایستی موارد احتیاطی را رعایت کنند، ازجمله زدن ماسک درصورت امکان، شستن دستها قبل و بعد از تماس با نوزاد و تمیز/ضدعفونی کردن سطوح. اگر مادری هنوز پس از زایمان بهبود کامل پیدا نکرده و نمی‌تواند شیر بدهد، شیر را بدوشد و از طریق یک قاشق یا کاپ تمیز با رعایت تمام نکات بهداشتی و احتیاطی به نوزاد بدهد.

 

اگر محل زندگیم شلوغ می‌باشد، چه کار کنم؟

بسیاری از زنان در سراسر دنیا کنار افراد زیادی زندگی می‌کنند و بنابراین حفظ فاصله اجتماعی برایشان چالش برانگیزتر خواهد بود. کاده توصیه می‌کند که: «در چنین موقعیتی، من از تمام اطرافیان می‌خواهم که مراقب زنان باردار خود باشند.» کاده دیگران را ترغیب می کند تا فاصله خود را تا حد امکان با خانم‌های باردار حفظ کنند و این که درصورت امکان سرویس بهداشتی جداگانه‌ای به آنها اختصاص دهند.

و اهمیت شستشوی دستها را فراموش نکنید. در آخر کاده می‌گوید: «تاکید بر شستن دستها بی‌دلیل نیست. ویروس کرونا و صابون از هم بدشان می‌آید. یک کار ساده که اثرات خیلی خوبی دارد. واقعاً امیدوارم که در هر شرایطی، جامعه و کادر پزشکی سیستمی به‌کار بگیرند که زنان باردار، که آیندگان ما را به دنیا خواهند آورد، امن و ایمن باشند.»

محل کار خود را برای مقابله با ویروس کرونا آماده کنید

ایران ۷۰۰هزار دوز واکسن اهدایی ژاپن را از طریق سازوکار کوواکس دریافت می‌کند

ایران بیش از ۲ میلیون دوز واکسن اهدایی آلمان را از طریق سازوکار کوواکس دریافت می‌کند

۶ راه برای اینکه فرزندتان را در مسیر عادت‌های مثبت برای تمام طول عمر قرار دهید

سلام من با قرص بچه سقت کردم دوباره میخوام باردار بشم آیا مشکلی هست یا نه؟

سلام من دوروز سقط جنین کردم چندماه بعدباردارمیشم

سلام وقتتون بخیر من ۶ماه قبل سقط داشتم الان قسط بارداری دارم مشکلی نداره؟

سلام من ۱۰ روز کورتاژ کردم میخوام دوباره بارشم
خیلی دوست دارم دوقلو باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام خانم دکتر وقت بخر من ۱۹ روز هست کورتاژ جفت شودم حالا برای سه ماه استراحت میکنم میشه بعد سه ماه طبعی باردار شم یا بعد کورتاژ شودن نمشه باردار شیم

داستان چطور باردار شدم

سلام خانم دکتر اگ میشه جواب منم بدین سپاس گذارم
من جنین۱۵ هفته سقط کردم خرداد ماه
این ماه پریود شدم میتونم باز اقدام کنم
دکتر خودم گفتع بعد س ماه اقدام کنم میخام بدونم زودترم میشه اقدام کرد یا خیر

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان که به لحاظ روحی آمادگی بارداری داشتین می‌تونین اقدام کنین.

باسلام ایابعدازسقط جنین هنوزهم جنین بطورکامل دفع نشده رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشیم بازم احتمال بارداری وجود دارد؟؟؟

سلام خسته نباشید من باردار بودم تغریبن یک هفته از سقط جنین میگذره حالا دوروزه دل وکمرم درد میکنه البته کمرم بیشتر درد میکنه میخواستم ببینم مشکل چیه

سلام وقت بخیر من احتمال سقط دارم در این دو هفته اخیر لکه بینی داشتم و تست بتا از ۱۳۰۰ اومد ۱۲۸ و باز رفت رو ۵۰۸ و الان ۲۶ دکترا احتمال سقط دادن
چند هفته بعد میتونم اقدام به بارداری کنم ؟؟

سلام .‌من سقط ۷ هفته ای با قرص میزوپرستول داشتم . خیلی پشیمانم مجدد کی میتونم اقدام به بارداری کنم ؟؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌تونین اقدام کنین.

سلام من ۱۲ فروردین نزدیکی داشتم بعدفهمیدم باردارم ۸ اردیبهشت سقط کردم، ۲۵ خرداد دوباره برای بارداری اقدام کردم امابی فایده بوده،الانم پریودم چطورمیتونم دوباره بارداربشم

سلام ایا اگه یک هفته هز سقط گذشته باشه خطری نداره برای بارداری اقدام کنم

من ۱۲ روزه بچه ام سقط شده بچه ام ۲۰ روزه بود تو شکمم الان میخام زودتر حامله بشم بدنم خیلی سالمه و خوبم باید چکار کنم زودتر حامله بشم؟

سلام خانم دکتر من ۶ هفته بالدار بودم سقط شد بخاطر لکه بینی داشتم بعد سونو کردم گفتن تیکه کوچک هسته گفتن با پریود میفته ک خدارو شکر افتاده ولی من پریودم نزدیکی داشتم جلوگیری نکردم بعدشم منی اصلن بیرون نریخت میترسم ایا خطری داره

سلام خانم دکترخسته نباشید من ۵هفته باردار بودم دراثرلکه بینی و خونریزی سقط شد میتونم سریع بعدازسقط بارداربشم بشم چون بعدازسقطم جلوگیری نکردم نگرانم ک دوباره بارداربشم سقط بشه اشکال نداره ک جلوگیری نکزدم

سلام خانم دکتر وقت بخیر
خانم دکتر من یک ماهه سقط کردم
بعد خونریزیم هنوز پریود نشدم
میتونم باز اقدام کنم
یا باید بمونم پریود شم بعد

سلام، من دهم تیر کورتاژ کردم جنین رشد نکرده بود، میگن باید ۳تا۶ ماه صبر کنیم تا رحم به حالت اولیه برگرده، این درسته؟ و اگر زودتر باردار بشم احتمال سقط هس؟

با سلام؛ بعد از گذشته چند هفته می‌تونین اقدام به بارداری کنین.

سلام خانم دکتر خواهش میکنم جواب بدین من ۲۱ هفته سقط داشتم در اثر خون ریزی الان از ۴۰ روز گزشته اقدام ب حاملگی کردم از نظر شما مشکلی نداره

با سلام؛ خیر، مشکلی نیست.

خانم دکتر من از عمد سقط کردم اما میخان دوباره باردار بشم هنوز تازه هست و عادت هم نرسیده آیا میتونم الان ک پاک شدم باردار شم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌تونین اقدام کنین.

سلام خسته نباشید من ی سقط ۱۱هفته داشتم الان خیلی دوس دارن دوبار بار دارشم الان ۸ روز از سقط میگذره کی میتونم اقدام کنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌تونین اقدام کنین.

سلام من ناخواسته سقط جنین کردم کامل هم دفع نشده بود نتونستم برم دکتر این ماه پریودنشدم تست بارداری گرفتم مثبت شدیعنی حامله هستم؟یابقایای جنین قبلی هست؟!

با سلام؛ باید به پزشک مراجعه کنین.

سلام من یه ماه پیش سقط داشتم یه ماهه چندوقت دیگه پریودمیشم.ممنون میشم جواب بدین

سلام بعد سقط کی باز پریود میشم
یک ماه خونریزی داشتم

سلام جنین در ۹ هفته رشد نکرده و ایست قلبی کرده بنظرتون دلیلش میتونه کم بودن اسپرم های همسرم باشه اون ۳ ماه ه قرص مصرف کرده و کی میتونم دوباره باردار بشم

با سلام؛ ارتباطی با کم بودن اسپرم ندارد.

سلام من ۱۰روز پیش سقط جنین یک ماه داشتم..احتمال داره ک به این زودی دوباره باردار شده باشم

با سلام؛ بله، بعد از گذشت چند هفته می‌تونین اقدام کنین.

سلام خسته نباشین
من ی دختر دارم
بچه دومم تو ۱۵هفتگی ایست قلبی زد
جنین با دارو دفع شد جفت کوتاژ شد
دکترگفت بعد ۳ماه اقدام کن
ایا میتونم زودتر اقدام کنم

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام من در ۵ هفتگی لکه دیدم و بچم افتاده می‌گن باید ۶ ماه نذارم حامل شم و ۱۶ سالمه

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام خسته نباشید ممنون میشم اگه سوالم رو جواب بدین من ۳۶سال سن دارم دو فرزند دارم و دو تا سقط جنین انجام دادم باز دلم میخواد بار دار بشم آیا میتونم مشکلی برام به وجود نمیاد

با سلام؛ می‌تونین برای بارداری اقدام کنین.

داستان چطور باردار شدم

سلام من 13هفته بود باردار بودم اما بچه ام از 9 به بعد روشد نکرده بود بعد از چه مدتی میتونم باردار بشم

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام من ۵ هفته باردار بودم یهویی خون ریزی گرفتم لخته خون از من دفع شد به نظرتون کاملا بچه خودش سقط میشه یا باید زیرنظرپزشک سقط بشه؟؟

با سلام؛به پرسش و پاسخ مراجعه فرمایید.

سلام وقتتون بخیر…من هفته ۱۸ کیسه آبم پاره شد سقط کردم…الان پریود اول سقط میتونم اقدام به بارداری کنم ؟من بارداریم با آی یو آی هست

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام من ۴۸ روز از پریودیم گذشته و پریود شدم وروز اول پریودیم لکه قهوی بود روز دو خونریزی شدید داشتم ولخته خون هم چند تیکه انداختم والان ۲۷ روز هست که لکه بینی دارم وازمایش دادم جواب اون مثبت شد اما سونو بهم میگه که جنین دیده نمیشه ممنون میشم اگه کمکم کنید

سلام من قرص سایتوتک مصرف کردم وسقط جنین کردم ده روزاززمان سقط گذشته نزدیکی محافظت نشده داشتم ده روزبعدآیاامکان بارداری مجددپجوددارد؟

سلام‌خانم‌دکترمن‌درهفت‌هفتگی‌‌بچه‌ایست‌قلبی‌کرد‌وبااستفاده‌ازقرص‌بچه‌رفت‌به‌نظره‌شما‌چندوقت‌‌بعددوباره‌اقدام‌کنم

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام دکتر ینی مشکلی ایجاد نمیکنه مث چسبندگی یا…چون شنیدم میگن ساکشن کورتاژ درصد بارداری رو کم میکنه

سلام خانم دکتر شکم اولمه ۱۴هفته مرده بود توشکمم ساکشن کردم مشکلی ک ایجاد نمیکنه و کی میتونم اقدام کنم و آیا امکان بارداری مجدد هست؟؟؟؟

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام من ۷ماهبخاطره پیش بچم ۶ماهو ۱۵روز بخاطر فشارو قند سزارین شدم ولی بچم مرد الانم یه هفته پیش ۲ماو۱۵ روز باردار بودم سقط شد توشکمم مرده بود چندوقت تمیتونم اقدام کنم میترسم….

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام خانم دکتر خسته نباشین من پنج هفته سقط کردم چه مدت بعد میتونم اقدام کنم

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام خانم داکتر من پنج ماه بچه ام سقط شد پنج روز شده و خون ریزم من هم کم است میخواهم بادار شوم به زودی اما چکار کنم

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

باسلام ..خانم دکتر من یه حاملگی داشتم که تو دوماهگی به علت پایین بودن ساک حاملگی خونریزی سقط شد …الان دوماه از سقطم میگذره وکورتاژم کردن ….چه مدت صبر کنم بعد اقدام کنم دوباره ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

باسلام ….من دوماه از سقطی که داشتم میگذره وعمل سرکلاژ شدم …آیا میتونم اقدام به بارداری کنم الان یا نه بعد سه یا شیش ماه باید اقدام کنم ؟؟؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید …

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام وقتتون بخیر من هفته 16بارداری بچم سقط شد بعد چند وقت میتونم دوباره باردارشم

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام خانم دکتر.من ۹ هفته بارداری بودم که خود به خود سقط شد.چند وقت بعد میتونم دوباره باردار بشم؟

با سلام ؛ هر زمان از نظر روحی و جسمی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام خانم دکتر من اول ۴ ماهگی سقط داشتم چون پوچ بوده.و از موقعی که سقط کردم ۲ ماه میگذره و پریود نشدم آیا امکان داره الان باردار باشم

سلام. خانم دکتر
یک ماه هست در یازده هفته بچه م سقط شد
کی می تونم دوباره اقدام کنم؟
با تشکر

با سلام؛ بعد از چند هفته هر زمان که به لحاظ روحی آمادگی داشتین می‌تونین اقدام کنین.

سلام خانم خسته نباشی من ی بار 5 سال پیش یه بار 7 ماه پیش یبارم 5 روز پیش سقط داشتم یعنی سه بار پشت سرهم سقط داشتم باید برم قبل حاملگی دکتر یا بعد چند هفته بازم میتونم حامله بشم؟؟

با سلام؛ چون چند بار سقط داشتین باید به پزشک مراجعه کنین تا علت و دلیل سقط مشخص بشه تا از سقط مجدد جلوگیری بشه.

باسلام.من یه هفته هس سقط طبیعی داشتم بچه سومم بودمیشه برای بارداری اقدام کنم

با سلام؛ به پرسش و پاسخ ها مراجعه فرمایید.

سلام خسته نباشیم خانم دکتر من ۲۲ سالمه سقط داشتم حدود ده روز شد میخواهم دوباره باردار بشم آیا کدام مشکل اس

سلام خانم دکتر من خواهرم سه چهارتا تست داد توخونه همشون مثبت بودند ولی لکه خونی داشت بعدش رفت دکتر آزمایش دادمنفی بود الآنم هرچی تلاش می‌کنه باردارنمیشه دکتر باسونوشکمی رحم مشکل داره چندماه دارودادگفتش اگه پریودنشی باردارمیشی ولی الان چهار پنج ماهه پریودش منظمه میشه راهنماییم کنید ممنون

سلام خانم دکتر.من ۴ماه از سقطم میگذره.تا دو ماه بهد از سقط هم فرفورت گاین مصرف میکردم.امروز بیبی چک زدم بعد از ۱ساعت مثبت(خییییلی کمرنگ)نشون داد.استرس دارم که خدایی نکرده دوباره سقط تکرار نشه.الان لازمه فولیک اسید و …مصرف کنم.

سلام خانم دکتر من ۲۱هفته سقط داشتم بعد گفتن بند جفت ی کم مونده کورتاج دادم دوست دارم حامله بشم کی میتونم اقدام کنم

سلام خانم دکتر من سه سال میشه سقط جنین کدم باردار نمیشم علتیش چ

سلام خانم دکتر من سه سال میشه سقط جنین کدم باردار نمیشم علتیش چ

سلام من دوماه پیش سقط داشتم جنین ۳هفتش بود واینکه پریودیه بعد سقط هم شدم الان میتونم اقدام به بارداری کنم

با سلام؛ هر وقت از نظر روحی آمادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام خسته نباشین خانوم دکتر من الان ده روز که طبیعی سقط کردم آیا امکانش هست بعد چهل روز دوباره اقدام کنم

با سلام؛ بله، مشکلی نداره.

سلام من بچه 9ماهه به علت پیچیدن بند ناف خفه شد مرد الان 12روزه زایمان کردم بخیه هامم افتادن خون ریزیمم خیلی کمه میتونم با اولین رابطه دوباره حامله بشم روح و روانمم خوبه

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌تونین اقدام کنید و مشکلی نداره. نگران نباشید.

سلام خسته نباشین خانم دکتر من هشت ماه پیش یدونه سقط داشتم الانم باز باردارم شکم دردم خیلی بده نافم و زیر نافم خیلی اذیت میکنه علت این دردا چیه

با سلام؛ بهتره برای بررسی و معاینه به پزشک مراجعه کنین.

من شش هفتگی سقط باکورتاژ داشتم بخاطرکورتاژم آیا میشه بعد یک ماه دوباره اقدام به بارداری کنم

با سلام؛ بله، می‌تونین اقدام کنین.

سلام من سه روز است سقت کردم تا چند روزخون ریزی ادامه دارد و میتوانم رابطه جنسی داشته باشم ممنون میشوم جواب بدید

سلام من پنج ماهه سقط کردم میخوام حامله شوم پیشگیری نمیکنم ولی حامله نشدم نمیدونم چکار کنم

با سلام؛

با سلام ببخشید خانوم دکتر من سه هفته پیش بچه ۱۶ هفتم سقط شد البته داخل شیکمم قلبش وایستاده بود کورتاژ هم نشدم خودش افتاد چند وقت بعد میتونم باردار بشم

من ۲۸بهمن توی۲۴هفته زایمان زود رس داشتم بچه ام زنده نموند کی میتونم باز اقدام ب بارداری کنم؟

با سلام؛ الان هم می‌تونین اقدام کنین.

سلام خانم دکتر من تست بارداری دادم مثبت شد بعد از یازده روز خونریزی دارم الان یعنی سقط شده بعد از چ مدت میتونم باردار بشم

من ۲۵ سالمه سقط داشتم حدود یک ماه میخوام زود باردارشم چیکارکنم دلیل سقطم تیرویید بوده

سلام خانم داکتر من بچه خوده ده هفته سی نو از دستم دادم مرده به دنیا امد به دلیل کمبود اب و یا هم فشار بالا نمیدانم دقیق اما از هفته سی وپنج از رشد مانده بوده ایا دو باره چی مدتی میتوانم دو بار بار دار بشم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من سه ماه بودم جنین سقط شد آیا میتونم بعداز چهل روز دوباره بارداربشم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام. آیا با وجود بقایا ی جنین در رحم امکان بارداری مجدد هست؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من تقریبا یکماه سقط داشتم بچه خودش افتاد کورتاژ هم نشد خودش درومده بود الان میخام باردار شم ولی باز میترسم بیفته من یه پسر ۷ساله هم دارم دکتر گفته بعد سه ماه باردار شم دوباره؟؟؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خانم من یه ماه پیش سقط کردم .ازمایش دادم دوباره حامله ام میخوام سقط کنم مشکل میشه واسه اینده

سلام خسته نباشيد ببخشيد خانم دكتر من ازمايش خون دادم تست بارداري مثبت شد
اولين روز هفته هفتم خونريزي داشتم با درد زير دلم شب از خواب بيدار شدم و لخته هاي خون زيادي دفع كردم همون لحظه رفتم بيمارستان ميلاد سونو انجام داد و گفت هرچي بودهدفع شده چيزي نيست
من چند وقت بعد ميتونم براي بارداري اقدام كنم ؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من ۲۷ فروردین ۱۴۰۱جنین ۳۴ هفتمو به خاطر سه دور بند ناف دور پا ازدست دادم و زایمانمم طبیعی بود آیا میتونم سه ماه بعد زایمان اقدام کنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

با سلام ایا بعد از قطع خونریزی سقط نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشیم باز هم امکان بارداری هست؟

با سلام؛ بله.

سلام خانم دکتر من 10روز سقت جنین داشتم دو روز اول خون ریزی داشتم ایا میتوانم دوبارە باردار شم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خسته نباشید خانوم دکتر من هماتوم داشتم دکتر شیاف داده بود استفاده کردم تقریبا نه هفته بود خونریزیم زیاد شد سقط کردم بعد چند ماه میتونم حامله شم باتشکر

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خانم دکتر من تقریبا 8روزە اقدام بە بارداری کردم امروز ناخواستە با ماشین با سرعت زدیم بە یک دست انداز بعد چهار پنج ساعت خون ریزی دارم و خیلی هم سیاە است
چطوری باید بدانم باردار باردار شدم و سقط شدە…؟ چون هنوز 5روز ماندە بە وقت پریود شدنم

سلام من سقط داشتم پنج ماه ی تکه کوچک از جفت در رحمم مونده کورتاژ ندادم ب نظر شما از طریق پریودی میاد .. پریود چ زمانی بعد از سقط میشم یک ماه گذشته ولی من هنوز پریود نشدم

با سلام؛ به پزشک مراجعه فرمایید.

سلام ۲۳فروردین سقط کردم همراه کورتاژ کی میتونم اقدام کنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته و هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید.

سلام خانم دکتر من یک ماه بارداربو بعدلکه بینی داشتم بعدشم ک بچم افتاد دوبار بعد ازیک ماه میخوام بارداربشم ایا مشکلی هست

سلام خانوم دکتر من 10ماه پیش سقط داشتم واز همان موقع جلوگیری نداشتم وباردارم نشودم باید چکار کنم چون دوست دارم دوباره حامله بشم

سلام خانم دکترمن 17 فروردین 1401 سقط داشتم جنین رشد نداشت خودش سقط شد پنج روز خونریزی داشتم زیاد نبود ولی تا الان دیگه پریود نشدم علتش چیه یعنی دوباره باردارم

با سلام؛ جهت اطمینان آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام خانم دکتر من دوهفته بارداربودم افتادم بچم سقط شد آیا امکان داره در ماه جاری حامله بشم

سلام من براى بار اول هست كه باردار شدم الان هم يك ماه ميگذر از رابطم و دو هفته هم هست عقب انداختم كه ازمايش دادم باردار بودم شوهرم ميگه بندازم ميخوام ببينم بعد كه بخوام باز باردار بشم مشكلى برام پيش نمياد ؟؟؟

سلام خانم دکتر من ۳۰بهمن ۱۴۰۰ی سقط داشتم ۲ماه بود یانی میتونم دوباره باردار شم الان اقدام کردم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خانم دکترمن الان۴ماه سقط کردم خونم تاحالاقطع نشدرفتم سونودادم سالمم چکارکنم میخوام بارداربشم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خانم دکتر ببخشید من سه ماه قبل سقط فرامو ش شده داشتم با دارو میزوپروستول دفع شد مجدد باردار شدم الان اکتوپیک هستش و یک دوز ۸۶میلی داروی ام تی ایکس دریافت کردم من مجدد کی دوباره میتونم اقدام به بارداری کنم؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خانوم دکتر من ده هفته بودم سقط شد قلبش تشکیل نشده بود مجدد کی میتونم اقدام کنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خانم دکتر من یک هفته‌ سقط کردم الان میخوام باردار شوم خطر نداره؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام خانم دکتر من پنج روزه سقط کردم ولی خیلی شیر دارم شدید هست چیکار کنم تا شیر قطع بشه

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه بفرمایید.

سلام خانم دکتر من ۵ماه قبل یه سقط داشتم که قلب جنین تشکیل نشده بود میتونم الان اقدام ب بارداری داشته باشم؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

خوب بود مطالب

با سلام؛ ممنون از لطفتون.

من چهار ماه سقط داشتم حالی میخواهم باردار شوم نمیشی

سلام خانم دکتر،من ۳۴ ساله ام، ۱۰ هفته باردار بودم که سقط شد،سونوگرافی گفت از ۶ هفته رشد نداشته، الان ۳ هفته میگذره از سقط. میتونم اقدام به بارداری کنم؟

با سلام؛ بله، می‌تونین اقدام کنین.

سلام خانم دکتر من 17 سالمه سه شهریور 1400 یک 18 هفته سقط کردم سرکلاژ شده بودم کیسه آبم پاره شد و دی ماه 1400 دوباره ناخواسته حامله شدم دوباره تو 12 هفته خود به خود سقط شد علتش چیه چیکار کنم؟ ممنون اگه جواب بدین

با سلام؛ نیاز به آزمایش هست برای تشخیص علت سقط. لطفا به پزشک مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید خانم دکتر من الان یک هفته سقط کردم سقط دوم هست هر دوتا سقط توی شش هفته بود ایا دوباره میتونم باردار بشم بعد چند ماه دوباره اقدام به بارداری کنم سنم هم ۳۰سالم هست

با سلام؛ بعد از چند هفته می‌تونین برای بارداری اقدام کنین اما چون دو بار سقط داشتین بهتره به پزشک مراجعه کنین تا علت سقط تشخیص داده بشه.

سلام.خسته نباشید من دو ماه پیش سقط جنین خارج رحمی وداخل رحمی داشتم سقط کردم ۶هفته بود میشه الان باردار بشم مشکلی واسم پیش نمیاد

سلام خسته نباشید من سقط داشتم تو ۳ماه ایا امکان داره دوباره باردار شم، در اینده؟؟؟

با سلام؛ بله، می‌تونین جهت بارداری اقدام کنین.

سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن ۴۱سالمه بارداربودم تو۱۱هفتگی سقط شد به نظرتون بره بارداری دوباره سنم بالا نیس خطری برام نداره ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام؛ با توجه به سنتون و سابقه سقط، توصیه می‌شود تحت نظر پزشک و با انجام آزمایشات اقدام به بارداری نمایید.

سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید ۳۹ ساله هستم وبه اسرار همسرم میخوام باردار بشم برای سن مشکلی ندارم الان یکماه هم هست سقط انجام دادم ممنون از شما

با سلام؛ نگران نباشید، می‌توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید.

سلام من دوسال پیش بچه سقط کردم سه ماهه الان ۷ماههمیخوام بچه دارشم نمیشه ازچی میتونه باشه

با سلام؛ به مراکز باروری مراجعه نمایید.

سلام من ۳۷سال دارم من سقط داشتم مشکلش کروموزی ۲۱بوده الان اگه بخوام دباره بارداربشم امکانش هست باز همین مشکل برام پیش بیاد

با سلام؛ تحت نظر پزشک اقدام به بارداری نمایید.

سلام من 18سالمه و دوهفتس سقط کردم، آیا میتونم بعداز یک ماه دوباره اقدام به بارداری کنم

با سلام؛ بله.

سلام من ماه اول ازدواج حامله شدم یه ماه نشد سقط کردم الان ۶ ماه که باردار نمیشم چه کار کنم

با سلام؛ به مراکز باروری مراجعه نمایید.

سلام خانم دکتر من بیست روز است که کیسه آبم داره شد دکترا گفتن که باید بچه سقط شود سقطش کردم الان کی میتونم حامله شوم

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه فرمایید.

سلام من دوتا سقط داشتم تو یکسال و الان سه ماه از سقطم گذشته کی میتونم برای بارداری مجدد اقدام کنم و علت سقط رو هم نمیدونم جه ازمایش هایی باید بدم تا علتش رو بدونم

با سلام؛ لطفا به پزشک مراجعه فرمایید.

سلام من ۱ماه هست سقط کردم دو بارم نزدیکی داشتم و پریود نشدم هنوز الان می ترسم باردار باشم به من لطفا راه حل بگید

با سلام؛ درصورت تاخیر بیش از ۱۰ روز در قاعدگی، آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام ، من ۳۹ سال دارم و حدود سه ماهه ازدواج کردم ، حامله شدن و جنین در ۷ هفتگی قلبش از تپش افتاد و سقط کردم ، برای بارداری مجدد چه زمانی اقدام کنم ، و باز هم احتمال سقط هست ؟ قبلاً هم اصلا بارداری نداشتم

سلام اگر توی 19 سالگی سقط جنین داشت مشکلی برای بارداری دوباره پیش نمیاد؟

سلام وقتتون بخیر.من ۲ ماه پیش سقط داشتم سونوگرافی نشون داد ک ۴۵ روزه اس اما بعد ۳روز سقط شد بعد از ۲هفته باز سونو دادم گفت ک چیزی باقی نمونده الان ون وقت باید برا بارداری بعدی اقدام کنن؟؟؟

من دوتا سقط کردم و از زمان سقطم سه سال میگذره والان هرچه اقدام میکنم باردار نمیشم

سلامن ۴تاسقط کردم یکی عمدی سه تاخودبه خودی من کی میتونم اقدام کنم

سلام خسته نباشید ببخشید خانم دکتر ی سوال داشتم من الان ی پنج روزی میشه بچه ام سقط شده رفتم سونو دادم بهم گفتن ی تیکه از جفت جنین مونده و هیچ خون ریزی هم نمیبینم حتی ی قطره هم نمیاد برام آیا اگه دوباره شوهرم اقدام کنه باردار میشم برام بد نیست با تیکه ی جفت جنین

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه بفرمایید.

سلام من یع سری بچم سقط شده الانم ناخواسته حامله شدم ویک ماهم هست شرایط بچه دارشدن رو اصلا ندارم اگه بندازمش با قرص دوباره میتونم باردار شم لطفا کمکم کنید

با سلام ؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام‌ خانم دکتر من ۶ ماه پیش تو ۸ هفته سقط کردم‌ تو شکمم مرده بود با دارو سقط کردم‌ الان بخوام بارداربشم مشکلی پیش نمیاد میترسم‌ دوباره مث دفعه قبلی بشه. یا باید تحت نظر دکتر باشم‌ بعد اقدام کنم؟

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام خانوم دکتر سال نو مبارک
من دوهفته مونده بود به عید لک دیدم بعد خون ریزی افتادم ۴ هفتم بود دکتر نوشت سنو گفت سقط شده چیزی تو رحمت نیس
دیگ دکتر نرفتم یه هفته ای ام خون ریزیم قطع شد
الان میخام اقدام کنم باز میترسم چون همه میگن که اگه زود اقدام کنی امکان سقط مجدد هس میشه بگید چیکار کنم

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام یک ماه یاکمتر سقط کردم میخوام قرص اورژانسی بخورم مشکلی پیش نمیاد؟هنوزم پریودنشدم

سلام .خانوم دکتر من ماه پیش یکم سقط داشتم بارداری خارج رحمی بود کورتاژ شدم بعد یه ماه جلوگیری قطع کردم میخام باردار بشم ولی میترسم میگم مشکی واسم پیش نیاد میشه راهنمایی کنید

سلام ببخشیدمن یک هفته پیش سقط جنین داشتم الان هم خونریزی دارم بنظرتون کی برم واسه سنو برااینک بدونم ازجنین باقی نمونده باشه

سلام خسته نباشید من 2روز عقب انداختم توی همین دوروز یک لکه دیدم دیشب یک چیزی افتاد دکتر بدون اینکه سنو یا آزمایش بفرسته گفت سقط جنینه نظر شما چیه توی همین یک دوروز به همین زودی سقط شد

سلام خسته نباشید من تست انجام دادم مثبت از رابطه دوهفته میگذره میشه با قرص ال دی رفع بشه یا باید دکتر صیغت کنه؟

با سلام؛ قرص ال دی در این مرحله تاثیری نداره.

سلام خانم دکترمن تست دادم مثبت بودازمایش دادم گفتن حامله ای

سلام من 18سالمه دو ماه پیش سقط داشتم الان میخوام دوباره حامله بشم باید صبر کنم یا برم دکتر

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتین می‌تونین اقدام به بارداری کنین.

سلام خانم دکتر من ۸ ماه میشه سقط داشتم گفتن قلب جنین تشکیل نشده ولی الان ۵ ماه میشه اقدام کردم ولی باردار نمیشم لطفااااا جواب بدین

با سلام؛ به مراکز باروری مراجعه کنین و تحت نظر پزشک باشین.

سلام خانم دکتر من الان چهار روز هست پریودم عقب افتاده قسط بارداری هم دارم اما الان همش کمر درد دارم و پادرد باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنین چون الان تعطیلات هست دکترا نیستن که برم ویزیت شم

با سلام؛ بعد گذشت ده روز آزمایش بتا دهید.

سلام من سه ماهه با قرص بچه سقط کردم اما بخاطر خونریزی که داشتم رحمم نازک شده یه هفته پیش نزدیکی محافظت نشده داشتم اما سریع قرص اورژانسی خوردم الان یه هفته میگذره ولی پریود نشدم بنظر شما میشه باردار باشم

با سلام؛ بعد مصرف قرص اورژانسی این مورد طبیعی است.

سلام من خانومی هستم که سقط جنین داشتم ۱ماه ازسقط جنینم میگذره چون مشکل دفع پروتیین کلیه داشتم انداختم الان شکم درد داشتم با لک سفید خیلی نگرانم نشونه چی میتونه باشه ؟

سلام من دوماه سقط کردم الان شش ماه گذاشتم باردار بشم ولی هنوز نشدم بنظر شما چرا باردار نشدم

با سلام؛ می‌تونین به مراکز باروری مراجعه کنین.

سلام وقتتون بخیر ببخشید من ۱۹ سالمه .۹ هفته و ۴ روز باردار بودم ولی سقط کردم
چند روز بعد سقط میتونم باردار بشم .در کل آیا باردار میشم یا نه؟

با سلام؛ بله، بارداری می‌شین. بعد از گذشت چند هفته هر زمان که آمادگی روحیشو داشتین می‌تونین اقدام کنین.

سلام خانم دکتر بعد از سقط بعد از چند هفته میشه نزدیکی داشت؟

سلام من دوماه بودم سقط انجام دادم ایا دوباره باردار میشوم یانه. ممنون

با سلام؛ بله، امکان بارداری مجدد وجود دارد.

سلام من بچه ۳ ماهه سقط کردم تا چند وقت دیگه میتونم باردارم بشم دوباره

سلام یه لخته خون ۵میلی داخل شکمم مونده از سقط اگه باوجود لخته خون بارداربشم بد هست

باسلام من سال۹۳باشیاف سقط کردم بعدهم جلوگیری کردم الان چه وقت جلوگیری میکردم الان جلوگیری نمیکنم چهارماهه میشه راهنماییم کنید؟؟ممنون

باسلام…من سال ۹۳بارداربودم باشیاف سقط کردم۴۰روزه دیگه بعداون جلوگیری کردم الان چه ماهی هس جلوگیری نمیکنم اماحاملم نشدم بنظرشمابایدچکارکنم

سلام باردار هستم هفته ششم بارداریم هست 18روز لکه بینی دارم شیاف پروژسترون هم میزنم نه لکه بینی بند میاد نه سقط میشه چکار کنم

سلام من دوماه باردار بودم سقط شد میخوام دوباره باردار بشم کی میتونم رابطه داشته باشم شنیدم ۶ ماه

با سلام؛ هرزمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید اقدام کنید.

خانم دکتر من 6هفته بودم که به علت خونریزی بچه ام سقط شد که اونم بعد 13سال باردار شده بودم الان یک ماه گذشت و پریودم میتونم بعد پاکی اقدام کنم دوباره

با سلام؛ بله میتونین.

ممنون از توضیحات خوبتون دوست دارم همراهم باشین یا بار دیگر سقط نکنم و زودتر به امی خدا باردار شوم

با سلام؛ سپاس از همراهیتون.

سلام خانم دکتر من بچه اولم سقط کرم یکسال میگذه بعد الان یک سال اقدام کردم ولی باردار نمیشم

سلام من ۲۵ ساله هستم و۲ماه بارداربودم ک بخاطر خونه تکونی سنگین بچه سقط شد ولی متاسفانه زیاد خون نمیبینم چی بخورم ک خون ببینم وکی میتونم دوباره باردارشم؟

سلام خانم من اولین باره حامله شده ام اما بچه ام دوماهه سقط شد الان قصدبارداری دارم باید چکارکنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من از نامزدم حامله شدم ۳ماهم بود سقط کردم وقتی پریود بودم روز دوم پریودیم رابطه داشتیم و قرصم خوردم الان بعد۲روز حالت تهوع دارم امکانش هست تو پریودی؟

با سلام؛ خیر.

سلام خانم دکترمن یک ماه که سقط داشتم هفته ی اول بارداریم بوده خودبه خودسقط شده بعد6اسفندپریودشدم 9اسفندپریودیم تمام شد چکارکنم بارداربشم لطفا راهنمایم کنیدباتشکر

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه بفرمایید.

سلام‌خانم‌دکتر‌من‌هفته‌هفتمم‌بود‌که‌‌یهویی‌سقط‌شد‌‌‌۴‌روز‌از‌سقطم‌میگذره‌‌بچه‌اولم‌بودمیترسم‌دیگ‌حامله‌نشم‌

با سلام؛ نگران نباشید احتمال بارداری وجود دارد.

سلام تقريبا ٦ ماه پيش سقط جنين داشتم قرص خوردم جنين افتاد بد چند روز الان ي مدتي هست ميخوام باردار بِشم نميشه ميشه راهنمايي كنيد

سلام خسته نباشین من بعد از ده سال باردار شدم ولی بچم قلب نداشت سقط کردم آیا دوباره باردار میشم

با سلام؛ بله امکان بارداری مجدد وجود دارد.

سلام خانم دکتر قبلا میگفتن ۳ ماه بعد. سقط برای بارداری اقدام کنید الان تغییر کرده مگ؟!

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه بفرمایید.

سلام خانم دکتر من چهار هفته پیش سقط داشتم الان ده بهمن سقط داشتم الان میتونم باردار بشم

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه بفرمایید.

سلام من 21 دی سقط داشتم جنین رشد نکرد اولین پریودم 21 بهمن بود چند وقت دیگه می تونم اقدام کنم برای بارداری؟

با سلام؛ هر وقت از نظر روحی امادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام من هفده هفته بودم دل دردگرفتم ورفتم دکترگفت قلب جنین ازکارافتاده وجنین اندازه اش دوازده هفته هست قرص خوردم وکورتاژشدم میخوام زودی بارداربشم میگن تخمک هافعال.اگ بارداربشم بعدازسقط مشکلی پیش میادبرای جنین

با سلام؛ اگر دکترتون اجازه داده میتوانید اقدام کنید.

سلام خانم دکتر بهترین زمان برای بارداری بعد از پریودی چه زمانی هست

با سلام؛ بهترین زمان، زمان تخمک گذاری است.

سلام خانم دکتر من یک ماه سقط داشتم و پریودیم عقب افتاده ینی باز حاملم

سلام دکتر من پریودیم دو روز هست عقب افتاده اما پهلوم و پاهام درد دارم احتمال داره باردار باشم و کی میتونم برم آزمایش بدم

با سلام؛ در صورت تاخیر بعد ده روز ازمایش بارداری انجام دهید.

سلام من 1ماهه هستم ومیخام سقط کنم آیا امکان داره دیگه باردارنشم

سلام من شش هفته باردار بودم بچه ام نبض نداشت سقط شد من کی میتونم باردار بشم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر وقت به لحاظ روحی امادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام لطفا راهنمایی کنید
من در هفته ۶ بارداری خودبه خود دچاره لکه بینی شدم وجنین سقط شد بعد چند وقت میتونم اقدام به بارداری کنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر وقت به لحاظ روحی امادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

من سقط داشتم ۲ ماه ‌پیش
حداکثر وقتی که میتونم دوباره باردار بشم کی هست!

با سلام؛ هر وقت از نظر روحی امادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام من ۱۷هفته بودم بچم مشکل داشت سقط کردم الان دوماه که سقط کردم دکتر بهم گفت باید بعد از ۶ماه بعد باردار نشی اگه الان باردار بشم مشکلی پیش نمیاد

سلام خسته نباشی خانم دکتر افسانه هستم 27دی سقط خودی بدون درد داشتم حالیم 19بهمن است پریود شدم اشکالی نداره

با سلام؛ مشکلی ندارد.

سلام خانم من سقط خودی کردم آیا امکان زود حمل گرفتن استش

سلام خسته نباشبد من تو هفته ۸بارداری سقط داشتم الان ۲هفته از این قضیه میگذره و هفته اول هم رابطه داشتیم کی میتونم دوباره حامله بشم

با سلام؛ هر وقت امادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام خسته نباشید 16سالمه حدود دوماه پیش سقط داشتم پنج هفتم بود کوتاژ شدم میخواستم ببینم برای باردار شدن مجدد در چه زمانی اقدام کنم

با سلام؛ بعد از گذشته چند هفته هر وقت امادگی داشتید میتوانید اقدام کنید.

سلام من سه ماه پیش کورتاژ شدم وبعد مدتی اقدام ب بارداری کردم اما نتیجه ای نگرفتم چیکار کنم

با سلام؛ چنانچه بعد از ۶ماه تا یک سال باردار نشده اید به مرکز باروری مراجعه فرمایید.

سلام من توهفته8حامله گی بچه موخودبخودسقط کردم الان هنوز نیوفتاده چیکارکنم وچندماه بعدمیتونم دوباره حامله بشم ممنون

با سلام؛ چند هفته بعد سقط و دفع بقایا میتوانید اقدام به بارداری کنید.

سلام دکتر من چند روز بود که تستم مثبت شد که سقط شدن دکتر بهم گفت سه قلو بودن..دوباره کی میتونم اقدام به بارداری داشته باشم

سلام دکتر من ۱۷ سالمع الان ۲ ماه پریود نشدم فک میکنم باردارم چون اولین باره باردار شدم سقط کنم بازم باردار میشم

با سلام؛ جهت اطمینان از بارداری باید آزمایش بارداری انجام بدید.

من نزدیک یکساله سقط کردم بعدازظهر اقدام به بارداری کردم باردار نشدم وهیچ نوع جلو گیر نداشتم .باید چکار کنم

خانم دکتر من شونزده هفته سقط داشتم چه مدت بعدش میتونم اقدام کنم توروخدا جوابمو بدین ممنونم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته و هرزمان که به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌تونید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام ببخشید من دوماه پیش سقط داشتم ۹ هفته بودم و الان چند وقته اقدام به باروری کردم اشکالی برای باروری نیست

سلام خانم دکتر من سه ماه پیش سقط داشتم به خاطر تشکیل نشدن قلب الان ۵هفته و ۶ روزه احتمال داره اینم قلب نداشته باشه خیلی استرس دارم میترسم

خانم دکتر من ۵ روز میشه هم خوابی داشتم با دوست پسرم و شکی هستیم که نکنه آب منفی رفته باشه نمیدونم چکار کنم شما نظرتون چیست ؟

سلام من دوهفته پیش کورتاژشدم ولی هنوزدردرحم دارم ایاطبعی هست یانه به دکترمراجعه کنم

سلام من ۲۸آذرسقط جنین داشتم البته قرص سقط استفاده کردم اززمان سقط تاالان ۳۴روزمیگذره پرویدنشدم امکان بارداری هست ۴۰سال دارم

سلام لطفامرکزناباروری خوب دولتی معرفی بفرماییدممنونم

سلام من ۳۰اذر سقط داشتم حدودا ۲هفته خونریزی کردم وامروز ۳۰دی ماه منتطرم پریود شم علایمی از پریودی ندارم خیلی میترسم ک دباره باردار باشم تست بی بی چک میزنم مثبت درمیاد لطفا راهنماییم کنید

ببخشید من ۵ هفته سقط کردم یک هفته میگذره الان اقدام کردم خطری نداره

سلام خانم دکتر من۱۷سالمه تقریبا ۳ماه پیش سقط کردم و تا دوهفته خونریزی داشتم الانم ۱۴روزه اقدام ب بارداری کردم اما تست میگیرم منفی میاد علتش چیع😭😭

با سلام؛ در سن شما ناباروری مطرح نیست. ۱۴ روز زمان بسیار کمی هست و جای نگرانی نیست.

من میخوام حامله بشم

سلام خوبی خانم دکتر دوتا سقط داشتم حال یک سالو نیم میشه هر اقدام میکنم بادار نمیشم دکتر هم رفتم ک میگه تخمدانت فعال هستند ایا جای نگرانی هست ک چرا من بادار نمیشم …

سلام‌ من سقط کردم و‌دوهفته خون ریزی داشتم والان از وقتم پرید نشدم

سلام،سقط جنین داشتم تا چهار ماه بعد سقط خونریزی داشتم الان ده ماهه ک از سقط گذشته رابطه محافظت نشده ام داشتم ولی باردار نشدم چیکار باید کنم؟

با سلام؛ می‌توانید به مراکز ناباروری مراجعه کنید.

سلام من ۹ هفته و ۶ روزمه رفتم سونوگرافی دکتر گفت جنین ضربان قلب نداره و باید سقط بشه چکار کنم باید صبر کنم یا اقدام کنم برای سقط

با سلام؛ طبق نظر پزشک معالجتان عمل نمایید.

سلام ۳۷ ساله هستم هفته ی ۶ بارداری خونریزی منجر به سقط داشتم سه روز خونریزیم میگذره میخواستم بدونم بدنم کی آمادگی مجدد برای بارداری داره؟
ممنون

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هرزمان که به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من یه سقط جنین داشتم دو سال پیش الان یه ساله ک جلو گیری نمیکنم ولی باردار نمیشم علتش چی میتونه باشه دکتر هم نرفتم تا حالا

با سلام؛ به مرکز ناباروری مراجعه نمایید.

باسلام خدمت شما من سه روز سقط داشتم توخونه بود بچم تو هشت ماه بود دکتر گفت قلبش تشکيل نشده وباید سقط بشه قبلش وبعدش خونریزی داشتم و تصمیم دارم یکم بهتر شدم بارداربشم البته بچه سوما اشکالی نداره که زود باردار بشم یا باپزشک مشورت کنم

سلام خانم دکتر 16 سالمه چهار ماه پیش سقط 18 هفته انجام دادم از اون موقع جلوگیری طبیعی داشم الان هفت روزه از وقت پریودم گذشته آیا احتمال بارداری هستش ممنون میشم جواب بدین

با سلام؛ بله، احتمال بارداری وجود دارد.

سلام.من ماه اول بارداری از بارداری خود مطلع نبودم و سه روز سیپروفلوکساسین و چهار روز مترونیدارول به خاطر عفونت مصرف کردم الان تو هفته هست هستم و نگرانم بچم ناقص بشه.ممنون میشم راهنماییم کنم.

سلام خانم دکتر من دو ماه بود باردار بودم بچم سقط شد الان نو ماه هست باردار نشدم علتش چی هست

با سلام؛ نگران نباشید و نسبت به بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من ۱۹هفته بودم ک تو خونه سقط کردم الان ۳هفته میگذره کی میتونم اقدام به بارداری کنم

سلام من بعد از یک سال اقدام باردار شدم ولی خود به خود سقط شد من اقدام به بارداری کردم هنوز جواب نگرفتم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیشنهادی هست برای زود باردار شدن

سلامن حدود سه هفته میشه سقط داشتم باقرص زیززبونی بو جنینم 16هفته بود وایست قلبی داشت کی میتونم دوباره اقدام به بارداری کنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان از لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید اقدام نمایید.

سلام نشانه های حاملگی خارج از رحم چیه

با سلام؛ بهتر است جهت اطمینان سونوگرافی انجام دهید.

سلام . من پنج هفته باردارم ولی ن حالت تهوعی دارم ن‌دردی فقط ی ذره کمر درد و رحم درددارم آیا جنین مشکلی داره یا ن؟

با سلام؛ خیر، نگران نباشید.

باسلام ببخشید میشه جواب منو هم بدین من با انتقال ۳ روزه باردار شدم متاسفانه تو ۸ هفته بخاطر نزدن نبض سقط کردم ایا میشه طبیعی باردار شن چون سنم داره میره بالا ممنون میشم جوابمو بدین

سلام من ۳تا سقط داشتم یکی شو کورتاژ کردم دوتا ش هم توی خونه سقط شدن الان اگه بخام اقدام کنم باید تحت نظر دکتر باشم چون من سقط مکرر داشتم

با سلام؛ بله، بهتر است تحت نظر پزشک باشید.

سلام خانم دکتر من چندتا لکه خون دیدم صورتی مانند چندروز بعدش فهمیدم حامله ام دیگه لکه بینی قطع شد الان خطرناک هست یا ن

با سلام؛ لکه بینی در شروع بارداری طبیعی است.

سلام خانم دکتر من توهفته8حاملگی هستم جنین تو6ماعگی رشدش متوقف شده ولی وپیمان کردن
آیا بار سوم هم برم برا سونگرافی تا مطمئن شم

باسلام من سه چهارماهی میشه که سقط داشتم باقرص سقط الان دوماهی میشه من جلوگیری نکردم ولی باردارنمیشم وخیلی میترسم که دیگه باردارنشم ومیگن به خاطرقرص که مصرف کردم تادوسال بعدازاون باردارنمیشم آیا راسته ممنون میشم که راهنمایم کنید

با سلام؛ نگران نباشید، همچین چیزی نیست.

سلام من توی 13 هفته کیسه ابم پاره شد و دکتر گفت بچه سالمه ولی باید سقط بشه الان 10 روز میگذره ایا میتونم سریع باردار شم و امکان همچین اتفاقی برای بارداری دوم هست آیا؟

سلام
من ۲۴ سالم است و ۶ ماهگی سقط کردم الان ۳ ماه میشه اقدام به بارداری کردم ولی باردار نمیشم باید چه کار کنم ایا باردار میشم؟

سلام من چهار روز سقط جنین کردم 25 هفته بودم ک سقط کردم بازم قصد بچه دار شدن دارم ولی بازم میترسم سقط جنین بازم داشته باشم میشه شما راهنمایم کنید ممنون میشم

عالی

سلام
خانم دکتر من الان ۱۶ روز ک سقط جنین کردم
میخواستم بپرسم بعد چ مدت قرص جلوگیری مصرف کنم؟؟؟

سلام من بچه یازده ساله دارم.که زیر نظر دکتر دوباره حامله شودم.بعدازچهل روزسقط کردم.آیادوباره حامله بشم سقط میشه.متشکرم راهنمای کنید

سلام خانم دکتر چهار روز درد پریود دارم ولی پریودم نشدم چرا چندتا لکه هم دیدم لطفاً جواب بدید ممنون

سلام عزیزم چرا نباید اقدام بالداری کنم مشکلم چی هست چون

سلام خانم دکتر من الان چهار ماه هست ک سقط کردم بچم 7ماهه بوده الان نزدیکی میکنم برای بچه باردار نمیشم شما بگید من چ کنم ممنون میشم

سنم داره میره بالا میخوام تا خونریزیم قطع شد زود اقدام کنم مشکلی نیست

سلام من با انتقال باردار شدم تو ۸ هفته بخاطر نزدن نبض گفت باید سقط بشه به نظر شما طبیعی میتونم باردارشم

سلام خانم دکترمن توهفتع۱۷ بارداری بودم و بعداز سونو فهمیدم ک جنین توهفته۱۴داخل رحم مرده و بعدازسه هفته داخل رحم موندن عروزپیش با دردزایمان هودش افتادبدون هیچ دارویی .چندمدت بعدش میتونم بارداربشم.🙏🌹

سلام خانم من سرما خوردم دیشب یه قرص استامینوفن خوردم بعد یه قرص بارداری خوردم احتمال بارداری هست یا نه 🙄

درد نوک یکی ازسینه ها بخاطر چیه اون یکی درد نمیکنه

سلام نوک یکی از سینه هام دست میگیرم درد می‌کنه اون یکی نه بخاطر چیه

با سلام. من 40 روز پیش بچه ام رو در 7 ماهگی از دست دادم و سزارین شدم و برش رحمم tشکل هست. چه مدت بعد میتونم اقدام کنم؟

من ۹ماه پیش سقط داشتم الان ۶ماهه اقدام به بارداری کردم نمیشه خیلی استرس دارم نمیدونم چرا نمیشه دکتر م رفتم ولی تاثیری نداشت لطفا یه راه حلی …

با سلام؛ چنانچه طی شش ماه تا یک سال موفق به بارداری نشدید، می‌توانید به مراکز باروری مراجعه نمایید.

من1سالو نیم قصد بارداری داشتم ک ب بدبختی باردارشدم و 10هفته بارداربودم ک لکه بینی داشتم رفتم سونو گفتن که8هفته مونده جنین و دوهفتست که تلف شده.الان 3هفتست سقط شده.بنظرتون زودباردارمیشم یا زمان می‌بره.چون 35سالمه حداقل باید 2تابچه بیارم ک اینقدعچولم سنم داره بالا میره

سلام من الان ۱۷ سالم هست نزدیک ۱سال و دوسع ماه پیش حامله شدم بهد سقط کردم و رفتم پیش ماما قرض رو داخل رحمم گذاشت و بچه سقط شد از اون موقع هم طبیعی جلو گیری کردم امکانش هست باردار بشم .

با سلام؛ بله، امکان بارداری وجود دارد.

سلام خانم دکتر من شش ماه قبل سقط،جنین داشتم این ماه منتطر پریود بودم کلی بعد سی روز هنوز نشدم موقع نزدیکی هم چیزی داخل رحم نرفته میترسم دوباره بارداربشم چون دوتا بچه دارم دیگه نمیخوام باردار بشم واشتباهم این بود که قرص مصرف نکردم یا پیشگیری با وسایل دیگه

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم بعد سقط جنین ک خارج رحم بوده و با عمل سزارین برداشته شده چند ماه دیگه میتوان دوباره باردار شد ممنون میشم راهنمایی کنین

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌توانید اقدام نمایید.

سلام من تازه سقط جنین کردم بعد از چند مدت میتونم باردار شوم

سلام سقوط یکه ماه داشتم الان دوساله قصد بچه دار شدن دارم ولی بچه دار نشم سالم هستم ممکن هست دیگه صاحب بچه نشم

با سلام؛ به مرکز ناباروری مراجعه فرمایید.

سلام من 13هفته بودم‌ سقط تو خونه با قرص داشتم.
چون جفت مونده بود و نمی‌دونستم 10روز بعدش کورتاژ شدم. الان 10روز از کورتاژم میگذره. کی میتونم رابطه داشته باشم؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید.

سلامن چند ماهه هر ما سقط جنین دارم چکار کنم سقط نشه با تشکر

با سلام؛ به منظور بررسی و تشخیص علت سقط حتما به پزشک مراجعه نمایید.

سلام من حدود ۶ ماه پیش سقط کردم فقط این ماه پریودنشدم میشه باردار باشم

با سلام؛ بله، احتمال بارداری وجود دارد. می‌توانید آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام 19سالمه یک ماهه بادارو سقط کردم دکتر گفت قلبش تشکیل نشده کی میتونم باردار بشم آیا احتمال داره بارداری بعدیم هم همینجوری بشه

با سلام؛ می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من برج ۴باردار شدم وبرج ۷سقط کی میتوانم باردار شوم بعد چند وقت

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید اقدام کنید.

سلام من الان سه روزه که سقط کردم امادگی برای بارداری دارم خیلی بچه دوست دارم چون الان چهار ساله ک ازدواج کردم ولی میترسم بچه دومم بازم سقط بشه چیزی نیست ک بخورم و قوی بشم ک بچه دومم نیفته ولی الان خیلی ازم خون میفته بعد از دو هفته میشه نزدیکی کرد برای بارداری حتی اگه خون قطع نشده بعد من چطور بفهمم پریود شدم یا نه چون من الان سه روزه هی خون ازم میفته

سلام من باقرص خودم سقط کردم طرف چپم درده و خون ریزی دارم علتش چیه

سلام‌ دوماه میشه بچه من سقط شده ۶هفته بود حالا دوماه شده هنوز حامله نشدم چکار کنم تا حامله بشم تو رو خدا بگین

سلام ۳۳ سالمه ۴ سقط داشتم الان می خوام برا بارداری اقدام کنم چکار کنم

سلام بعد۶هفته سقط کردم بعدچه زمانی میتونم دوباره اقدام کنم برابارداری

من سقد جنین با قرص در خانه داشتم حدود یک سال میگذره نمیدونم کی اقدام کنم همشم استرس دارم رفتم سنوگرافی هیچ مشگلی نداشتمم

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من تازه فهمیدم تو 9 هفتگی بچم قلبش ایست کرده شنبه میخوام برم سقط کنم آیا بعد از چه زمانی میتونم دوباره اقدام کنم؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌توانید اقدام کنید، نگران نباشید.

سلام عفونت ادرار دارم دکترم برام قرص نوشت دو تا بسته کامل خوردم ب نظرتون عفونت خوب شده

با سلام؛ طبق نظر پزشک معالجتان عمل نمایید.

سلام من یک هفته از سقط جنینم گذاشته مخواهم دوبار باردار شوم آیا مشکل داره یا نی تشکرر

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌توانید اقدام کنید.

سلام … من ۷ماه از سقط میگزره هنوز حامله نشدم چرا آیا ممکنه دیگه حامله نشم

با سلام؛ می‌توانید به مراکز ناباروری مراجعه کنید.

سلام من۲۸سالم دوتا بچه دارم ۲۰روزپیش سقط داشتم شش روزخونریزکردم میتونم دوباره اقدام کنم

با سلام؛ بله، هر زمان آماده بودید می‌توانید اقدام کنید.

خانم دکتر موقع پریودیمه دیشب ی قطره خون دیدم دیگه ندیم چرا اینجوریه

سلام بد از سقط چند ماه باید صبر کنیم برای بارداری بدی

با سلام؛ بعد از چند هفته می‌توانید اقدام کنید.

سلام خسته نباشيد من 37سالمه چند روزه كه كولتاژ كردم ميشه بعد دو ماه اقدام به بارداري كنم چون خيلي عجله دارم سنم داره ميره بالا ???

با سلام؛ طبق نظر پزشکتان عمل نمایید.

سلام من ۲۸سالمه حدود۷ماه پیش سقط داشتم خود به خود خونریزی کردم چندماهه دارم اسید فولیک مصرف میکنم پریودیم هم نامنضمه بنظرتون دیگه بادارنمیشم😔

با سلام؛ نگران نباشید، امکان بارداری وجود دارد. درصورت تمایل می‌توانید به مرکز ناباروری مراجعه کنید.

سلام خانم دکتر من 1ماه دو روز کـ سقط کردم ویک هفته خورده ی خونریزی داشتم الان چند روز دوباره خونریزی کردم بعدش میتونم اقدام به بارداری کنم,ممنون میشم اگه زود جواب بدین?

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌توانید اقدام کنید.

سلام من 16سالمه سه ماه پیش سقط کردم با چهار تا قرص زیر زبانی 18 هفته جنین هم زنده بود سه ماه جلوگیری طبیعی دارم آیا امکان بارداری هستش و میگن که قرص های زیر زبانی عوارض دارد و احتمالا چند سال نمیزاره آدم باردار بشه آیا درسته

سلام بیست ودوسالمه بارداری دومم بودک توبیست وسه هفتگی بچم سقط شدوبعدب دلیل بقایاکورتاژکردم.بعدچنوقت برابارداری اقدام کنم اصلاباردارمیشم یانه

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من ۲۰ سالم هست با قرص سویتوتک بچم مشکل داشت سقط کردم الان ۸ ماه هست که دیگر حامله نمیشم ممکن هست دیگر حامله نشم ..پریودیم هم الان ۴ ماه هست همش جلول عقب میفته

با سلام؛ نگران نباشید. می‌توانید به مراکز ناباروری مراجعه کنید.

من 38 سالم است نزدیک دوماه مریض نشدم باردار شدم بعد دوباره عادت ماهیانه شدم اما وقتی بازم ازمایش میده مثبت است چی کنم

با سلام؛ باید سونوگرافی انجام دهید.

۱۷ سالمه دو بار سقط داشتم ‌‌..و الان بعد از یازده ماه بعد از سقط دوم گذشته و ناخواسته بار دار شدم …هر دو باری که سقط داشتم می گفتن جنین قلبش تشکیل نشده و مرده

با سلام؛ نیاز هست که تحت نظر پزشک باشید.

سلام من ۱۷ سالمه حدود دو روز از سقطم‌ میگذره چهار هفتم بود امکانش هست ک تا آخر عمر دیگ باردار نشوم؟

با سلام؛ نگران نباشید، می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من دوماه پیش یه سقط بادارو داشتم قلب جنین تشکیل نشده بودالان اقدام ب بارداری کنم ممکنه باز قلب جنین تشکیل نشه

با سلام؛ بهتره تحت نظر پزشک باشید.

من سقط با سایتوتک در منزل خودم انجام دادم.دیگه دکتر هم نرفتم بعد از چند ماه پریود نمی‌شدم که پیش پزشک رفتم که دارو داد خوب شدم الان حامله نمیشم چرا

با سلام؛ جهت بررسی به پزشک مراجعه فرمایید.

خیلی خوب

باسلام من قبل بعدازپریودی اقدام به بارداری کردم الان بعد ازچهارده روزازپریودی حالم خراب میشه وهمش خوابم میاددردشکم وپهلوهم دارم آیااحتمال بارداری هستش

با سلام؛ می‌توانید تست بارداری بدهید.

من باردار شدم بعد از چند سال وسقط کردم و پس از چند ماه باردار شدم و کمر دردم چه کنم

باعرض سلام وخسته نباشد. خانم دکتربنده 44سالمه حساب پیش برای باراول ناگهانی حامله شدم چون شرایطش نداشتیم وبه اسرارشوهرم رفتم سقط کردم غافل از عوارض الان که اقدام میکنیم دیگه حامله نمیشم خیلی نگرانم سنم هم که بالاست

43سالمه 5سال پیش حامله شدم چون شوهرم نخواست سقط کردم الان اقدام میکنیم دیگه حامله نمیشم

سلام من جنین چهارماهه سقت کردم باقرص وبقایا داشت کورتاژ کردم دلیلش نبود آب دورجنین بود ،۱۴۰۰/۸/۱۰سقت کردم چند ماه بعد میتونم برای بارداری اقدام کنم ؟

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید اقدام کنید.

سلام خسته نباشید
من ۴ هفته بود سقط کردم خود ب خود دکتر گف بیرون از رحم بوده الانم بعد از یک ماه پریود شدم
اگ بعد از پریودیم اقدام کنم مشکلی واسم پیش نمیاد خیلی میترسم ک اینبارم بیرون از رحم باشه

با سلام؛ نگران نباشید، می‌توانید اقدام کنید.

سلام خانم دکتر یه ماه دوماه بود خود بخود صقد کردم الان ۸ماه میگذره از صقدم که حامله نشدم باید چیکار بکنم که حامله بشم

با سلام؛ می‌توانید به مرکز ناباروری مراجعه کنید.

سلام من ۴ماه قبل سقط انجام دادم و حالا چهار ماه میگذره هیچ باردار نمیشم میشه کمک کنید مشکلش چیه ممنونم

با سلام؛ چنانچه بعد از ۶ ماه تا ۱ سال باردار نشدید، می‌توانید به مرکز ناباروری مراجعه کنید.

سلام من حدوده ۷یا۸ماهه ک سقط انجام دادم قلبش نمیزد بعد ۶ماه اقدام کردم ینی الان ۲یا سه ماهه ک‌اقدام کردم ولی چیز خاصی اتفاق نیوفتاد خواستم ببینم نگران کنندس ازمایش دادم همه چی خب بود

با سلام؛ جای نگرانی نیست.

سلام من یه سالی میشه باقرص سقط کردم اما الان چرا باردار نمیشم

با سلام؛ درصورتی که طی ۶ ماه تا یک سال اقدام منظم باردار نشدید، می‌توانید به مراکز ناباروری مراجعه کنید.

سلام من ۷ ماه پیش سقط داشتم الان سه ماه ک میخوام باردار بشم نمیشه .آزمایش دادم هیچ مشکلی ندارم سالم هستم ولی باردار نمیشم قاعدگی هم منظمه.لطفا راهنمایی کنید

با سلام؛ طی شش ماه تا یک سال هم اگر باردار نشدید طبیعی است و مشکل خاصی وجود ندارد که نیاز به رسیدگی داشته باشد. درصورتی که بعد از ۶ ماه تا یک سال بارداری اتفاق نیفتاد، می‌توانید به مراکز ناباروری مراجعه نمایید.

سلام من سیزده روزه کورتاژ شدم بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین من باید کی اقدام ب بارداری کنم

سلام وقت به خیرمن دوماه پیش سقط داشتم وباقرص بچموسقط کردم بعدازبیست روزازمصرف قرص بچموانداختم توی شش هفته بودم قرص مصرف کردم وبعدشم بقایاداشتم کورتاژشدم الان خیلی پشیمونم ودوست دارم بارداربشم اشکالی نداره وچه وقت بهتراست نزدیکی داشته باشم که بارداربشم ودوست دارم دخترباشه ممنون میشم راهنماییم کنید.

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید جهت بارداری اقدام نمایید. در مورد تعیین جنسیت جنین مطلبی در سایت وجود دارد که می‌توانید مطالعه کنید: https://www.pooralimd.com/p/y7zm

سلام من دوروز پیش سقط جنین داشتم علتش قلب جنین تشکیل نشوده بود بعد پاک شدن خونریزی میتونم اقدام به بارداری کنم يا بايد حتما پریود بشم بعد باردار بشم قبل از پریود شودن اعتمال داره باردار بشم ممنون

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من چهارسال تحت نظر دکتر بودم بعد چهارسال باردار شدم در هفته نهم کرونا گرفتم سقط شد الان یک ماهه سقط شده ۳۶سالمه بعد چند مدت میتونم اقدام کنم 😔

با سلام؛ می‌توانید جهت بارداری اقدام کنید.

سلام من۱۵ هفته باردارم بود ۵ روزه بچم ایست قلبی داشت سقط کردم اگه می‌خوام خودم باردار کنم چند ماه صبر کنم تو را خدا کمک کن

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید اقدام کنید.

من سه بار سقط کردم باقرص سقط .احتمال دوباره باردارشدنم هست یان؟

با سلام؛ امکانپذیر است.

سلام من یه سقط داشتم تو 5هفته قلبش تشکیل نشد دفع شد خود به خود سونودادم گفت ساک بارداری توشکمت نیست ولی آزمایش خون مثبت شد تا3ماه جلوگیری کردم دوباره اقدام کردم نشد باید چیکار کنم میترسم

با سلام؛ چنانچه ۶ ماه تا ۱ سال اقدام داشتید و بارداری اتفاق نیافتاد می‌توانید به مراکز ناباروری مراجعه نمایید.

سلام من دوماهه سقت عمدی انجام دادم.آیا الان میتونم باردارشم بعد از دوماه سقت؟

با سلام؛ بله.

سلام خانوم دکتر من یک ماهو نیم قبل سقط انجام دادم لکه بینی داشتم و نمیدانستم ک باید از امپول رگام استفاده کرد من ۵هفته باردار بودم ایا برای بارداری میتونم الان اقدام کنم یا باید قرص مصرف کنم یک دوره پریود هم شده ام

با سلام؛ بله، می‌توانید اقدام کنید. مصرف اسید فولیک توصیه می‌شود.

سلام..در ۱۳هفتگی اقدام به سقط کردم و بعد دو هفته فهمیدم جفت اکرتا داشتم و کورتاژ شدم..حالا ماه سوم بعد سقط پریود نشدم فقط یه بار جلوگیری نکردم..میترسم باردار باشم..میشه یعنی؟؟

با سلام؛ بله، امکان بارداری وجود دارد. می‌توانید آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام من سقط داشتم میخواستم بپرسم چکار کنم سریع حامله بشم

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید جهت بارداری اقدام نمایید. مصرف اسید فولیک توصیه می‌شود.

سلام.من.۳۸.سالمه.دوماه.بارداربودم.به.دلیل.تشکیل.نشدن.قلب.جنین.سقط.شد.ایا.میتونم.برای.بارداری.دوباره.اقدام.کنم

با سلام؛ بله، هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید اقدام نمایید.

سلام علاعم عفونت چی هستش ؟؟

با سلام؛ پیشنهاد می‌کنم این مطلب از سایت رو هم مطالعه نمایید: https://www.pooralimd.com/p/uFbA

سلام خانم دکتر من تو هفته 21 بارداری بودم بچم سقط شد بااینکه سالم بود ولی چون زود زایمان کردم بعد به دنیا اومدن ضربان قلبش متوقف شد
الان تقریبا 12 روز از اون روز میگذره اگه الان برای بارداری اقدام کنم مشکل نداره

با سلام؛ بعد از چند هفته می‌توانید اقدام نمایید.

من دوبار سقط مکنم علت چیست

با سلام؛ دلایل متعددی دارد. جهت بررسی دقیق و تشخیص علت نیاز به معاینه و انجام آزمایش است.

سلام من ده روز سقط داشتم بعد اتمام خونریزی نزدیکی محافظت نشده داشتم آیا باید قرص اورژانسی بخورم‌؟

با سلام؛ احتمال بارداری وجود دارد، می‌توانید از قرص اورژانسی استفاده نمایید.

سلام من دوهفته هست جنین شش هفته ای و با دارو به دلیل توقف رشد و تشکیل نشدن قلب سقط کردم هم از نظر روحی هم از نظر جسمی حالم خوبه بعد از سقط هم تغذیه خوب و استراحت مطلق کردم میتونم الان باردار بشم

با سلام؛ بله، می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من یکماه و پنج روز باردار بودم و سقط شد بچم لکه بینی داشتم نرفتم دکتر الان میخوام باردار بشم ایا میتونم ۱۷ سالمه دارم میرم توی ۱۸

با سلام؛ بله، می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام . آیا بعد از پریودی رابطه زیاد نداشته باشی امکان حامله شدن هست

با سلام؛ امکان بارداری وجود دارد.

سلام از من هفته پنجم بارداری بود که بچه ام سقط شد خونریزی داشتم ولی رفتم پیش ماما همش میگفت که استراحت کن خوب میشی ولی نشد رفتم سنوگرافی گفت بچه ای در کار نیست حالا هم همش خون میبینم آیا بچه ام سقط شد با بعد از چند وقت باردار میشم لطفاً کمکم کنین

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که به لحاظ روحی آمادگی داشته باشید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

کیسه سمت راست دارم واقدام بارداری کردم یعنی بعدازکسیه بیفته البته ماماگفتش باداروبرطرف میشه یعنی باردارمیشم یاطول میکشه

با سلام؛ نگران نباشید، امکان بارداری وجود دارد.

سلام خسته نباشید.من دوروزقبل اقدام به بارداری کردم ولی بعدازدوزمن پریودم امکان بارداری هست یابایددوباره اقدام کنم.

با سلام؛ در صورتی که پریود شدید بارداری منتفی است. می‌توانید مجدد اقدام نمایید.

سلام وقت بخیر.من خودم جنین 6هفته ام سقط کردم و کورتاژ شدم و حالا خیلی پشیمانم و میخوام باز باردار بشم چون بچه ام فقط 1سالش بود .اما همش اعصابم خورده و میخوام باز باردار بشم .کسی هست که کمکم کنه

با سلام؛ نگران نباشید، هر زمان که به لحاظ روحی آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

با سلام من۳۰ مرداد بچه ام سقط کردم بعد ۱۲ روز اقدام کردم الان پیروییت نمیشم ایا باردار هستم ۲تا تست کردم ولی جواب منفی بود آیا باردار هستم

با سلام؛ نگران نباشید، معمولا چند هفته بعد از سقط امکان بارداری وجود دارد.

سلام خسته نباشیدمن یک ماه پیش یک سقط عمدی داشتم هفت هفته بودالان بعدیک ماه من پریودم بعدازپریودی میتونم بارداربشم ممنون میشم راهنمایم کنید

با سلام؛ بله می‌توانید.

سلام خسته نباشید سه هفته ک جنین سقد کردم و پنج روز پاک شده بودم و امروز دوباره خونریزیم شروع شد ایا مشکلی وجود داره؟

با سلام؛ در صورت ادامه دار بودن می‌توانید جهت معاینه به پزشک زنان مراجعه نمایید.

سلام خسته نباشید. من ۶هفته ۴روز سقط کردم
ب دلیل اینکه. گفتن رشد نکرده. بعد چندوقت میتونم اقدام کنم

با سلام؛ بعد از گذشت چند هفته هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید اقدام کنید.

سلام من یه ماه سقط کردم الان میتونم اقدام به بارداری کنم

با سلام؛ بله می‌توانید.

سلام من جنین ۲۱هفته ام بخاطراین ب رحمم فشار اومده بود دهانه رحمم باز شد و بچم افتاد الان دوماه از سقط ام میگذره چهل روز بعد از سقط ام خونریزی داشتم الان چن باری ام هست اقدام ب بارداری مجدد کردم .بنظرتون حامله میشم یا باید خیلی صبر کنم

با سلام؛ بله امکان بارداری وجود دارد.

سلام خانم دکتر من شیش ماه پیش کورتاژ کردم دوست داشتم دوباره حامله بشم همین دیشب برای اولین بار بعد از شش ماه و چهارده روز بعد از پریودی نزدکی بدون جلو گیری داشتم اختمال دارد باردار بشم ممنون

با سلام؛ بله، احتمال بارداری وجود دارد.

سلام من شش ماه است خود به خود جنین سقط شد به نظر شما حالا دوباره اقدامات بارداری انجام دهم مشکل ندارد

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. جهت بررسی علت سقط به پزشک مراجعه کنید.

سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه وسطای اردیبهشت جنین ۸ هفتگی سقط کردم ضربان قلب نمیزد ولی دوماه و ۱۸ روز خونریزی کردم کامل نیفتاده بود الان ۲ ماه اینا از قطع خونریزیم میگذره کی میتونم باز باردار بشم میترسم بچه دوم هم اینجور بشه

با سلام؛ می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. جهت بررسی علت سقط به پزشک مراجعه فرمایید.

سلام ببخشید من ده هفته سقط خودبه خود کردم،الان دوماه گذشته،کی میتونم باردارشم؟من زمان سقط هیچ دردی نداشتم دلیلش چیه؟و اینکه راست میگن بعد از سقط کمر شل میشه وزمان زیادی رو باید صبر کرد تابارداری مجدد؟

با سلام؛ نیازی نیست بیش از این صبر کنید، می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

ببخشید من ۷ هفته سقط کردم یعنی خودوبه خود سقط چقدر بعد اقدام کنم خوبه ایندفعه بچم چیزیش نشه یوقت 🥲😔

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. جهت معاینه و بررسی علت سقط تحت نظر پزشک باشید.

سلام من۴ماه پیش سقط جنین ۱۱هفته داشتم ایست قلبی کرد،ماه پیش اقدام کردم اما پریود شدم این ماه بلافاصله بعد پریود اقدام کردم آیا امکان بارداری مجدد هست؟دومین سقطم بود با فاصله ی ۳سال

با سلام؛ بله، امکان بارداری وجود دارد.

سلام خوبین خانم دکتر
من ۲هفته بعد سقط ک جنین شکل نگرفته بودو خونریزیم تموم شد 2بار اقدام ب بارداری کردم الانم تقریبا 10روز میگذره ایا احتمال بارداری دارم ??

با سلام؛ بله، احتمال بارداری وجود دارد.

سلام خوبین ..من بعد ۲هفته سقط ک خونریزیم بند شد تو۲مرحله اقدام بارداری کردم بعد چند روز جواب مثبت مشخص میشه ک باردارم ???

با سلام؛ در صورتی که بعد از یک هفته تا ده روز طبق تاریخ قاعدگی قبلی پریود نشدید، تست بارداری انجام دهید.

اقدام بارداری بعد از دوهفته سقط احتمال بارداری هست یانه??

با سلام؛ بله، احتمال بارداری وجود دارد.

سلام خسته نباشید. من یک هفته ای هست که کورتاژ کردم و یکی دو روز پیش نزدیکی کردم و جلوگیری نکردم آیا امکان بارداری هست خطرناک نیست

با سلام؛ با گذشت چند هفته از سقط امکان بارداری وجود دارد، نگران نباشید.

سلام ببخشید من دو ماه هستم جنین قلبش تشکیل نشده میگن دکترا باید کوتاج کونم آیا بعد از کوتاج کی میتونم باردار شوم

با سلام؛ نگران نباشید و طبق نظر پزشک معالجتان عمل نمایید. بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید (معمولا بعد از چند هفته) می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من یازدہ ماہ میشہ کہ کرتاژ کردم و شش ماھہ جلوگیری نمیکنم ولی ھنوز باردار نشدم بہ نظر شما مشکل دارم؟ خواھشا جواب بدین

با سلام؛ به مراکز ناباروری مراجعه فرمایید تا بررسی شود.

سلام من 16سالمه تو 13هفته سرکلاژ شدم تو 18 هفته کیسه آبم پاره شد و در تاریخ 1400/6/3 سقط کردن و الان من کی میتونم دوباره اقدام به بارداری کنم و آیا در بارداری دومم احتمال سرکلاژ شدن هست تو رو خدا کمکم کنید ممنون میشم ازتون راه من خیلی دور وسیله ام نداریم

با سلام؛ هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید، نگران نباشید.

سلام ببخشید من هفته ی ششم بودم قلبش از کار افتاد و بچم سقط شد. پریروز سقط کردم. چن وقت دیگه میتونم واسه بارداری اقدام کنم

با سلام؛ بعد از دو تا سه هفته می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من ۶ماهه ۲۴هفته بارداربودم بعدخونریزی کردم کیسه آب پاره شدبیمارستان طبیعی بدنیاآوردم ۱۴شهریوربدنیااومد۱۷شهریورمرد.چه موقع میتونم برای بارداری اقدام کنم باتشکر

با سلام؛ هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خسته نباشید،من دوماه پیش سقط کردم ،اماماه پیش پریودشدم امااین ماه نشدم ،علتش چیه؟

با سلام؛ در صورتی که احتمال بارداری می‌دهید، تست بارداری انجام دهید.

با سلام
من ی بچه 11 ماهه دارم، ناخواسته باردار شدم،17 مرداد توی هفته 17م به دلیل سندروم دان مجبور به سقط درمانی شدم، تا دوهفته خونریزی و لکه بینی داشتم، دو روز بعد و یک هفته بعدش رابطه محافظت نشده داشتم که قرص اورژانسی خوردم ولی الان بعد يک هفته خونریزی نداشتم، امکان بارداری هست؟

با سلام؛ قرص اورژانسی تا ۹۰ درصد از بارداری جلوگیری می‌کند.

سلام خسته نباشیدببخشیدمن جفت جنین بزرگ شده بودتو۵ماهگی سقط میشه الان ۲ماه میگذره میشه دوباره بارداربشم

با سلام؛ بله، می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خسته نباشید من ۳ ماه پیش سقط داشتم ۶ هفت بودم قلب بچه تشکیل نشده بود بعد دو هفت سقطم اقدام ب بارداری کردم ولی هنوز پریود نشده بودم یا هیچ خونریزی نداشتم باردار نشدم پریود شدم بعد اینک تموم شد پریودیم اقدام کردم میتونم باردار بشم ممنون میشم جواب بدید
چند ماه طول میکش خیلی دوس دارم زود باردار بشم

با سلام؛ بله می‌توانید باردار شوید.

سلام من هفته پیش۱۴هفتگی سقط کردم هیچ مشکلی هم نداشتم جنین هم سالم بودیهویی سقط کردم ازچی میتونه باشه.چقدربایدصبرکنم برای بارداری مجدد

با سلام؛ به عوامل متعددی مربوط است. هر زمان جهت بارداری آمادگی داشتید می‌توانید اقدام نمایید.

سلام
من دوباره درعرض ۲ماه سقط داشتم که اولی تو خونه سقط شد ولی دومی دوقلو بود قلبش تشکیل نشد ۸هفتگی کورتاژ کردم
۱ماه بعد سقط زمان پریودیم فقط لخته های سیاه دفعه کردم
اونم زمانی که دستشویی میرفتم میدیم روی نوار بهداشتیم چیزی نبود
ایا ممکنه دوباره باردار باشم
یانه؟

با سلام؛ تست بارداری انجام دهید.

لطفا جواب بدین من 16 ساله هستم بچه اولیم بود در 13هفته سرکلاژ شدم در 18هفته کیسه آبم پاره شد سقط کردن چند ماه بعد میتونم دوباره بارداری رو شروع کنم خیلی دوس دارم سریع باردار بشم لطفا کمکم کنید

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من یک بچه چهار ساله دارم شش ماه جلو گیری نکردم بعد از شش ماه حامله شدم بچه سقط شد سه ماه جلو گیری نمی کنم ولی حامله نمیشم علت چیه ممنون میشم اگه جواب بدی

با سلام؛ علل متعددی می‌تواند داشته باشد. مطلب «ارزیابی ناباروری» سایت را مطالعه نمایید: https://www.pooralimd.com/p/taIo

سلام خانم دکترمن یهفته پیش سقط داشتم قلب جنین شکل نگرفته بود خونریزیم کم شده دوست دارم باردار شم ایا بعددوهفته میتؤنم مجدد اقدام ب بارداری کنم ???

با سلام؛ بله، می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من سی روز پیش سقط کردم الان دوباره ناخواسته کاندوم پاره شد چکار باید بکنم بچه نمی خوام سه تا دارم تو وضعیت راهنمایی کنید

با سلام؛ از قرص اورژانسی استفاده نمایید.

سلام.تو هفته ۱۲بارداری قلب بچه ای کار افتاد ومجبور به سقط وکورتاژ شدم،الان ۴۰روز از عملم میگذره بعد۴۰ روز رابطه بدون جلوگیری داشتم امکان داره باردار شم؟ برای بچه ی بعدی آسیبی نمیرسه بدون امادگی؟
از لحاظ روحی و جسمی هم امادگی دارم

با سلام؛ بله، امکان بارداری وجود دارد. نگران نباشید.

سلام حال شما من توهفته شش سقط,داشتم وخونریزی, الان ب ندرت کم شد کیسه بود ک سقط دفع شد جنین قلب وشکل نگرفته بود درزمان خونریزی نزدیکی داشتم واینکه بی بی چک انجام دادم مثبت نشون داد سوالم اینه کی بعد خشک شدن خونریزی میشه اقدام ب بارداری کرد سقط اولم بود ثابقه سقط,نداشتم جز این اگه امکان داره جوابگو باشین لطفا چون دوست دارم باردارشم سریعا بعد سقط

با سلام؛ لطفا توضیحات همین مطلب را مطالعه نمایید و به سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها نیز توجه فرمایید.

صلام خستع نباشین من اول برج پنج سقط داشتم بدش توسونوم بقایاش مونده بود بعداز۱۸روزدرباره سونو دادم هنوزم یکمش مونده بوده رفتم از عطاری دارو گرفتم دیگه درد ندارم گفتم پریود بشم بدش دیگه میرم سونو نزدیکی هم داشتم بدون جلوگیری دوسه روزه حالت تهو دارم و دیشب نزدیکی داشتم امروزم وقتی راه میرفتم یه چیزی مث اب از واژنم خارج میشه امکان بازداری هس یعنی ؟ممنون میشم جواب بدین

با سلام؛ امکان بارداری وجود دارد، در صورت تاخیر بیش از یک هفته در قاعدگی، تست بارداری انجام دهید.

سلام خانم دکتر بچم تو هفت ماهگی مشکل کلیه داشت بعد سقط شد حالا بعد چند ماه میتونم باردار شم

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من 4ما است که سقد داشتم بچه اولم بود و هنوزم مونده کی میتونم بار دار بشم

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من هفت ماه میشه که کورتاژشدم خیلی وقته جلوگیری نمیکنم ایاامکانش هس که رحمم آسیب دیده باشه

با سلام؛ نگران نباشید، جهت معاینه و بررسی به پزشک مراجعه نمایید.

سلام من هفته ی چهار بارداری افتادم ب خونریزی حدود ۵ روز بود خونریزی داشتم. ولی سونو نرفتم . بعداز اینکنه خونریزیم قطع شد دوباره نزدیکی کردم و جلوگیری نکردم ممکنه مشکلی پیش بیاد

با سلام؛ جهت بررسی علت خونریزی به پزشک مراجعه نمایید.

سلام خانم دکتر بعد از این ک غذا میخورم حالت تهوع میگیرم آیا میشه حامله باشم

با سلام؛ تست بارداری انجام دهید.

سلام خانم دکتر من زیر نظر شما دارم دارو برای باردار استفاده کنم از دومین پریودی اقدام کنم اما بعداز سقط اولین پریود من سه روز خون سیاه دیدم روزی دو سه نوار عوض میکردم تا اینکه یکم خون قرمز دیدم تا چهار روز بود حالا من اولین روز پریودی باید همون ۲۹تیر که خون سیاه دیدم حساب کنم یا از ۱مرداد که خون قرمز دیدم؟چون بعضیا میگن خون سیاه و لک یهویی مال پریود قبل هست جز اولین پریوذی حساب نمیشه .ومن الان سردرگم شدم

با سلام؛ ۲۹ تیر در نظر بگیرید.

با سلام، من هفته دوازدهم به علت عدم تشکیل جمجمه جنین، سقط انجام دادم. آیا این مشکل جدیه و ممکنه در آینده هم پیش بیاد؟کی میتونم مجدد اقدام کنم؟

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. تحت نظر پزشک باشید.

سلام من حدودیه ماهه بچم سقط شده دونیم ماهه الان من میتونم بارداربشم

با سلام؛ بله، می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من چهار ماهو نیمه بچم سقت شده تا حالا دو تا سقت داشتم الانم قاعدگیم عقب افتاده احتمال داره باردار باشم

با سلام؛ در صورت تاخیر بیش از یک هفته تست بارداری انجام دهید.

با سلام ،من ۴۰ روزه باردار بودم ۱۲ مرداد تو خونه سقت شد ۵ روز خون ریزی داشتم بعد قطع شد دو هفته بعد سونو دادم عالی بود تخمدان چپ و راست عالی سالم اما تخمدان راستم یدونه کیست کوچک گفتن هست الان دارم ĺď مصرف میکنم وخیلی به بچه علاقه دارم تا کی این قرص رو مصرف کنم وکی میتونم دوباره باردار بشم ؟

با سلام؛ طبق نظر پزشک معالجتان عمل نمایید.

سلام من ۱۸ سالمه الان تقریبایک ماه حاملم سه روز خون ریزی دارم امروز صبح که رفتم حمام بچم افتاد پایین خیلی کوچک بود یه تیکه گوشت بود الان باید من چکارکنم

با سلام؛ می‌توانید جهت بررسی بقایا و سونوگرافی به پزشک مراجعه نمایید.

سلام من بچم دو سالش بود که باردار شدم ۶هفتگی رفتم سونو گفتن‌قلبش تشکیل شدید بعدلز یک ماه یکم لکه بینی بعد خونریزی داشتم رفتم سونو گفتن توی ۷هفتگی رشدش متوقف شدم گفتم ببینم دلیلش چی بوده میخام باردار بشم‌چه موقع خوبه

با سلام؛ به عوامل متعددی بستگش دارد،‌ برای مثال عوامل ژنتیکی. بعد از سقط هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. تحت نظر پزشک باشید.

سلام خانم دکتر من تحت نظر شما بعداز سقط شروع کردم به خوردن دارو و قرار شد بعد از دومین پریودیم اقدام کنم و من ۲۵روز پریودی و۲۷پریوی رابطه محافظت نشده داشتم چون درد پریود داشتم گفتم باردار نمیشم اما الان دوسه روز گذشته من پریود نشدم و درد های پریوذی دارم آیا روز ۲۵پریودی احتمال بارداری هست؟

با سلام؛ در صورت تاخیر بیش از یک هفته در قاعدگی تست بارداری انجام دهید.

سلام من برج ۳ باردار شدم یه ماهه سقط شد آزمایش دادم بعد برج ۴ پریود شدم برج ۵ پریودیم به تاخیر افتاد آزمایش دادم باردار بودم بعد یه ماه دوباره سقط شدم چکار کنم کی دوباره میتونم باردار بشم چه دارویی بخورم که سقط نشه ؟؟؟؟

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام من دو ماهی که سقط کردم بعدازسقط سونو دادم گفتن بقایا مونده دکترقرص دادیک ماه ازسقط پریودشدم ایابازهم ازبقایا مونده یانه چکارکنم که باردار بشم

با سلام؛ جهت معاینه به پزشک مراجعه نمایید.

سلام خسته نباشین من بد چهار سال عروسیم بد باردارشدم ولی خون ریزی داشتم یک ما ۷روزه بود سقط شد دکتر گف۶ماه باید صبر کنم ولی من نمیتونم نظرشما چیه ممنون میشم جواب بدین(:

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خسته نباشید من ۸ماه پیش ۶هفتگی توی خونه سقط داشتم بعدش هم سنونرفتم ولی الان حس میکنم هنوزکامل سقط نشده من هیچ علایمی ندارم وپریودیم منظمه ولی چون توی منزل سقط شده وبعدش سنوندادم میترسم.الان ممکنه بعدهشت ماه هنوزم مونده باشه بقایا؟

با سلام؛ به پزشک مراجعه نمایید.

سلام خانم دکتر من ۳۰هفته بارداربودم براثرکرونا جنین قلبش ازکارافتاد ومرده به دنیا امد کی میتونم اقدام به بارداری مجدد کنم؟

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام نوکه سینم درد می‌کنه آیا نشانه ای از بارداری ست ؟ایا میشود باردار باشی ولی بی بی چک نشون نده

با سلام؛ در صورت تاخیر بیش از یک هفته در قاعدگی، آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام من حدود هفت ماه پیش سقط داشتم ناقص بود الان میخوام دوباره بار دار بشم بچه کیست تو گردن و دل داشت و دست و پا ش هم کوتوله بود الان نیازی هست برم دکتر

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام من بیست هفته بودم کلیه های بچه باد کرده بود مجبورشدم سقط کردم الان خیلی حال روحیم بده همش میترسم نکنه اگ باز باردارشم اتفاقی بیوفته چیکارکنم خیلی ترس دارم واینکه چقدرزمان باید بگذره تابتونم باز بارداربشم ممنون میشم جوابمو بدید.

با سلام؛ می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. تحت نظر پزشک باشید.

سلام من یک فرزند هفده ساله دارم بعد هفده سال باردار شدم حدود سه ماه بود خودم قرص خوردم سقط کردم الان هشت ماه گذشته ازسقطم کی میتونم بارداربشم

با سلام؛ می‌توانید اقدام کنید.

سلام‌‌من‌سقط‌داشتم‌توماه‌اسفند‌الان‌پریودم‌نامنظمه‌
ومیخوام‌بارداربشم‌‌امکان‌داره

با سلام؛ بله، می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

باعرض سلام‌ وقت بخیر،ببخشیدمن ۳۱برج۳سقط کردم الان۴۵روزه پریودنشدم دوسه روزپیش سه روز پشت سرهم درحددوقطره خون اونم تودستشویی فقط میدیدم الانم کلا قطع شد۴شب پیش تست زدم یه هاله خیلی کمرنگی انداخت امشب دوباره تست زدم منفی بودالبته بعدازسقطم جلوگیری نداشتم نظرشما چیه؟ببخشیددوباره دارم میپرسم میگم میشه باردارباشم وتست نشون نده الان۴۶روزه ازسقطم گذشت فقط دوسه روزپیش دوروزدرحددوقطره خون دیدم اونم فقط موقعی میرفتم دستشویی نظرتون چیه؟

با سلام؛ آزمایش بتا انجام دهید.

سلام خسته نباشید من ۱۰ روزه که سقط بارداری پوچ داشتم بعد چند مدت میتونم اقدام به بارداری کنم

با سلام؛ هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

باعرض سلام‌ وقت بخیر،ببخشیدمن ۳۱برج۳سقط کردم الان۴۵روزه پریودنشدم دوسه روزپیش سه روز پشت سرهم درحددوقطره خون اونم تودستشویی فقط میدیدم الانم کلا قطع شد۴شب پیش تست زدم یه هاله خیلی کمرنگی انداخت امشب دوباره تست زدم منفی بودالبته بعدازسقطم جلوگیری نداشتم نظرشما چیه؟

با سلام؛ در صورت تمایل به بارداری می‌توانید اقدام به بارداری را ادامه دهید.

سلام خانم دکتر من سقط ۷هفته ای داشتم و الان ۴۵روزه میگذره و دوره قاعدگی هم ب موقع بوده ایا میتونم دوباره باردار بشم دکتر بهم گفته ۳ماه صبرکنم ولی من طاقت ندارم

با سلام؛ می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من هفت هفته سقط داشتم کی میتونم برای بارداری اقدام کنم ؟؟

سلام؛ می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

با سلام.. خانم دکتر قلب جنین تشکیل نشده باشه اشکال نداره بعد سقطش زود حامله بشم آیا خطری ب وجود نمیاد

با سلام؛ خیر، بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانوم دکتر من دو سه ماه پیش سقط کردم 6 هفته. و جلوگیری داشتم ولی امروز اقدام به بارداری کردم. چیکار کنم که این دفعه بارداری موفقی داشته باشم خیلی نگرانم چی مصرف کنم تا بچه سقط نشه؟از امروز اقدام به بارداری کردم روز تخمک گذاری کی میتونه باشه؟ 10 روز از پریودیم میگذره. راهنمایی کنین لطفا

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام من بچه سه ماه سقط کردم دکتر گفت قلبش کار نمیکند الان چند مه صبر کنم برای بارداری بدی

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر خسته نباشید من دوتا دختر دارم میخواستم حامله بشم شوهرم فتق بیضه داره می‌تونیم بعد ازعمل بچه دار بشیم یا نه ،؟

با سلام؛ بله، می‌توانید.

سلام
من تو خرداد سقط جنین داشتم اول برام قرص سقط استفاده کردن بعد که خون ریزیم زیاد شد کورتاژ شدم خون ریزیم از 27 خرداد تموم شد ولی الان 40 روز میگذره هنوز پریود نشدم دکتر هم رفتم دوتا آمپول بهم داد پروژسترون گفت اگه تا 2هفته دیگه پریود نشدی استفاده کن
خیلی میترسم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

با سلام؛ نگران نباشید و طبق نظر پزشک معالجتان عمل نمایید.

سلام خانم دکتر
من دوقلو پسر باردار بودم ک جفت مشترک بود و TTTsشدم، ب بیمارستان شریعتی تهران ارجاعم دادن و عمل لیزر و سرکلاچ انجام دادم ولی بعد عمل ب علت خونریزی شدید و پاره شدن کیسه سزارینم کردن یکی از نورادها تو شکمم فوت کرده بود دومی هم بعد زایمان فوت کرد،الان سه ماه از عمل سزارینم میگذره ،پریودیم ۷ روزس و منظم حال روحیم خیلی بده
دوسدارم هرچی زودتر باردار بشم دوباره
بهترین زمان چه موقس؟و اینکه قبل بارداری آزمایشی هم لازمه انجام بدم
اگه میشه راهنماییم کنید
ممنون میشم

با سلام؛ می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام، من جنین مرده زایی ۸ ماهگی داشتم خیلی افسردگی شدیدی دارم کی میتونم حامله بشم خانم دکتر لطفا راهنمایی کنید ممنون

با سلام؛ هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام ببخشید من یک ساله پیش سقط پنج هفته داشتم الان دوباره باردارم ایا میتونم دوباره سقط کنم

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

چرا قلب جنین تشکیل نمی‌شود ؟؟

با سلام؛ علت مشخصی ندارد، در برخی موارد مشکلات کروموزومی جنین وجود دارد.

سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من ۲۰ روزه پیش زایمان طبیعی مرده داشتم ۸ ماهم تموم شده‌بود الان افسردگی شدیدی دارم کی اقدام به حاملگی کنم

با سلام؛ نگران نباشید، بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر ۳ ۴ ماه پیش سقط داشتم الان باردارم و ۵ هفتمه امروز یه مقدار لکه بینی به رنگ کرم و صورتی خیلی کم رنگ داشتم .به نظرتون خطرناااکه هنوز تحت نظر دکتر نیستم چون گفتن از ۸ هفته به بعد

با سلام؛ نگران نباشید و درصورتی که تکرار شد به پزشک مراجعه نمایید.

سلام … ببخشید چند مدت بعد سقط میشه دوباره باردار شد ؟!

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من ۴۲ساله هستم ۱۱هفته بودم که سقط کردم و الان پهلوهام خیلی درد میکنن
رفتم دکتر گفتن مشکلی نداری .ولی من هرموقع کار میکنم درد میکنه باید چکار کنم؟

با سلام؛ درد کمر و پهلو می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد و الزاما ارتباطی با سقط ندارد. جهت بررسی و معاینه به پزشک مراجعه نمایید.

سلام من بار دارم وجنینم ۵هفته و ۲روزه هستش الان میخوام سقطش کنم لطفا راهنماییم کنید

با سلام؛ فقط با مشاوره پزشک و با مجوز و تایید پزشکی قانونی در موارد خاص امکان پذیر است.

سلام من ۵هفته و یک روزه که بار دادم والان میخوام سقط کنیم لطفا راهنماییم کنید

سلام. من ۸ ماه پیش سقط جنین نه هفته ای رو داشتم حاملگی اولم بود بعد از سقط من سه هفته جلو گیر کردم الان نزدیک ۷ ماه اصلا جلو گیری نمیکنم و باردارم نمیشم رفتم سونوگرافی گفتن کیست دار قرص خوردم تموم شد بازم اقدام کردم ولی جواب نداد …. خانم دکتر لطفا کمکم کنید خیلی دکتر روفتم دیگه خسته شدم

با سلام؛ به مراکز ناباروری مراجعه نمایید.

سلام من پنج هفته بودم ک سقط کردم الان تغریبا ۳ماه میگذره جلوگیری هم ندارم اشکالی هست ک دوباره حامله نمیشم

با سلام؛ درصورتی که طی شش ماه یا بیشتر بارداری نشدید جهت مشاوره و بررسی به مراکز ناباروری مراجعه نمایید.

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من بعد از سقط مجددد اقدام به بارداری کردم و دیروز ازمایش بتا دادم بتام شد ۲۳ یعنی باااردار هستم یا ن؟؟؟؟؟

با سلام؛ تست شما مثبت تلقی می‌شود، به پزشک مراجعه فرمایید.

سلام وقتتون بخیر ببخشید من دوبار سقط داشتم دفعه دوم 5 هفته بود که سقط شد ولی چون بقایا داشت کوتاژ شدم
امکانش هست برای بار سوم که باردار میشم سزارینم کنن
چون از زایمان طبیعی واقعا وحشت دارم

با سلام؛ به موارد متعددی بستگی دارد و نوع زایمان بنابر تشخیص پزشک انتخاب می‌شود.

سلام خسته نباشید من تازه بچه سقط شود حالم خیلی خرابه کی باز میتونم اقدام کنم تا باردار بشم خواهش جواب بدین

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه فرمایید.

سلام حدود یکماه پیش بچم سقط شد
دکتر گفت مشکل داره باید سقط شه اول بهم قرص دادن بعد بقایا داشت کوتاژ شدم میخوام مجدد باردار شم اما میترسم بنظر شما قرصایی که استفاده کردم برا بارداری بعدیم مشکلی پیش نمیاره
ممنون میشم پاسخ بدین

با سلام؛ از پزشک معالجتان در مورد قرص‌ها راهنمایی بگیرید.

سلام من حدود یکماه پیش سقط کردم دکترگفت باید سقط بشه و سقط با قرص و کورتاژ انجام دادم آیا مشکل ساز نیست چون میخوام مجددا باردار شم

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه فرمایید.

سلام خسته نباشید من رحم تک شاخ دارم دوتازایمان سخت داشتم سومین بارم ک فهمیدم حاملم خودم باقرص بامشاوره یه متخصص انجام دادم بعدازسقطم دوبارازقرص اورژانسی استفاده کردم الان ب نظره خودم ازوقت پریودیم گذشته امکان داره پریودیم عقب افتاده باشه علائم حاملگی ندارم

با سلام؛ قرص اورژانسی می‌تواند باعث بهم خوردن نظم قاعدگی شود. درصورت تاخیر بیش از یک هفته آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام من چهار روز از سقطم میگذره یک هفتم بود تا چند وقت دیگه میتونم باردار بشم

با سلام؛ لطفا سایر پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطالعه نمایید.

چرا خانم دکتر میگین بعد هر سقط میشه زود اقدام به بارداری کرد؟این دلیلش چیه مشکل دوباره ایجاد نکنه؟من پنج هفته به ساک چهار میلی خالی اومد سقط شد خیلی سر در گم هستم نمی‌دونم دوسه ماه جلوگیری کنم یا نه زود اقدام کنم

با سلام؛ دو هفته بعد از سقط حتی تخمک گذاری در بدن آغاز شده و بدن مجدد آماده بارداری می‌شود. در صورتی که سقط قبلی بدلیل مشکل یا بیماری خاصی نباشد، زمان انتظار خاصی توصیه نمی‌شود.

سلام‌من‌ تازه بچه سقط کردم بعد چند روز خونریزی نزدیکی داشتم بدون پیشگیری ایا ممکنه بادار بشم واما اگه بشم مشکل داره

با سلام؛ بله امکان دارد، نگران نباشید.

سلام‌خانم دکتر ایا ترشحات سفید آبکی میتونه نشون بارداری باشه پریودیم چون ۱۴ روز دیگس حتما جواب بدین توروخدااا ممنون

با سلام؛ در صورت تاخیر بیش از یک هفته در قاعدگی آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام خسته نباشید نه هفته بارداری بچه سقط کردم کی میتونم باردار بشم

با سلام؛ بعد از سقط و دفع کامل بقایا هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من هفته 19 سقط کردم الان چهل روز از پریودم میگذره دکتدم گفت سه ماه صبر کنم اما من میخام این ماه اقدام کنم ایا مشکلی بوجود میاد ؟

با سلام؛ بعد از سقط و دفع کامل بقایا، هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من روز هشت پریودی سونو دادم تعدادی فولیکول ریز در هر دو تخمدان پراکنده است نوشته از روز دوم پریود هم روزی سه تا کلومیفن مصرف کردم ایا احتمال داره فولیکول ها رشد کنه و باردار بشم ؟ضخامت رحم هم 9هستش

با سلام؛ جهت بررسی بارداری، تست بارداری انجام دهید.

سلام و وقتتون بخیر.
من در هفته ۸ بارداری متوجه شدم قلب بچه تشکیل نشده و با قرص و کورتاژ سقط انجام دادم، آزمایش پاتولوژی هم گفت مشکلی نداشتم، بعد از ۲۸ روز پریود شدم، چه زمانی میتوان برای بارداری بعدس اقدام کنم؟

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشته باشید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

س خانم دکتر من دوبار سقط داشتم الآنم بیست روز از سقط م می گذاره کی میتونم ی بارداری سالم داشته باشم لطفاً جواب بدین

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من توهفته ۹هم سقط جنین انجام دادم تا ۱۲ روز خون ریزی کم داشتم الان ۳۲ روز میشه ک سقط کردم و پریود نشدم من رابطه داشتم باشوهرم اما جلوگیری میکردیم چیکارکنم بدونم بار دارم یانه

با سلام؛ تست بارداری انجام دهید.

سلام خانم دکتر من تقریبا دو دوهفته است سقط کردم خودم خواستم تا دیروز خونریزی داشتم دیشب هم نزدیکی داشتم بعد از نزدیکی دیگه خونریزی نیومد ممکنه که باردار بشم با همین نزدیکی ممنون میشم

سلام,خانم دکتر من ده هفته باردار بودم که خود به خود سقط شد و برای بارداری مجدد و خوب بهتره تا چند وقت تقویت کنم خودمو؟ایا سقط بی دلیل میتونه ناشی از اختلالی چیزی باشه؟

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. جهت بررسی علت سقط به پزشک مراجعه نمایید.

سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۳ماه حامله بودم بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین سقط کردم ۲روز خونریزی داشتم الان دوهفته است که کاملا لکه ایم ندارم میتونم بارداربشم ممنون میشم جوابمو بدین

با سلام؛ بله، هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام یک هفته سقط کردم دوست دارم باردار بشم
کی اقدام کنم خوبه
:لطفا جواب بدید ممنونم

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. به پزشک مراجعه کنید.

با سلام من یه هفته هست سقط کردم خودم خواستم بعد از یه روز خونریزی کم شد ولی دوباره بعد از دو روز شروع شده هنوز هم ادامه داره ایا ممکنه بچه هنوز شقط نشده باشه یه تیکه خیلی کوچک بین خونریزیها افتاد میخوام بدونم همون بچه بوده یا نه

با سلام؛ جهت بررسی به پزشک مراجعه نمایید.

سلام خسته نباشید بخشید من ۸ ماه پیش تو هفته ۱۱ سقط به تشکیل نشدن قلب آیا قبل از بارداری مجدد باید به پزشک مراجعه کنم لطفا زود جوابم رو بدید ممنون

با سلام؛ جهت بررسی علل سقط و موارد دیگر به پزشک مراجعه نمایید.

سلام ببخشید من تازه داشتم خودم هم خواستم شقط بشه حالا پشیمونم ودچار افسردگی شدم میخام باردار بشم و می‌خواهم بچه پسر باشه لطفا راهنمایی کنید چه دارویی یا چه غذه‌ای بخورم تا بچه پسر بشه ممونم

با سلام؛ به زودی مطبی در مورد روش‌های تعیین جنسیت در سایت منتشر می‌شود.

باسلام وقتی سقط توهفته پنجم داشتیم بهتره چ زمانی اقدام ب بارداری داشته باشیم.اخه بعضیامیگن حداقل ۶ماه ایااین درسته؟؟

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. به پزشک مراجعه کنید.

سلام
من هفته ١٦ متوجه شدم كه در هفته ١٥ قلب جنين متوقف شده. تو سونوي ١٤ هفته رشد طبق ال ام پي و بچه سالم بود. هيچ علائمي هم نداشتم.
يك فرزند سالم هم دارم. كه همان بار اول راحت متولد شد. فاميل هم نيستيم با شوهرم.
چه موقع بعد از سقط مي تونم اقدام كنم؟ چون ٣٩ ساله هستم نگران سنم هستم نمي خوام زياد صبر كنم. از طرفي علت سقط الان رو نمي دونم.

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. جهت بررسی علت سقط و موارد دیگر به پزشک مراجعه نمایید.

سلام ببخشین با وجود بقایا سقط قبلی اگه باردار بشیم خطرناکه دوباره سقط میشه یا میتونه بارداری موفقی باشه

با سلام؛ بعد از دفع کامل بقایا هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر ببخشین با بقایا ده میلی لیتر که شامل هماتوم و بقایا حاملگی هست احتمال بارداری هست امروز روز 22بعد سقطه یه نزدیکی داشتم که طبیعی جلو گیری کردم اما میترسم باردار بشم ..اگه باردار بشم خطرناکه با وجود بقایا دکترم قرص داد گفت پریود بشی بقایا میوفته اما من هنوز پریود نشدم که نزدیکی کردیم

با سلام؛ می‌توانید جهت جلوگیری از بارداری از قرص اورژانسی استفاده نمایید.

سلام خانم دکتر من ۸هفته سقط داشتم بعداز قط خونریزی مجدد اقدام به بارداری کردم الان ۱ماه گذشته ودجارلکه بینی و دلدرد شدم.نمیدونم علائم پریودی هست یابارداری؟یعنی اقداماتم برای بارداری بی نتیجه بودو الان دارم پریودمیشم؟

با سلام؛ درصورت تاخیر بیش از یک هفته آزمایش بارداری انجام دهید.

سلام وقت تان بخیر من شش ماه طفل را سقط کردم و دو روز از عمل کورتاژم میگذره بدون کدام مشکلی و دردی طفلم سقط شد حالا چی وقت میتانم اقدام به بارداری بکنم لطفا برم نظر بتین؟

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من پریودیام منظم نیس ولی با تاریخایی ک ثبت میکنم از ماه قبل الان ۲ روزه گذشته و پریود نشدم .لکه های صورتی و قهوه ایی همراه با نفخ و شکم درد واقعا شدید دارم خیلی شدیده شکم دردم .سرگیجه و سردرد هم دارم ممکنه باردار باشم؟؟؟!!!!!!!

با سلام؛ در صورت تاخیر بیش از یک هفته آزمایش بارداری انجام دهید.

من کیست تخمدان دارم و شیاف واژنی استفاده میکردم. و برای سقط من هیچ دارویی استفاده نکردم و طبیعی افتاد .امکانش هست که به خاطر اون شیاف ها باشه؟و اگه الان اقدام کنم برای بارداری دیگه سقط نمیشه؟

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام وقتتون بخیر .من ۷ هفته باردار بودم و بدون هیچ دارو و امپولی بچم سقط شد به دلیل تشکیل نشدن قلب. الان ۱هفته هست که پاک شدم . میتونم برای بارداری اقدام کنم؟

با سلام؛ بله، هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. تحت نظر پزشک باشید.

سلام‌من‌بیست‌روزه‌سقط‌کردم جنین‌سه‌ماه‌بود‌سو‌نگرافی‌رفتم‌می‌گه‌یز‌ره‌مونده‌تو‌شکمت‌‌قو‌رسه‌می‌خورم‌بیا‌فته‌کی‌میتونم‌باردار‌شم

با سلام؛ بعد از دفع کامل بقایا هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام .خسته نباشی …من تازه سقط کردم دو ماه نیم بود….خونریزی کردم بچه سقط شد .دکتر گفت نطفه ضعیفه ….چکار کنم بار دوم نطفه ضعیف نباشه

با سلام؛ تحت نظر پزشک باشید.

سلام من چند روز است بچه ام سقط کروم با قرص الان پشیمونم و دچار افسردگی شدم همش هم دارم گریه میکنم لطفا راهنمایی کنیید

با سلام؛ هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من یک ماه باردار بودم سقط شد الانم یک ماه گذشته میخام بارداربشم ایا قبل از بارداری باید ب پزشک مراجعه کنم یا نیازی نیس؟

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید. تحت نظر پزشک باشید.

سلام خانم دکتر من 19هفته سقط داشتم شکل دست و پا داشت .بعد چند مدت میتونی برای بارداری اقدام کنم

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید.

سلام من دیروز بچه ام با قرص های سقط جنین سقط کردم نمیدونم هفته چندم هم بودم ایا ممکن برای باردار شدن دچار مشکل بشم

با سلام؛ تحت نظر پزشک اقدام به بارداری نمایید.

سلام من تقریبا سه ماه پیش سقط داشتم هفته ١٠بارداری لکه بینی داشتم رفتم دکتر بعدسونو گرافی گفتن قلبش نمیزنه میخاستم ببینم دوباره کی میتونم برای بارداری اقدام کنم

با سلام؛ هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید اقدام نمایید.

سلام من پنج هفته وچهار روز باردارم امروز خونریزی داشتم واینکه دکتر گفته هماتوم بیش از پنجاه درصد از ساک بارداری را در بر گرفته ایا احتمال داره بمونه یا بعد چند وقت دوباره میتونم بتر دار شم

با سلام؛ سونوگرافی را دو هفته آینده تکرار کنید

سلام من پنجمین هفته بارداریم بود که سقط شد کی میتونم دوباره باردار بشم لطفا راهنمایم کنید

با سلام؛ بعد از سقط جنین هر زمان آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام وقت بخیر من ۳۰ اردیبهشت سقط داشتم و۲۳خرداد اقدام به بارداری کردم امکان بارداری هست؟؟؟چنددرصد؟؟؟مشکلی از لحاظ روحی و جسمی ندارم،اگر بارداری مثبت بشه مشکلی برای بچه پیش نمیاد؟؟؟

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشته باشید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. مشکلی پیش نمی‌آید، تحت نظر پزشک باشید.

سلام من درهفته۶بارداری رفتم سونو گفتن قلب جنین میزنه ولی هماتوم حاد داری اماالان هم امپول وشیافت مصرف میکنم ولی درهفته۱۱بارداری رفتم سونو غربالگری گفتن قلب جنین نمیزنه حالا من چکارکنم باید سقط کنم ایامن میتونم بعداز این بارداربشم

با سلام؛ بعد از سقط، هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من درهفته۱۰ بارداری هستم رفتم سونو گفتن جنین مرده بایدسقط کنی میتونم بعدازسقط بارداربشم برای خودم مشکل ایجادنمیشه لطفا کمکم کنی

با سلام؛ بعد از سقط و خروج کامل بقایا، در زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من 4ماهه که سقط جنین 5ماهه داشتم کورتاژ شدم وقرص ضد بارداری مصرف میکنم ایا برای بارداری مجدد مشکلی ندارد

با سلام؛ با توجه به سقط در ۴ ماهگی ممکن است نیاز به بررسی قبل از بارداری داشته باشید، تحت نظر پزشک باشید.

من ۳بار سقط مکرر داشتم به خاطرعدم رشد و تشکیل نشدن قلب گفتن بعد ۳ماه اقدام نن فقط میترسم دوباره اونطوربشه تمامی ازمایشاتم نرمال هس هم من هم اقامون الان نمیدونم چیکارکنم

با سلام؛ تحت نظر پزشک اقدام به بارداری نمایید.

سلام خانم دکتر ۱۰ روز از تخمک گذاریم میگذره 3 روز قبلشم نزدیکی داشتم .و بازم تا ۲۲این ماه.امروز بشدت از بوی غذا تهوع گرفتم گه گاهی سینهام درد داره ممکنه باردار باشم لطفاااا جواب بدین حتمااا ممنونم

با سلام؛ در صورت تاخیر بیش از یک هفته در قاعدگی تست بارداری انجام دهید.

سلام خانم دکتر مادرم ۴۵ سالشه ۴۰ روزه بچه سقط کرده پریود نشده میشه دوباره باردار شد

با سلام؛ برگشت سیکل طبیعی قاعدگی بعد از سقط ممکن است طول بکشد.

سلام من سقط داشتم 15 هفته بود کیسه آبم پاره شده بود و الان بقایا 5 سی سی
دارم 44 روز میگذره هنوز پریود نشدم چیکار کنم میخام دوباره باردار بشم

با سلام؛ پس از دفع کامل بقایا می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید. برگشت سیکل نرمال قاعدگی ممکن است طول بکشد، نگران نباشید.

سلام من یک ماه سقط داشتم در چهار هفتگی تاحالا هم پریود نشدم

با سلام؛ بعد از سقط برگشت قاعدگی نرمال ممکن است طول بکشد، نگران نباشید.

سلام من ھجدہ ھفتہ بود ک سقط کردم الان شش ماہ گذشتہ ھیچ جلو گیری نداشتم چرا حاملہ نمیشم

با سلام؛ ممکن است به علت استرس و شرایط سقط، بارداری بعدی با تاخیر امکانپذیر شود. معمولا بررسی ناباروری بعد از یک سال تلاش برای باردار شدن شروع می شود.

سلام من ۷هفته باردار بودم سقط شد بعد از سه ماه اقدام کردم همیشه ماه سوم باردار میشدم ولی رفتم توی ماه چهارم باردار نشدم میترسم

سلام من الان دو هفته اس سقط کردم کی میتونم اقدام کنم

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من ی هفتس سقط کردم بعده ی هفته رابطع داشتم و خون ریزیم قطع شد امکان بارداری مجدد هست بعده ی هفته!؟؟

با سلام؛ بله امکان دارد، در صورت تاخیر بیش از یک هفته در پریود تست بارداری انجام دهید.

ببخشید من 12 روز که سقط داشتم بچه نخواستم ولی الان خیلی پشیمون شدم حالت افسوردگی پیدا کردم در بارداریم دیابت با کم کاری تیروید داشتموقرص مصرف می کردم می خوام باردار بشم لطفا راهنمای کنید

من 19 هفته به خاطر باز شدن کامل دهانه رحم زایمان زودرس کردم و بقایا هم به طور طبیعی خارج شد و کورتاژ نکردم بعد چند روز میتونم برا بارداری اقدام کنم

با سلام؛ پس از دفع کامل بقایا هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید.

سلام سال ۹۶هم سقط داشتم والان هم بچه یکماه میشد ۵ روز ازسقط میگذره ولی هنوز آزمایش بتا باید تکرارکنم تا صفر بشه دکتر هم هنوزچیزی نگفته بعد چند وقت میتونم واس بارداری اقدام کنم

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید.

سلام خسته نباشد من دوماهه از سقط جنینم میگذره بهم گفتن باید شیش ماه صبر کنی منم خیلی دلم بچه میخواد میشه الان بچه دار بشم مشکلی براش پیش نمیاد

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام‌ من ۷ هفته بود باردار بودم علان ۴ روز مشه سقط شده ناخواسته اما همه میگن تو دگ باردار نمشی چون بچه ات سقط شده تورو خدا بهم رهنمایی کنید من خلی قصه میخورم

با سلام؛ هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید.

سلام ،من تو هفته ۱۷ بارداری بودم ،که متوجه شدم سه هفته ست بچه ام مرده و سقط کردم.
ایا این سقط تو بارداری بعدی تاثیری میزاره؟ بعد ۶ ماه واقعا میتونم دوباره باردار شم؟

با سلام؛ بعد از سقط هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید.

سلام من دوماه ازکورتاژشدنم میگذره ومی خوام اقدام به بارداری کنم ولی میترسم چون میگن حداقل بایدسه ماه بگذره میشه راهنمایم کنید

با سلام؛ بعد از دفع کامل بقایا هر زمان که آمادگی داشتید اقدام به بارداری نمایید.

سلام خسته نباشید من یه هفته پیش سقط داشتم ۸هفته بودم خودم خواستم سقط کنم دوتا پسر بزرگ داشتم و اینکه ۳۹سالمه ولی از اون روز حال روحیم خیلی بده پشیمونم دلم افتاده بود دختربود خیلی ناراحت چیکارکنم

با سلام؛ هر زمان تمایل و آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام من ۱۶ هتگی سقط داشتم هنوز ۲۴ میل بقایا مونده امکان بارداری هست بعد ۲۰ روز؟

با سلام؛ بعد از دفع کامل بقایا اقدام به بارداری نمایید.

سلام تو شش هفتگی سقط داشتم تیرویید کم کار هم دارم میخام دوباره بار دار شم احتمال داره بخاطر تیرویید سقط کرده باشم

با سلام؛ کم کاری تیرویید به ویژه در موارد با سقط ارتباط دارد. قبل از اقدام به بارداری، بایستی وضعیت تیرویید کنترل شود.

سلام خسته نباشد.من هفته پیش سقط کردم ۵هفته امروز رابطه محافظت نشده داشتم پریدم نشدم هنوز احتمال بارداری هست؟؟اگه باشه مشگلی نداره؟؟

با سلام؛ در صورت تاخیر بیش از یک هفته آزمایش بارداری انجام دهید. بعد از سقط هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید جهت بارداری اقدام نمایید.

سلام خانم دکتر من دوماه پیش سقط داشتم .تو ۸ هفتگی .بعد از اون اصلا جلوگیری نکردم که دوباره باردار شم با این ک میگن باید چند ماه صبر کنی ولی پریودیای من ۷ روزس این ماه پریود شدم تا ۳ روز خونریزی داشتم ولی از چهارمین روز خیلی خیلی خیلی کم شد در حد لکه فقط .ایا ممکنه بارداری باشه ؟؟!

با سلام؛ بعد از سقط هرزمان که آمادگی داشته باشید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید. چهت اطمینان می‌توانید تست بارداری انجام دهید.

سلام وقت بخیر،من هفته پیش سقط داشتم جنینم ۴هفته بود تیروئید کم کارم دارم مشکلی نداره بعداز یک ماه اقدام کنم؟؟

با سلام؛ پس از کنترل کم کاری تیرویید، اقدام به بارداری فرمایید.

سلام من دوماه پیش سقط داشتم و اصلا جلوگیری هم نکردم ولی این ماه پریود شدم احتمال بارداریم چقدره؟؟!

با سلام؛ هر زمان برای بارداری مجدد آمادگی داشتید می‌توانید اقدام نمایید. با توجه به اینکه پریود شدید بارداری منتفی است.

سلام من پنج هفته بودم امروز سقط کردم چند حتما باید سه ماه صبر کنم برا اقدام بارداری؟

با سلام؛ هر زمان که آمادگی داشتید می‌توانید برای بارداری اقدام نمایید.

برای جلوگیری از سقط جنین مجدد چه آزمایش هایی باید انجام داد.من در هفته یازدهم سقط داشتم

با سلام؛ جهت بررسی به پزشک مراجعه فرمایید.

سلام وقت بخیر، من نزدیک به یک سال هست که سقط جنین ناخواسته داشتم، اولین سقط جنین بوده،وتایک سال آینده نمیخوام بارداربشم خواستم بدونم مشکل ناباروری واسم پیش نمیاد؟

با سلام؛ خبر، نگران نباشید.

سلام
من ۱۹ روز از کورتاژم میگذره .دیروز رابطه محافظت نشده داشتم و امروز کیت تخمک گذاری زدم و هاله افتاده یعنی یک خط پررنگ و یکی کمرنگ .احتمال داره باردار بشم و اگر بشم خطرناکه؟

با سلام؛ احتمال بارداری وجود دارد.

سلام من دوهفته از سقط ام میگذره 8 هفته بودم آیا میشه زودتر باردار بشم حال جسمی روحیم هم خوبه

با سلام؛ بعد از سقط جنین، هرزمان که آمادگی داشتید می‌توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید.

سلام ۱۸هفته م بودکه دکترگفتن بجه ات مشکل مثانه داره بایدسقطش بدی الان تقریبا۲۰روزازسقط میگذره میتونم بارداربشم؟؟لطفاراهنمایم کنید

با سلام؛ هر زمان بعد از سقط آمادگی روحی داشته باشید می‌توانید برای بارداری اقدام کنید. با آرزوی سلامتی و بارداری خوب برای شما.

سلام.من دو سه ماهه از سقطم میگذره من رابطه بدون محافظ داشتم و در دوران قاعدگی قبلی هم رعایت نکردم الان هم دو روز از قاعدگیم گذشته احتمال داره باردار باشم .

با سلام؛ درصورت تاخیر بیش از یک هفته، آزمایش بارداری انجام دهید.

من بیست روز بعد سقط باردار بشم چه عوارضی دارد جنینم هم پنج هفتگی بود

با سلام؛ نگران نباشید، هر زمان بعد از سقط آمادگی داشته باشید می‌توانید اقدام به بارداری نمایید.

بصورت آنلاین با دکتر رقیه پورعلی، جراح و متخصص بیماری‌های زنان‌، زایمان و نازایی گفتگو
کنید.


پشتیبانی فنی:

info@pooralimd.com

داستان چطور باردار شدم
داستان چطور باردار شدم
0


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *