خلاصه قصه دیو و دلبر

خلاصه قصه دیو و دلبر
خلاصه قصه دیو و دلبر

Best…

More…

Best…

More…

Best…

خلاصه قصه دیو و دلبر

More…

Best…

More…

Vahid Ezati

داستان کودکان

نظری بدهید

داستان دیو و دلبر “

دیو و دلبر (به انگلیسی: Beauty and the Beast)‏ یک فیلم پویانمایی آمریکایی تهیه‌شده توسط استادیوی انیمیشن والت دیزنی و پخش شده در ۲۲ نوامبر سال ۱۹۹۱ توسط والت دیزنی پیکچرز است. داستان این انیمیشن برگرفته از داستان دیو و دلبر (به فرانسوی: La Belle et la Bête)‏ اثر ژنی ماری لی پرنس دی بیومونت است.

این پویانمایی برندهٔ چندین جایزه من‌جمله جایزه اسکار بهترین ترانه و موسیقی شده‌است. همچنین در ژوئن ۲۰۰۸ انجمن فیلم آمریکا این پویانمایی را به‌عنوان هفتمین پویانمایی نمونه در بخش انیمیشن انتخاب کرد.

در ابتدای داستان، یک زن گدا یک شاهزادهٔ جوان را نفرین و او را تبدیل به یک دیو زشت می‌کند، زن جادوگر به وی یک آینهٔ جادویی که او را از حوادث مطلع می‌کند و یک گل رز می‌دهد که تا بیست‌ویکمین سال تولدش شکوفه می‌دهد، او باید تا آن هنگام عشق واقعی را حس کند تا نفرین را بشکند، وگرنه تا پایان عمر همان جانور زشت باقی خواهد ماند.

خلاصه قصه دیو و دلبر

در سویی دیگر دختری زیبا به‌نام بلی همراه پدر مخترع‌اش موریس زندگی می‌کند، آخرین اختراع موریس یک ماشین چوب خردکُن است و هنگامی که او از طریق جنگل برای به نمایش گذاشتن اختراعش در نمایشگاهی می‌رود، گرگ‌ها وی را تعقیب و او به قصر دیو می‌رود و دیو او را زندانی می‌کند. بلی به‌دنبال پدرش رفته و با دیو برخورد می‌کند و دیو پس از مدتی که او وپدرش را زندانی کرد عاشق بلی می‌شود و عشق واقعی را حس می‌کند و نفرین شکسته می‌شود.

Tags داستان دیو دلبر دیو و دلبر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Δdocument.getElementById( “ak_js” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

Vahid Ezati

داستان کودکان

7 نظرها

قصه دیو و دلبر “

روزگاری در یک سرزمین دور افتاده شاهزاده جوان و زیبایی در یک قلعه قشنگ زندگی می کرد . شاهزاده هر چه آرزو می کرد به دست می آورد ، ولی او ظالم و خود خواه بود . در یک شب سرد پیرزن فقیری که به دنبال پناهگاهی می گشت به قلعه آمد ، اما شاهزاده زشتی او را مسخره کرد و پیرزن را از در راند . پیرزن که در واقع جادوگر بود تصمیم گرفت درس عبرتی به شاهزاده بدهد و او را به شکل یک حیوان زشت و بد ترکیب در آورد و قلعه را با تمام ساکنانش طلسم کرد . ولی دو هدیه هم برای شاهزاده به جا گذاشت : یک آینه سحر آمیز که می توانست با آ« دنیای اطرافش را ببیند و دیگری یک غنچه رز جادویی .

طلسم فقط در صورتی باطل می شد که شاهزاده یاد بگیرد چگونه دیگری را دوست داشته باشد و عشق او را به خود جلب کند وگر نه همیشه زشت می ماند . در یک روستا در نزدیکی آن قلعه دختری دوست داشتنی به نام بلی با پدرش زندگی می کرد . پدر او موریس نام داشت و یک مخترع بود . بلی دختری مهربان و نجیب و بسیار زیبا بود . وقتی گاستون ، زیبا ترین و مغرورترین مرد روستا تصمیم گرفت با بلی ازدواج کند او درخواستش را رد کرد ،

چرا که به نظر بلی او کرد متکبری بود و لیاقت وی را نداشت . روزی پدر بلی سوار بر اسب با وفایش به نام فیلیپ شد تا آخرین اختراعش را برای عرضه در نمایشگاه ببرد . آنها وقتی از میان جنگل گذشتند مه سردی پایین آمد و آنها ناپدید شدند . ناگهان موریس و فیلیپ صدای زوزه گرگها را شنیدند . فیلیپ که وحشت زده بود شیحه ای کشید و از جا پرید و موریس به پایین پرت شد اسب از شدت ترس پا به فرار گذاشت و موریس مجبور شد خودش به تنهایی راهش را ادامه دهد که ناگهان پای او لیز خورد و به پایین تپه ای افتاد و خود را در مقابل قلعه بزرگی یافت و به خیال آنکه درون قلعه در امان خواهد بود وارد قلعه شد .

خلاصه قصه دیو و دلبر

آقای موریس از خوش آمد گویی اشیای طلسم شده شگفت زده شد . آقای شمعدان خانم ساعت ، قوری و پسرش . آنها همگی مشتاق بودند موریس را کمک کنند ولی از ارباب خود شان می ترسیدند زیرا او اجازه نمی داد هیچ مهمانی وارد قلعه بشود . در همین موقع ارباب زشت وارد شد و با خشم فریاد زد : غریبه ها حق آمدن به اینجا را ندارند . سپس او را گرفت و زندانی کرد . وقتی فیلیپ تنها به خانه برگشت بلی فهمید که باید برای پدرش اتفاقی افتاده باشد و سوار بر فیلیپ شد و به او گفت مرا پیش پدرم ببر .

فیلیپ وفادار ، با وجود خستگی اطاعت کرد و بلی را به قلعه ارباب زشت برد بلی داخل قلعه شد و پس از مدتی سرگردانی در دالانهای قلعه پدرش را ترسیده بود و می لرزید ، درون سلول کوچکی پیدا کرد . ناگهان صدای خشنی را شنید که گفت او زندانی من است . بلی با شجاعت گفت : اجازه بدهید تا پدرم برود . شما می توانید مرا به جای او نگه دارید .

آن حیوان زشت قبول کرد و گفت : ولی باید قول بدهی تا برای همیشه اینجا بمانی . بلی نیز پذیرفت و بدین ترتیب پدرش آزاد شد . بلی از وضع اتاق حیوان زشت خشکش زد . اطاق بسیار کثیف و پر از لباسهای پاره و اشیای شکسته بود . تنها چیز زیبا ، آن غنچه جادویی در زیر اتاقک بلوری بود . بلی وقتی خواست به گل دست بزند آن حیوان زشت با عصبانیت فریاد کشید : تو با چه جراتی به اطاقم آمدی ! فورا برو بیرون ! بلی بر خلاف قولش برای ماندن در قلعه ، در آن شب برفی از آنجا گریخت .

بلی و فیلیپ به سرعت از آنجا دور شدند ولی در جنگل مخوف و مه آلود گرفتار گرگهای وحشی شدند . درست وقتی فکر می کردند کار آنها تمام شده است صدای غرش مهیبی در فضا پیچید . آری آن حیوان زشت برای نجات بلی آمده بود . نبرد سختی سرگرفت و او تمام قدرتش را بر علیه آنها به کار برد و گرگهای شکست خورده ، ناله کنان گریختند . وقتی بلی دید که آن حیوان زشت مجروح شده است ، به قلعه بازگشت و از او پرستاری کرد تا زخمهایش بهبود یابند . و این سرآغاز یک دوستی گرم بین آنها بود . ولی بلی دلتنگ پدرش بود

حیوان زشت آینه جادویی را در اختیار او قرار داد و گفت : این آینه هر چه بخواهی به تو نشان خواهد داد . بلی وقتی در آینه نگاه کرد پدرش را دید که در سرمای جنگل مریض و سرگردان به دنبال او می گردد فریاد زد : من باید به پدرم کمک کنم آن حیوان زشت طاقت دیدن ناراحتی بلی را نداشت او بلی را رها کرد با وجود آنکه می دانست که وی تنها شانس او برای شکستن طلسم می باشد . چاو به بلی گفت : برو پیش پدرت ، ولی آینه را با خود ببر تا به یاد من باشی . بلی

بوسیله آن آیینه پدرش را یافت و به خانه برد و از او مراقبت کرد تا خوب شود

یک روز گاستون به همراه کد خدا و اهالی ده به خانه موریس آمد و بلی را تهدید کرد و گفت : پدرت دیوانه شده است و دائم از حیوان مخوف و زشتی صحبت می کند که تو را زندانی کرده بود . اگر با من ازدواج نکنی پدر دیوانه ات را در بند خواهم کرد ! بلی فریاد زد : پدرم دیوانه نیست آن حیوان زشت واقعیت دارد . خودتان در آیینه ببینید ! گاستون با عصبانیت آیینه را از دست بلی قاپید و روی به روستاییان کرد و گفت : این حیوان زشت بچه هایتان را می دزدد! او برای ما خطر دارد و باید او را بکشیم !

روستائیان خشمگین سلاحهایشان را برداشتند و به قلعه یورش بردند . آن حیوان زشت از وقتی بلی ترکش کرده بود آنقدر تنها و غمگین شده بود که وقتی گاستون او را وادار کرد تا به بالای قلعه بیاید مقاومت نکرد او وقتی صدای بلی را شنید به سویش دوید و گاستون از فرصت استفاده کرد و خنجر را به پشت حیوان زشت فرو کرد . با وجود درد زیاد به سمت گاستون حمله کرد و گاستون موقع فرار تعادلش را از دست داد و از بالای قلعه به پایین پرت شد .

اما دیگر دیر شده بود و حیوان وحشی از هوش رفت . بلی با صدای بغض گرفته گفت : نمیر ! من دوستت دارم ! ناگهان موجی سحرآمیز در آسمان تابید و حیوان زشت چشمانش را گشود و در مقابل چشمان حیرت زده بلی آن حیوان زشت به مرد جوان و زیبایی تبدیل شد . بلی باور نمی کرد چه اتفاقی رخ می دهد . شاهزاده گفت : تعجب نکن ! این من هستم ! آنها به قلعه بازگشتند و با هم ازدواج کردند و تمامی اشیای طلسم شده یک به یک به شکل همان خدمتگزاران اولیه درآمدند . شاهزاده یاد گرفته بود که چگونه به دور از خودخواهی به دیگری عشق ورزد و بدیتسان از زندان طولانی آن طلسم رهایی یافت .

Tags داستان زشت و زیبا دیو دلبر داستان قصه زشت و زیبا

چرازیبای خفته ۲رونداره

خیلی خوبه داستاناتون عالیییییییییی

خیلی عالی بو داستان زیبای بود

سلام. الان نزدیک ساعت ٢ هستش و دختر دوسالم گیر داده برام داستان بگوووو. ممنووون که هستییین

خیلی قشنگ بود

خیلی زیبا بود لطفا داستان پرنسس های دیگر راهم بنویسید این دفعه عکس هایش را بیشتر کنید
ممنون از داستان زیبایتان

داستان جالبی داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Δdocument.getElementById( “ak_js” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );


دانلود pdf کتاب دیو و دلبرDownloads-icon

کاربر عزیز خوش آمدید

توسط :

فاطمه جعفرپور

ارزیاب کدومو

2 سال پیش


مدت زمان مطالعه:
4
دقیقه


2313
بازدید

خلاصه قصه دیو و دلبر

دیدگاه کدومو

این انیمیشنِ موزیکال و عاشقانه در سال 1991 توسط والت دیزنی ساخته شده است. شاهزاده‌ای مغرور با طلسم یک پیرزن به دیو تبدیل می‌شود. او باید عشق متقابلی را تجربه کند تا طلسم از بین برود. او و بل، که دختری مهربان و کتاب‌خوان است، به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و طلسم از بین می‌رود. در این انیمیشن خشونت فیزیکی در مبارزه‌ی دیو با گاستن دیده می‌شود.


دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.


شاخص های اثر

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن داستان و محتوایی عاشقانه و رمانتیک دارد که ممکن است برخی از والدین تماشای آن را برای فرزندان خود مناسب ندانند. در این انیمیشن بل دختری مهربان و کتاب‌خوان است. او با وجود اینکه همه‌ی مردم شهر پدرش را مسخره می‌کنند، او پدرش را باور دارد و معتقد است که او مخترع بسیار خوبی است. بل تسلیم خواسته‌های گاستن نمی‌شود و محکم و استوار در مقابل او می‌ایستد. شما می‌توانید با فرزندانتان درباره‌ی شخصیت بل و رفتارها و واکنش‌هایش گفت‌وگو کنید.

دیو ظاهر ترسناکی دارد و رفتار پرخاشگرانه‌ای از خود بروز می‌دهد. دیو با گرگ‌ها و گاستن درگیر می‌شود و لحظات خشونت‌آمیزی را به مخاطب نشان می‌دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین می‌توانند با فرزندان خود درباره‌ی ناهنجاری‌های اجتماعی مانند حسادت‌کردن و فریب‌دادن گفت‌وگو کنند و از فرزندان خود بپرسند که چرا رفتارهای گاستن نادرست است. درباره‌ی ویژگی‌های مثبت بل از کودک خود سؤال کنید. شما می‌توانید با فرزندان خود درباره‌ی اینکه وقتی برای یکی از اعضای خانواده مشکلی پیش می‌آید، سایر اعضا چه کارهایی می‌توانند انجام دهند، گفت‌وگو کنید. با فرزندان خود درباره‌ی مهمان‌نوازی و رفتار مناسب با مهمان نیز صحبت کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی ناهنجاری‌های اجتماعی مانند حسادت‌کردن و فریب‌دادن گفت‌وگو کنید و از آن‌ها بپرسید چرا رفتارهای گاستن نادرست است. 

داستان اثر

«شاهزاده‌ای» مغرور و خودخواه طلسم می‌شود و به یک «دیو» تبدیل می‌گردد. او برای ازبین‌بردن طلسم باید یک عشق متقابل را قبل از اینکه آخرین گلبرگ گل جادویی بیفتد، تجربه کند. «بل» که دختری مهربان است، به‌عنوان اسیر در قصر دیو قرار دارد و پدرش می‌خواهد او را نجات دهد. دیو آرام‌آرام به بل علاقه‌مند می‌شود و او را آزاد می‌کند و او پیش پدرش که برای نجاتش راهی جنگل شده بود، می‌رود. «گاستن» شکارچی بدجنسی است و می‌خواهد هرطور که شده بل را به‌دست بیاورد. او و مردم شهر وقتی از وجود دیو مطلع می‌شوند، به قصر دیو می‌روند تا او را از بین ببرند. بل نیز که نگران دیو است، راهی قصر می‌شود. گاستن دیو را زخمی می‌کند و به او آسیب می‌رساند. دیو بیهوش می‌شود و بل برایش گریه می‌کند و به او می‌گوید که دوستش دارد. طلسمِ دیو باطل و او به جوانی زیبا تبدیل می‌شود و تا آخر عمر با بل به خوبی در قصر زندگی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان:  Gary Trousdale/ گری تروزدال

نویسنده:  Linda Woolverton/ لیندا ولوِرتن


عکس های منتخب انیمیشن

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دیو و دلبر

شرح نظر خود را اینجا بنویسید :

در این اثر چه چیزی بیشتر به چشم میخورد؟

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت
مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این
نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین
محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در
بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو
بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی
برای این مجموعه محفوظ است.

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان
زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به
محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط
کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شیرین جهان: دیو و دلبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شیرین جهان: دیو و دلبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

کتاب قصه‌های شیرین جهان: دیو و دلبر، داستان دختری به نام بیوتی را به تصویر می‌کشد که مجبور است در قصری متروکه با دیوی ترسناک زندگی کند. بیوتی به مرور به این دیو علاقه‌مند می‌شود اما به خاطر پدر بیمارش مجبور است دیو را ترک کند.

موضوع کتاب قصه‌های شیرین جهان: دیو و دلبر چیست؟

روزی روزگاری، تاجر فقیری بود که برای استراحت وارد قصری می‌شود و بدون اینکه کسی را در قصر ببیند شب را در آنجا می‌ماند و از تمام امکانات قصر استفاده می‌کند. فردای آن روز، وقتی می‌خواهد که از قصر خارج شود گل رزی را برای دختر زیبایش می‌چیند. ناگهان دیوی در مقابل او ظاهر می‌شود و در ازای آن گل رز، دخترش را می‌خواهد. دختر زیبای تاجر که بیوتی نام دارد می‌پذیرد تا با دیو زندگی گند. این دو به مرور به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند اما بیوتی مجبور است پیش پدرش بازگردد و… .

خلاصه قصه دیو و دلبر

داستان دیو و دلبر، حکایتی عاشقانه دارد و یکی از قدیمی‌ترین داستان‌های اروپایی محسوب می‌شود. مجموعه‌ی قصه‌های شیرین جهان تلاش می‌کند تا با بازنویسی این داستان‌های قدیمی، روایتی نو ارائه دهد.

کتاب قصه‌های شیرین جهان: دیو و دلبر برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان مشهور و پرطرفدار شهرت و محبوبیتی جهانی دارد و برای کودکان دبستانی آموزنده و دلنشین خواهد بود.

در بخشی از کتاب قصه‌های شیرین جهان: دیو و دلبر می‌خوانیم:

همه‌چیز خوب پیش می‌رفت. تا اینکه روزی خانه تاجر آتش گرفت. همه خانواده با عجله بیرون دویدند تا جان خود را نجات دهند. اما خانه آن‌ها با تمام وسایل‌شان سوخت و خاکستر شد.

در همین موقع، به تاجر خبر دادند که همه کشتی‌هایشان را دزدیده‌اند و او تمام ثروتش را از دست داده‌ است.

برای دریافت کتاب قصه‌های شیرین جهان: دیو و دلبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


دانلود pdf کتاب دیو و دلبرDownloads-icon

دانلود فیلم دیو و دلبر دوبله فارسی Beauty and the Beast 2017

دانلود فیلم دیو و دلبر دوبله فارسی با بالاترین کیفیت

دانلود فیلم دیو و دلبر دوبله فارسی از رسانه وان موزیکس

کیفیت BluRay 1080p + BluRay 720p + BluRay 480p به همراه نسخه کم حجم BluRay 1080p x265 + BluRay 720p x265 به همراه نسخه سه بعدی BluRay 1080p 3D HSBS حضور برترین گویندگان ایران

خلاصه قصه دیو و دلبر

نام فیلم : دیو و دلبر – Beauty and the Beast ژانر : خانوادگی، فانتزی، موزیکال بازیگران : Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans محصول کشور : آمریکا، انگلستان سال انتشار : ۲۰۱۷ مدت زمان : ۲:۰۹:۱۶ خلاصه داستان دیو و دلبر : یک شاهزاده مغرور پس از اینکه مورد طلسم قرار گرفته و تبدیل به دیو ترسناکی می شود، مجبور است باقی عمر خود را در قصر زیبایش با خدمتکارانش که قوری، ساعت و… هستند سپری نماید. تا اینکه پس از گذشت سالها دختری زیبا و مهربان که برای نجات پدرش به قصر آمده را ملاقات میکند و… عوامل دوبله مدیر دوبلاژ : کریم بیانی گویندگان : چنگیز جلیلوند، مریم جلینی، اکبر منانی، ژرژ پطروسی، مینو غزنوی، سمیه موسوی، منوچهر زنده دل، ناصر ممدوح، حامد عزیزی، خشایار شمشیرگران، کریم بیانی، شراره حضرتی، شایان شامبیاتی، مهدی امینی و پویا فهیمی

(بیشتر…)

حامیم – کی میشه من

علی لهراسبی – ماه قشنگم

همایون شجریان – در این شب سیاه

علیرضا طلیسچی – زندگی جونم

موزیک ویدیو فیک با صدای تی ام بکس

موزیک ویدیو نمیرم عقب با صدای زانیار خسروی و سیروان خسروی

تمام حقوق قالب و محتوای سایت محفوظ است و هرگونه کپی برداری غیر قانونی و بدون اجازه از سایت پیگرد قانونی دارد

طراح قالب: دانلود آهنگ

صفحه‌هایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند بیشتر بدانید


بازدید محتوا


همکاری


ابزارها


نسخه‌برداری

خلاصه قصه دیو و دلبر


در پروژه‌های دیگر

دیو و دلبر (به فرانسوی: La Belle et la Bête) (به انگلیسی: Beauty and the Beast) قصه‌ای سنتی نوشته رمان‌نویس فرانسوی گابریل-سوزان بربو دو ویلنوو است که در سال ۱۷۴۰ به چاپ رسید.

این یک مقالهٔ خرد یک داستان است. می‌توانید با گسترش آن به ویکی‌پدیا کمک کنید.

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

خلاصه قصه دیو و دلبر
خلاصه قصه دیو و دلبر
0

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *