بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید
بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

در باب «عشق» همین بس که خواجه‌ی شاعر، حافظ شیرازی، گفته است «از هر زبان که می‌شنوم، نامکرر است». مهم‌ترین دلیل این طراوت و تازگی داستان‌های عاشقانه را می‌توان در همین خصلت عشق دانست. بی‌شک درآمیختگی این احساس با وجوه مختلف آدمی، هر بار اتفاق و حادثه‌ای نو را رقم خواهد زد. خواندن داستان‌های مختلف به ما کمک می‌کند تا زندگی‌های متفاوتی را تجربه کنیم. کتاب را که برمی‌داری، خود، قهرمان داستان خواهی بود. در جای‌جای آن، میان اتفاق‌های با ربط و بی‌ربطی که نویسنده رقم‌زده است، خودت را جای شخصیت اصلی ماجرا می‌گذاری و او را تایید می‌کنی و یا راه‌های دیگری را که پیش پایش بوده و ندیده است، برای خودت برمی‌شماری. داستان‌های عاشقانه هم همین خصوصیت را دارند و البته چون با روح آدمیزاد درآمیخته‌اند، هر بار جلوه‌هایی نو رو می‌کنند. خواندن این ماجراها ما را به دنیای خیال می‌برد و لحظات و دقایقی فارغ از زندگی خود می‌کند. اگر اهل خواندن رمان هستید و احتمالا از عشق و عاشقی‌های نوشته‌شده و آن احوال خاص خوشتان می‌آید، با ما همراه شوید که در این یادداشت قصد داریم به معرفی چند نمونه‌ی پرمخاطب رمان های عاشقانه ایرانی بپردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به ژانر رمان‌ عاشقانه علاقه دارید، لذت شنیدن یک رمان صوتی عاشقانه را هم تجربه کنید. در یادداشت زیر ۶ رمان صوتی عاشقانه را معرفی کردیم:

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

نادر ابراهیمی در نوشتن عاشقانه‌ها توانمند بود. چنان تاثیرگذار و گیرا می‌نوشت که کتاب را که برمی‌داری دیگر دلت نمی‌خواهد بر زمین بگذاری. دلت می‌خواهد زمان کش بیاید و روز و شب نگذرند تا تو به انتهای روایت‌های او برسی؛ و چه افسوسی دارد تمام شدن هر کتابش. نوشته‌های او چنان لطیف‌اند که گاه با سرعت کمتری می‌خوانی مبادا خش بردارند. ابراهیمی عشق را چشیده و عصاره‌اش را با جان‌ودل خویش مخلوط کرده و ماحصل را بر کاغذ نقش می‌زد. همین است که عشقی که او از آن می‌گوید، باورپذیر و ملموس است. او موفق به دریافت چندین جایزه ازجمله جایزه نخست براتیسلاوا، جایزه نخست تعلیم و تربیت یونسکو و جایزه‌ کتاب برگزیده‌ سال ایران شده است. همچنین پس از نوشتن داستان بلند «آتش بدون دود» توانست عنوان «نویسنده‌ برگزیده ادبیات داستانی ۲۰ سال بعد از انقلاب» را نیز به خاطر این کتاب هفت‌جلدی دست بیاورد.

«یک عاشقانه آرام» روایت سیر زندگی مبتنی بر عشق گیله‌مرد مبارز و سیاسی و عسل، دختر آذری و سیاسی مسلک است؛ روایتی زیبا و شاعرانه از تلاش این دو در گریز از روزمرگی و روشن نگه‌داشتن آتش عشقشان. داستان از آشنایی این دو شروع‌شده و با ازدواجی عاشقانه پیش می‌رود. ابراهیمی در این داستان مواجهه این زوج با مشکلات متعدد پیش روی را به تصویر کشیده و تاثیر عشق بر این گذار را در طول سالیان روایت می‌کند. این رمان عاشقانه ایرانی با چنان استقبالی از سوی خوانندگان مواجه شده که همچنان تجدید چاپ می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «نادر ابراهیمی؛ نویسنده‌ای که دوستش می‌داشتیم» را هم بخوانید و با سایر کتاب های نادر ابراهیمی آشنا شوید.

نویسنده: معصومه بهارلویی

انتشارات سخن

رمان نمک‌گیر درباره دختر جوانی به نام پرستو است. او کاشان زندگی می‌کند و به همراه اقوام و دوستانش یک کارگاه کوچک قلی‌بافی دارند. پرستو تصمیم گرفته است که دیگر قالی‌های کارگاه را به واسطه‌ها نفروشد و خودش برای فروش فرش‌ها اقدام کند، پس به تهران می‌اید. او در یک حجره فرش فروشی با مردی به نام جهانگیری روبه‌رو می‌شود و به او یک فرش می‌فروشد. اما تمام پول را نمی‌گیرد و فقط به یک رسید اکتفا می‌کند. اما همه چیز زمانی به هم می‌ریزد که جهانگیری بدون پرداخت پول می‌میرد و حالا پرستو باید ثابت کند او بدهکار است. در این میان با پسر جهانگیری، روزبه آشنا می‌شود.

نویسنده: علی‌محمد افغانی

انتشارات نگاه

داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه رخ می‌دهد. آهوخانم زنی زحمتکش، بردبار و بزرگوار است. آدم‌ها و ماجراها پیرامون آهوخانم شکل می‌گیرند و او آن‌چنان بر تمامی داستان تأثیر می‌گذارد که حتی در صحنه‌هایی که حضور ندارد، وجودش محسوس است. شوهرش، سید میران سرابی، نانوا و رئیس صنف نانوایان کرمانشاه، پشت ترازوی مغازه‌اش نشسته است که زن زیبارویی وارد می‌شود. زنی به‌نام هما که پس از چهار سال زندگی به دلیل ستم‌های شوهرش، مهرش را حلال و جانش را آزاد کرده است.

هما می‌گوید سه ماه است که به خانه‌ی مطربی به‌نام حسین خان ضربی پناه برده. میران که مرد متدینی است تصمیم می‌گیرد هما را به عقد شاگردش درآورد. به بهانه‌ی این‌که از طرف شوهر هما و برای بازگرداندنش به خانه آمده است پیش حسین خان می‌رود. صحنه‌ای را می‌بیند که حسین خان می‌زند و هما هنرمندانه می‌رقصد؛ از آمدنش پشیمان می‌شود و می‌رود ولی نمی‌تواند هما و زیباییش را فراموش کند و همین باعث می‌شود «شوهر آهو خانم» در راهی عجیب قدم بگذارد…

بخشی از
شوهر آهو خانم را بشنوید.

نویسنده: رسول یونان

نشر نیماژ

جولیان بارنز در کتاب فقط یک داستان می‌گوید: «همه ما فقط یک داستان تعریف کردنی داریم. منظورم این نیست که در زندگی فقط یک اتفاق برای ما پیش می‌آید. حوادث بیشماری هست که آن‌ها را به داستان‌های بی‌شمار تبدیل می‌کنیم. اما فقط یکی از آن‌هاست که مهم است. در نهایت فقط یک داستان است که ارزش روایت دارد. کتاب «راه طولانی بود، از عشق حرف زدیم» هم همان داستان تعریف‌کردنی مصطفی، شخصیت اول داستان رسول یونان در کتاب «راه طولانی بود، از عشق حرف زدیم» است. او در این کتاب در ۳ فصل ماجرای زندگیش را تعریف می‌کند و ماجرای شکست‌خوردنش در کار، عاشق شدن در روزهای اوج ناامیدی و شکست خوردنش در عشق و فرو رفتن در چاه افسردگی را روایت می‌کند. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود و مصطفی بار دیگر بر می‌خیزد…

نویسنده: بزرگ علوی

انتشارات نگاه

[«سید مجتبی آقابزرگ علوی» که او را با نام «بزرگ علوی» می‌شناسیم متولد سال ۱۲۸۲ در محله چاله‌میدان تهران است. او نویسنده‌ای است که همواره تلاش کرده در داستان‌هایش تصویری درست و به‌جا از وضعیت جامعه‌ی آن روز داشته باشد و اوضاع سیاسی و اجتماعی زمانه بر نوشته‌های او ردی باقی گذاشته‌اند. او در سال ۱۳۱۵ به زندان افتاد. پس از آزادی دو کتاب متاثر از این دوران به رشته تحریر درآورد. در یک نگاه اجمالی می‌توان گفت که رگه‌هایی از آرمان‌های سیاسی و حزبی او در تمامی آثارش مشهود است. یکی از کسانی که داستان‌نویسی مدرن ایرانی به‌نوعی به او مدیون است، بزرگ علوی است. از میان آثار او می‌توان به «انتظار»، «ازبک‌ها»، «پنجاه‌وسه نفر»، «چمدان»، «روایت»، «سالاری‌ها»، «موریانه» و «چشم‌هایش» اشاره کرد.

بزرگ علوی کتاب چشم‌هایش را با درون‌مایه‌ای عاشقانه نگاشته و در این بستر به روایت اوضاع جامعه و مبارزات سیاسی رایج نیز پرداخته است. بن‌مایه‌ی عاشقانه در این روایت چنان قوی است که گاه دیگر جنبه‌های داستان را زیر پروبال خود پنهان می‌کند و یا به سایه می‌برد. کتاب روایت جستجوگری و پرسشی در باب مرگ یک استاد نقاشی است. تابلویی از استاد با نام «چشم‌هایش» سرنخ را به یک زن و یک عشق می‌رساند.

نویسنده: هما پوراصفهانی

انتشارات سخن

سیگار شکلاتی نام رمانی است از هماپوراصفهانی در ژانر عاشقانه و جنایی. هما پوراصفهانی این روزها در بازار رمان و داستان ایرانی صاحب نام شده و کتاب‌هایش به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. شهرت این رمان‌ها تا حدی در گرو حضورشان در سایت‌های دانلود رمان مانند رمان نودوهشتی‌ها  و یک رمان است. البته پس از مدتی پوراصفهانی از همه‌ی طرفدارنش خواست تا این کتاب‌ها را به صورت قانونی هم تهیه کنند.

ماجرای کتاب سیگار شکلاتی درباره شهراد، اردلان و ساراست. شهراد پسر جوانی است که بار سنگین گذشته‌ای تلخ را به دوش می‌کشد. اردلان فردی فداکار است. سارا هم دختری داغ‌دیده با شخصیتی قوی و مستقل است که در پی انتقام‌جویی خود را در باتلاقی بی‌انتها غرق می‌کند.  بین این سه یک مثلث عشقی شکل می‌گیرد.

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

این کتاب در سه فصل با عناوینِ باران رویای پاییز، پنج نامه از ساحل چم‌خاله به ستاره‌آباد، پایان بارانِ رویا نوشته شده و ماجرای دلدادگی پسر کشاورز به معشوقه‌اش هلیا است. آن دو از کودکی باهم بزرگ می‌شوند و همدیگر را بسیار دوست می‌دارند اما هلیا خان‌زاده است و خانواده‌اش با ازدواج او با پسر رعیت رضایت نمی‌دهند. آن‌ها به «چم‌خاله» فرار می‌کنند تا دور از خانواده‌هایشان زندگی را در کنار هم آغاز کنند اما پس از مدتی هلیا پسر را رها کرده و به شهرشان بازمی‌گردد. پسر سال‌ها در چم‌خاله می‌ماند و دست به نوشتن نامه‌هایی سوزناک برای هلیا می‌زند.

ماگویه‌ها و واگویه‌هایی از پسرک که در قالب دیالوگ‌های خیالی او با هلیا می‌باشد و رویاپردازی‌های او بسیار جذاب و خواندنی از آب درآمده است. هلیا تنها اسمی است که در این کتاب به‌کاربرده شده و مابقی اشخاص در این داستان نامی ندارند. نویسنده به جهت این‌که تقطیع زمانی سبب سردرگم شدن خواننده نشود ۳ زمان موجود در داستان (گذشته دور، گذشته نزدیک و حال) را نشان داده است.

«دار سایه‌ی درازی‌ داشت‌. وحشتناک‌ و عجیب‌. خورشید که‌ برمی‌آمد، سایه‌اش‌ از جلو همه‌ی مغازه‌ها و خانه‌ها می‌گذشت‌.»سال‌ بلوا با این‌ صحنه شگفت‌ آغاز می‌شود. زمانِ تاریخیِ داستان، اواخر سلطنت رضا شاه، وقایع شهریورِ بیست و سال‌های جنگ جهانی دوم است. داستان در هفت شب اتفاق می‌افتد. راویِ شب‌های زوج، دانای کل (نویسنده) و راوی شب‌های فرد، شخصیت اصلی یعنی «نوشا» (نوش‌آفرین) است. دختری‌ که‌ پدرش‌ سرهنگ‌ است‌ و در آرزوی‌ صعود از پله‌های‌ ترقی‌ مدام‌ سقوط‌ می‌کند. سرهنگ‌ هرگز به‌ پایتخت‌ خوانده‌ نمی‌شود.نو‌شا نیز به‌ جای‌ آن‌که‌ همسر ولی‌عهد و ملکه‌ی ایران‌ شود، به‌ ناچار همسر یک پزشک می‌شود. در حالی نوشا دل‌ سپرده‌‌ی عشق‌ کوزه‌گری‌ غریب‌ است و ازدواجش نتیجه‌ی شومی دارد.

در این کتاب شخصیت‌های دیگری هم وجود دارند. «ملکومِ»آلمانی قصد دارد یک پل بزرگ از کوه «پیغمبران» به «کافرقلعه» بزند. «رزم‌آرا» قبله‌نمای جدیدی ساخته و خانه به خانه می‌گردد و مردم را در دین خود به شک می‌اندازد. سروان «خسروی» فرمان‌دار نظامی شهر، تصمیم می‌گیرد برای خواباندن آشوب، چوبه‌ی داری برپا کند. همه مخالفند، معلم‌ها به رهبری حسینا اعتراض و تحصن می‌کنند. سروان در پاسخ به اعتراض، کتابخانه‌ی شهر را به آتش می‌کشد و سایه‌ی «دار» مدام بر سر اهالی شهر سنگینی می‌کند.

بخشی از
سال بلوا را بشنوید.

نویسنده: مصطفی مستور

نشر چشمه

«مصطفی مستور» نویسنده، مترجم و پژوهشگر معاصر متولد اهواز است که علاقه‌اش به دنیای ادبیات او را بر آن داشت تا پس از تحصیل در رشته عمران، به این دنیای جذاب روی آورده و تحصیلات تکمیلی خویش را در رشته ادبیات ادامه دهد. مستور از نویسندگانی است که بیان روایی خاص خود را دارد. او حتی علاقه خود به فلسفه را با دنیای داستان‌هایی که روایت می‌کند درمی‌آمیزد و سوال‌هایی را در باب چیستی و چرایی حقیقت و جهان، به‌عنوان دغدغه‌ی ذهنی قهرمان‌های داستان‌هایش در متن روایت مطرح می‌کند و برای یافتن پاسخی درخور، تلاش می‌کند. مصطفی مستور «برگزیده بهترین رمان سال‌های ۷۹ و ۸۰ جشنواره قلم زرین برای کتاب روی ماه خداوند را ببوس»، «برنده لوح تقدیر از نخستین مسابقه داستان‌نویسی صادق هدایت» و «برنده جایزه سوم مسابقه داستان کوتاه مجله ادبیات داستانی» است.

کتاب «عشق و چیزهای دیگر» روایتی به‌صراحت عنوانش است. مستور در این کتاب راوی داستانی پیرامون عشق است. روایت زندگی جوانی اهوازی که متولد سال‌های پس از جنگ است و در کودکی موج انفجار بر او تاثیر گذاشته و اکنون دردی را در سر و گوش از آن به یادگار دارد. مستور از زندگی و تحصیل او در تهران و داستان جذاب و پرکشش آشنایی‌اش با دختری و عاشق شدنش می‌گوید. دختر و پسر داستان مستور دیدگاه‌هایی متفاوت به عشق دارند و همین موضوع ماجرا را پیش می‌برد. نویسنده در این رمان عاشقانه ایرانی در پی بیان حقیقت انسان و چگونگی تعامل او با زندگی است.

نویسنده: سعیده شفیعی

نشر چشمه

«سعیده شفیعی» نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر متولد تهران است. او که کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد گرفته است در روزنامه‌های شرق و دنیای اقتصاد فعالیت داشته و در کارنامه‌اش دو کتاب پژوهشی در حوزه اقتصاد دارد. روایت عاشقانه‌ی «دختر پیچ» نخستین رمان این نویسنده است که در قالب داستان‌گویی و به‌صورت ماجرا محور پیش می‌رود. شفیعی در ابتدای کتاب توضیح داده که در نگارش این داستان از برخی وقایع و خاطره‌های واقعی وام گرفته است اما بخش عمده آن ساخته‌وپرداخته تخیل خود اوست. زعفران‌کارها بین خود افسانه‌ای دارند که می‌گوید زعفران برای کسی که آن را می‌کارد شوم است. سعیده شفیعی رمان دختر پیچ را بر مبنای این افسانه نگاشته است. او در این کتاب عشق را محور اصلی و ستون استوار داستان قرار داده و روایت اصلی و تمامی خرده‌روایت‌هایش را با اتکا به این محور پیش می‌برد. این رمان با دو داستان مجزا از زندگی پسری که فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد است و پس از اتمام تحصیل به‌عنوان ممیز مالیاتی در شهر مشهد مشغول به کار شده است و دختری که در یک ملاقات کاری شیفته‌ی این پسر می‌شود، پیش می‌رود. دو داستان در نقطه‌ای طلایی باهم تلاقی کرده و روایت اصلی را شکل می‌دهند. بیان روایی و ساده‌ی این رمان عاشقانه سبب شده تا این ماجرای سرشار از خرده‌روایت‌های ریزودرشت، خواندنی و جذاب باشد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نشر ققنوس در سال ۱۳۷۸ نخستین کتاب «نازی صفوی» را با عنوان «دالان بهشت» چاپ کرد و این رمان عاشقانه ایرانی با استقبال خوانندگان مواجه شد. برخی صفوی را به این دلیل که نخستین اثرش با چنین استقبالی مواجه شده است، نویسنده‌ای خوش‌اقبال می‌دانند. هرچند که این توجه مخاطبان را نمی‌توان تنها شانس و اقبال دانست. صفوی قلمی روان دارد. این خصیصه در کنار انتخاب موضوعی باورپذیر، از همان‌هایی که هرکدام از ما در زندگی نزدیکان و دوستان و همسایگان خود شاهدش بوده‌ایم، دو عامل مهم در اقبال خوانندگان بوده است. ضمن اینکه بن‌مایه‌ی عاشقانه‌ی داستان هم جذابیت‌های مخصوص به خود و خوانندگان منحصر به خویش را دارد. نازی صفوی، خود در جایی گفته است «نوشتن برای من شغل نیست. نتوانست من را مجاب کند. برای من کسب نشد. برای من عشق بود». به نظر می‌رسد همین توصیف بهترین دلیل دل‌نشین بودن روایت‌های اوست.رمان «دالان بهشت» به روایت عشق در زندگی دختری جوان می‌پردازد. اتفاقی که تا ازدواج پیش می‌رود و در مسیر خود فرازوفرودهایی را از سر می‌گذراند. نویسنده با تصویر کردن دختری نازپرورده از خانواده‌ای متمول تلاش دارد در قالب روایتی ساده به نقش آموزه‌های تربیتی خانواده در ادامه زندگی و تعامل‌های شخصی و به‌خصوص پس از ازدواج بپردازد. نقشی چنان تاثیرگذار که می‌تواند یک زندگی را تا جدایی پیش برد و بخت اگر یار باشد، در صورت رفع نواقص، فرد مانند دختر این قصه فرصت شروعی دوباره داشته باشد.

بخشی از
دالان بهشت را بشنوید.

«بامداد خمار» در زمانه‌ای که به بازار آمد توانست مخاطبان نه‌چندان اندک خود را به‌زودی بیابد و این اتفاق تاکنون ادامه داشته است. «بامداد خمار» که نخستین اثر فتانه حاج سید جوادی است از عشقی نافرجام روایت می‌کند. عشقی سوزان که وصال را تجربه کرده و پس از گذشت مدت‌زمانی نه‌چندان طولانی و فرونشستن تب‌وتاب‌های اولیه‌اش، روی دیگر خود را نشان داده و ناسازگاری‌های برآمده از چشم بستن‌های پیش از ازدواج، رخ می‌نمایاند. نویسنده این رمان عاشقانه ایرانی ، ایده اصلی داستان را از زندگی‌های عاشقانه‌ی پیرامون خود که سرانجام خوشی نداشته‌اند، گرفته است. او دلیل استقبال زیاد از رمان عاشقانه خود را پرداختنش به موضوعی فراگیر در روابط اجتماعی و پیچیدگی روابط انسانی می‌داند.

داستان اتفاق تازه‌ای نیست و همان عشق پسری فقیر به دختری از خانو‌اده‌ای ثروتمند، اصرار به ازدواج، مخالف خانواده و باقی قضایاست؛ اما نویسنده توانسته این ماجرای ساده را به طرزی باورپذیر روایت کند. البته برگرفتن موضوع‌ها از زندگی‌های عادی که هرکدام از ما تجربه می‌کنیم هم اهرمی قوی در ملموس بودن کل جریان است.

بخشی از
بامداد خمار را بشنوید.

اگر از داستان‌های منظوم کلاسیک ادبیات فارسی مانند لیلی و مجنون و شیرین و فرهاد بگذریم، پس از شکل‌گیری بدنه داستان‌نویسی و رمان‌نویسی به صورت مدرن در ایران، یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین رمان‌های عاشقانه ایرانی، «چشم‌هایش» نوشته بزرگ علوی است.

-جشمهایش-یک عاشقانه آرامسیگار شکلاتی-بامداد خمار-دالان بهشت-عشق و چیزهایی دیگر-راه طولانی بود از عشق حرف زدیم.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

بنوشه فرهت

آنچه درباره استالین باید بدانیم!

تعلیق و دلهره در ۷ رمان پلیسی جنایی ایرانی

معرفی جایزه هانس کریستین اندرسن

وبلاگ طاقچه محلی است برای نوشتن درباره کتاب. اینجا حوالی
کتاب‌ها پرسه می زنیم و با هم درباره کتاب‌ها صحبت می‌کنیم.

کلیه حقوق برای تیم طاقچه محفوظ است

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

برای خرید و دانلود  کتاب شوهر آهو خانم  نوشته  علی‌محمد افغانی  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

کتاب شوهر آهو خانم رمانی از علی‌محمد افغانی است، این داستان نخستین رمان به معنای کلاسیک در زبان فارسی است که نویسنده در آن کوشیده است تا زندگی اسفبار زنان قشر فرودست جامعه را روایت کند. انتشارات نگاه این کتاب را منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه رخ می‌دهد. آهوخانم زنی زحمتکش، بردبار و بزرگوار است. آدم‌ها و ماجراها پیرامون آهوخانم شکل می‌گیرند و او آن‌چنان بر تمامی داستان تأثیر می‌گذارد که حتی در صحنه‌هایی که حضور ندارد، وجودش محسوس است. شوهرش، سید میران سرابی، نانوا و رئیس صنف نانوایان کرمانشاه، پشت ترازوی مغازه‌اش نشسته است که زن زیبارویی وارد می‌شود. زنی به‌نام هما که پس از چهار سال زندگی به دلیل ستم‌های شوهرش، مهرش را حلال و جانش را آزاد کرده است.

هما می‌گوید سه ماه است که به خانه‌ی مطربی به‌نام حسین خان ضربی پناه برده. میران که مرد متدینی است تصمیم می‌گیرد هما را به عقد شاگردش درآورد. به بهانه‌ی این‌که از طرف شوهر هما و برای بازگرداندنش به خانه آمده است پیش حسین خان می‌رود. صحنه‌ای را می‌بیند که حسین خان می‌زند و هما هنرمندانه می‌رقصد؛ از آمدنش پشیمان می‌شود و می‌رود ولی نمی‌تواند هما و زیباییش را فراموش کند.

انتشار کتاب شوهر آهو خانم در دوران خود بسیاری از نویسندگان و اهل مطبوعات را به واکنش و اظهار نظر نسبت به این داستان واداشت. نجف دریابندری که افغانی را پیش و پس از زندان می‌شناخت، پس از انتشار کتاب شوهر آهو خانم در مطبوعات وقت نوشت: «این داستان زندگی مردم عادی اجتماع ما، تراژدی عمیقی پدید آورده و صحنه‌هایی را پرداخته که انسان را به یاد آثار انوره دو بالزاک و لئون تولستوی می اندازد». سیروس پرهام نیز در مجله راهنمای کتاب، که یکی از ارزنده‌ترین مجلات دوران، بود در رابطه با کتاب شوهر آهو خانم نوشت: بی هیچ گمان بزرگترین رمان زبان فارسی خلق شده و تواناترین داستان‌نویس ایرانی، درست همان زمان که انتظارش می‌رفت پا به میدان نهاده‌است. همچنین محمدعلی اسلامی ندوشن نیز در مجله یغما نوشت: انتشار کتاب شوهر آهو خانم نشان داد که به رغم سمومی که در هوا پراکنده‌است، هنوز ایران می‌تواند درست در لحظه‌ای که انتظار می‌رود شگفتی‌های از آستین بیرون آورد.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

کتاب شوهر آهوخانم یکی از مهم‌ترین آثار نوشته شده‌ی ادبیات معاصر ایران است. خواندن این کتاب برای تمام علاقه مندان به داستان‌های فارسی و دوستداران زبان و ادبیات فارسی جذاب و شیرین است. 

علی محمد افغانی از نویسندگان نامدار ایرانی است که در سال ۱۳۰۳ در کرمانشاه متولد شده است. پدر و مادر علی محمد اصالتا اهل اصفهان بودند اما در بحبوبه انقلاب مشروطه از اصفهان به کرمانشاه کوچک کرده و در آنجا ماندگار شدند. علی محمد افغانی درابتدای دهه ۱۳۴۰ با انتشار رمان شوهر آهو خانم به جرگه داستان‌نویسان ایرانی پیوست. افغانی عضو سازمان نظامی حزب توده ایران بود، در سال ۱۳۳۳ دستگیر و به اعدام محکوم شد اما پس از پنج سال آزاد شد و رمان شوهر آهو خانم را نیز در طول دوران زندان نوشت.

زن چادر سفید که برای بار دوم طرف پرسش صاحب دکان واقع می‌شد بی‌آنکه کاملاً جلو بیاید، با حالتی شرمآگین که سادگی دلنشین آن از نجابت بزرگزادگان نشان داشت، دست پیش آورد و سکه‌ای یک ریالی روی سکو گذارد و با صدایی نرم و نیمه شکسته که کوشش داشت ته‌لهجه کردی آن را بپوشاند چارکی نان خواست. او روی خود را باز نکرد. پول را هم برای آنکه چشم نامحرم بدستش نخورد با گوشه چادر روی سکو گذارد و لحن گفتارش چنین می‌نمایاند، یا زن خود می‌خواست بنمایاند، که او از آن قبیل کسان نیست که برای خریدهایی از این قبیل به کوچه و بازار پا بگذارد. سیّد میران، با لحنی خسته که به اندازه کافی نزاکت‌آمیز بود، پرسید که چه نانی به او بدهد، دو آتشه یا کشامن؟ زن، سر به طرف دیگر گرداند، دستی را که با گوشه چادر دم رویش گرفته بود با همان سادگی دلنشین خود عوض کرد و پس از لحظه‌ای تردید و مکث لبهایش به پاسخ جنبید؛ پاسخی چنان شرم‌آلود و آهسته که دوشیزگان نوعروس در هنگام عقد به آخوند می‌دهند. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب شوهر آهو خانم بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

بابا انصافا خیلی گرونه. اگه اینجوری باشه خوندن نسخه چاپیش خیلی بهتره

پنج ستاره رو به کتاب چاپی میدم ، چون ۵۵ ت برای نسخه الکترونیکی خیلی زیاده. دو سال پیش که کتاب رو خریدم بعد از سی چهل صفحه خسته شدم ولی از هفته پیش تا حالا ۶۰۰ صفحه خوندم، و

هما و آهو… نماینده زنانِ اسیرِ قوانین جامعه مردسالار و قربانی چند همسری؛
توجیه خیانت و بی‌وفایی با پشتوانه و حمایت دین! شخصیت‌پردازی‌های عالی، توصیفات زیبا و البته گاهی طولانی.
آهوی سنتی و وابسته به شوهر،که بدون شوهرش قادر به زندگی نیست

کتاب خوبی هست ،اما اگه یه زن این کتاب رو نوشته بود متهم به بزرگ جلوه دادن مشکلات و مسائل میشد اینکه یه مرد تونسته این همه فضا سازی کنه و شخصیت پردازی کنه خوب بود بنظرم در کل کتاب

لطفا در طاقچه بی نهایت قرارش بدید

عالی درسته که خیلی کتاب طولانی هست ولی این اولین رمان طولانی بود که من می خوندم و اولین بار که نام این رمان رو می شنیدم در سن ۱۳ سالگی تو مجله نوشته بود اگر می خواهید شب های

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدین🙄

داخل طاقچه بی‌نهایت بیاد معرکه می‌شه

من این کتاب روسالها پیش خوندم وجزکتابهایی هست که هیچ وقت موضوع ونویسنده اون روفراموش نمیکنم کتاب بسیارزیبا وملموس نوشته شده ،من این کتاب روبه پدرم هم هدیه دادم ودر کل عالیه

توصیفات کتاب خیلی خوبه و واقعا آدم میتونه تمام صحنه ها رو تصور کنه و خودش رو به جربان داستان بسپره.اما بعضی قسمت ها هم واقعا زیاده گویی داشت و از حوصله خارج بود

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی، رمان و داستان، کتاب‌های تاریخی، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه کتاب الکترونیک طاقچه است.

برای خرید و دانلود  کتاب چشمهایش  نوشته  بزرگ علوی  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

سید مجتبی بزرگ علوی در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۲۸۲ در تهران متولد شد. علوی در خانواده‌ای مرفه، روشنفکر و فرهیخته رشد کرد. در ابتدای جوانی برای تحصیل به شهر مونیخ در آلمان مهاجرت کرد. رشته‌ی تحصیلی علوی در دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی بود. جالب اینجا است که نطفه‌ی نوشتن و خلق داستان در همین سال‌ها در ذهن بزرگ علوی کاشته شد و از همین زمان بود که علوی نویسندگی و روزنامه‌نگاری را به طور جدی پیگیری کرد و اصول آنها را فراگرفت.

او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، آلمان را به سمت ایران ترک کرد و پس از بازگشت به کشور در شهرهای تهران و شیراز مشغول به تدریس و آموزش به جوانان شد. او در کنار تدریس حرفه‌ی روزنامه‌نگاری را برای خود انتخاب کرد و همین انتخاب باعث شد که همیشه از وقایع سیاسی و اجتماعی، اوضاع و همچنین خواسته‌ی مردمان طبقات فرودست جامعه‌ی ایران مطلع باشد.

اگرچه بزرگ علوی در یک خانواده‌ی مرفه به دنیا آمده بود، اما این موضوع هیچگاه باعث نشد تا حساسیت و چشمان تیزبین او نسبت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و افرادی که به دنبال معانی و آرمان‌های بزرگ‌تری بودند، نابینا باشد. به همین دلیل داستان‌ها و آثار بزرگ علوی همواره نشانه‌ای از وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران در خود داشته‌اند و اعتراض او به وضعیت اجتماعی به خوبی انتقال می‌دادند. فعالیت‌های بزرگ علوی به نوشتن داستان ختم نشد و کار تا جایی پیش رفت که او در سال ۱۳۱۶ به دلیل نزدیک بودن به کمونیسم محاکمه شد و هفت سال از عمرش را در زندان گذراند. در همین دوران بود که او ورق‌پاره‌های زندان و ۵۳ نفر را خلق کرد.

تمام ابعادی که بزرگ علوی برای خلق داستان‌هایش از آنها استفاده می‌کرد، به سیاست و جامعه خلاصه نمی‌شد. این نویسنده‌ی بزرگ در اولین مجموعه‌ داستانی که از او منتشر شد، دست به ابتکاری نو زد و از جدیدترین تئوری‌های روانشناسی در آن زمان الهام گرفت. این چنین بود که کتاب چمدان (منتشرشده در سال ۱۳۱۳) را با نگاهی ویژه به تئوری‌های زیگموند فروید (روانکاو مشهور اتریشی) نوشته شد. کتاب چشم‌هایش مشهورترین اثر بزرگ علوی است که در سال ۱۳۳۱ منتشر شد و او در این رمان علاوه بر بازنمایی وضعیت جامعه به بیان احساسات و عواطف یک زن می‌پردازد و البته این اثر قصه‌ی مهیج و پرکشش‌تری نسبت به بقیه‌ی داستان‌های علوی دارد. رمان‌های روایت، سالاری‌ها و مجموعه‌ داستان‌های گیله‌مرد و میرزا از جمله دیگر آثار بزرگ علوی هستند که هر یک از آنها به تنهایی هم گنجینه‌ای برای ادبیات فارسی به حساب می‌آیند. در تمام این آثار حال و روز سیاسی و اجتماعی مردم ایران ترسیم شده‌اند و هر کدام بازتابی از وقایعی است که مردم در هر دوران از سر گذرانده‌اند.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

علوی پس از رهایی از زندان به آلمان سفر کرد و مشغول به تدریس در دانشگاه‌ هومبولت شد. پس از انقلاب اسلامی بار دیگر به ایران بازگشت و بعد از مدتی کوتاه مجددا رهسپار آلمان شد. او کمی بعد از انتشار مجموعه داستان گیله‌مرد در اواسط دهه‌ی هفتاد، در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۷۵ به دلیل عارضه‌ی قلبی در شهر برلین آلمان درگذشت. 

کتاب چشمهایش یکی از مهم‌ترین آثار بزرگ علوی از نویسندگان برجسته ادبیات فارسی است. چشمهایش به زندگی یک مبارز سیاسی به نام استاد ماکان و نقاشی مرموز او از چشم‌های یک زن، می‌پردازد. طرح کلی داستان با کنار هم قرار دادن قطعات پراکنده یک ماجرا نوشته شده است.

نشر نگاه کتاب چشم‌هایش را که برای اولین بار در سال ۱۳۵۷ چاپ شده است، منتشر کرده است.

کتاب چشم‌هایش از آثار معدود زبان فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است. استاد ماکان- نقاش بزرگ -که یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری رضا شاه است، در تبعید می‌میرد. یکی از آثار باقی‌مانده از او پرده‌ای است به‌نام چشم‌هایش؛ چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است.

راوی داستان که ناظم مدرسه و نمایشگاه آثار استاد ماکان است، سخت کنجکاو است راز این چشم‌ها را دریابد. بنابراین سعی می‌کند زن در تصویر را بیابد و از ارتباط او با استاد ماکان بپرسد. پس از سال‌ها، ناظم زن مورد نظر را می‌یابد و در خانه او با هم گفت‌وگو می‌کنند. زن به او می‌گوید که او دختری از خاندانی ثروتمند بوده و به خاطر زیبایی‌اش توجه مردان بسیاری را جلب خود می کرده اما آن‌ها برای او سرگرمی‌ای بیش نبودند و تنها استاد ماکان بود که توجهی به زیبایی و جاذبه‌اش نداشته است. زن برای جلب توجه استاد با تشکیلات مخفی سیاسی زیر نظر استاد همکاری می‌کند اما استاد نه فداکاری او را جدی می‌گیرد و نه احساسات و عشق او را درمی‌یابد. در آخر استاد از سوی پلیس دستگیر می‌شود و زن به درخواست ازدواج رییس شهربانی که از خواستاران قدیمی او بوده‌ است، به شرط نجات استاد از مرگ، پاسخ مثبت می‌دهد. استاد به تبعید می‌رود و هرگز از فداکاری زن آگاه نمی‌شود. در تبعید پردهٔ چشمهایش را می‌کشد، چشم‌هایی که زنی مرموز اما هوس‌باز و خطرناک را نمایان می‌کند.زن می‌داند که استاد هرگز او را نشناخته و این چشم‌ها از آن او نیست.

هنوز بر سر اینکه داستان از زندگی کمال‌الملک الهام گرفته شده است یا زندگی تقی ارانی، اختلاف نظر وجود دارد.

کتاب چشمهایش از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار داستانی فارسی معاصر است. اگر به دنبال اثری خوب و قوی از نویسندگان مطرح می‌گردید، خواندن کتاب چشم‌هایش برایتان جذاب است.

بزرگ علوی در ۱۳ بهمن ماه ۱۲۸۳ در تهران متولد شد. نام کامل او سیّد مجتبیٰ آقابزرگ علوی است. او نویسنده واقع‌گرا، سیاست‌مدار چپ‌گرا، روزنامه‌نگار نوگرا و استاد زبان فارسی ایرانی است که به همراه صادق هدایت و صادق چوبک از پدران داستان نویسی نوین به شمار می‌رود. بزرگ علوی تحصیلاتش را در زمینه علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه آلمان به پایان برد و مدتی در مدرسه صنعتی شیراز زبان آلمانی تدریس می‌کرد. به دلیل پیروی از کمونیسم محاکمه شد و مدتی را در زندان به سر برد. او از اعضای حزب توده و بنیانگذاران آن است. بزرگ علوی دوستی و صمیمیتی با صادق هدایت داشت که با پیوستن مجتبی مینوی و مسعود فرزاد به جمعشان، جمع ربعه را تشکیل می‌داد. از آثار مشهور بزرگ علوی می‌توان به چمدان، میرزا، سالاری‌ها، گیله مرد و چشم‌هایش اشاره کرد. علوی در ۲۱ بهمن ۱۳۷۵ چشم از دنیا فرو بست.

همه‌چیز این صورت عادی بود: پیشانی بلند، بینی کشیده و قلمی، چانه باریک، گونه‌های استخوانی، زلف‌های ابریشمی، لب‌های باریک، جمعا اثر خاصی در بیننده باقی نمی‌گذاشتند.

صورت از آن زن بسیار زیبایی بود، اما آن چیزی که تماشاچی را مبهوت می‌کرد، زیبایی صورت نبود، معما و رمز در خود چشم‌ها بود. چشم‌ها باریک و مورب بودند. گاهی برعکس تخیل بیننده زنی را جلوه‌گر می‌ساخت که دارد با این نگاه نقاش را زجر می‌دهد. آن وقت تنفر انسان برانگیخته می‌شد، در صورتی که دوستان و نزدیکان استاد معتقد بودند که در زندگی او زن هیچ وقت نقشی نداشته است.

تنها یک زن گویی مدتی مدل نشسته بوده و از آن زن نه صورتی در دست است و نه آثار نقاشی شبیه او دیده می‌شود.

وقتی او را از تهران تبعید کردند، مجرد بود. کسی سراغ نداشت که زنی در زندگی او اثری باقی گذاشته باشد. سه سال و خرده‌ای در کلات به سر برد و آنجا مرد. در یکی دو روز اول روزنامه‌ها این حادثه مهم را اصلاً قابل توجه ندانستند. فقط در روزنامه رسمی دولتی با دو سطر اشاره به مرگ استاد شد. ناگهان همه اشک تمساح ریختند و از غروب یک ستاره درخشان در افق هنر ایران سخن گفتند.

یه مدته به سندروم دوست نداشتن کتاب‌های محبوب مبتلا شدم😄
از وقتی نوجوون بودم تعریف چشم‌هایش رو میشنیدم، با دو بار استارت ناموفق و همون صفحات اول رها کردن کتاب مواجه شدم و شرم از اینکه یه اثر محبوب رو خوشم

میشه سطحی خوندش، میشه عمیق خوندش، میشه عاشق بودو عشقشو دید، میشه سیاسی بودو جنبه‌ی اعتراضیش رو دید میشه هنرمند بود و مفهوم تابلوهای ماکان رو از دل کلمات بیرون کشید
در کل حیفه این کتاب و همه کتابهای خوب ک

اون دوستی که گفتن کتاب خوبی نیست به نظرم درست گفتن ولی فقط برای قشری خوب نیس ک تازه دارن استارت کتابخونی رو میزنن
و گرنه این کتاب برای بقیه آدما عالیه،من همین کتاب و از همین انتشاراتی ولی چاپیشو خوندم،بدون

فایل صوتی رمان رو گوش دادم
و بعد اصل کتاب رو هم خوندم
تصویر سازی ها عالی بود

و این که متاسفم برای افرادی که در نظراتشون کم لطفی می کنند و سطح کتاب رو پایین می بیننن!
….
امیدوارم روزی برسه که بفهمیم رمان

عاشقانه ای در دل جریانات سیاسی و اجتماعی زمان حکومت رضا شاه
فضای داستان طوری بود که هم دلدادگی و فداکاری رو زیبا به تصویر کشیده بود و هم جریانات سیاسی آن زمان را به خوبی روایت می کرد.👌
((چشمهایش ))حکایت چشم

دوستان عزیز! خواهشا وقتی در مورد کتابی نظر می‌دید داستان رو لو ندید. مرسی

در شهر کوران،یک چشمی شاه است…..فوق العادس

من نسخه چاپیش رو خوندم ولی اصلا کشش لازم رو نداشت که تا اخر تمومش کنم! نمیدونم چرا اینقد ازش تعریف میکنن
در کل دوست نداشتم

کتاب عاشقانه بامتنی روان.کتاب خوبی بود.در حین اینکه عاشقانس ظلم شاهنشاشی رو هم نشون میده.پیشنهاد مطالعه.
اما ای کاش استاد ماجرای فداکاری رو میفهمید 😭
و من الله توفیق

یه نظر بود که می گفتن در مورد کمال الملک نوشته شده اکر اشتباه نکنم. خیلی سال پیش خوندمش که گمانم بدون سانسور بود. رمان ایرانی خوب و پرکششی بود. یه جور عواطفی توش بود مع معمولا بصورت تصویری فقط

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی، رمان و داستان، کتاب‌های تاریخی، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه کتاب الکترونیک طاقچه است.

همه‌ی ما به کمی عشق در زندگی احتیاج داریم. تجربه‌ی داستان‌های عاشقانه اما، می‌تواند جایی جز در جهان واقعی اتفاق بیفتد. ما می‌توانیم بخشی از این ماجراها را، لابه‌لای کلمات یک رمان عاشقانه جست و جو کنیم. کتاب‌ها، می‌توانند دستان ما را بگیرند و جذاب‌ترین تصاویر عاشقانه‌ی جهان را نشانمان دهند.

در این یادداشت، با بیش از ۴۰ رمان عاشقانه جدید و محبوب و معروف‌ آشنا می‌شویم که ما را با این احساس پیچیده‌ی انسانی آشنا می‌کنند. احساسی که گاهی با شور و شگفتی و گاهی با اشک و آه همراه است. برای دانلود این رمان های عاشقانه کافی است روی دکمه دانلود کتاب در هر بخش بزنید. ما همواره در حال به روزرسانی این یادداشت هستیم. برای همین پیشنهاد می‌کنیم به این یادداشت هر چند وقت یک بار سری بزنید و با کتاب‌های جدیدتر آشنا شوید. راستی اگر شما هم رمان عاشقامه معروفی خوانده‌اید، فراموش نکنید که در قسمت دیدگاه‌ها نامش را برای ما بنویسید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به خواندن رمان‌ها و داستان‌های عاشقانه علاقه دارید، با کلیک روی تصویر زیر، به سایت طاقچه بروید و بهترین و جدید‌ترین رمان‌های عاشقانه را با کد تخفیف اختصاصی TGBA50 دریافت کنید:

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

نویسنده: عاطفه منجزی

انتشارات ذهن آویز

هر راز و هر اشتباهی، بها و تاوانی دارد. هیچکس هم از این قاعده مستثنی نیست. عاطفه منجزی هم در رمان بسته به جونم، داستان زندگی معین را می‌نویسد. مردی که روزی ازدواجش، گرفتار آتش این انتقام می‌شود و اشتباه قدیمی گذشته‌اش بیرون می‌آید. او قرار است ازدواج کند و همه چیز خوب است. اما در شب ازدواج، دختر نوجوانی با ظاهری آشفته به جایگاه عروس و داماد نزدیک می‌شود و مدعی می‌شود که دختر معین است. اما این تمام ماجرا نیست. آقای بسطامی، پدر معین هم تماس تلفنی عجیبی دریافت می‌کند که در آن به انتقام و آبروریزی تهدید می‌شود. این تماس روح و روان او را به هم می‌ریزد و حالا باید دید که این حوادث و رخدادها، در نهایت به خیر و خوشی تمام می‌شوند یا نه.

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: فاطمه عزتی سوران

انتشارات شانی

داستان کتاب در سال ۱۹۶۰ اتفاق می‌افتد. وقتی که جنیفر استرلینگ در بیمارستان بیدار می‌شود، هیچ‌چیز را به‌خاطر نمی‌آورد، نه تصادف دلخراشی که او را به بیمارستان کشانده است، نه همسرش و نه حتی هویت خودش. او در زندگی خود، احساس بیگانگی و غربت می‌کند تا این که با نامه‌ای احساسی مواجه می‌شود که با حرف B امضا شده است و از او می‌خواهد که همسرش را ترک کند. مدت‌ها بعد و در سال ۲۰۰۳، روزنامه‌نگاری به اسم الی، همان نامه مرموز را در پوشه‌ای در آرشیو روزنامه‌هایش پیدا می‌کند. او به‌شدت درگیر رمان آخرین نامه معشوق شده و امیدوار است که این نامه، مسیر شغلی متزلزلش را از سقوط نجات دهد. اگر قصه این دو عاشق پایان خوبی داشته است، شاید الی هم بتواند فرد موردنظر زندگی‌اش را پیدا کند. جست‌وجوی الی، مسیر تاریخ را عوض خواهد کرد و به او کمک می‌کند تا واقعیت رابطه عاشقانه زندگی خود را دریابد.

کتاب آخرین نامه از عاشق تو یک رمان عاشقانه و نفس‌گیر و میخکوب‌کننده نوشته جوجو مویز است.

نویسنده: احمد شاملو

نشر چشمه

کتاب مثل خون در رگ های من با جلد طلایی مات و نوار قرمز رنگی که دورتادور کتاب پیچیده شده است و روی آن چیزهایی با خط شاملو نوشته شده است ما را به خودش جذب می‌کند. ما در کتاب مثل خون در رگ های من محو کلمات احمد شاملو می‌شویم و اندوه و افسوس او را با تمام وجود حس می‌کنیم. آیدا سرکیسیان معشوقۀ احمد شاملو، آخرین و سومین همسر اوست. آثار شاملو را تا حد زیادی مدیون عشق زیادش به آیدا هستیم. رابطه‌ عاشقانه‌ این دو با هم از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی او به‌حساب می‌آید که تحولی بزرگ در زندگی شاعرانه او ایجاد کرد.

نامه‌های کتاب مثل خون در رگ های من احساسات شخصی احمد شاملو را نسبت به آیدا نشان می‌دهد؛ احساساتی که هر عاشقی آن را درک خواهد کرد.

بخشی از
مثل خون در رگ های من را بشنوید.

نویسنده: ساناز رمضانی

انتشارات کتاب نغمه

داستان با یک مهمانی شروع می‌شود که در آن رها و پروانه شرکت کرده‌اند. رها در میان مهمانی متوجه خیانت سپهر دوست پروانه به او می‌شود و سعی می‌کند دوستش را آگاه کند. زمان پیش می‌رود و پسر دیگری به‌نام احسان وارد زندگی پروانه می‌شود او خدمتکار خانه‌شان است. پروانه که احساس عمیقش نسبت به احسان را در قلبش نگه داشته و چون می‌داند عشقش ممنوعه و پر از مخالفت خانواده است، سعی می‌کند روی آن سرپوش بگذارد. اما وقتی می‌فهمد احساسش دوطرفه است، تصمیم می‌گیرد همراه احسان شود و پیش پدرش پرده از این عشق بردارد. اما با واکنش شدید پدرش روبه‌رو می‌شوند و رازهایی برملا می‌شود که هیچکدام انتظارش را نداشته‌اند.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

رمان عاشقانه آخرین پروانه نوشته ساناز رمضانی است.

نویسنده: سارا عباسی

انتشارات ندای الهی

کتاب عرش عشق داستان دختری است که عاشق می‌شود و عشق می‌بازد؛ اما باید خودش را در این موقعیت‌های جدید پویا نگه دارد و راه خوشبختی‌اش را بیابد؛ داستان دختر پرانرژی و عاشق‌پیشه‌ای که بعد از ۲۵ سال قهر و کینه برای اولین‌بار پا به عمارت آبا و اجدادی‌اش می‌گذارد و خانواده‌ی پدری‌اش را می‌بیند. در این دیدار عمه‌دیبا و سه پسرش حضور داشتند. یکی از این پسرها از بقیه متمایزتر بود: آرمان. امان از حال خراب آرمان که با وجود تمام خنده‌ها و کل‌کل‌هایی که با قهرمان داستان داشت، راز سر به مُهرش دلیل تمام کابوس‌های شبانه‌اش می‌شود!

نویسنده: جانی ایرکسون تادا

مترجم: آیدا الهی

انتشارات مهراندیش

داستان عشقی ناگفته روایت عاشقانه‌ای‌ است متفاوت؛ روایت عشقی راستین و رابطه‌ای خاص میان زن و مردی که در وهلهٔ اول تمام دلایل و حقایق عالم مخالف با عاشق‌شدن و ازدواج آن‌ها با یکدیگر است؛ زن‌ومردی که از میان همهٔ دشواری‌ها راهی می‌یابند تا به سطح جدیدی از عشق نائل شوند، به‌جای آنکه فقط به‌سادگی یکدیگر را تحمل کنند و بدون هیچ احساسی و تنها از روی قیدوشرط باهم بمانند.

این کتاب، داستان واقعی عشقی افلاطونی را روایت می‌کند و با بیانی صادقانه و صمیمی کمک می‌کند تا بتوانیم تمام زوایای آن را لمس کنیم و درکی واقع‌بینانه از آن به دست آوریم. در این داستان سیر کمال انسانی و چگونگی شکل‌گیری یک مثلث عشقی با پروردگار را خواهیم دید؛ زن و مرد و پروردگار، سه‌ضلعی که دروازهٔ معرفت روحانی و کمال غایی را شکل می‌دهند.

‌‌

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

مترجم: اسماعیل قهرمانی‌پور

نشر روزگار

عشق سال‌های وبا، نام رمان عاشقانه‌ی جذابی از گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ی مشهور کلمبیایی است. داستان کتاب عشق سال‌های وبا، داستان مثلث عشقی است که بین فرمینا و فلورنتینو و حضور غیر منتظره‌ی دکتر اوربینو شکل می‌گیرد.

کتاب عشق سال‌های وبا، داستانی عاشقانه از سال‌های آخر سده‌ی نوزده و سال‌های ابتدایی سده‌ی بیستم است. فرمینا و فلورنتینو دو عاشق دلداده‌ای هستند که دور از چشمان دیگران با نامه‌نگاری با یکدیگر در ارتباطند. مشکل اما زمانی به وجود می‌آید که پدر فرمینا از ماجرا بو می‌برد. او از فرمینا می‌خواهد که ارتباطش را با فلورنتینو قطع کند. اما با مخالفت دخترش روبه‌رو می‌شود. پس تصمیم می‌گیرد برای محافظت از دخترش خانواده‌اش را به شهری دیگر منتقل می‌کند. ارتباط فرمینا و فلورنتینو از طریق تلگرام هنوز برقرار است. اما باگذشت زمان فرمینا ادامه دادن به این رابطه را دور از عقل می‌داند. همان زمان است که دکتر اوربینو، متخصص بیماری وبا از راه می‌رسد…

بخشی از
عشق در زمان وبا (عشق سال های وبا) را بشنوید.

نویسنده: نیلوفر قائمی‌فر

انتشارات کتاب آترینا

کتاب آشور نوشته نیلوفر قائمی‌فر است. این کتاب را انتشارات کتاب آترینا منتشر کرده است. این کتاب عاشقانه‌ای سرشار مبارزه است. آشور مردی فوق العاده منحصر به فرد و متفاوت است. او یاد گرفته روی پاهای خودش بایستاد و خیلی از رسومات و عقاید خانواده‌اش را زیر پا بگذارد اما یک چیز برای او همان رسم قدیم است و آن هم ازدواج با دختر عموش سمر است. آشور مردی نیست که بگذارد دیگران برایش تصمیم بگیرند. مردی نیست که زیر بار رسومات سر خم کند و قبول کردن این ازدواج فقط و فقط به‌خاطر این است که از ته دل سمر را دوست دارد و به گفته‌ خودش حتی اگر اسمش روی اسم سمر نبود باز هم با او ازدواج می‌کرد.

آشور دیوانه سمر است و همچون مجنون او را می‌پرستد. همین موضوع سمر را نگران کرده است و باعث می‌شود این دونفر برای شناخت همدیگر به‌هم نزدیک شوند. نزدیک شدنی که همه‌چیز را عمیق‌تر می‌کند.

رمان عاشقانه و اجتماعی دختر ذرت نوشته جویس کارول اوتس، نویسنده معاصر آمریکایی است. اوتس در این کتاب از خلال یک داستان عاشقانه به وضعیت جامعه معاصر امریکا می‌پردازد.

نویسنده: سیمین شیردل

نشر البرز

امشب یک رمان عاشقانه ایرانی با درون‌مایه‌های معمایی و جنایی است. داستان این کتاب بسیار خوش‌خوان است و می‌تواند به‌آسانی می‌توان چند ساعتی از دنیای پرهیاهو و آشفته‌ی بیرون دور شد و به حاشیه‌ی امن این کتاب پناه برد. «سیمین شیردل» نویسندۀ این کتاب توانسته از دل داستان‌های کلیشه‌ای روزمره و آپارتمانی، داستانی جذاب و پرکشش خلق کند.

نویسنده: فاطمه قادری

انتشارات آئی سا

داستان کتاب و دوباره عشق را زمزمه کن برگرفته از واقعیت یک زندگی‌ است. داستان دربارهٔ عشق میان نغمه و کسری است که در کشاکش زندگی دچار بحران‌های زیادی در رابطه‌شان می‌شوند که باید عشق بینشان را از تمام آن‌ها محفوظ نگه دارند.

نویسنده: مدیا خجسته

انتشارات شقایق

رمان گوش ماهی یک رمان معمایی و جذاب عاشقانه است. داستان درباره دنیز عکاس کنجکاو و دو رگه ترک – ایرانی است که به‌ دنبال یک سوژه مهیج و تازه استخدام یک شرکتی خصوصی می‌شود. همه چیز از جایی شروع می‌شه که توجه دنیز به ماهیگیر اسکله بالا جلب می‌شود. ماهیگیری خشن و عصبانی که هویت واقعی‌اش معلوم نیست. کنجکاوی دنیز در رابطه با ماهیگیر و پا گذاشتن بی‌اجازه در خلوتش اتفاقات پر هیجان داستان را می‌سازد.

نویسنده: بیتا فرخی

انتشارات سخن

بندهای رنگی روایت دو خانواده در شرایط متفاوت است اما این دو خانواده در نقطه‌ای مشترک به هم می‌رسند. بندهای رنگی قصه دختری است که خودش مسوولیت زندگی خانواده را به عهده گرفته است و بار همه را به دوش می‌کشد. او قوی است و همه چیز را تحمل می‌کند. مقابل مرد جوانی است که در سکوت به زندگی‌اش می‌رسد، این دو نفر در یک نقطه به دلیل یک سوتفاهم به هم می‌رسند و دیگر نمی‌توانند از هم جدا شوند.

نویسنده: ف صفایی‌فرد (دنیا)

انتشارات شقایق

همه چیز در ظاهر زندگی محمد و گیتی خوب و درست است. آن دو مادر و پدر خوبی هستند که برای نازگل، تنها فرزندشان چیزی کم نمی‌گذارند و به وظایف دیگرشان نیز به خوبی می‌رسند. اما ظاهراً پشت پردهٔ این صحنهٔ آرام، هوا طوفانی و نابه‌سامان است.

نویسنده: زهرا قاسم‌زاده (گیسو)

انتشارات شقایق

یاغی سرگذشت عشق است و دلدادگی و جنون! عشقی که انسان را مجبور می‌کند تا انتهای بی‌راهه‌ای برود و به مقصد فکر نکند. این قصه داستان خشم و نفرت و انتقام است. خشمی که در دل امیرطاهای داستان یا همان یاغیِ معروفِ دانشگاه لانه کرده و تخم نفرت در دل او کاشته است! یاغی، به‌دلیل وسوسه‌های دوست صمیمی‌اش؛ حسام، نقشه‌ انتقام‌گیری و بر زمین زدن سرمدی را می‌کشد. نقشه‌ای که به قول حسام درست مثل یک تیر و دو نشان زدن برای امیرطاها است. هم تصرف عشقش الهه و هم بی‌آبرو کردن برادرزاده‌ سرمدی!

نفرت این دو دوست و برادر از سرمدی، پای محیای بی‌گناه را به داستان می‌کشاند و او ناخواسته وارد بازی کثیفی می‌شود که جزء به جزء آن، توسط این دو دوست، پی‌ریزی شده است. اتفاقاتی که زندگی او را تغییر می‌دهد.

نویسنده: بهاره حسنی

انتشارات شقایق

نازلی بعد از سال‌ها، برای شرکت در تشییع جنازه مادربزرگش به ایران برمی‌گردد. اما زندگی در کنار پدری عصبی و تندخو، همراه مشکلات عاطفی خودش و نگرانی‌هایش درباره زندگی و آینده، چندان راحت نیست. با برملا شدن رازها و مگوهای زندگی و گذشته پدر و مادرش، و سر برآوردن آتش زیر خاکستر مشکلات عاطفی خودش، به نظر می‌رسد که زندگی در ایران تقریبا غیر ممکن می‌شود.

اما آشنایی او با مردی که از او حمایت و پشتیبانی تمام و عیاری می‌کند، مشکلات آسان‌تر می‌کند. نازلی درگیر چیزی شده است که پیش از این تجربه نکرده است و همین موضوع مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

نویسنده: مائده فلاح

انتشارات شقایق

آرام، دختری که با شخصیت ناآرام خود مازیار سرکش و عاشق را دیوانه کرده است. داستان از جایی شروع می‌شود که آرام به دلیل بی‌پروایی‌هایش نامزدش وحید که مردی جذاب است را از دست داده است. او در پوسته سخت و محکم خود باقی مانده است و به همه نشان می‌دهد با این موضوع کنار آمده است. آرام نه تنها از وحید و بی‌عرضگی‌اش متنفر است، به دوست او، مازیار هم همین حس را دارد. اما حقیقت این است که خودش این‌طور خیال می‌کند. داستان پیش می‌رود و مازیار بعد از مطمئن شدن از پایان رابطه آن‌ها، قدم پیش می‌گذارد و می‌خواهد آرام پر شر و شور را به دختری آرام تبدیل کند. در همین زمان در اولین سفرشان به شمال، فیلمی از طرف یک ناشناس برای آرام فرستاده می‌شود که زندگی او را دست‌خوش تغییر بزرگ‌تری می‌کند. او در را روی مازیار قفل می‌کند و فرار می‌کند و این موضوع باعث شروع اتفاقات عجیب می‌شود.

نویسنده: ژانت اوک

مترجم: مهدی سجودی مقدم

انتشارات مهراندیش

«عشق، آهسته می‌آید» درس‌های بزرگی با خود دارد؛ هم درس عشق‌آموزی است و عاشق‌پیشگی و هم درس صبوری، مهربانی، وفاداری و راه و رسم زندگی. خوب که نگاه می‌کنیم شاید بتوانیم شباهت‌های فراوانی میان وقایع و شخصیت‌های داستان با آنچه در زندگی خود و یا اطرافیان‌مان وجود دارد، بیابیم. دیدهٔ هشیار می‌طلبد و ضمیری روشن و بیدار که لحظه‌های زندگی را دریابد و قدر خوبی‌ها و زیبایی‌هایش را بداند. هرچند در این داستان اعتقاد به خدا و پذیرش اراده خیرخواهانهٔ او جایگاه مخصوصی دارد، اما آنچه آن را برجسته، به‌یادماندنی و بسیار خواندنی می‌کند، عطوفت، بردباری، راستگویی، وفاداری و عشق است که در همه‌جای آن موج می‌زند و این چنین است که «عشق، آهسته می‌آید» ساخته می‌شود.

نویسنده: گلسرن بودایجی اوغلو

مترجم: نسرین سیدزوار

نشر ایهام

قهرمان اصلی این رمان عاشقانه، نالان، شخصیتی است که کودکی و جوانی‌اش در رفاه گذشته و سپس به عنوان عروس به یک خانواده ثروتمند می رود. با این حال، چهرهٔ او هرگز در این همه فراوانی و نعمت لبخند نمی زند. زیرا او موردعلاقه‌ی خانواده‌اش نبود. او به همین شکل مورد بی‌مهری شوهرش نیز قرار می گیرد. تا آنکه کسی وارد زندگی‌اش می‌شود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

آیا نالان خوشحال خواهد شد؟ علاوه بر این، آیا او قدرت دارد که سرنوشت خودش را تغییر دهد؟ در اینجا، نالان در کلینیکی که به دلیل افسردگی خود به آنجا مراجعه کرده است، پاسخ تمام این سوالات را از پزشک خود خواهد گرفت و بنابراین اسرار جزئیات ناشناخته درباره گذشته‌ی او نیز فاش خواهد شد.

کتاب دختر پشت پنجره، به قلم گلسرن بودایجی اوغلو نویسندهٔ ترک‌زبان و براساس یک داستان واقعی نگاشته شده است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم، اثر لئا ویازمسکی، داستانی شنیدنی است که درباره‌ی عشق پرشور و حرارتی است که بین دختر جوانی به نام کلارا و یک پیرمرد شکل می‌گیرد. کلارای جوان، بیست و هفت سال دارد و پیشخدمت یک رستوران است. او دختری تنها و خوش‌قلب است. اما به دلیل مشکلاتی که در کودکی داشته، خلائی عاطفی دارد. مادر کلارا زمانی که او هنوز خیلی جوان بود دچار آشفتگی روانی شد و بستری شد. این واقعه کلارا و پدرش را مجبور کرد تا خودشان از پس زندگی برآیند. اما تاثیرات عمیقی هم بر زندگی کلارا گذاشت. کلار دچار هراس و کابوسی دائمی شده بود و همیشه آرزو می‌کرد تا مادربزرگ و پدربزرگی داشته باشد که از دیدن و داشتن آنها هم محروم بود. زندگی کلارا با آمدن یک مشتری پیر به رستوران به کلی عوض می‌شود…

این رمان عاشقانه جذاب در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه منتخب خوانندگان فرانسه شد.

بخشی از
دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم را بشنوید.

نویسنده: الناز پاکپور

انتشارات سخن

همراز نام دختری است که بعد از گذشت سال‌ها از مرگ خواهرش، دایما، بر سر دیدن خواهرزاده‌هایش با پدربزرگ بچه‌ها درگیر است. او در حرفه بازیگری تئاتر و صداپیشه‌ای موفق است. داستان با ورود «حامی» عموی تازه‌وارد بچه‌ها تغییر می‌کند. کتاب بانوی قصه نوشته الناز پاکپور، داستانی آرام را از تلاش همراز برای کنار هم قرار دادن انسانیت و مهر است، این کتاب پر از عشق است. روایتی از یک عشق پر از تضاد اما زیبا که در فراز و نشیب‌های این تلاش شکل می‌گیرد. کمتر رمانی می‌تواند انقدر جذاب و نزدیک به واقعیت باشد، اکثر رمان‌ها از داستان‌هایی خارج از عرف استفاده می‌کنند اما رمان بانوی قصه یک داستان در بستر همین جامعه را به‌صورت خیلی روان و ساده جلو می‌برد. با خواندن این کتاب عاشقانه حس آرامش عجیبی به ما دست می‌دهد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

داستان کتاب همسر پنهانی، عاشقانه‌ای است که از عشق و تلاش برای رسیدن به معشوق حرف می‌زند. داستان جذاب و لذت‌بخش که درمیان ده رمان عاشقانه برتر یو‌اس‌ای تودی در سال ۲۰۱۶ قرار دارد.

گیل پل در کتاب همسر پنهانی دو داستان را در دو زمان متفاوت به هم پیوند می‌دهد. او ابتدا به سال ۱۹۱۴ سفر کرده است و به زندگی خانواده رمانوف پرداخته است. خانواده سلطنتی که با داستان دختر کوچکتر خانواده، آناستازیا، بسیار مشهورند. اما او به سراغ دوشس تاتیانا رفته است. دختر دیگر این خانواده که در گیر و دار و آشوب جنگ، درست زمانی که خانواده تزاری در آستانه سقوط بودند، به دیمیتری، یکی از افسران سواره‌نظام دل می‌بندد. 

داستان بعدی در سال ۲۰۱۶ رخ می‌دهد. زمانی که زنی به نام کیتی فیشر متوجه می‌شود همسرش به او خیانت کرده است. او به کلبه‌ای می‌رود که از پدرش به او ارث رسیده است. می‌خواهد در تنهایی، سکوت و آرامش آنجا، افکارش را مرتب و آرام کند. اما به طور اتفاقی گردنبندی را پیدا می‌کند. این گردنبند او را به سوی رمزگشایی از یک راز خانوادگی فراموش شده می‌برد. 

بخشی از
همسر پنهانی را بشنوید.

نویسنده: م. بهارلویی

انتشارات سخن

کتاب سیم آخر نوشته م. بهارلویی است. این کتاب را نشر سخن منتشر کرده و داستان زندگی آناهید معینی است، زندگی‌ای دوگانه و عجیب. از دور دختری ‌است غرق در رفاه، دختری که کمترین تفریحاتش رفتن به هفته‌های مد پاریس و کم هزینه‌ترین سرگرمی‌اش بازی تنیس است. دختری که مانند سوپراستارها زندگی می‌کند. اما از نزدیک دختری‌ است که با حضور پدر سنگدلش تا مرز خودکشی رفته است و آخرین نقشه شوم پدرش، نقشه ازدواج اوست با دشمن قدیمی و کهنه‌ی خودش مفخم!

نویسنده: افسانه نیک‌پور

انتشارات سخن

افسانه نیک‌پور در رمان عاشقانه فریبانه از زندگی دختر جوانی به نام لیلا نوشته است که خوش دارد لی‌لی صدایش کنند. لی‌لی کارگر ساده یک آرایشگاه در یکی از محله‌های فقیرنشین تهران است. او به سختی کار می‌کند. به همه مشتریان لبخند می‌زند و از همه تعریف می‌کند فقط به این امید که انعامی به دست بیاورد که کمک‌خرجش باشد. او باید به تنهایی بار سنگین اداره خانواده چهار نفره‌اش را به دوش بکشد. تا چشم بر هم می‌گذارد موعد اجاره خانه رسیده است و تا می‌آید نفسی بکشد نوبت شهریه مدرسه خواهر و برادرش می‌رسد.

تمام خواسته لی‌لی پیدا کردن کاری در یکی از آرایشگاه‌های شمال تهران است. البته آرزوی دیگری هم دارد و آن این است که پسر همسایه را سر سفره عقد بنشاند. روزی کسی به آرایشگاه می‌آید و پیشنهاد‌هایی برای لی‌لی دارد. او که کنجکاو و نیازمند است در دوراهی انتخاب کردن قرار می‌گیرد. هر انتخابی که می‌کند او را در مسیری جدید قرار می‌دهد و زندگی‌اش را از چیزی که قبلا بود، متفاوت می‌کند. حالا زندگی او زمین تا آسمان با چیزی که رویایش را در سر داشت، فرق کرده است.

نویسنده: فاطمه ایمانی (لیلین)

انتشارات سخن

فصل پنجم عاشقانه هایم، یک رمان عاشقانه و پر از ماجرا از یک زندگی است. یک زندگی که همگی مشابهش را دیده‌ایم یا حتی تجربه‌اش کرده‌ایم. فاطمه ایمانی (لیلین) با قلمی توانا، داستان جذابی را آفریده است که بازتابی از زندگی بسیاری از آدم‌های دور و بر ما است. این کتاب عاشقانه درباره دختری به نام عقیق است که زندگی‌اش را وقف زندگی خواهر و برادرش کرده است و زمانی که تصمیم می‌گیرد برای خودش زندگی کند، با ماجراها و اتفاقاتی عجیب و دردناک روبه‌رو می‌شود. عقیق، خودش را، زمانش را و زندگی‌اش را وقف زندگی خواهر و برادرش کرده است. حاضر است از زمان خودش بگذرد و کاری برای آن‌ها انجام دهد که بهشان کمک کند. دامنه کمک‌ها هم بسیار گسترده است و هر کاری را شامل می‌شود، از خریدن کردن گرفته تا انجام کارهای اداری و … . یکی از روزهایی که مشغول رسیدگی به کارهای خواهرها و برادرهایش است، تصادف می‌کند و پایش می‌شکند. دکتر می‌گوید باید شب را در بیمارستان بگذراند و هیچکس، نه خواهرها و نه زن برادر‌هایش قبول نمی‌کنند که همراه او باشند و شب را در بیمارستان بمانند. پس از این اتفاق کم کم چشمان عقیق به حقیقتی باز می‌شود.

نویسنده: مرضیه حجازی

انتشارات ندای الهی

کتاب گلناز اثر مرضیه حجازی، روایتگر داستان زندگی دختر جوان و زیبایی به نام گلناز است که به دلیل اختلافات طایفه‌ای به عنوان عروسِ خون‌بس انتخاب می‌شود. گلناز به دور از خانواده با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود اما همه‌چیز پس از ورود هوو به زندگی‌اش تغییر می‌کند.

گلناز دختر زیبایی است و به پسری به نام حبیب علاقه‌مند است و بر حسب اتفاق، او به خاطر اختلافات میان خانواده‌ها با حبیب ازدواج می‌کند. شوهر و مادرشوهر گلناز برای انتقام طایفه‌ای به هر شکلی که ممکن است او را اذیت می‌کنند و در شرایط سختی قرار می‌دهند. با این‌که گلناز هنوز تازه عروس محسوب می‌شود، حبیب با دختر دیگری هم ازدواج می‌کند که لیلا نام دارد. فردای عروسی، لیلا به سراغ گلناز می‌آید و او را خواهر خود اعلام می‌کند همه چیز تغییر می‌کند.

نویسنده: عاطفه منجزی

انتشارات سخن

تیه طلا داستان پایان یافتن یک زندگی و آغاز یک زندگی دیگر است. زندگی که ناگهان، بی خبر از همه آغاز شده و همه را متعجب ساخته است.

مهندس بختیاری و همسرش بچه‌دار نمی‌شود. آن‌ها قرار می‌گذارند تا مهندس ازدواج موقتی بکند و بچه‌ای به دنیا بیاورد. اما با این شرط که مادرش، پولی بگیرد و پیگیر بچه‌اش نشود. وقتی تیام به دنیا می‌آید، مهندس سریع او را به تهران می‌آورد و در ناز و نعمت بزرگش می‌کند اما او در اوج جوانی از دنیا می‌رود.

مهندس به ایل خودش برمی‌گردد. بلکه مادر را بیابد و از او حلالیت بطلبد و اینجاست که با حقیقتی عجیب روبه‌رو می‌شود. حقیقتی که به او می‌فهماند در همان شب تولد تیام و همزمان با او، دختر دیگری هم به دنیا آمده است. دختری که قل تیام بوده است و مهندس، از فرط عجله حتی متوجه تولدش هم نشده است….

اگر به قلم عاطفه منجزی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بقیه‌ی کتاب‌های او را هم در صفحه زیر مشاهده کنید:

نویسنده: کارلوس روئیت ثافون

مترجم: علی صنعوی

نشر نیماژ

سایه باد داستان پسربچه‌ای است که پس از از دست دادن مادرش به همراه پدرش به گورستان کتاب‌های فراموش شده می‌رود و آنجا پدرش کتاب سایه باد را به او می‌دهد. کتابی که خود پدر سال‌ها قبل آن را خوانده. سایه باد ماجرای عشق عجیب و مرمور میان ژولین و پنه‌لوپه است. ژولین و پنه لوپه با هم آشنا می‌شوند، اما دسیسه‌ها و اتفاق‌های مختلفی باعث می شود بین آن‌ها جدایی بیفتد و….

سایه باد یک رمان عاشقانه و معمایی است که برای بعضی‌ها ترکیب این دوژانر می‌تواند جالب باشد. مهم است بدانید که این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست.

نویسنده: مارگارت میچل

مترجم: الهام رحمانی

انتشارات پر

رمان عاشقانه زیبای بر باد رفته، با اظهار عشق اسکارلت اوهارا به اشلی ویلکز آغاز می‌شود. اشلی می‌خواهد با ملانی همیلتون، دخترخاله‌‌اش ازدواج کند. اسکارلت با شنیدن این خبر تصمیم می‌گیرد که عشقش را به اشلی ابراز کند. زیرا فکر می‌کند اشلی به این دلیل می‌خواهد با ملانی ازدواج کند که از ازدواج با او ناامید شده است. اشلی عشق اسکارلت را رد می‌کند. در این میان رت باتلر که جوانی ماجراجو و خوش‌قیافه‌ است به دلیل جسارتی که اسکارلت از خودش نشان داده است از او خوشش میاید. اسکارلت با چارلز که برادر ملانی است ازدواج می‌کند اما او را در یک اردوی جنگی از دست می‌دهد. اسکارلت به آتلانتا می‌رود تا نزد ملانی باشد و آنجا دوباره با رت باتلر که حالا حسابی ثروتمند شده است روبه‌رو می‌شود…

پیشنهاد می‌کنیم اگر به خواندن رمان پلیسی علاقه دارید، از خواندن یادداشت «تعلیق و دلهره با ۷ رمان پلیسی و جنایی ایرانی» را از دست ندهید.

نویسنده: معصومه بهارلویی

انتشارات سخن

رمان نمک‌گیر درباره دختر جوانی به نام پرستو است. او کاشان زندگی می‌کند و به همراه اقوام و دوستانش یک کارگاه کوچک قلی‌بافی دارند. پرستو تصمیم گرفته است که دیگر قالی‌های کارگاه را به واسطه‌ها نفروشد و خودش برای فروش فرش‌ها اقدام کند، پس به تهران می‌اید. او در یک حجره فرش فروشی با مردی به نام جهانگیری روبه‌رو می‌شود و به او یک فرش می‌فروشد. اما تمام پول را نمی‌گیرد و فقط به یک رسید اکتفا می‌کند. اما همه چیز زمانی به هم می‌ریزد که جهانگیری بدون پرداخت پول می‌میرد و حالا پرستو باید ثابت کند او بدهکار است. در این میان با پسر جهانگیری، روزبه آشنا می‌شود.

نویسنده: جین آستین

مترجم: نوشین احمدی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

دوشیزه اما وودهاوس دختری زیبا، باهوش و پولداری بود او سختی‌های زیادی در زندگی‌اش ندیده بود. اِما وودهاس دختری است خوش قلب ولی خیالباف که تصور می‌کند همه آدم‌ها را می‌شناسد و می‌تواند سرنوشت آن‌ها را رقم بزند.

اما به تدریج پرده پندار کنار می‌رود و اِما در جریان حوادث از خود فریبی به خودشناسی می‌رسد. جین آستین در این رمان عاشقانه اوج هنر طنز خود را به نمایش گذاشته است. اما وودهاوس، قهرمان داستان، مادر خود را در کودکی از دست داده و از زمانی که خواهر بزرگترش ازدواج کرده، خانم خانه شده است. گرچه اما کمی پخته تر از سن خودش است، با این همه از روی آموزش ندیدن در زندگی و این باور که همیشه درست می‌گوید، دست به کارهای نادرستی می زند. او سوگند خورده است که ازدواج نکند تا این که سرانجام به خود می‌آید و می‌فهمد همواره دلباخته آقای نایتلی بوده است. رمان اما یکی جذاب‌ترین عاشقانه های کلاسیک است که خواندنش برای همه ما می‌تواند جذاب باشد.

نویسنده: سالی هپ‌ورث

مترجم: فاطمه باغستانی

کتاب کوله پشتی

رمان عشق هرگز فراموش نمی‌کند، رمانی احساسی و تاثیرگذار و کاملا متفاوت با رمان‌های عاشقانه‌ی دیگر است. رمان عاشقانه «عشق هرگز فراموش نمی‌کند» ماجرای دختری است که در ۳۸ سالگی درگیر بیماری آلزایمر می‌شود و خانواده‌اش او را به یک موسسه نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر می‌سپارند. در آن موسسه پسری هم‌سن و سال او به نام لوک اقامت دارد و آن‌جا با هم وارد رابطه‌ای عاطفی می‌شوند.

نویسنده: ای. اس. ای. هریسون

مترجم: مریم مفتاحی

نشر آموت

همسر خاموش ماجرای فروپاشی یک رابطه عاشقانه است. جودی و تاد دو عاشق و معشوق هستند که رابطه‌ای آرام و عاشقانه را در کنار هم به مدت ۲۰ سال داشته‌اند، اما تا به حال به صورت رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده‌اند. هر دو از این وضعیت راضی هستند. تا اینکه تاد با دختر جوانی به نام ناتاشا آشنا می‌شود و فکر و هدفش عوض می‌شود. او تصمیم می‌گیرد ازدواج کند و بچه دار شود. وقتی جودی این موضوع را می فهمد همه چیز به کل به هم می‌ریزد.

نویسنده: معصومه بهارلویی

انتشارات سخن

«شب‌چراغ» رمانی مشترک از عاطفه منجزی و معصومه بهارلویی است. «گذشته نکبت‌بار و ترسناک سوگل دانشجوی پرستاری دانشگاه تهران، با پناه آوردن خواهرش آلاء به او، دوباره بر سر زندگی‌شان سایه‌ای مرگبار انداخته… از طرفی دکتری به اسم شهریار میرفخرایی، چوب لای چرخ رسیدن سوگل به آرزویش می‌گذارد، او به تقدیر معتقد نیست… سختگیری‌های دکتر اول دامن سوگل را می‌گیرد، اما تقدیر بیکار نمی‌نشیند و در عوض، یقه‌ دکتر را تنگ می‌چسبد و او را دلباخته می‌کند و تازه این اول راه صعب‌العبوری است برای مردی که از زندگی هیچ نمی‌داند جز تبحر در پیوند اعضاء. این که او چه طور عواطفش را به قلبی پیوند بزند که صاحبش، محجوب است و محجبه با گذشته‌ای مخدوش… به شب‌چراغی نیازمند است، پر فروغ و خاموش نشدنی!»

نویسنده: تایاری جونز

مترجم: یاسمن ثانوی

نشر روزگار

روی و سلستیا زوج جوان و سیاه‌پوستی هستند که در آتلانتا زندگی می‌کنند. آن‌ها مدتی بعد از ازدواجشان تصمیم می‌گیرند که به دیدن پدر و مادر روی بروند. اما در میانه راه، روی به زنش می‌گوید پدری که قرار است به دیدنش بروند، پدر واقعی او نیست. همین موضوع باعث می‌شود سلستیا و روی با هم مشاجره کنند. روی از متلی که محل اقامتشان است بیرون می‌زند. در همان موقع به زنی میانسال تجاوز می‌شود و از بد حادثه روی به این موضوع متهم می‌شود که شخص متجاوز بوده! زندگی سلستیا و روی بعد از این شب به کل تغییر می‌کند و رابطه عاشقانه آن‌ها دستخوش تغییراتی می شود. این کتاب با تکیه بر موضوعاتی مانند نژادپرستی، عشق و تجاوز توانست طرفداران زیادی پیدا کند و جوایز مهمی را از جمله جایزه ادبیات داستانی زنان آمریکا را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. همچنین این کتاب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

نویسنده: میثم فرجی

نشر سنگ

مرد گمشده اثر معروف دیگری از نویسنده کتاب خشکسالی است که در سال ۲۰۱۹ به سرعت در لیست رمان‌های پرفروش قرار گرفت. ماجرا از این قرار است که مردی به نام «کمرون» جنازه‌اش در صحرا کنار قبری عجیب پیدا می‌شود. برادرانش بعد از این واقعه‌ی تلخ سعی می‌کنند گره از راز مرگ برادرشان باز کنند. در این مسیر به ماجرای عشق برادرش به یک دختر می‌رسند…

نویسنده: تریسی گارویس گریوز

مترجم: بهاره شریفی

نشر سنگ

دختری که او می‌شناخت در باره دختری مبتلا به اوتیسم است که عاشق تنهایی است. او وقتی در جمعی حاضر می‌شود احساس اضطراب و سردرگمی دارد و برای همین حرف‌های اشتباه و پرت‌وپلایی می‌زند. برای همین تنهایی و سکوت را بیشتر از معاشرت با آدم‌های دیگر ترجیح می‌دهد. دوستی ندارد به جز جاناتان. اما از جاناتان ده سالی است که خبری ندارد تا اینکه سر و کلمه او دوباره پیدا می‌شود. شما به جای آنیکا باشید، چه می‌کنید؟ دوباره به خودتان برای برگشتن به عشق اولتان فرصت می‌دهید؟

نویسنده: هما پوراصفهانی

انتشارات سخن

سیگار شکلاتی نام رمانی است از هماپوراصفهانی در ژانر عاشقانه و جنایی. هما پوراصفهانی این روزها در بازار رمان و داستان ایرانی صاحب نام شده و کتاب‌هایش به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. شهرت این رمان‌ها تا حدی در گرو حضورشان در سایت‌های دانلود رمان مانند رمان نودوهشتی‌ها  و یک رمان است. البته پس از مدتی پوراصفهانی از همه‌ی طرفدارنش خواست تا این کتاب‌ها را به صورت قانونی هم تهیه کنند.

ماجرای کتاب سیگار شکلاتی درباره شهراد، اردلان و ساراست. شهراد پسر جوانی است که بار سنگین گذشته‌ای تلخ را به دوش می‌کشد. اردلان فردی فداکار است. سارا هم دختری داغ‌دیده با شخصیتی قوی و مستقل است که در پی انتقام‌جویی خود را در باتلاقی بی‌انتها غرق می‌کند.  بین این سه یک مثلث عشقی شکل می‌گیرد.

اگر دوست دارید بقیه آثار هما پور اصفهانی را بخوانید، می‌توانید وارد صفحه زیر شوید:

نویسنده: غاده السّمان

مترجم: سمیه آقاجانی

نشر ماهی

بیروت ۷۵ ماجرا ۵ مسافر به نام‌های فرح، یاسمینه، مصطفی، ابوملا و طعان است که از سوریه راهی لبنان هستند، هر یک در پی آرزویی. یکی به دنبال شهرت، یکی برای آزادی، یکی پول و یکی هم عشق.. اما در بیروت، تقدیر غم‌انگیزی تدارک دیده شده است.

تلخ‌ترین و عاشقانه‌ترین داستان بیروت ۷۵ برای یاسمینه اتفاق افتاد. یاسمینه، در پی رها کردن خودش از سنت‌های دست و پاگیر راهی لبنان شد. آنجا با مرد ثروتمندی آشنا می‌شود. به بالینش می‌رود، همه آرزویش این بود که روزی همسر مرد شود. اما اوضاع بر وفق مرادش نمی‌چرخد. گویی سنت‌های سخت‌گیرانه و مرد‌سالارانه همیشه همراه یاسمینه هستند…

نویسنده: اسکات فیتز جرالد

مترجم: رضا رضایی

نشر ماهی

گتسبی بزرگ ماجرای مرد جوان ثروتمند عاشقی است که برای دیدن دوباره معشوقه‌اش در ویلایش هر هفته مهمانی بزرگ و عجیب و غریبی بر پا می‌کند و از همه جوانان شهر می‌خواهد که به این مهمانی بیایند. تا اینکه با نیک آشنا می‌شود. نیک از اقوام معشوقه اوست و گتسبی از او خواهش می‌کند ترتیب ملاقات او دیزی را بدهد. این رمان عاشقانه حال و هوای آمریکای دهه ۶۰ را هم نشان می‌دهد. زمانی که اوج رونق اقتصادی بود و مردم غرق در شادی‌های عجیب و غریب و مستی بودند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های جدید علاقه دارید، یادداشت «معرفی رمان‌های جدید سال ۹۹» را هم بخوانید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نویسنده: بنژامن کنستان

مترجم: مینو مشیری

نشر ثالث

آدلف یک جوان اشراف‌زاده فرانسوی است که تصمیم می‌گیرد بار سفر ببند تا تجربه‌های جدیدی به دست آورد. تا بعد از این ماجراها، بتواند جانشین شایسته‌ای برای پدرش شود. در همین روزها، عاشق دختری به نام النور می‌شود که معشوق یک کنت لهستانی است. هر چقدر زمان می‌گذرد، عشق آدلف به النور کمتر می‌شود، اما نمی‌تواند این رابطه را به راحتی پشت سر بگذارد و آن را تمام کند…

نویسنده: مونا زارع

نشر چشمه

چگونه با پدرت آشنا شدم داستان طنز و نسبتا کم‌حجمی از مونا زارع است. در این داستان مونا زارع ماجرای زنی را تعریف می‌کند که یک روز صبح تصمیم می‌گیرد شوهر کند. برای همین راه‌های مختلفی را تجربه می‌کند. همه ماجرا را شخصیت اصلی داستان برای دخترش تعریف می‌کند. این کتاب یکی از متفاوت‌ترین رمان‌های عاشقانه ای است که در این یادداشت معرفی کردیم. چرا که تنها داستانی است که با چاشنی طنز روایت می‌شود. در ویدیو زیر معرفی کاملی از این رمان طنز و عاشقانه را می‌توانید مشاهده کنید:

نویسنده: آنا گاوالدا

مترجم: ناهید فروغان

نشر ماهی

دوستش داشتم روایت زنی به نام کلوئه است که عاشقانه همسرش را دوست دارد. اما کم کم متوجه می‌شود همسرش می‌خواهد او و دختر‌های کوچکشان را ترک کند تا با معشوقه‌اش باشد. کلوئه بعد از این بحران تصمیم می‌گیرد به همراه فرزندانش به ویلای پدر و مادر همسرش در خارج از شهر برود.

آنجا پدر شوهر کلوئه شروع می‌کند به بیان خاطره‌ای از زندگیش و عشقی که تجربه کرده و اشتباهاتی که در آن ماجرا اتفاق افتاده تا با این کارغم و رنج کلوئه را کمتر کند.

نویسنده: کرولاین کپنس

مترجم: فریبا محمدی

انتشارات میلکان

تو رمانی با مضمون عاشقانه و جنایی است از کرولاین کپنس. ماجرای این کتاب از این قرار است که جو گلدبرگ کتابفروشی است که عاشق یکی از مشتریانش می‌شود. مشتری دختر جوان و زیبایی است به نام بک گوئینویر که تمام روزمره‌های زندگیش را در توییتر می‌نویسد. این موضوع باعث می‌شود جو از زیر و بم زندگی بک سر در بیاورد… جو با تکیه بر این همه اطلاعاتی که از بک دارد پیش می‌رود و آنقدری عاشق است که برای رسیدن به او هر کاری می‌کند.

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: مریم مفتاحی

نشر آموت

من، پیش از تو رمانی عاشقانه از جوجو مویز نویسنده انگلیسی است. داستان کتاب درباره‌ی زندگی عاشقانه‌ی لوییزا و ویل است. لوییزا دختر جوانی است که در تامین مخارج خانواده کمک می‌کند. او به تازگی کارش را از دست داده است و حالا به شدت دنبال کار می‌گردد. وقتی آگهی استخدام پرستاری از یک مرد جوان توانخواه را می‌بیند به مصاحبه می‌رود و موفق می‌شود که کار را هم بگیرد. اما از دلیل اصلی استخدام شدنش خبر ندارد. لوییزا حالا پرستار ویل است. ویل به دلیل تصادفی فلج شده است تصمیم گرفته که با خودکشی به زندگی‌اش پایان بدهد. مادرش، که از تصمیم او باخبر است، می‌خواهد با استخدام دختری جوان و زیبا به عنوان پرستار، به زندگی پسرش روح و طراوت ببخشد. اما لوییزا از این قضیه بی‌خبر است.

از روی کتاب من، پیش از تو در سال ٢٠١۶ فیلمی با همین عنوان با بازی امیلیا کلارک و سم کلفلین ساخته شد.

قسمتی از فیلم سینمایی من پیش از تو را در ویدیو زیر می‌توانید ببینید. این فیلم با بازی امیلیا کلارک، بازیگر معروف سریال بازی تاج و تخت موفقیت بسیاری در گیشه به دست آورد و به سرعت معروف شد.

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

یک عاشقانه آرام داستانی بلند با حس و حال شاعرانه و لطیف است. پرش‌های زمانی ندارد و جز در بعضی یادآوری‌ها سیر آن خطی است. زندگی یک زوج را روایت می‌کند که شخصیت اصلی یعنی گیله‌مرد، یک معلم ادبیات است. او فعالیت‌های سیاسی انجام می‌دهد و در یکی از سفرهای خود با دختری آذری به نام عسل آشنا شده و ازدواج می‌کند. گیله‌مرد و همسرش هر سه‌شنبه به دیدار کودک‌های بیمار می‌روند و این‌گونه به قول خود، در کمرکش هفته (سه‌شنبه) از بطالت رها می‌شوند. در یک عاشقانه‌ی آرام شما با نثری شبیه به شعر روبه‌رو خواهید شد. نویسنده احساسات و عواطف خود را در قالب نامه به همسر خود منتقل می‌کند و از او می‌خواهد که عشق بین آن دو هیچ‌گاه دچار روزمرگی نشود. همان‌جا که می‌گوید: مگذار عشق به عادت دوست داشتن تبدیل شود!

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوع عشق علاقه دارید، کتاب محکم در آغوشم بگیر را هم بخوانید.

مضمون این رمان عاشقانه معروف حول مفاهیم ازدواج، دارایی، طبقات اجتماعی وخودآگاهی است. خانواده بنت ۵ دختر دارند. دو دختر بزرگتر خانوادهُ دخترانی سنگین و باوقار و دو دختر کوچک خانواده سبک‌سر هستند. در این میان دختر میانی خانواده که چهره نازیبایی دارد، به تحصیل کمالات و آموزش موسیقی می‌پردازد. خانم بنت، که تمام مدت برای چهار دخترش به دنبال شوهری مناسب می‌گردد و برای این هدف، هر کاری می‌کند، نمی‌تواند کنترل تمامی اتفاقات را در دست بگیرد. داستان کاملی از شور و فراق، روایت جین آستین است از عشق الیزابت بنت باهوش و نظم ناپذیر و آقای دارسی جذاب و دست نیافتنی.

بر اساس این رمان ۴ فیلم سینمایی و چندین تئاتر موزیکال در سراسر دنیا ساخته شده است. مشهورترین نسخه آن نسخه‌ای است با بازی کایرا نایتلی در سال ۲۰۰۵.

النور و پارک اولی رمان در ژانر ادبیات نوجوان است که رینبو راول در سال ۲۰۱۲ آن را نوشته است که قرار است به زودی فیلمی بر اساس آن هم ساخته شود. این رمان دو راوی دارد؛ النور و پارک. النور دختری ۱۶ ساله با موهای قرمز و اندکی چاق است و پارک پسری هم‌سن او و دورگه کره‌ای-آمریکایی است. آن‌ها روزی در سرویس مدرسه همدیگر را می‌بینند. النور شرایط خانوادگی خوبی ندارد، ناپدری همیشه مستی دارد که او، خواهرها و بردارش و مادرشان را آزار می‌دهد. در حمام را از جا کنده و آن‌ها هیچ حریم خصوصی‌ای در خانه ندارند. به حدی فقیر است که مجمور است لباس‌هایش را هزارجور وصله کند و همین موضوع باعث می‌شود بقیه دانش‌اموزان او را مسخره کنند. از طرفی پارک هم با وجود خانواده پر از مهر و محبتی که دارد، از ظاهر آسیایی خودش خجالت می‌کشد. به تدریج دنیای کمیک و موسیقی‌ دهه ۸۰ آن‌ها را به همدیگر نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند و پارک عاشق النور می‌شود و النور هم یاد می‌گیرد که پارک را درک کند.

مضامین اصلی این کتاب، علاوه بر عشق، رهایی، خشونت خانگی و تجاوز، کودک‌آزاری، قلدری میان نوجوانان و آزار و اذیت‌های کلامی به واسطه ابعاد نامناسب بدن است. با خواندن این کتاب، داستانی فراتر از داستان عاشقانه میان دو نوجوان می‌خوانید. با اینکه این کتاب در ژانر کودک و نوجوان نوشته شده است، اما برای همه‌ی ما می‌تواند مفید باشد.

جنگجوی عشق، داستان زنی مبارز را روایت می کند. مبارزه ای نه در راه وطن یا عقیده، که در راه نزدیک‌ترین و پرتپش‌ترین مفهوم انسانی: عشق. او که پر است از پرسش‌هایی درباره‌ی رابطه، زندگی، ازدواج و غیره، آن قدر ایستادگی می‌کند تا بالاخره راه خود را پیدا کند.

جین ایر، معلمی جوان است که پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های زندگی و بزرگ شدن در مدرسه‌ای شبانه روزی، حالا معلم سرخانه‌ی دختری ثروتمند می‌شود تا با پدر همیشه مشغول او، داستانی عاشقانه و پر رمز و راز را آغاز کند. تاکید اصلی این رمان بر مضمون تغییر اخلاقی و روحی فرد است.

بر اساس این رمان عاشقانه آثار سینمایی، سریال و تئاترهای بسیاری ساخته شده است. همچنین چند رمان با اقتباس از مفاهیم این داستان نوشته شده‌اند.

داستان این رمان عاشقانه درباره لیلی، دختری ۲۳ ساله است که رابطه‌ای پیچیده با پدرش داشته و اکنون که او از دنیا رفته است، به درخواست مادرش باید در مراسم تشییع جنازه سخنرانی کند. لیلی درباره پدرش می‌گوید: «به عنوان دخترش، دوستش داشتم اما به عنوان یه انسان، ازش متنفر بودم.» و دلیل تنفر لیلی از پدرش این بود که او وقتی عصبانی می‌شد، مادرش را کتک می‌زد. البته پدرش بعد از آن تلاش می‌کرد تا کارش را جبران کند اما موضوع اصلی همچنان پابرجاست و این موضوع روی لیلی تاثیر زیادی می‌گذارد.

بعد از سخنرانی در مراسم تشییع جنازه، لیلی احساس بدی پیدا می‌کند، و برای تخلیه احساساتش به پشت‌بام خانه‌ای پناه می‌برد. لیلی روی لبه پشت‌بام ایستاده و به پایین نگاه می‌کند. در مورد مرگ فکر می‌کند اما قصد خودکشی ندارد. در ادامه رایل کینکیدکه جراح مغز و اعصاب است به پشت‌بام می‌آید و وقتی می‌بیند دختری لبه ساختمان ایستاده است، فکر می‌کند دختر قصد خودکشی دارد و تلاش می‌کند با صحبت کردن او را از انجام هر کار احمقانه‌ای منصرف کند. لیلی هم که قصد انجام کار احمقانه‌ای ندارد گفت‌وگو با رایل را آغاز می‌کند و همین دیدار عجیب در پشت‌بام خانه‌ای در بوستون شروع یک رابطه عاشقانه و پیچیده است.

لینا در حال گذراندن تعطیلات تابستانی در توسکانی است، اما از این لحظات لذت نمی‌برد. چرا که او فقط به  این دلیل راهی ایتالیا شده که آخرین آرزوی مادر در حال مرگش را برآورده کند. او آنجاست که پدرش را پیدا کند، اما چه پدری؟ پدری که در این ۱۶ سال زندگیش، کنار او نبوده. همه چیزی که لینا می‌خواهد این است که زودتر به خانه برگردد. اما زمانی که دفترچه خاطرات دوران جوانی مادرش را پیدا می‌کند، تصمیمش عوض می شود. او می‌فهمد مادرش در دوران جوانی در ایتالیا و در همان نقطه‌ای که او الان هست، بوده و برای همین تصمیم می‌گیرد تمام خاطره‌های مادرش را با پیدا کردن مکان‌های آن زنده کند. او تازه با دنیای جادویی  ایتالیا و شهرهایش آشنا می شود که ردپای مادرش را در گوشه گوشه آن می‌تواند ببیند و در نهایت رازی را کشف می‌کند و دوباره مادرش را، پدرش را و حتی خودش را می شناسد.

مردم اغلب به خاطر عشق و ژلاتو راهی ایتالیا می شوند، اما گاهی چیزی بیشتر به دست می‌آورند. این کتاب، داستانی فرا تر از یک رمان عشقی ساده است. پیشنهاد می‌کنیم حتما خواندن آن را در برنامه‌تان قرار دهید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

هدلی دختر نوجوانی است که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده‌اند و حالا او به لندن برای مراسم ازدواج مجدد پدرش دعوت شده است. این موضوع باعث می‌شود هدلی آن‌قدر که باید، از زندگی لذت نبرد و پر از حس تنفر باشد.

اما عشق کاملا مرموزانه وارد زندگی هدلی می‌شود و او در هواپیما با اولیور آشنا می‌شود و زندگیش رنگ و بویی تازه پیدا می‌کند.

نکته مهم درباره این رمان عشقی این است که حق کپی‌رایت این کتاب را نشر نوین خریده استو این کتاب جزو معدود کتاب‌هایی در این ژانر است که به صورت کاملا قانونی و بر اساس قانون کپی‌رایت در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب چشم‌هایش از آثار معدود زبان فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است.  استاد ماکان- نقاش بزرگ -که یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری رضا شاه است، در تبعید می‌میرد. یکی از آثار باقی‌مانده از او پرده‌ای است به‌نام چشم‌هایش؛ چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است.

راوی داستان که ناظم مدرسه و نمایشگاه آثار استاد ماکان است، سخت کنجکاو است راز این چشم‌ها را دریابد. بنابراین سعی می‌کند زن در تصویر را بیابد و از ارتباط او با استاد ماکان بپرسد. پس از سال‌ها، ناظم زن مورد نظر را می‌یابد و در خانه او با هم گفت‌وگو می‌کنند. زن به او می‌گوید که او دختری از خاندانی ثروتمند بوده و به خاطر زیبایی‌اش توجه مردان بسیاری را جلب خود می کرده اما آن‌ها برای او سرگرمی‌ای بیش نبودند و تنها استاد ماکان بود که توجهی به زیبایی و جاذبه‌اش نداشته است.

کتاب چشم‌هایش از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار داستانی فارسی معاصر است. اگر به دنبال اثری خوب و قوی از نویسندگان مطرح می‌گردید، خواندن کتاب چشم‌هایش برایتان جذاب است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

ملت عشق یک رمان عشاقانه پرفروش در ترکیه و البته ایران است. شاید پیش از منتشر شدن این کتاب در ایران و استقبال بی‌نظیر از آن کمتر کسی الیف شافاک نویسنده ترک تبار آن را می‌شناخت. کتاب ملت عشق روایتی عارفانه از همه‌ی زندگی است و نه فقط عشق. روایتی که در رفت و برگشت‌های پی‌درپی در زمان حال و گذشته به خواننده ثابت می‌کند که درک زندگی ورای زمان و مکان و حتی سن و سال است.

داستان ملت عشق در دو خط زمانی اتفاق می‌افتد. اولی در قرن هفتم هجری در قونیه دنبال می‌شود. زمانی که مولانا به عنوان عالمی بزرگ در شهر قونیه میان مردم شناخته می‌شد و مردم و طبقه‌ی حاکم برای او احترام بسیاری قائل بودند. از طرفی شمس در آستانه‌ی چهل سالگی احساس می‌کند به زودی از دنیا می‌رود و می‌خواهد از چهل قانون عشقی که در زندگیش درک کرده برای کسی بگوید. دیدار میان صوفی و عالم و ماجراهایی که در این میان میفتد خواننده را تا آخر داستان درگیر می‌کند.

دومین روایت داستان  در ۱۴ قرن بعد دربوستون آمریکا اتفاق می‌افتد. زمانی که اللا روبینشتاین در آستانه‌ی چهل سالگی است و به تازگی ویراستاری کتابی را پذیرفته است. اللا درگیر نوعی رخوت و روزمرگی است و زندگیش از جنبه‌های متفاوت با مشکلاتی روبروست اما این کتاب که «چهل قانون عشق» نام دارد و در واقع همان ماجرای دیدار شمس و مولاناست، به شدت زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

الیف شافاک این دو روایت را با رفت و برگشتی ماهرانه به یکدیگر پیوند می‌دهد. تا حدی که برای لحظاتی حتی خواننده متوجه تغییر زمان نمی‌شود. اینکه عشق چگونه می‌تواند در هر زمانی بی هیچ کم و زیادی زیرِ زندگی کسی را رو کند، در کتاب ملت عشق محور داستان است.

الیف شافاک در این کتاب از تغییری صحبت می‌کند که عشق در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند. از معنایی که به واسطه‌ی تجربه‌ی عشق انسان‌ها در زندگیان می‌توانند درک کنند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت « چرا باید کتاب ملت عشق را بخوانیم؟ » را هم بخوانید. در این یادداشت علاوه بر معرفی کتاب ملت عشق، کتاب‌هایی مشابه با ملت عشق را هم معرفی کرده‌ایم.

ربیع و کرستن کم کم می‌آموزند، که پس از عشق پرشور اولیه، تجربه‌ی زندگی واقعی را در پیش رو دارند و این خود چالش بزرگی است، که عشق بزرگ‌تری را می‌تواند در پی داشته باشد.

سیر عشق در ۵ فصل نوشته شده است. فصل‌های آن عبارتند از رمانتیسم، از آن پس، فرزندان، بی‌وفایی و فرار از رمانتیسم. این کتاب به کمک مفاهیم فلسفی و روانشناسی عشق را تعریف کرده است.

همانطور که گفتیم، سیر عشق اثر آلن دوباتن است. پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی بهترین کتاب‌های آلن دوباتن» را هم بخوانید. در این یادداشت درباره آلن دوباتن و مدرسه زندگی او گفتیم. کتاب سیر عشق شباهت بسیاری به دیگر اثر آلن دوباتن، یعنی «جستارهایی درباب عشق» دارد. پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را هم بخوانید. همچنین کتاب «بار هستی» از میلان کوندرا هم نمونه خوبی از نگاه به عشق در این سبک است.

این کتاب، آشنایی و رابطه‌ی عاشقانه‌ی دو نوجوان درگیر بیماری سرطان را روایت می‌کند که در طول داستان، کم کم به یکدیگر نزدیک می‌شوند و برای پیدا کردن کورسویی از امید، شانه به شانه‌ی یکدیگر می‌جنگند. بر اساس این داستان در سال ۲۰۱۴ فیلمی ساخته شده است.

کتاب اشتباه در ستاره های بخت ما در لیست «بهترین کتاب‌های جهان به انتخاب سایت گودریدز» هم قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم این یادداشت را هم بخوانید.

کتاب پنج قدم فاصله نوشته ریچل لیپینکات در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در سال ۲۰۱۹ فیلمی با اقتباس از این رمان به روی پرده سینماها رفت که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

داستان این کتاب راجع به دختر و پسر جوانی است که مبتلا به بیماری ژنتیکی یکسانی هستند و در جریان معالجه خود، در بیمارستان با هم آشنا می‌شوند. استلا و ویل که هر دو به بیماری فیبروز کیستیک مبتلا هستند کم‌کم به‌هم علاقه‌مند می‌شوند، اما ویل دچار یک بیماری خطرناک دیگر هم هست و فقط چند سالی بیشتر زنده نمی‌ماند. پرستاران به استلا توصیه می‌کنند که به ویل نزدیک نشود و فاصله‌اش را با او حفظ کند، در غیر این صورت او نیز به بیماری ویل و سرنوشت او دچار می‌شود.

اما ماجرا جور دیگری پیش می‌رود و آن دو روز به روز بیشتر به‌هم علاقه‌مند می‌شوند.

کتاب پنج قدم فاصله داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که می‌تواند هر کسی را به خود جذب کند، در دل این ماجرای عاشقانه موضوع تلخ بیماری‌های خاص مطرح می‌شود که خیلی‌ها در واقعیت از آن رنج می‌برند.

نویسنده این کتاب را به بیماران، خانواده‌هایشان و کادر پزشکی که روزانه و باشجاعت تمام با بیماری فیبروز کیستیک می‌جنگند و با آن زندگی می‌کنند تقدیم کرده‌است.

رمانی با سبک واقع‌گرا که بر مضمون تفاوت جهان ذهنی و دنیای واقعی و تاثیر آن بر کیفیت زندگی فرد تاکید دارد. اِما بوواری، زنی رویا زده است که نمی‌تواند از جهان کتاب‌ها خلاصی پیدا کند. او که با پزشکی معمولی و منفعل ازدواج کرده، آن‌قدر در رویاهای برآمده از رمان‌های عاشقانه غرق می‌شود که بدون ماجرایی پرشور، توان بازگشت به زندگی خسته کننده‌ی خود را ندارد.

بر اساس این رمان نیز ۸ نسخه فیلم و سریال ساخته شده است. جدیدترین آن‌ها در سال ۲۰۱۴ توسط سوفی برتز کارگردانی شده است.

پسری تنها و پرشور، در خیابان قدم می‌زند و در پی عشق می‌گردد. ناگهان با دختری مواجه می‌شود که مدت‌هاست سر قراری می‌رود که هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسد. این دو، با یکدیگر همراه می‌شوند تا داستانی دیگر، بیرون از سرنوشتشان، بسازند.

با اینکه داستان کتاب نسبت به شاهکارهای دیگر داستایوفسکی بسیار کوتاه است، اما توانست شهرت زیادی به دست آورد. کتابی که خود داستایفسکی آن را «رمان احساساتی از خاطرات یک خیالاتی» می‌خواند.

پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را با ترجمه‌ی شیوا و روان سروش حبیبی بخوایند که این کتاب را از زبان روسی ترجمه کرده است.

در سراسر دنیا از این داستان نه فیلم ساخته شده است. در ایران نیز در سال ۱۳۸۱ توسط فرزاد موتمن فیلمی با همین نام ساخته شده است.

عشق سال‌های وبا یک رمان عاشقانه طولانی است. ماجرای آن از دلدادگی دو جوان آغاز می شود و روابط و نامه‌های پنهانی پرسوز و گدازشان. دوریِ کوتاهی اما، دختر را از معشوقش دلزده می‌کند و معشوق، این عشق را تا انتها همراه با خود به سفری دور و دراز می‌برد.

در سال ۲۰۰۷ فیلمی با همین نام به کارگردانی مایک نیوول و بازی خاویر باردم ساخته شده است.

داستان، روایتگر سرگذشت هانی یادگاری است که عاشق دختری معمولی می‌شود و می‌بیند که برای ادامه‌ی ماجرا، تنها عشق کافی نیست و پای «چیزهای دیگر»ی در میان است که او را وا می‌دارند خود را به دردسر بیاندازد. مستور برای روایت خود از فضاهای شهری نام آشنا استفاده کرده است.

داستانی سراسر دانشجویی که در اعتراضات دهه‌ی ۱۹۶۰ ژاپن می‌گذرد. تورو، دانشجویی است که بعد از خودکشی دوست صمیمی‌اش، به دختری بسیار نزدیک و عاشق او می‌شود.

نام این کتاب برگرفته از نام آهنگی از گروه «بیتلز» است. برخی این کتاب را داستان زندگی خود موراکامی می‌دانند. اما او این موضوع را انکار کرده است.

در یادداشت «هاروکی موراکامی؛ از سوکورو تازاکی بی‌رنگ تا سامسای عاشق» نیز بسیاری از آثار موراکامی از جمله چوب نروژی را معرفی کرده‌ایم.

این کتاب، ما را با ریکاردوی عاشق همراه می‌کند که به دنبال عشق زندگی‌اش یا همان «شیلیایی کوچک»، جهان را می‌گردد و این دختر عجیب و غریب را با سرنوشت طنزآلودش، در موقعیت‌های مختلف، دنبال می‌کند.

آشنایی آنان در زمانی آغاز شد که این دختر، نوجوان ساده‌ای بود که تنها دغدغه عشق را داشت. اما چندی بعد او به صف چریک‌های مبارز در کوبای فیدل کاسترو می‌پیوندد و ماجرا آغاز می‌شود.

این‌ها تنها ۲۰ مورد از هزاران رمان عاشقانه است که ممکن است در طول زندگی، شانس خواندنشان را داشته باشیم. اما حقیقت این است که هر چقدر هم که لا به لای کلمات عاشقانه گم شویم، واقعیت ماجراجویی در عشق، چیز بزرگ‌تری است. کتاب را که بستید، دست بجنبانید و برای زندگی عاطفیتان کاری کنید. به قول حافظ: «عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید…»

ما در این لیست سعی کردیم مجموعه‌ای از محبوب‌ترین رمان های عاشقانه میان کاربران طاقچه را انتخاب کنیم و آن‌ها را معرفی کنیم. معمولا هر چند وقت یک بار این یادداشت را به روز می‌کنیم. برای همین خیلی از کتاب‌های جدید و پرفروش هم در میان کتاب‌های این فهرست دیده می‌شود.

در حال حاضر سایت‌های زیادی برای دانلود رمان به صورت قانونی وجود دارند. یکی از این سایت‌ها، سایت طاقچه است. مزیت استفاده از طاقچه این است که کتاب‌ها در آن به صورت epub وجود دارند و برای مطالعه آن‌ها در گوشی موبایل شما می‌توانید به راحتی نوع و اندازه فونت را تغییر دهید و با این کار بیشتر مراقب چشمانتان باشید.

طاقچه

رمان ایرانی را با چه کتاب‌‌هایی شروع کنیم؟

کتاب‌هایی برای زودرنج‌ها

معرفی کتاب هایی درباره فمینیسم

وبلاگ طاقچه محلی است برای نوشتن درباره کتاب. اینجا حوالی
کتاب‌ها پرسه می زنیم و با هم درباره کتاب‌ها صحبت می‌کنیم.

کلیه حقوق برای تیم طاقچه محفوظ است

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

در باب «عشق» همین بس که خواجه‌ی شاعر، حافظ شیرازی، گفته است «از هر زبان که می‌شنوم، نامکرر است». مهم‌ترین دلیل این طراوت و تازگی داستان‌های عاشقانه را می‌توان در همین خصلت عشق دانست. بی‌شک درآمیختگی این احساس با وجوه مختلف آدمی، هر بار اتفاق و حادثه‌ای نو را رقم خواهد زد. خواندن داستان‌های مختلف به ما کمک می‌کند تا زندگی‌های متفاوتی را تجربه کنیم. کتاب را که برمی‌داری، خود، قهرمان داستان خواهی بود. در جای‌جای آن، میان اتفاق‌های با ربط و بی‌ربطی که نویسنده رقم‌زده است، خودت را جای شخصیت اصلی ماجرا می‌گذاری و او را تایید می‌کنی و یا راه‌های دیگری را که پیش پایش بوده و ندیده است، برای خودت برمی‌شماری. داستان‌های عاشقانه هم همین خصوصیت را دارند و البته چون با روح آدمیزاد درآمیخته‌اند، هر بار جلوه‌هایی نو رو می‌کنند. خواندن این ماجراها ما را به دنیای خیال می‌برد و لحظات و دقایقی فارغ از زندگی خود می‌کند. اگر اهل خواندن رمان هستید و احتمالا از عشق و عاشقی‌های نوشته‌شده و آن احوال خاص خوشتان می‌آید، با ما همراه شوید که در این یادداشت قصد داریم به معرفی چند نمونه‌ی پرمخاطب رمان های عاشقانه ایرانی بپردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به ژانر رمان‌ عاشقانه علاقه دارید، لذت شنیدن یک رمان صوتی عاشقانه را هم تجربه کنید. در یادداشت زیر ۶ رمان صوتی عاشقانه را معرفی کردیم:

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

نادر ابراهیمی در نوشتن عاشقانه‌ها توانمند بود. چنان تاثیرگذار و گیرا می‌نوشت که کتاب را که برمی‌داری دیگر دلت نمی‌خواهد بر زمین بگذاری. دلت می‌خواهد زمان کش بیاید و روز و شب نگذرند تا تو به انتهای روایت‌های او برسی؛ و چه افسوسی دارد تمام شدن هر کتابش. نوشته‌های او چنان لطیف‌اند که گاه با سرعت کمتری می‌خوانی مبادا خش بردارند. ابراهیمی عشق را چشیده و عصاره‌اش را با جان‌ودل خویش مخلوط کرده و ماحصل را بر کاغذ نقش می‌زد. همین است که عشقی که او از آن می‌گوید، باورپذیر و ملموس است. او موفق به دریافت چندین جایزه ازجمله جایزه نخست براتیسلاوا، جایزه نخست تعلیم و تربیت یونسکو و جایزه‌ کتاب برگزیده‌ سال ایران شده است. همچنین پس از نوشتن داستان بلند «آتش بدون دود» توانست عنوان «نویسنده‌ برگزیده ادبیات داستانی ۲۰ سال بعد از انقلاب» را نیز به خاطر این کتاب هفت‌جلدی دست بیاورد.

«یک عاشقانه آرام» روایت سیر زندگی مبتنی بر عشق گیله‌مرد مبارز و سیاسی و عسل، دختر آذری و سیاسی مسلک است؛ روایتی زیبا و شاعرانه از تلاش این دو در گریز از روزمرگی و روشن نگه‌داشتن آتش عشقشان. داستان از آشنایی این دو شروع‌شده و با ازدواجی عاشقانه پیش می‌رود. ابراهیمی در این داستان مواجهه این زوج با مشکلات متعدد پیش روی را به تصویر کشیده و تاثیر عشق بر این گذار را در طول سالیان روایت می‌کند. این رمان عاشقانه ایرانی با چنان استقبالی از سوی خوانندگان مواجه شده که همچنان تجدید چاپ می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «نادر ابراهیمی؛ نویسنده‌ای که دوستش می‌داشتیم» را هم بخوانید و با سایر کتاب های نادر ابراهیمی آشنا شوید.

نویسنده: معصومه بهارلویی

انتشارات سخن

رمان نمک‌گیر درباره دختر جوانی به نام پرستو است. او کاشان زندگی می‌کند و به همراه اقوام و دوستانش یک کارگاه کوچک قلی‌بافی دارند. پرستو تصمیم گرفته است که دیگر قالی‌های کارگاه را به واسطه‌ها نفروشد و خودش برای فروش فرش‌ها اقدام کند، پس به تهران می‌اید. او در یک حجره فرش فروشی با مردی به نام جهانگیری روبه‌رو می‌شود و به او یک فرش می‌فروشد. اما تمام پول را نمی‌گیرد و فقط به یک رسید اکتفا می‌کند. اما همه چیز زمانی به هم می‌ریزد که جهانگیری بدون پرداخت پول می‌میرد و حالا پرستو باید ثابت کند او بدهکار است. در این میان با پسر جهانگیری، روزبه آشنا می‌شود.

نویسنده: علی‌محمد افغانی

انتشارات نگاه

داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه رخ می‌دهد. آهوخانم زنی زحمتکش، بردبار و بزرگوار است. آدم‌ها و ماجراها پیرامون آهوخانم شکل می‌گیرند و او آن‌چنان بر تمامی داستان تأثیر می‌گذارد که حتی در صحنه‌هایی که حضور ندارد، وجودش محسوس است. شوهرش، سید میران سرابی، نانوا و رئیس صنف نانوایان کرمانشاه، پشت ترازوی مغازه‌اش نشسته است که زن زیبارویی وارد می‌شود. زنی به‌نام هما که پس از چهار سال زندگی به دلیل ستم‌های شوهرش، مهرش را حلال و جانش را آزاد کرده است.

هما می‌گوید سه ماه است که به خانه‌ی مطربی به‌نام حسین خان ضربی پناه برده. میران که مرد متدینی است تصمیم می‌گیرد هما را به عقد شاگردش درآورد. به بهانه‌ی این‌که از طرف شوهر هما و برای بازگرداندنش به خانه آمده است پیش حسین خان می‌رود. صحنه‌ای را می‌بیند که حسین خان می‌زند و هما هنرمندانه می‌رقصد؛ از آمدنش پشیمان می‌شود و می‌رود ولی نمی‌تواند هما و زیباییش را فراموش کند و همین باعث می‌شود «شوهر آهو خانم» در راهی عجیب قدم بگذارد…

بخشی از
شوهر آهو خانم را بشنوید.

نویسنده: رسول یونان

نشر نیماژ

جولیان بارنز در کتاب فقط یک داستان می‌گوید: «همه ما فقط یک داستان تعریف کردنی داریم. منظورم این نیست که در زندگی فقط یک اتفاق برای ما پیش می‌آید. حوادث بیشماری هست که آن‌ها را به داستان‌های بی‌شمار تبدیل می‌کنیم. اما فقط یکی از آن‌هاست که مهم است. در نهایت فقط یک داستان است که ارزش روایت دارد. کتاب «راه طولانی بود، از عشق حرف زدیم» هم همان داستان تعریف‌کردنی مصطفی، شخصیت اول داستان رسول یونان در کتاب «راه طولانی بود، از عشق حرف زدیم» است. او در این کتاب در ۳ فصل ماجرای زندگیش را تعریف می‌کند و ماجرای شکست‌خوردنش در کار، عاشق شدن در روزهای اوج ناامیدی و شکست خوردنش در عشق و فرو رفتن در چاه افسردگی را روایت می‌کند. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود و مصطفی بار دیگر بر می‌خیزد…

نویسنده: بزرگ علوی

انتشارات نگاه

[«سید مجتبی آقابزرگ علوی» که او را با نام «بزرگ علوی» می‌شناسیم متولد سال ۱۲۸۲ در محله چاله‌میدان تهران است. او نویسنده‌ای است که همواره تلاش کرده در داستان‌هایش تصویری درست و به‌جا از وضعیت جامعه‌ی آن روز داشته باشد و اوضاع سیاسی و اجتماعی زمانه بر نوشته‌های او ردی باقی گذاشته‌اند. او در سال ۱۳۱۵ به زندان افتاد. پس از آزادی دو کتاب متاثر از این دوران به رشته تحریر درآورد. در یک نگاه اجمالی می‌توان گفت که رگه‌هایی از آرمان‌های سیاسی و حزبی او در تمامی آثارش مشهود است. یکی از کسانی که داستان‌نویسی مدرن ایرانی به‌نوعی به او مدیون است، بزرگ علوی است. از میان آثار او می‌توان به «انتظار»، «ازبک‌ها»، «پنجاه‌وسه نفر»، «چمدان»، «روایت»، «سالاری‌ها»، «موریانه» و «چشم‌هایش» اشاره کرد.

بزرگ علوی کتاب چشم‌هایش را با درون‌مایه‌ای عاشقانه نگاشته و در این بستر به روایت اوضاع جامعه و مبارزات سیاسی رایج نیز پرداخته است. بن‌مایه‌ی عاشقانه در این روایت چنان قوی است که گاه دیگر جنبه‌های داستان را زیر پروبال خود پنهان می‌کند و یا به سایه می‌برد. کتاب روایت جستجوگری و پرسشی در باب مرگ یک استاد نقاشی است. تابلویی از استاد با نام «چشم‌هایش» سرنخ را به یک زن و یک عشق می‌رساند.

نویسنده: هما پوراصفهانی

انتشارات سخن

سیگار شکلاتی نام رمانی است از هماپوراصفهانی در ژانر عاشقانه و جنایی. هما پوراصفهانی این روزها در بازار رمان و داستان ایرانی صاحب نام شده و کتاب‌هایش به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. شهرت این رمان‌ها تا حدی در گرو حضورشان در سایت‌های دانلود رمان مانند رمان نودوهشتی‌ها  و یک رمان است. البته پس از مدتی پوراصفهانی از همه‌ی طرفدارنش خواست تا این کتاب‌ها را به صورت قانونی هم تهیه کنند.

ماجرای کتاب سیگار شکلاتی درباره شهراد، اردلان و ساراست. شهراد پسر جوانی است که بار سنگین گذشته‌ای تلخ را به دوش می‌کشد. اردلان فردی فداکار است. سارا هم دختری داغ‌دیده با شخصیتی قوی و مستقل است که در پی انتقام‌جویی خود را در باتلاقی بی‌انتها غرق می‌کند.  بین این سه یک مثلث عشقی شکل می‌گیرد.

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

این کتاب در سه فصل با عناوینِ باران رویای پاییز، پنج نامه از ساحل چم‌خاله به ستاره‌آباد، پایان بارانِ رویا نوشته شده و ماجرای دلدادگی پسر کشاورز به معشوقه‌اش هلیا است. آن دو از کودکی باهم بزرگ می‌شوند و همدیگر را بسیار دوست می‌دارند اما هلیا خان‌زاده است و خانواده‌اش با ازدواج او با پسر رعیت رضایت نمی‌دهند. آن‌ها به «چم‌خاله» فرار می‌کنند تا دور از خانواده‌هایشان زندگی را در کنار هم آغاز کنند اما پس از مدتی هلیا پسر را رها کرده و به شهرشان بازمی‌گردد. پسر سال‌ها در چم‌خاله می‌ماند و دست به نوشتن نامه‌هایی سوزناک برای هلیا می‌زند.

ماگویه‌ها و واگویه‌هایی از پسرک که در قالب دیالوگ‌های خیالی او با هلیا می‌باشد و رویاپردازی‌های او بسیار جذاب و خواندنی از آب درآمده است. هلیا تنها اسمی است که در این کتاب به‌کاربرده شده و مابقی اشخاص در این داستان نامی ندارند. نویسنده به جهت این‌که تقطیع زمانی سبب سردرگم شدن خواننده نشود ۳ زمان موجود در داستان (گذشته دور، گذشته نزدیک و حال) را نشان داده است.

«دار سایه‌ی درازی‌ داشت‌. وحشتناک‌ و عجیب‌. خورشید که‌ برمی‌آمد، سایه‌اش‌ از جلو همه‌ی مغازه‌ها و خانه‌ها می‌گذشت‌.»سال‌ بلوا با این‌ صحنه شگفت‌ آغاز می‌شود. زمانِ تاریخیِ داستان، اواخر سلطنت رضا شاه، وقایع شهریورِ بیست و سال‌های جنگ جهانی دوم است. داستان در هفت شب اتفاق می‌افتد. راویِ شب‌های زوج، دانای کل (نویسنده) و راوی شب‌های فرد، شخصیت اصلی یعنی «نوشا» (نوش‌آفرین) است. دختری‌ که‌ پدرش‌ سرهنگ‌ است‌ و در آرزوی‌ صعود از پله‌های‌ ترقی‌ مدام‌ سقوط‌ می‌کند. سرهنگ‌ هرگز به‌ پایتخت‌ خوانده‌ نمی‌شود.نو‌شا نیز به‌ جای‌ آن‌که‌ همسر ولی‌عهد و ملکه‌ی ایران‌ شود، به‌ ناچار همسر یک پزشک می‌شود. در حالی نوشا دل‌ سپرده‌‌ی عشق‌ کوزه‌گری‌ غریب‌ است و ازدواجش نتیجه‌ی شومی دارد.

در این کتاب شخصیت‌های دیگری هم وجود دارند. «ملکومِ»آلمانی قصد دارد یک پل بزرگ از کوه «پیغمبران» به «کافرقلعه» بزند. «رزم‌آرا» قبله‌نمای جدیدی ساخته و خانه به خانه می‌گردد و مردم را در دین خود به شک می‌اندازد. سروان «خسروی» فرمان‌دار نظامی شهر، تصمیم می‌گیرد برای خواباندن آشوب، چوبه‌ی داری برپا کند. همه مخالفند، معلم‌ها به رهبری حسینا اعتراض و تحصن می‌کنند. سروان در پاسخ به اعتراض، کتابخانه‌ی شهر را به آتش می‌کشد و سایه‌ی «دار» مدام بر سر اهالی شهر سنگینی می‌کند.

بخشی از
سال بلوا را بشنوید.

نویسنده: مصطفی مستور

نشر چشمه

«مصطفی مستور» نویسنده، مترجم و پژوهشگر معاصر متولد اهواز است که علاقه‌اش به دنیای ادبیات او را بر آن داشت تا پس از تحصیل در رشته عمران، به این دنیای جذاب روی آورده و تحصیلات تکمیلی خویش را در رشته ادبیات ادامه دهد. مستور از نویسندگانی است که بیان روایی خاص خود را دارد. او حتی علاقه خود به فلسفه را با دنیای داستان‌هایی که روایت می‌کند درمی‌آمیزد و سوال‌هایی را در باب چیستی و چرایی حقیقت و جهان، به‌عنوان دغدغه‌ی ذهنی قهرمان‌های داستان‌هایش در متن روایت مطرح می‌کند و برای یافتن پاسخی درخور، تلاش می‌کند. مصطفی مستور «برگزیده بهترین رمان سال‌های ۷۹ و ۸۰ جشنواره قلم زرین برای کتاب روی ماه خداوند را ببوس»، «برنده لوح تقدیر از نخستین مسابقه داستان‌نویسی صادق هدایت» و «برنده جایزه سوم مسابقه داستان کوتاه مجله ادبیات داستانی» است.

کتاب «عشق و چیزهای دیگر» روایتی به‌صراحت عنوانش است. مستور در این کتاب راوی داستانی پیرامون عشق است. روایت زندگی جوانی اهوازی که متولد سال‌های پس از جنگ است و در کودکی موج انفجار بر او تاثیر گذاشته و اکنون دردی را در سر و گوش از آن به یادگار دارد. مستور از زندگی و تحصیل او در تهران و داستان جذاب و پرکشش آشنایی‌اش با دختری و عاشق شدنش می‌گوید. دختر و پسر داستان مستور دیدگاه‌هایی متفاوت به عشق دارند و همین موضوع ماجرا را پیش می‌برد. نویسنده در این رمان عاشقانه ایرانی در پی بیان حقیقت انسان و چگونگی تعامل او با زندگی است.

نویسنده: سعیده شفیعی

نشر چشمه

«سعیده شفیعی» نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر متولد تهران است. او که کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد گرفته است در روزنامه‌های شرق و دنیای اقتصاد فعالیت داشته و در کارنامه‌اش دو کتاب پژوهشی در حوزه اقتصاد دارد. روایت عاشقانه‌ی «دختر پیچ» نخستین رمان این نویسنده است که در قالب داستان‌گویی و به‌صورت ماجرا محور پیش می‌رود. شفیعی در ابتدای کتاب توضیح داده که در نگارش این داستان از برخی وقایع و خاطره‌های واقعی وام گرفته است اما بخش عمده آن ساخته‌وپرداخته تخیل خود اوست. زعفران‌کارها بین خود افسانه‌ای دارند که می‌گوید زعفران برای کسی که آن را می‌کارد شوم است. سعیده شفیعی رمان دختر پیچ را بر مبنای این افسانه نگاشته است. او در این کتاب عشق را محور اصلی و ستون استوار داستان قرار داده و روایت اصلی و تمامی خرده‌روایت‌هایش را با اتکا به این محور پیش می‌برد. این رمان با دو داستان مجزا از زندگی پسری که فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد است و پس از اتمام تحصیل به‌عنوان ممیز مالیاتی در شهر مشهد مشغول به کار شده است و دختری که در یک ملاقات کاری شیفته‌ی این پسر می‌شود، پیش می‌رود. دو داستان در نقطه‌ای طلایی باهم تلاقی کرده و روایت اصلی را شکل می‌دهند. بیان روایی و ساده‌ی این رمان عاشقانه سبب شده تا این ماجرای سرشار از خرده‌روایت‌های ریزودرشت، خواندنی و جذاب باشد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نشر ققنوس در سال ۱۳۷۸ نخستین کتاب «نازی صفوی» را با عنوان «دالان بهشت» چاپ کرد و این رمان عاشقانه ایرانی با استقبال خوانندگان مواجه شد. برخی صفوی را به این دلیل که نخستین اثرش با چنین استقبالی مواجه شده است، نویسنده‌ای خوش‌اقبال می‌دانند. هرچند که این توجه مخاطبان را نمی‌توان تنها شانس و اقبال دانست. صفوی قلمی روان دارد. این خصیصه در کنار انتخاب موضوعی باورپذیر، از همان‌هایی که هرکدام از ما در زندگی نزدیکان و دوستان و همسایگان خود شاهدش بوده‌ایم، دو عامل مهم در اقبال خوانندگان بوده است. ضمن اینکه بن‌مایه‌ی عاشقانه‌ی داستان هم جذابیت‌های مخصوص به خود و خوانندگان منحصر به خویش را دارد. نازی صفوی، خود در جایی گفته است «نوشتن برای من شغل نیست. نتوانست من را مجاب کند. برای من کسب نشد. برای من عشق بود». به نظر می‌رسد همین توصیف بهترین دلیل دل‌نشین بودن روایت‌های اوست.رمان «دالان بهشت» به روایت عشق در زندگی دختری جوان می‌پردازد. اتفاقی که تا ازدواج پیش می‌رود و در مسیر خود فرازوفرودهایی را از سر می‌گذراند. نویسنده با تصویر کردن دختری نازپرورده از خانواده‌ای متمول تلاش دارد در قالب روایتی ساده به نقش آموزه‌های تربیتی خانواده در ادامه زندگی و تعامل‌های شخصی و به‌خصوص پس از ازدواج بپردازد. نقشی چنان تاثیرگذار که می‌تواند یک زندگی را تا جدایی پیش برد و بخت اگر یار باشد، در صورت رفع نواقص، فرد مانند دختر این قصه فرصت شروعی دوباره داشته باشد.

بخشی از
دالان بهشت را بشنوید.

«بامداد خمار» در زمانه‌ای که به بازار آمد توانست مخاطبان نه‌چندان اندک خود را به‌زودی بیابد و این اتفاق تاکنون ادامه داشته است. «بامداد خمار» که نخستین اثر فتانه حاج سید جوادی است از عشقی نافرجام روایت می‌کند. عشقی سوزان که وصال را تجربه کرده و پس از گذشت مدت‌زمانی نه‌چندان طولانی و فرونشستن تب‌وتاب‌های اولیه‌اش، روی دیگر خود را نشان داده و ناسازگاری‌های برآمده از چشم بستن‌های پیش از ازدواج، رخ می‌نمایاند. نویسنده این رمان عاشقانه ایرانی ، ایده اصلی داستان را از زندگی‌های عاشقانه‌ی پیرامون خود که سرانجام خوشی نداشته‌اند، گرفته است. او دلیل استقبال زیاد از رمان عاشقانه خود را پرداختنش به موضوعی فراگیر در روابط اجتماعی و پیچیدگی روابط انسانی می‌داند.

داستان اتفاق تازه‌ای نیست و همان عشق پسری فقیر به دختری از خانو‌اده‌ای ثروتمند، اصرار به ازدواج، مخالف خانواده و باقی قضایاست؛ اما نویسنده توانسته این ماجرای ساده را به طرزی باورپذیر روایت کند. البته برگرفتن موضوع‌ها از زندگی‌های عادی که هرکدام از ما تجربه می‌کنیم هم اهرمی قوی در ملموس بودن کل جریان است.

بخشی از
بامداد خمار را بشنوید.

اگر از داستان‌های منظوم کلاسیک ادبیات فارسی مانند لیلی و مجنون و شیرین و فرهاد بگذریم، پس از شکل‌گیری بدنه داستان‌نویسی و رمان‌نویسی به صورت مدرن در ایران، یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین رمان‌های عاشقانه ایرانی، «چشم‌هایش» نوشته بزرگ علوی است.

-جشمهایش-یک عاشقانه آرامسیگار شکلاتی-بامداد خمار-دالان بهشت-عشق و چیزهایی دیگر-راه طولانی بود از عشق حرف زدیم.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

بنوشه فرهت

آنچه درباره استالین باید بدانیم!

تعلیق و دلهره در ۷ رمان پلیسی جنایی ایرانی

معرفی جایزه هانس کریستین اندرسن

وبلاگ طاقچه محلی است برای نوشتن درباره کتاب. اینجا حوالی
کتاب‌ها پرسه می زنیم و با هم درباره کتاب‌ها صحبت می‌کنیم.

کلیه حقوق برای تیم طاقچه محفوظ است

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

رمان عاشقانه یکی از ژانرهای محبوب در ادبیات هر کشوری است که می‌تواند فانتزی، تاریخی و حتی علمی تخیلی باشد. این ژانر داستانی، خوانندگان بسیاری دارد که محدود به گروه سنی و جنسیتی خاصی نیستند؛ در میان آن‌ها هم زنان دیده می‌شوند و هم مردان؛ هم نوجوانان و هم پابه‌سن‌گذاشته‌ها. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از به‌یادماندنی‌ترین شاهکارهای ادبی جهان نیز رمان عاشقانه بوده‌اند. در این یادداشت می‌خواهیم چند نمونه از این رمان های عاشقانه خارجی را به شما معرفی کنیم. اگر از خواندن یک داستان عشقی و احساسی لذت می‌برید، تا پایان یادداشت همراه‌مان باشید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نویسنده: جین آستن

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

مترجم: پروین ادیب

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اگر اهل خواندن رمان عاشقانه خارجی باشید، احتمالا نام جین آستین را شنیده‌اید. جین آستین، نویسنده نامدار انگلیسی است که مشهورترین اثرش رمان غرور و تعصب است. کتاب‌های او از این نظر منحصربه فرد است که او با توجه به شناختی که از زنان و زندگی آن‌ها در جامعه دارد، آن‌ها را در رمان‌های خود به تصویر می‌کشد.

رمان «غرور و تعصب»، داستان عشق الیزابت بنت -زنی مستقل، شوخ‌طبع و سرزنده- و ویلیام دارسی -مردی مغرور و متکبر- است. الیزابت در اولین دیدار خود با آقای دارسی از شخصیت بسیار مغرور او منزجر می‌شود و در طی داستان هم اتفاقاتی رخ می‌دهد که تنفر الیزابت را به او بیشتر می‌کند. در همین حال، دارسی کم‌کم به شخصیت باهوش و روح زنده الیزابت علاقه‌مند می‌شود و به او ابراز علاقه می‌کند؛ اما الیزابت که در آن زمان از او تنفر داشت، پیشنهاد او را رد می‌کند. با اتفاقاتی که پیش می‌آید الیزابت متوجه سوءتفاهم خود نسبت به دارسی می‌شود و داستان به کلی تغییر پیدا می‌کند…

بخشی از
غرور و تعصب (خلاصه کتاب) را بشنوید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نویسنده: امیلی‌جین برونته

مترجم: نگار غلام‌پور

نشر روزگار

امیلی جین برونته، رما‌ن‌نویس و شاعر انگلیسی بود که بیشتر به خاطر تنها رمانش، بلندی‌های بادگیر، شناخته می‌‌شود. ماهیت منزوی امیلی برونته او را به چهره‌ای مرموز و چالشی برای زندگی‌نامه‌نویسان تبدیل کرده بود. او سرانجام به دلیل آب و هوای بد محلی و شرایط غیربهداشتی به سل مبتلا شد و در ۳۰ سالگی درگذشت.  

رمان عاشقانه خارجی «بلندی‌های بادگیر» اولین بار در سال ۱۸۴۷ در لندن منتشر شد و به‌عنوان دو جلد اول از یک ممجموعه سه‌جلدی بود که جلد دیگر آن، کتاب اگنس گری اثر آن برونته بود. این مجموعه با نام‌های مستعار الیس و اکتون بل چاپ شدند. نام واقعی امیلی تا سال ۱۸۵۰ به‌عنوان نویسنده کتاب ذکر نشد. این رمان داستانی خشن و پرهیجان درباره عشق میان هیت کلیف و کاترین ارنشاو است.

خشونت و اشتیاق رمان بلندی‌های بادگیر در زمانی که نویسندگان زن شناخته‌شده نبودند، باعث شد تا مردم و بسیاری از منتقدان فکر کنند که این رمان توسط یک مرد نوشته شده است. به گفته ژولیت گاردینر «شور جنسی و قدرت بیان و تصاویر آن، مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و گیج و وحشت‌زده کرد.» این کتاب با به تصویر کشیدن اشتیاق غیراخلاقی، به یک کلاسیک ادبی انگلیسی تبدیل شد. امیلی برونته هرگز از موفقیت و شهرتی که با تنها رمانش به دست آورد، باخبر نشد، زیرا یک سال پس از انتشار آن در سن ۳۰ سالگی درگذشت.

بخشی از
بلندی‌های بادگیر را بشنوید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نویسنده: بوریس پاسترناک

مترجم: علی‌اصغر خبره‌زاده

انتشارات نگاه

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

«دکتر ژیواگو» اثر بوریس پاسترناک شاعر، رمان‌‌نویس و مترجم ادبی روسی است. نویسنده و شاعری که اولین کتاب شعر او به نام «خواهر من، زندگی» در سال ۱۹۲۲ در برلین منتشر شد و به سرعت به مجموعه‌ای مهم به زبان روسی تبدیل شد.

داستان این کتاب بین انقلاب روسیه و جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. دکتر ژیواگو برای انتشار در اتحاد جماهیر شوروی رد شد، اما نسخه خطی آن برای انتشار به ایتالیا به صورت قاچاق ارسال شد. پاسترناک در سال ۱۹۵۸ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد، رویدادی که خشم حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی را برانگیخت و او را مجبور به رد این جایزه کرد. سرانجام در سال ۱۹۸۹ یوگنی پسر پاسترناک این جایزه را از طرف پدرش پذیرفت.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: مهدی کریمی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

کتاب «آنا کارنینا» نوشته لئو تولستوی، نویسنده روسی، استاد ادبیات داستانی واقع‌گرایانه و یکی از بزرگترین رمان‌نویسان جهان است. این نویسنده بیشتر برای دو اثر طولانی خود، جنگ و صلح (1865-1869) و آنا کارنینا (1875-1877) شناخته می‌شود. رمان عاشقانه خارجی آنا کارنینا به اعتقاد ویلیام فاکنر بهترین رمان نوشته‌شده تاکنون است. فئودور داستایوفسکی نیز این رمان را «بی عیب و نقص» توصیف کرده است.

تولستوی در اینا رمان از رابطه عشقی محکوم به فنا بین آنا و افسری شجاع به نام کنت ورونسکی می‌گوید و تضادهای زندگی شهری و روستایی و تمامی تفاوت‌ها در عشق و شادی‌های آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نویسنده: مارگارت میچل

مترجم: الهام رحمانی

انتشارات پر

رمان «بر باد رفته» نیز یکی از بهترین رمان های عاشقانه خارجی است که باید بخوانید. این کتاب، اثر مارگارت میچل، است و در سال ۱۹۳۶ منتشر شده و یک سال بعد از انتشار، جایزه پولیتزر را از آن خود کرد. بر باد رفته یک داستان عاشقانه در زمان جنگ داخلی آمریکا است و داستان اسکارلت اوهارا، یک دختر خوش ‌قلب جنوبی را روایت می‌کند که از سختی‌‌های جنگ جان سالم به در می‌‌برد و پس از آن موفق می‌شود یک تجارت موفق ایجاد کند.

بر باد رفته از همان ابتدا در میان خوانندگان آمریکایی محبوب بود و در سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۳۷ برترین کتاب داستانی آمریکایی بود. در سال ۲۰۱۴، نظرسنجی هریس نشان داد که این کتاب پس از کتاب مقدس، دومین کتاب موردعلاقه خوانندگان آمریکایی است.

نویسنده: جان گرین

مترجم: مهرداد بازیاری

نشر چشمه

رمان عاشقانه خارجی بعدی که به سراغش می‌رویم، «اشتباه ستارگان بخت ما» نوشته‌ی جان گرین است. عنوان این کتاب از نمایشنامه شکسپیر، ژولیوس سزار الهام گرفته شده است که در آن گفته می‌شود: «بروتوس عزیز، اشتباه در ستارگان ما نیست، بلکه در خودمان است که زیردست هستیم.»

داستان این رمان توسط هیزل گریس لنکستر، دختری ۱۶ساله روایت می‌شود که مبتلا به سرطان تیروئید است و ریه‌های او را درگیر کرده است. والدین هیزل او را مجبور می‌کنند تا در یک گروه حمایتی شرکت کند، جایی که او با آگوستوس واترز ۱۷ساله، آشنا می‌شود. آگوستوس آنجاست تا از دوست مشترکشان، آیزاک حمایت کند. ایزاک توموری در یک چشم داشت که آن را برداشته بود و حالا باید چشم دیگرش را هم بیرون بیاورند. پس از پایان جلسه، آگوستوس با هیزل صحبت می‌کند و او را برای تماشای فیلم به خانه‌اش دعوت می‌کند و در حین معاشرت، آن دو درباره تجربیات خود با سرطان صحبت می‌کنند. هیزل می‌گوید که سرطان تیروئید دارد که به ریه‌هایش سرایت کرده است. آگوستوس هم تعریف می‌کند که مبتلا به استئوسارکوم بود، اما حالا بعد از قطع پای خود از سرطان رهایی یافته است. اما این داستان یک پایان غیرمنتظره دارد…

بخشی از
نحسی ستاره‌های بخت ما را بشنوید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

نویسنده: ریچل لیپینکات

مترجم: فاطمه صبحی

انتشارات میلکان

کتاب «پنج قدم فاصله» نوشته ریچل لیپینکات، نیز یک رمان عاشقانه خارجی است. این رمان درباره دو شخصیت مبتلا به سرطان است که محدودیت‌هایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران دارند.

استلا گرانت دوست دارد تحت کنترل باشد، حتی اگر به خاطر ریه‌های کاملاً غیرقابل کنترلش، بیشتر عمرش را در بیمارستان بوده است. چیزی که استلا بیش از همه باید کنترل کند این است که خود را از هر کسی یا هر چیزی که ممکن است به او عفونتی منتقل کند و امکان پیوند ریه را به خطر بیندازد، دور نگه دارد. پنج قدم هم فاصله‌ای است که او باید از دیگران حفظ کند.

اما تنها چیزی که ویل نیومن می‌خواهد کنترل آن را در دست داشته باشد، خروج از این بیمارستان است. او نمی‌تواند به درمان‌ها و آزمایش‌هایش اهمیت بدهد و دوست دارد تمام دنیا را ببیند، نه فقط بیمارستان‌های آن را. ویل دقیقاً همان چیزی است که استلا باید از آن دور بماند. حتی نفس کشیدن او در کنار استلا ممکن است جای او را در لیست پیوند حذف کند. هر کدام از آن‌ها ممکن است بمیرند و تنها راه زنده ماندن، جدا ماندن است. اما به تدریج همه چیز تغییر می‌کند و پنج قدم فاصله دیگر برای آن‌ها کار راحتی نخواهد بود…

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

در ۶ دقیقه بخوانید

مهتاب عبادتی

معرفی کتاب هایی درباره سینما

معرفی ۲۰ کتاب صوتی پرفروش

نگاهی به زندگی و آثار غلامحسین ساعدی ؛ خالق داستان «گاو»

وبلاگ طاقچه محلی است برای نوشتن درباره کتاب. اینجا حوالی
کتاب‌ها پرسه می زنیم و با هم درباره کتاب‌ها صحبت می‌کنیم.

کلیه حقوق برای تیم طاقچه محفوظ است

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

در این مطلب رمان های پرطرفدار ایرانی به درخواست کاربران را برای معرفی آماده کردیم. برای دیدن توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

رمان های پرطرفدار ایرانی

نکته : لیست رمان های پرطرفدار زیر با توجه به درخواست کاربران ناول کافه ایجاد شده است و صرفا جهت معرفی می باشد.

 

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

نویسنده : P*E*G*A*H

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان اسطوره : داستان رمان اسطوره درباره دختری دانشجو به نام شاداب است که در حال تحصیل در ترم سه رشته مهندسی عمران در دانشگاه تهران است. وضعیت مالی خانواده شاداب ضعیف است و برای گذران زندگی مجبور می شود در کنار تحصیل به دنبال کاری نیمه وقت بگردد. تبسم دوست شاداب اون رو برای کار به یک شرکت تبلیغاتی معرفی میکنه که رئیس این شرکت مردی به نام دیاکو است که شاداب اون رو از قبل میشناخته و به دلیل یک اتفاق عاشق اون بوده در حالی که دیاکو از این موضوع بی خبر بوده است.

 

نویسنده : p*e*g*a*h

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان تب : زندگی سه فرد را بیان می کند البرز،پارسا و صدف .دختر و پسری که در پرورشگاه زندگی کرده و بعدها مسیر زندگی شان به یکدیگر گره ی کور می خورد و پسر دیگری که به دلیل مشکلاتش با آن ها همراه می شود. زندگی ای پر از فراز و نشیب و در این میان عشقی شیرین!

 

نویسنده : زینب ایلخانی

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان این مرد امشب میمیرد : یلدا دخترى سرکش که با عمه اش زندگى میکند ،طى حادثه اى باز داشت می شود و اتهام سنگینى در پرونده اش رقم میخورد ناجى او به طور معجزه آسایى وارد زندگى اش میشود و پرده از وقایع اصلى گذشته این دختر برداشته میشود، معین نامدار ! مردى از جنس خشم و تعصب ، با روح و زندگى اش در مى آمیزد و روایتى نو رقم میخورد…

 

نویسنده : هما پور اصفهانی

ژانر : عاشقانه ، هیجانی

خلاصه رمان افسونگر : تائیس افسونگری بود که با افسون خود اسکندر را وادار کرد پرسپولیس را به آتش بکشد و من افسونگری هستم که روح را به آتش می کشم یکی پس از دیگری افسون نخواست افسونگر باشد ؛ افسونگرش کردند. داستان درباره دختری به نام افسون است که برادری بد جنس دارد که خیلی افسون رو اذیت میکنه،اما یه روزی با پسری به نام دنیل آشنا میشه و عاشق هم میشن اما بخاطر برادر افسون قضیه رو علنی نمیکنن و افسون میره پیشه دنیل زندگی میکنه تا اینکه…

 

نویسنده : هما پور اصفهانی

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان تقاص : سالها پیش … وقتی هنوز چشم به دنیا باز نکرده بودم حوادثی رخ داد که تاثیرش را مستقیم روی زندگی من و تو گذاشت … شاید هیچ کس تصورش را هم نمی کرد یک عشق اتشین در گذشته باعث یک عشق اتشین دیگر در آینده شود … اما به خاطر زهری که گذشتگان از عشق چشیدند عشق ما نیز باید طعم زهر به خودش بگیرد … باید تقاص پس بدهیم … هم من هم تو … تقاص گناهی که نکردیم …

 

نویسنده: هما پور اصفهانی

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان قرار نبود : داستان درمورد دختری به اسم ترساست که دو سال پشت کنکور مونده الان منتظر جواب کنکوره . مادر ترسا چند سال پیش فوت کرده ترسا با پدر و مادربزگش( عزیزجون) زندگی میکنه.خواهر بزرگش هم ازدواج کرده .ترسا آرزو داره که بره کانادا و اونجا ادامه تحصیل بده ولی پدرش به دلیل تجربه ی تلخی که در رابطه با فرستادن آتوسا(خواهر ترسا)به خارج داشته تحت هیچ شرایطی راضی نمیشه که ترسا رو بفرسته کانادا، به همین خاطر همین ترسا و دوستاش سعی دارند با همفکری هم راه حلی برای راضی کردن پدر ترسا پیدا کنند که موفق هم میشند ولی برای عملی شدن این راه حل یه سری اتفاقاتی میفته و شخصی وارد زندگی ترسا میشه که مسیر زندگیشو عوض میکنه،…

 

نویسنده : نگاه عدل پرور

ژانر : عاشقانه ، همخونه ای

خلاصه رمان طلایه : داستان درباره ی دختری است به اسم طلایه با اصلیت اهوازی که ساکن اصفهان است.روزی طلایه که از قضا خانواده ای متدین و مذهبی دارد به تولد دوستش دعوت شده و باکلی خواهش و التماس رضایت مادرش را مبنی بر رفتنش به جشن جلب می کند اما بعداز شرکت در جشن متوجه جو ناسالم آنجا شده و تصمیم به ترک مهمانی میگیرد که وقتیموضوع را با دوستش درمیان میگذارد فریبا مانع از رفتن او شده و او را تا نیمه شب نگه می دارد.بالاخره با کلی خواهش فریبا رضایت میدهد طلایه را همراه یکی از پسرها به نام اشکان کهاو هم حال طبیعی نداشته راهی خانه کند.

در راه بازگشت اشکان طلایه را به ویلایی در آننزدیکی می برد ، طلایه که انتظار چنین چیزی را نداشته از شدت ترس بیهوش میشود و وقتیبهوش میاد درد عجیبی در بدن خود حس می کند و خود را داخل ویلا میبیند.از چیزی که ممکن است برایش بوجود آمده باشد به شدت میترسد و از ویلا فرار کردهو به سختی خود را به خانه میرساند.بعد از آن شب او که گمان میکرده حجب و حیای خود را از دست داده از ترس آبرو همه ی خواستگارانش را که همگی شیفته ی زیبایی او می شدند با هزار بهانه رد کرده تا اینکه…

 

نویسنده : مریم ریاحی

ژانر : عاشقانه ، همخونه ای

خلاصه رمان همخونه : دختری به اسم یلدا که به دلیل فوت مادر و پدرش با یکی از دوستان صمیمی پدرش زندگی میکنه.بچه های اون مرد(حاج رضا) خارج از کشور هستن بجز پسر کوچکش که به دلایلی از پدره کینه به دل داره و اونم تصمیم داره از ایران بره…

خلاصه اینکه حاج رضا با شرط و شروط خاصی از یلدا میخواد که با همین پسر کوچیکه(که تابحال یک بارم یلدا رو ندیده)که اسمش شهابه ازدواج کنه و به مدت شش ماه با هم تو یه خونه زندگی کنن.اخلاق شهاب هم از اون جوریاست که نمیشه با یه من عسل نگاشون کرد.مغرور از خود راضی و در عین حال خوشتیپ و جذاب قصد اصلی حاج رضا این بود که اونا به هم علاقه مند بشن.در این بین اتفاقاتی میفته و حرفهائی زده میشه و روزهائی میگذره که شرحش رو باید خودتون بخونین…

 

نویسنده : فرشته ملک زاده

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

ژانر : عاشقانه ، همخونه ایی ، دانشگاهی ، کلکلی

خلاصه رمان مهنان زندگی : سایه دختری مهربان و جذاب پر از غرور و لجبازی است .وجودش سرشار از عشق به خانواده است ،خانواده ای که ناخواسته با یک تصمیم اشتباه در گذشته همه آینده او را دستخوش تغییر میکنند … پایان خوش

 

نویسنده : مهسا نجف زاده

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان تو هنوز اینجایی : دختری برای این که پدرش رو از ورشکستگی نجات دهد با پدر شوهر آینده اش قرار میذاره که اگه اون طلب پدرش رو پرداخت کنه در عوض اون با پسرش که به دختره علاقه داره ازدواج کنه ولی دختره هیچ حسی به پسره نداره.

 

نویسنده : f javid

ژانر : عاشقانه ، طنز

خلاصه رمان تقلب : در مورد دختر شاد و سرزنده ای به اسم نادیا هست که همه نانادی صداش میکنن و خدای تقلبه. کل چهار سال دبیرستان رو با تقلب به انتها رسونده و دریای راههای تقلبه و انقدر حرفه ای که تا به حال سابقه تقلب گرفتنه ازش رو هیچ بنی بشری به چشم ندیده اما از بد روزگار بالاخره دستش برا یه نفر رو میشه و این سراغاز یه تنفر عمیق و شاید در انتها عشقی بزرگ و پر از تجربه های ریز و درشتی که بالاخره ببینیم نقلب توانگر کند مرد را یا نکند!

 

نویسنده: VANIA.b

ژانر : طنز ، همخونه ای ، کلکلی ، عاشقانه

خلاصه رمان دلواپس توام : درباره دختریه که بعد از ازدواج خواهرش،یه مشکلاتی براش پیش میاد که مجبورمیشه بره و توخونه دامادشون برای مدتی زندگی کنه… تو اونجا اتفاقی براش پیش میوفته که اصلا فکرشم نمیتونسته بکنه…زندگی بیخیالو روحیه سرخوشش توی اون عمارت دچار تغییر میشه…

 

نویسنده : VANIA.b

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان انتخاب دوم : داستان درمورد یک انتخابه…یک انتخاب که اولویت اول نیست،و خیلی سخته برای کسی که تمام دنیاتو بافکر به اون ساختی اولویت دوم باشی…انتخاب جایگزین باشی.

 

نویسنده : مدیا خانم

ژانر : انتقامی ، عاشقانه

خلاصه رمان دژکوب : بهراد ، مرد زخم دیده ایست که فقط به حرمت یک قسم آتش انتقام را روز به روز در سینه بیشتر و فروزان تر میکند.. سرنوشت او را تا لبه ی پرتگاهی پیش میبرد که در آن سوی آن چیزی جز تاریکی نیست.. بی آنکه بداند این بار تاریکی همان روشنایی صبح زندگی اش بوده که حالا جای به شب داده..پایان خوش

 

نویسنده : بهاره حسنی

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی ، همخونه ای

خلاصه رمان خشت و آینه : پسری که از خارج میاد تا یه دختر شیطون و غیر قابل کنترل رو تربیت کنه…این کار واقعا متفاوت خواهد بود. شخصیتها و نوع داستان متفاوت خواهند بود. در این کار شخصیت اولی خواهیم داشت که پر از اشتباه است. پر از ندانم کاری. پر از خامی و بی تجربگی.

می خواهیم که با هم و در کنار شما به یک پختگی و ثبات شخصیتی در او برسیم. یک بلوغ ذهنی. شخصیت متزلزل و کوچک داستان ما، در انتها پخته و با ثبات و آرام خواهد شد. کسی که با همه کس و همه چیز سر ناسازگاری و عناد دارد، در انتها بالغ و فهیم می شود. حالت باری به هر جهت بودن او رشد خواهد کرد و تبدیل به کسی خواهد شد که برای اهدافش تلاش خواهد کرد. در این داستان عشق هم خواهیم داشت. عشق و علاقه هایی متفاوت. عشقی پاک. عشقی که خود رشد می کند و می رویاند. عشقی که ورای نیاز های پیش پا افتاده و زمین گیر است. عشق ناپاک هم خواهیم داشت. چیزی که در نهایت محکوم به فناست. چون که از همان ابتدا هم نبوده است. نمی توان چیزی که نیست را هست کرد…

 

نویسنده : الف کلانتری

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان تقابل : داوود با قدم هایی خسته و دلی شکسته، به دنبال راهی برای التیام دردی ست که به جانش افتاد.قصه ی غصه هایش از او مرد سرسختی ساخت که با دنیا هم سر جنگ داشت و این بین، به ازای سوختن عزیزترینش؛ عزیزترین دیگری را سوزاند به شعله ی انتقام…

 

نویسنده :shazde koochool

ژانر : عاشقانه ، اجباری

خلاصه روشنایی مثل آیدین : درباره ی دختری به نام دنیا هس که از بچگی با پسر خاله اش میثاق به شدت مچ بوده و در ادامه میثاق با دختری به نام فریبا می خواد ازدواج کنه و دنیا هم با پسر عموی فریبا نامزد می شه. اما طی قراری که بابابزرگ فریبا و پسر عموش می زارن فریبا و پسر عموش با هم عقد می کنن تا به ثروت برسن. به سر میثاق می زنه و می گه که خالا که این پسر عشق من را گرفته من هم به نامزدش دنیا رحم نمی کنم.

دنیا با کمال بی رحمی مورد تعرض میثاق قرار می گیره و بعد می فهمه که بارداره و مجبور می شه باهاش عروسی کنه. میثاق به شدت پشیمونه و می خواد دل دنیا را به دست بیاره اما دنیا باهاش راه نمی اد و برای ادامه تحصیل می ره سوئد. داستان پر فراز و فرودی هس که نثر زیبایی داره و به دل می نشینه

 

نویسنده : مریم مولایی

ژانر : عاشقانه ، انتقامی

خلاصه رمان کنت نعنایی : شایدنگاه اولت که پرغروربودمرابه دام انداخت، یاشایدنگاه عاشقانه ات مراازخودبیخودکرد،فقط می دانم!من اسیرچشمان سیاه توشدم.تو چه؟مرادوست داری؟یافقط بازیچه ایی برای هوسهایت هستم.یاشایدهم این آدمیان هستن که نمی گذارن این من عاشق به تویی معشوق برسم . نمی دانم’ولی توبمان من لطیفم،شکننده ام کمکم کن. نگذار بازی هایی این زمانه مراتامرزنابودی ببرندواحساساتم رابه آتش بکشن

 

نویسنده : معصومه آبی

ژانر : اجتماعی

خلاصه رمان جایی نرو : یک زن، یک مرد، دو شخصیت متضاد ، دو زندگی متضاد… وقتی کنار هم قرار بگیرن، چی پیش میاد؟!گاهی زندگی بازی هایی با آدم میکنه که غیرقابلِ پیش بینیِه کیانمهر و ترانه ، برنده ی این بازی میشن یا بازنده؟!میتونن جای نداشتنهای هم رو پر کنن؟!

 

نویسنده : سارا

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان در امتداد باران : وکیل جوان و موفقی با پیشنهاد عجیبی برای حل مشکل دختری از طریق خواندن دفتر خاطراتش مواجه میشود و در همان ابتدای داستان با خواندن صفحه اول شوکه میشود … این رمان برداشتی آزاد است از یک اتفاق واقعی…

 

نویسنده : sara bala

ژانر : ازدواج اجباری

خلاصه رمان ازدواج اجباری : داستان درباره ی دختری به اسم بهار هستش که یه روز موقع برگشت از مدرسه متوجه ماشین ناشناسی جلوی در خ و نه شون میشه که ….

 

نویسنده : الهام . ح

ژانر : اجباری ، عاشقانه ، همخونه ایی 

خلاصه رمان اگر چه اجبار بود : همه چیز برای من یک بازی بود.. یک بازی تلخ و اجباری..اصلاً نمیدونستم با این بازی چی به سر خودم و اون بیچاره میاد..فقط برام آبروی بابام مهم بود..اما اون بیچاره..!! تقصیری نداشت.. مجبور بودم در برابر نگاه های سرد و پرسشگرانش فقط سرمو بندازم پایین و سهم اون فقط سکوت بود..سکوت…!! دختری زجر کشیده…بی گناه مجازات میشود و در این مجازات پسری را هم با خود شریک میکند…نمیخواهد..اما برای حفظ آبروی پدرش مجبور میشود..همه چیز اجبار است…!

 

نویسنده : الف کلانتری

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان یغمای بهار : دلارای ایلیاتی با فرار از بند اسارت، خود را به بهشت شانه های مردی رساند که خان بود و سیبی ممنوعه…

 

رمان های پرطرفدار ایرانی با توجه به تعداد درخواست کاربران لیست شده است

 

همچنین مطلب زیر هم توصیه می شود:

پرخواننده ترین رمان های ایرانی

درباره Soheil_Gh :

من دنبال یه رمانم که زنه بعد چندسال برمیگرده و نمیدونسته بچش زندس و بچه اش رو تو مهد میبینه ولی نمیشناسه. پشیمون بوده میخواست برگرده به زندگی قبلش

سلام من دنبال یه رمانیم که درمورد یه دختر که بخاطر خرج عمل مادرش میخاد تن فروشی کنه و بعدا میفهمه با پسری که بوده پسر عموشه و خانواده پدرش یه خانواده پولداری بوده

سلام لطفا اسم این رمان رو بگین دختری دورگه ایرانی و کره ای که به کره میره و پسر عموی کره ایش عاشقش میشه اما به دلایلی به هم نمیرسن و بعد دختره میره به فکر کنم تگزاس یا اسپانیا و با دوتا از پسرای خلافکار های بزرگ اونجا توی یه هتل گیر میفته و فکر کنم با نقشه قبلی به اونا نزدیک میشه و عاشق یکیشون میشه……

سلام من دنبال یه رمانی هستم که درباره یک دختر کره ای ایرانی بود که خانواده کره ایش میان دنبالش و میبرن به کره و فکر کنم اول عاشق پسر عموی کره ایش میشه بعدش میره یه کشور دیگه فکر کنم اسپانیا و با دوتا از پسرای خوشگل اونجا اشنا میشه و این دوتا پدراشون بزرگترین خلافکارای اسپنیا هستن و در آخر دختره با یکیشون ازدواج میکنه اگر درست گفته باشم چنین موضوعی داشت و الان دنبال اسم رمان هستم ممنون میشم بگین.

سلام خسته نباشید ببخشید رمانی هست که اسمش یادم رفته درباره زنی باردار که دختری ۸ با ۹ ساله داره که مردی زمان زایمانش کمکش میکنه و بعد با هم ازدواج میکنن که در نهایت مشخص میشه اون بچه مال خواهرزاده ی اون مرده ست

میشه بگین اسم این رمان چیه اخه درست یادم نیس درمورد یه دخترو پدرش بود که اگه اشتباه نکنم سرایداره یه خونه بودن بعد خبرم میدن که قراره اون خانواده برگردن بعد دختره خونه رو تمیز میکنه و خلاصه اونا برمیگردن اما دختررو اذیت میکنن بعد یه شب یه مردی میاد رختررو میدزده بنا ب دلایلی بعد با خودش میبره اونجا دیگ شروع میشه قضایا

یه رمانی هست چند تا دوست و دانشجو با هم یه کافه میزنن و با هم کار میکنن. یه دیوار نوشته از آرزوهاشون مینویسن. کسی میدونه اسم رمان چی بوده؟

ماهی سفید

دیدگاه *

Δ

عضویت در خبرنامه و دریافت مطالب هر شب در ایمیل

♦ تبلیغات در ناول کافه

♦ انجمن ناول کافه

♦ تماس با ما

♦ اینستاگرام ناول کافه

♦ کانال تلگرام ناول کافه





بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید








معرفی کتاب آذرگان (سرگذشت آب و آتش):

کتاب آذرگان (سرگذشت آب و آتش) نوشته‌ی بهار برادران، که در ادامه‌ی آبانگان نوشته شده، رمانی عاشقانه است که در دل تاریخ و حوادث آن روایت می‌شود. حوادث تاریخی داستان به نقل از منابع تاریخی به تصویر کشیده شده‌اند و تلاش شده، به صورت مستند و بر پایۀ تحقیقات تاریخی نوشته شوند.

هر چند از آن‌جا که فضای سیاسی ارمنستان در این دورۀ تاریخی مبهم و منابع محدود است، برخی اتفاقات با رعایت آنچه در اغلب منابع ذکر شده، با تخیل ساخته و پرداخته شده‌اند. بخش عاشقانه‌ی داستان نیز که رابطه‌ی تنگاتنگی با بخش تاریخی دارد، بیشتر بر پایۀ تخیل نویسنده و با شناخت از جامعۀ ایرانی قرن ششم میلادی نگاشته شده است.


برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.






معرفی کتاب آبانگان (سرگذشت آب و آتش):


کتاب آبانگان (سرگذشت آب و آتش) اثر بهار برادران در ادامۀ کتاب مهرگان نوشته شده و رمان عاشقانه‌ای است که حوادث آخرین سال‌های ایران باستان را روایت می‌‌کند. حوادث تاریخی داستان به نقل از منابع تاریخی به تصویر کشیده شده‌اند و تلاش شده، به صورت مستند و بر پایۀ تحقیقات تاریخی نوشته شوند.

هر چند از آنجا که فضای سیاسی ارمنستان در این دورۀ تاریخی مبهم و منابع محدود است، برخی اتفاقات با رعایت آنچه در اغلب منابع ذکر شده، با تخیل ساخته و پرداخته شده‌اند. بخش عاشقانه‌ی داستان نیز که رابطه‌ی تنگاتنگی با بخش تاریخی دارد، بیشتر بر پایۀ تخیل نویسنده و با شناخت از جامعۀ ایرانی قرن ششم میلادی نگاشته شده است.


برای خرید کتاب اینجا کلیک کنید.






معرفی کتاب یک عاشقانه آرام:


کتاب صوتی یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی روایتی شنیدنی از زندگی زوجی عاشق است که گفت‌وگوهای جذابی در بین آن‌ها رخ می‌دهد. این کتاب شما را به فکر وا می‌دارد و متوجه این موضوع می‌کند که نباید به عشق به چشم یک خاطره و عادت نگاه کنید.

کتاب یک عاشقانه آرام سرشار از جملات تاثیرگذار و ناب در باب عشق و عاشقانه زندگی کردن است. داستان روایتی از زندگی گیله‌ مردی معلم‌ مسلک و عاشق‌ پیشه که در سفری به منطقه آذربایجان دل به دختری زیبا می‌بندد که هر دو از جنبه سابقه فعالیت سیاسی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.






معرفی کتاب پستجی:


کتاب پستچی اثر چیستا یثربی، رمانی عاشقانه است که از سوی مخاطبان با استقبال خوبی مواجه شد. این رمان عشق را با نگاهی روان‌شناختی به نمایش می‌کشاند و آرزوها، شکست‌ها و امیدهای یک نسل را بازتاب می‌دهد. در فضای مجازی، داستان «پستچی» غوغایی به پا کرده است.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

پستچی، داستان یک دختر به نام چیستا یثربی و یک پسر نامه‌رسان و موطلایی است. چیستا یثربی، نویسنده و کارگردان متولد آلمان، داستان زندگی خودش را در این سری داستان‌ها تعریف کرده است. داستان از اولین روز عاشق شدن چیستا آغاز می‌شود و…


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.





معرفی کتاب تبسم عشق:


تبسم عشق رمانی‌ عاشقانه است که داستان عشق و دوری بابک و تبسم را روایت می‌کند. در بخشی از کتاب تبسم عشق میخوانیم:

“مونس پیشونی بابک رو بوسید و در جواب حسادت ظاهری بهنوش گفت: «پسرم بعد دوسال برگشته، اونوقت بهش حسادت میکنی!» بابک که فکرش جای دیگه ای بود پرسید: « کی داخل بیمارستانه؟ غیر از شما کی اینجاست؟»مونس نفس عمیقی کشید و جواب داد:« همه… همه هستن.» بابک سرشو پایین انداخت. مونس با دلخوری گفت: «اصلا دلم نمیخواد بعد این همه مدت پسرم رو با چهره ای پریشونو خسته ببینم.»


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب دالان بهشت:


این کتاب یکی از پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی ایران به شمار می‌رود. داستان دالان بهشت روایت زندگی دختری است که بنا به تصمیم والدینش ازدواج می‌کند، اما به دلیل ناپختگی خیلی زود شکست می‌خورد و در طول سال‌های بعد به اشتباهاتش پی می‌برد.

بعد از ماجراهایی دختر و پسر داستان، دوباره به هم می‌رسند و… نازی صفوی در رمان دادان بهشت نشان داده، از سوژه‌ای تا به این حد تکراری و کلیشه‌ای می‌شود داستانی خوب و خواندنی درآورد. او در دالان بهشت با پرداخت خوب روحیات دختر توانسته کاری متفاوت ارایه بدهد.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب همخونه :


تاب همخونه به تالیف مریم ریاحی، داستان یک ازدواج توافقی و اجباری است، که با گذر زمان عشق نیز وارد این ازدواج می‌شود… یلدا دختری است بی‌پناه و تنها که با پدرخوانده‌اش زندگی می‌کند. از قضا شهاب پسر حاج رضا قصد خروج از ایران را دارد که با مخالفت شدید پدرش مواجهه می‌شود. در این بین یلدا و شهاب مجبور می‌شوند لحظات زندگی خود را در کنار هم و به‌صورت اجباری سپری کنند. اما در رمان همخونه شاهد اتفاقات دیگری خواهیم شد که غیر منتظره هستند.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.





معرفی کتاب جایی بالاتر از رنجیدن:


کتاب جایی بالاتر از رنجیدن اثر مهرنوش صفایی براساس زندگینامه‌ی سوسن (ط)، رمانی عاطفی با نگاهی روانشناسانه است که به موضوع دل بستن به افراد قبل از شناخت صحیح و اصولی از شخصیت، خواسته‌ها و نیازهایشان و به نداشتن هنر گفتگو می‌پردازد.

جایی بالاتر از رنجیدن، با یک اتفاق تلخ یعنی فوت شیوا صمیمی‌ترین دوست و تنها هم‌درد و سنگ صبور سوسن، آغاز می‌شود. بعد از مدتی از فوت شیوا آقای داریوش نوریان همسر شیوا با سوسن تماس می‌گیرد و این شروع آشنایی با مردی است که به عنوان همسر دوستش حتی یک بار هم از نزدیک ندیده است.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب پیچیده به هیچ :


کتاب پیچیده به هیچ یکی دیگر از رمان‌های خواندنی و جذاب خانوم مهرنوش صفایی، سرگذشت عشق پرسوز و گداز نرگس و ایمان را روایت می‌کند. بی‌شک از شنیدن سرگذشت نرگس بهت زده خواهید شد.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.





معرفی کتاب عروس شب‌های پاریس :


در بخشی از کتاب عروس شب‌های پاریس می‌خوانیم: تعریف از خود نباشه خیلی خوشگل بودم. هر وقت بیرون می‌رفتم، همه نگام می‌کردند. آقام هی دعوام می‌کرد که «وقتی بیرون می‌ری با چارقدت روتو بپوشون مردم چشم دریده‌اند. ما تو این ده آبرو داریم.» آوازه‌ی زیبایی من همه‌جا پیچیده بود. گیسوان سیاهی داشتم با ابروهای مشکی کمون، پلک‌های مشکی بلند و چشم‌های درشت و روشن، بینی فندقی، صورت گرد و سفید رنگ چشمام هیچ تناسبی با گیسوان سیاهم نداشت.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.






معرفی کتاب ناف بُر:


کتاب ناف بر، به تالیف فریبا امینی امینه، حکایت زندگی همه‌ی ماست. حکایت غم و شادی، عشق و دلدادگی، وصال و جدایی، وفا و جفا، مردانگی و نامردمی… رمان ناف بُر برگرفته از تخیلات و تجربه‌های تلخ و شیرین فریبا امینی امینه است که با نثری ساده و روان مخاطب را پابه پای داستان می‌کشاند تا جایی که خواننده خود را در صحنه‌ی داستان تصوّر کرده و در واقع تا پایان کتاب با کاراکترهای قصه زندگی می‌کند و در طول این مسیر به هیچ وجه احساس خستگی و ملال نخواهد کرد.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب مهربانو :


کتاب مهربانو به قلم مهرنوش صفایی داستانی واقعی براساس زندگی‌نامه‌ی مهربانو (چ)، روایتی ساده با نگاهی روانشناختی است که نویسنده به سرنوشت زندگی این شخص می‌پردازد. سیر شتابنده‌ی تحولات صنعتی در قرن نوزده، بیست ‌و بیست‌ویکم چنان بازار کار گرسنه‌ای در عرصه‌ی جهانی پدید آورد که حتی زنان نیز به عنوان نیمی از پیکره‌ی جامعه‌ی جهانی به میدان کار فراخوانده شدند.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.





معرفی کتاب برزخ اما بهشت :


نازی صفوی در کتاب صوتی برزخ اما بهشت، از عشق با محوریت زن و رنج‌ها و سختی‌های آن سخن می‌گوید. برزخ اما بهشت تصویری از زندگی زنی به نام ماهنوش است با روحی زخم‌ خورده، که پس از پایان دادن به زندگی مشترک سراسر رنجبارش، به نزد خانواده‌اش باز می‌گردد تا در آن مامن مالوف، آلام گذشته‌اش را به فراموشی بسپارد. غافل از این که تنهایی زن، رنج مضاعفی است که بر شمار زخم‌های روحش می‌افزاید. با این همه، این بار، روزگار جفاکار گویی بر آن است تا آرامش از دست رفته را با حضور عزیزانش به او بازگرداند.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.






معرفی کتاب از عشق تا دیوانگی راهی نیست :


کتاب از عشق تا دیوانگی راهی نیست اثر مهرنوش صفایی رمان عاشقانه‌ای است که در آن پزشکی که گواهی فوت بیماری را صادر می‌کند، عاشق همسر او می‌شود… هیچ فاصله‌ایی بین عشق و شیدایی نیست. بخشی از کتاب از عشق تا دیوانگی راهی نیست:

این را آن زمان فهمیدم که به عشق تو تا مرز دیوانگی یک نفس دویدم. بی‌نهایت راه پیش پایم بود اما من به هوای تو پا به جاده سخت‌ترین گذاشتم. شکوه‌ای نیست و گله‌ای که هنوز هم فکر می‌کنم وقتی عاشق نیستم شکلی از فاجعه‌ام… خوب من کاش تا همیشه تا آخرین نفس عاشفت بمانم آن وقت دنیایی متبرک می‌شود از نبوغی که حاصل دیوانگی من است!


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.





معرفی کتاب سقوط از خویش:


تاب سقوط از خویش نوشتۀ مهرنوش صفایی، عاشقانه‌ای عجیب با تلنگرهایی محکم به بلور عواطف و احساسات انسانی است، داستان سرنوشت آدم‌های بسیاری که روزگار یا هر چه اسمش را بگذارید بدجوری سر به سر‌شان گذاشته. سقوط که از خویش بدون شک یکی از بهترین رمان‌هایی است که با شیوه دانای کل نامحدود تالیف شده.

عاشقانه‌ای لطیف و تامل‌برانگیز است. نویسنده جسورانه‌ تمامی احساسات انسانی را به چالش می‌کشد و رابطه‌ای عمیق میان احساسات عاطفی و تمایلات جنسی را زیر ذره‌بین دانش و تجربه می‌گذارد.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.






معرفی کتاب بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم :


کتاب صوتی بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم نوشته نادر ابراهیمی، با جملاتی لطیف و عمیق، با مفاهیمی زیبا و تاثیرگذار، روایتگر تعصب و عشق به زادگاه است و‌ در عین‌حال کوله‌باری از درد و‌ رنج را همراه دارد. بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم یکی از عاشقانه‌ترین کتاب‌های نادر ابراهیمی است.

هلیا دخترِ خان است و راوی داستان پسر کشاورزی‌ که از کودکی هم‌بازی بوده‌اند. عاشق می‌شوند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند اما خانواده‌هایشان مخالفت می‌کنند و در نهایت به چمخاله می‌گریزند و آن‌جا زندگی را از سر می‌گیرند.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.






معرفی کتاب دردانه‌های عاشقی :


امید عزیزپور مقدم، کتاب دردانه‌های عاشقی را بر اساس داستان واقعی خودش نوشته است. این کتاب به زیبایی و کاملا عاشقانه با ادبیات بسیار زیبا و دلنشین فارسی روایت شده است. در مقدمه کتاب دردانه‌های عاشقی، درباره اهمیت عشق و ازدواج عاقلانه بر پایه عشق طبق روایتی بیان شده و گفته شده که ازدواجی پایدار و ماندگار است که درسایه عشق واقعی رقم خورده باشد و سپس از سوز و گداز و دوری عاشق و آرزوهایی که برای معشوق خود دارد سخن به میان می‌آورد تا فصل ششم که اوج زیبایی داستان را به تصویر می‌کشد و معشوق قبول عشق می‌کند و در پنج فصل آخر سرانجام به وصل یکدیگر می‌رسند.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب آیلار:


کتاب آیلار نوشتۀ لیلا جوادی، به روایت زندگی دختری از یک خانواده کاملا متمول می‌پردازد که سرنوشتش به طور جالبی با پارسا پسر خدمتکار خانه پدری‌اش گره می‌خورد. در بخشی از کتاب می خوانیم:

خواب چیه خانوم، سه چهار روز اومدیم مسافرت از لحظه به لحظه‌اش می‌خوام نهایت استفاده رو ببرم ولی خوب با حرف شما هم موافقم، چون می‌دونی که من هیچ‌وقت حال و حوصله‌ی خرید رفتن و این چیزها رو ندارم فقط طوری مدیریت کن که این چند روز که مهمون داریم بی‌کم و کاست خوش بگذره حالا احتشام اینا که از خودمونن و زیاد باهاشون رودربایستی نداریم ولی نمی‌خوام شرمنده‌ی پارسا بشم به خصوص که با کلی اصرار کردن من راضی شد به این سفر بیاد.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.





معرفی کتاب آرام :


تاب آرام، به قلم سیمین شیردل، حکایت زندگی دختری وکیل است به نام «آرام» که عاشق پسری به نام فرید می‌شود که برادر دوستش سایه است. در بخشی از رمان آرام می‌خوانیم:

آرام با لبخندى زیبا گفت: «بله!» فرید به او نزدیک شد و با سرانگشت، چشمان و گونه‌ی او را لمس کرد. هر دو بی‌طاقت در آغوش یک‌دیگر فرو رفتند و اشک مى‌ریختند. از این‌که با تمام مرارت‌ها و سختى‌ها این چنین به وجود یک‌دیگر آویخته و محتاجند، غرق در سعادت و شگفتى بودند!!! چه‌طور ناخواسته خود را از این سعادت ابدى محروم نموده بودند و شکنجه‌هاى بى‌شمارى بر خود روا داشتند.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب مثل پر :


کتاب مثل پر، به قلم جادویی و پر کشش مریم ریاحی، رمان است عاشقانه درباره‌ی دختر یک خانواده که مدام دغدغه‌ی پدر و مادر خود را دارد. در این بین او عاشق پسری متفاوت می‌شود که این عشق تغییراتی را در زندگی او ایجاد می‌کند…در بخشی از کتاب رمان مثل پر می‌خوانیم:

با دست‌هایی لرزان، دستگیره‌ی در را گشود. راهروی خالی و خاک‌آلود غم‌های دلش را چنگ زد… چانه‌اش لرزید… بغضش را قورت داد… سعی کرد به دیوارهایی که فقط جای خالیِ قابِ عکس‌ها را به رُخ می‌کشیدند، نگاه نکند…


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب شام مهتاب :


کتاب رمان شام مهتاب، نوشته‌ی پریسا حقوقی، رمانی عاشقانه و ماجرایی با نثری روان است. شخصیت مهتاب این رمان، دختر جوانی است که به دلیل کمبودی در زندگیش عاشق کسی می‌شود که…در بخشی از کتاب می خوانیم:

در اتاق خودم مشغول جمع‌و‌جور کردن وسایلم بودم که به یاد سینا افتادم. ترم چهارم دانشگاه بودیم. یک هفته‌ای به شروع امتحانات مانده بود. سینا اعتمادی به طرف من آمد و جزوه‌ی زبان تخصصی‌ام را برای کپی گرفتن خواست. با اینکه دلم نمی‌خواست جزوه‌ام را آن هم نزدیک امتحانات به کسی بدهم اما نتوانستم نه بگویم و سینا که متوجه حساسیت من شده بود قول داد تا فردای آن روز، جزوه را سالم بازگرداند و به قولش عمل کرد.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب مهین بانوی هخامنشی:


مهین بانوی هخامنشی، رمانی تاریخی نوشتۀ حسن شیدا است که ماجرای چگونگی به سلطنت رسیدن داریوش کبیر را روایت می‌کند. رمان تاریخی آتوسا سال‌هایی را یادآوری می‌کند که ایرانیان با ارادۀ آهنین خود در برابر هرگونه ناملایمات و پیش‌آمدهای ناگوار، استوار می‌ایستادند و کنار هم برای ایرانی ماندگار در تلاش بودند. کتاب درون‌مایه‌ای رمانتیک و عاشقانه دارد و از عشق این بانو به کشور، مردم، پدر و حتی یکی از سران کشور سخن می‌گوید.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب کسی می‌آید :


در کتاب رمان کسی می‌آید، به تالیف مریم ریاحی، از آرامشی دل انگیز خواهید خواند؛ نگاه دل‌انگیز یار، گاهی قلب را تا آسمان می‌برد. در بخشی از رمان کسی می‌آید می‌خوانیم: چه تابستان باصفایی بود شهریور آن سال…! چه نوازش دلچسبی باد به صورت خورشید می‌داد. یک‌چشمی نگاهی به نور انداخت و دوباره صورتش را توی بالش گم کرد… چه لذتی می‌داد صبح‌های زود بیدار شدن از دست هجوم نور آفتاب… صدای مامان مهری از طبقه‌ی پایین می‌آمد…


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




معرفی کتاب فرار از احساس :

کتاب فرار از احساس، رمانی‌ست عاشقانه که به قلم زینب جباری به رشته تحریر درآمده است. در بخشی از متن رمان فرار از احساس می‌خوانید: با خود اندیشیدم: “چه‌­قدر خوب می­‌شد که اون منو به عنوان همسر واقعی خودش می­‌پذیرفت! وای که نیلوفر چه زن خوشبختی بوده!” گریه­‌ام شدّت گرفت، به طوری که او ناچار اتومبیل را به سمت راست جاده منحرف و بالاخره توقف نمود.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.





معرفی کتاب شب های بغداد (دلدادگی هارون به دختر آذرین، سردار ایرانی) :

رمانی تاریخی مربوط به یکی از خونخوارترین خلفای عباسی، هارون‌الرشید، که از دلدادگی او به دختر آذرین، سردار ایرانی سخن به میان آورده و در عین‌ حال وقایع سیاسی اجتماعی آن زمان را به تصویر کشیده است. در این کتاب درایات وزراء ایرانی آن دوره، در رأس آن‌ها جعفر برمکی و چگونگی ازدواج او با عباسه، خواهر هارون‌الرشید و عاقبت دلخراش ایشان، با قلم شیوا و بلیغ استاد لطف‌الله ترقی به صورت رمانی تاریخی و عاشقانه نگاشته شده است.


برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.




بیشتر بخوانید:

معرفی رمان عاشقانه من پیش از تو + خلاصه داستان


معرفی ۱۵ رمان عاشقانه و پرفروش خارجی

معرفی رمان پر اثر شارلوت مری ماتیسن + خلاصه داستان


معرفی رمان معروف غرور و تعصب + خلاصه داستان


درج کامنت برای این مطلب غیر فعال است

 

در این مجموعه ما بهترین رمان‌های عاشقانه ایرانی و خارجی را به صورت رایگان برای شما خواننده عزیز قرار دادیم. تلاش کردیم معروفترین و پرطرفدارترین رمان‌های عاشقانه ایرانی را به صورت کامل ویراستاری کرده و با کیفیت عالی و کامل به صورت فایل پی دی اف ( PDF ) در اخیار شما بزاریم. بسیاری از این رمان های عاشقانه نایاب هستند که در رمان بوک به صورت کاملا رایگان برای مطالعه قرار گرفته‌اند.

هر عنوان رمان عاشقانه جدید بلافاصه تکمیل شده و به این صفحه اضافه خواهد شد.

لیست بیش از 1100 عنوان رمان عاشقانه در این صفحه وجود دارد، برای دانلود هر رمان عاشقانه لطفا رمان مد نظر خود را انتخاب کرده و سپس آن را دانلود فرمایید.

از شماره بندی انتهای صفحه برای بررسی همه رمان های عاشقانه سایت رمان بوک استفاده کنید.

همین چند وقت پیش بود ( اواسط سال ۱۳۸۹ ) که پر از انرژی و لبریز از ایده به عنوان یک تبعیدیِ کرمِکتاب بر این شدم تا به رویای معرفی و ارسال رمان در وبلاگ برای دانلود دوردست ترین کتابخوارهای ایران برسم، من امروز (سال ۱۳۹۷) رمانبوکم: ذله کننده ی سرمایه گذارهای دست به عصا، حامی تمام عیار احمقانه ترین و جسورانه ترین ایده ها، و کنه ی حل غیرممکن ترین مسئله ها. اگر جوانید (دلتان را می گویم!) یک جای خالی هم برای شما در بوفه کنار گذاشته ایم.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

به دنیای رمان بوک، بزرگترین سایت تولید و انتشار انواع رمان های ایرانی و خارجی خوش آمدید.



دانلود رمان بارش آفتاب

 

انسان بودن چیست؟ نفس کشیدن میان دیار تنگیِ نفس چه سودی دارد؟

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

دخترکی که میان گودال اجبار غرق شده و سودای آزادی در سرش می‌پروراند، چگونه قدم کج نکند و مسیر را طبق راستیِ اجبارهایش گز کند؟

آفتابی که تنها طلوعش بارش و غروبش اشک است، دستش را به دامان کدام احد بی‌اندازد که از سیاهی چشمانی کور، نجاتش دهد.

دخترکی که غروب می‌کند و باز هم تن به اجبار می‌دهد، سر گشته در پس جبر و دار زندگی دست به کارهایی می‌زند که…

دانلود رمان بی‌صدا فریاد کن

دانلود رمان عشق یا غرور یا شایدم هردو

رمان: عشق یا غرور یا شایدم هردو نویسنده: معصومه خدایی ژانر: عاشقانه/ پلیسی/ طنز تعداد صفحه: ۸۴

دانلود رمان عاشقانه عشق یا غرور یا شایدم هردو از معصومه خدایی به صورتpdf، اندروید لینک مستقیم رایگان خلاصه: رمان درباره ی دختری به اسم هستی هستش که در کودکی پدرش رو که قاضی بوده در یک تصادف از دست داده. همه‌ی مشکالت از روزی شروع شد که پدر هستی، حکم اعدام رو برخالف خواسته و تهدید های مجرم‌ها ارسال می‌کنه و حکم انجام میشه. و این شروع ماجرای انتقام میشه، انتقام از دختری که حتی روحش هم خبر از ماجرا نداره!

دانلود رمان اولین مرگ

رمان: اولین مرگ نویسنده: مبینا حاج سعید ژانر: پلیسی، عاشقانه هدف: ایجاد هیجان، نشان دادن زندگی شخصیت‌های بد تعداد صفحه: ۸۴۹

دانلود رمان پلیسی اولین مرگ از مبینا حاج سعید به صورت pdf، اندروید لینک مستقیم رایگان خلاصه: سرگرد ماهر سازمان نیروی انتظامی، با یک تصادف غیر عمد می‌میرد؛ البته این چیزیست که بقیه از آن خبر دارند، در حالی که مسئله پیچیده‌تر است! سرگرد مُرده‌ی دیروز، تبدیل به رئیس باند امروز شده است که هدفی مهم دارد اما…

دانلود رمان پشیمان می‌شوی

دانلود رمان من محیا هستم

دانلود رمان کاریزما

دانلود رمان لانه‌ی ویرانی

دانلود رمان ژیکان

دانلود رمان اتاق معلم


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانهDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانهDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon


دانلود رمان عاشقانهDownloads-icon


2Downloads-icon


3Downloads-icon


14Downloads-icon


بعدی »Downloads-icon


دانلود رمان عاشقانه pdfDownloads-icon

این مقاله به بهترین رمان های عاشقانه ایرانی اختصاص دارد؛ قصه هایی دراماتیک که از دل فرهنگ مردم این سرزمین برآمده است. با تکراتو همراه باشید.

بهترین راه برای آشنایی با فرهنگ و ادبیات هر کشور، خواندن رمان­های مختلف از نویسندگان آن دیار است که طرفداران بسیاری هم دارد. می‌­توان با خواندن تجربه­‌های گوناگون از عشق مردم، با سبک زندگی و ارتباط برقرار کردنشان با یکدیگر بیشتر آشنا شوید. همینطور خودمان را بارها و بارها به جای شخصیت­های داستان قرار دهیم و با آنها بالا و پایین زندگی را تجربه کنیم. در این مقاله می­خواهیم به معرفی بهترین رمان­های عاشقانه ایرانی بپردازیم تا شما را با گوشه‌­ای از فرهنگ کشورمان آشنا کنیم.

لیست رمان های عاشقانه ایرانی فهرست بلندبالایی دارد، اما سعی کردیم که در این مطلب فهرست بهترین داستان­های عاشقانه ایران را بیاوریم که ترکیبی از آثار برترین نویسندگان با سبک­‌های گوناگون است.

در تاریخ ادبیات ایران میتوان به آثار زیادی به عنوان رمان‌های عاشقانه اشاره کرد. به نظر نگارنده یکی از برترین رمان های عاشقانه فارسی را باید چشمهایش اثر ماندگار بزرگ علوی دانست. البته که علوی هیچگاه نویسنده حرفه ای در ژانر عاشقانه نبود و کارنامه حرفه‌ای او نیز گواه این سخن است.

بعد از بزرگ علوی، نویسنده بزرگی که بتوان به طور خاص او را به ژانر عاشقانه نسبت داد ظهور نکرد. برای مثال ما در سمفونی مردگان، اثر برجسته عباس معروفی، سویه های عاشقانه خوبی دارد که شاید با کمی اغماض بتوان آنرا در زمره رمان های عاشقانه فارسی قرار داد.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

اما بعد از معروفی نیز افرادی چون امیرخانی، ابراهیمی و حتی بعضا مصطفی مستور، آثار عاشقانه ای از خود به جا گذاشتند.

در ایران نویسندگان معاصر بسیاری هستند که سبک نوشتاری دراماتیک را برگزیده و رمان­های عاشقانه­ شان بسیار پرطرفدار و پرفروش است. می­‌توان از مرتضی مودب پور به عنوان مشهورترین نویسنده رمان های عاشقانه یاد کرد که او را بیشتربا نام م. مودب پور می­‌شناسیم.

از مهمترین آثار این نویسنده «پریچهر»، «شیرین»، «گندم» و «رکسانا» هستند که خواننده را به اوج یک عاشقانه می‌­­برد. دیگر نویسنده رمان­ های عاشقانه فتانه حاج سید جوادی است که شاید تمامی آثارش شناخته شده نباشد، اما نام رمان بامداد خمار بر روی لبان بسیاری از خوانندگان آن لبخند می­‌نشاند.

فهیمه رحیمی نیز دیگر نویسنده پرمخاطب داستان های عاشقانه ایرانی است که از «اشک ستاره»، «همیشه با تو» و «تاوان عشق»، می‌­توان به عنوان محبوب ترین آثارش نام برد.

در ادامه این مقاله می­خواهیم از پرفروش ترین ها و بهترین رمان های عاشقانه ایرانی یاد کنیم و به آثاری از چندین سبک گوناگون و نویسندگان آنها، همانند سطح عامیانه و سطح فاخر اشاره کنیم.

همانند م.مودب پور این نویسنده هم آثاری خلق می­کند که تقریبا فضاها، قالب و سیر محتوای آنها مشابه است. از مریم ریاحی آثار بسیاری به چاپ رسیده که «همخونه» معروف ترین آنها است. وی با این رمان به شهرت رسید و این موضوع دلیلی بر آن بود که مخاطبینش با دیگر آثار او نیز آشنا شوند.

ریاحی با خوش ذوقی و نگارش زیبایش، زندگی دختری را به روایت در می­‌آورد که یلدا نام دارد. یلدا دختری ساده، دل پاک و زیبارو است که به دلیل از دست دادن والدینش با حاج رضا دوست صمیمی پدرش زندگی می­کند.

حاج رضا اعتقادات سخت و محکم مخصوص به خودش را داشت که باعث شده بود یلدا دست از فکر کردن به عشق و عاشقی بکشد و درس و دانشگاه و دوستانش را جایگزین هر مرد جوانی کند. اما این برایش بسیار دشوار بود به خصوص زمان­هایی که سر کلاس و پای صحبت­های استاد مورد علاقه ادبیاتش می­‌نشست و معتقد بود زندگی بدون عشق هیچ معنایی ندارد.

فرزندان حاج رضا به جز فرزند کوچکترش شهاب که پسری خوش تیپ و جذاب بود و البته بسیار مغرور و کج اخلاق، همگی در خارج از کشور زندگی می­ کردند . شهاب که با پدرش مشکلاتی دارد و جدا از او زندگی می­ کند، تصمیم به مهاجرت می­ گیرد.

حاج رضا که نمی ­خواهد شهاب هم از او دور شود به یلدا که حتی یکبار هم پسرش را ندیده پیشنهاد می کند به صورت قراردادی با شهاب ازدواج کند و به مدت 6 ماه با او همخونه شود.

از آنجایی که این پیرمرد باتجربه و دنیادیده است، متوجه آن می‌­شود که یلدا و شهاب بسیار مناسب هم هستند و بی‌صبرانه به انتظار آینده می­ نشیند. اما آنها در خلال این ازدواج قراردادی، مجبور به «همخونه» شدن با یکدیگر می­‌شوند و تازه این اول ماجرا است و اتفاقات و حوادث یکی پس از دیگری به زندگی اجاره ای‌شان سرازیر می‌گردد.

نویسندگی مریم ریاحی با آغاز زندگی زناشویی و ورود فرزندان به دنیای جدیدش توام می­ شود. در جایی اشاره شده که رمان عاشقانه همخونه، برگرفته از زندگی شخصی خودش و البته کمی چاشنی تخیل پدید آمده است.

از دیگر آثار این نویسنده خوش قلم می توان به «کسی می آید»، «مرجان»، «بی ستاره» «مثل پر» و «بوی تازگی» اشاره کرد.

بی‌شک یکی دیگر از بهترین کتاب های داستانی عاشقانه ایرانی، رمان «بار دیگر شهری که دوست می داشتم» است. “بار دیگر” عشق میان فقیر و غنی، بالا و پایین و … ، پسر جوان مردی کشاورز، عاشق دختر زیبا و دردانه خان می­ شود. دختر هم که عاشق پسر کشاورز شده، بهترین تصمیم را فرار کردن می­ داند.

اما داستان این عاشقانه از زمانی آغاز می ­شود که هلیا دختر خان دست از عشق پسر کشاورز می­ کشد و به خانه پدرش بازمی‌گردد. پسر کشاورز لب به سخن از فراز و نشیب های زندگی که باهم پشت سر گذاشتن می‌­گشاید. این کتاب یکی از بهترین داستان های عاشقانه ایرانی است.

سید میران رئیس صنف نانوایان که مرد آبروداری است، زندگی آرامی را با همسرش آهو خانم سپری می­ کند. او که از عزت و احترام بسیاری در بین مردم برخوردار است؛ روزی در میان مشتریانش با زنی به نام هما آشنا می ­شود. هما کم کم سفره دلش را نزد سید میران باز کرده و می­ گوید که به تازگی از شوهرش جدا شده است.

سید میران آبرودار هم که گرفتار زیبایی و جوانی هما شده او را به عقد خود در می­‌آورد و او را به عنوان هوو، با خود به خانه نزد آهو خانم می برد.

قلم علی محمد افغانی درساختن جزئی ­ترین تصاویر هم جادو می­­ کند؛ به صورتی که با خواندن داستان، مخاطب می تواند به آسانی تصاویر خانه و اجزای چهره و اندام شخصیت‌های قصه را در ذهن بپروراند.

این داستان که یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است، در سال 1313 و در کرمانشاه شکل گرفته و نویسنده قصد دارد تا با نکوهش از سنت چند همسری، وضع و حال دلخراش آن زمان زنان را که در بسیاری از خانواده های سطح پایین جامعه مشاهده می شد، به نگارش درآورد.

رمان شوهر آهو خانم نخستین اثر این نویسنده است. او در زندان مشغول به نوشتن این کتاب شد و پس از به پایان رسیدن دوران محکومیتش خودش با هزینه شخصی کتابش را به چاپ رساند، زیرا در آن زمان هیچ کدام از انتشارات ریسک چاپ رمانی با این تعداد صفحات و از نویسنده ای ناشناس را نمی­پذیرفتند.

صفحات این کتاب، داستان‌ رمانتیکی را شکل می‌دهند که نه تنها به یکی از بهترین کتاب های عاشقانه ایرانی بدل شد، بلکه در سال 1340 با استقبال بی­نظیری در بازار روبرو شد و جایزه بهترین رمان سال را نیز دریافت کرد.

نادر ابراهیمی از داستان نویسان معروف معاصر ایرانی است. «یک عاشقانه آرام» به عنوان یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایران درباره گیله مردی مبارز از خطه سبز شمال است که ساواک او را ممنوع الکار کرده و دست بر قضا دلباخته زیبارویی آذری می ­شود که وی نیز درگیر سیاست است. دلیل شهرت این رمان معروف، جملات زیبا و عاشقانه­ایش بوده که مانند شعر نوشته شده است. در واقع موضوعی که این کتاب را به نقطه قوت خود رسانده، لحن و بیان بسیار لطیف و زیبای نادر ابراهیمی است.

در این رمان شاهد لحظاتی از این دو عاشق هستیم که سعی دارند در تمامی لحظات زندگی خود، برای تازه ماندن عشقشان تلاش کنند. این‌گونه به نظر می ­رسد که نویسنده سعی داشته تا خود و همسرش را به جای شخصیت های داستان قرار دهد و همین امرباعث شده تا کتاب، بیشتر گفتگو محور باشد تا موضوع محور.

دستاورد این زوج عاشق از صحبت­هایشان در این رمان، سراسر آرامش است و تا پایان داستان خواننده را با عشق همراهی می کند. نادر ابراهیمی در این کتاب که یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است بسیار ظریف و دلنشین از آثار دیگر نویسنگان نیز یاد کرده که باعث می شود خواننده آنها را هم با اشتیاق مطالعه کند.

«یک عاشقانه آرام» برای اولین بار در سال 1371 در تهران توسط نشرروزبهان منتشر شد و تاکنون بیش از 25 بار تجدید چاپ شده است. همین موضوع کافی است تا بتوان این کتاب دراماتیک را جزو بهترین کتاب های عاشقانه ایرانی دانست.

یکی از بهترین رمان عاشقانه ایرانی رمان افسونگر اثر هماپوراصفهانی است . داستان این کتاب درمورد دختری است که برادری بدجنس دارد که افسون را به شدن مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

اما روزی افسون با پسری به نام نیل آشنا می گردد و بعد از مدتی عاشق و دلبسته ی او میشود. اما به خاطر مخالفت های برادرش این موضوع را پنهان می کند و به طور مخفیانه پیش نیل زندگی می کند.

یکی از معروف ترین و پرفروش ترین رمان های عاشقانه ایرانی «بامداد خمار» است که بیش از 300 هزار نسخه از آن تاکنون به فروش رسیده است. همچنین نسخه ترجمه شده آن به زبان آلمانی نیز با موفقیت همراه بود و از استقبال بسیار زیاد مخاطبان برخوردار شد. این رمان عاشقانه در سال 1374 نوشته شد و در 10 تا 18 هزار نسخه به چاپ رسید.

رمان عاشقانه بامداد خمار در تهران قدیم و بین دختری اعیان و پسری نجاراز کوچه پس کوچه های فقیر نشین آن زمان روایت شده که بسیار سوزناک و نافرجام است. دختر جوان به نام سودابه در این داستان زیبا، تحصیلکرده و ثروتمند است که می خواهد بر خلاف در نظر گرفتن اعتبار خانواده با پسری از طبقه اجتماعی پایین که هیچ مناسبتی با خانواده اش ندارد ازدواج کند.

مادر سودابه برای پشیمان کردن دخترش، داستان محبوبه، عمه سودابه، را بازگو می کند که روایت عشق نافرجام و سیاه بختی این دختر در زندگی با رحیم است.

به دنبال داستان بامداد خمار که بسیار هم موفق بود، ناهید پژواک کتابی را با نام شب سراب نوشت که درواقع داستان همان بامداد خمار است؛ اما با این تفاوت که از زبان رحیم روایت شده تا بگوید گفته های محبوبه کاملا درست نبوده و او یکطرفه به قاضی رفته است. این کتاب نیز به یکی از رمان­های پرفروش ایران تبدیل شد.

مردم و مخاطبین، «بامداد خمار» را یکی از بهترین رمان­های عاشقانه ایرانی می دانند و معتقدند که این داستان می‌­تواند تجربه خوبی برای زنان و مردان جوان باشد، اما منتقدان ادبی چنین نظری ندارند. آنها بر این عقیده‌اند که داستان این رمان مدافع اصالت و شرافت طبقات ثروتمند و تحقیر مردم پایین دست جامعه است.

رمان یاسمین نیز با تمام اشک­‌ها و لبخندهای داستان، به شما کمک می کند تا همپای شخصیت­‌های آن، حس عشق را تجربه کنید. هرچند سبک نوشتن م.مودب پور تقریبا در هر 4 اثر معروفش یکسان است و فضای شوخ طبعی کاراکترها در داستان، تراژدی ماجرا را قابل تحمل­‌تر می­‌کند اما در داستان یاسمین، نویسنده در حال طی مسیر تکاملی است.

مودب پور در رمان عاشقانه یاسمین نسبت به رمان اولش “پریچهر”، ماجرا را در فضایی واقعی‌­تر و معقول‌­تر روایت می‌کند. در واقع می‌توان گفت که مودب پور در این زمان بود که به اوج داستان نویسی در سبک خود رسید و همین امر باعث شد کتاب یاسمین در سال 1380، بین پرفروش ترین رمان­های عاشقانه ایرانی جای بگیرد.

داستان یاسمین درباره بهزاد دانشجوی پزشکی فقیری است که از نظر مالی آه در بساط ندارد. او عاشق دختری ثروتمند و زیبا به نام فرنوش می­ شود. فرنوش پسرخاله­‌ای دارد که از کودکی با هم بزرگ شده و خودش را نامزد او می­ داند. خانواده فرنوش که از حضور بهزاد اطلاع پیدا می­ کنند با ارتباطشان مخالف هستند. مادر مهرنوش از بهزاد می­ خواهد که به دیدنش برود و از او درخواست می­ کند که از دخترش بگذرد تا او با پسرخاله­‌اش ازدواج کند اما… .

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

این اثر م.مودب پور یکی از برترین رمان های درام ایرانی به شمار می‌آید.

دو پسرعموی متمول و سرشناس مانند آثار دیگر این نویسنده یکی آرام و دیگری شوخ و بذله­‌گو، به تازگی متوجه شدند که عمه‌­ای پیر دارند که پدرانشان هیچ گاه از او نامی نبرده‌­اند.

عمه سال­ها قبل مورد غضب پدرش قرار گرفته و از ارث و لقب خانوادگی محروم شده، خانواده نیز از آن پس او را به فراموشی سپرده‌­اند.

در پی آشنایی عمه و برادرزاده­‌ها، از آنها می­‌خواهد که دخترش را که از خانه فرار کرده بازگردانند. رکسانا وارد زندگی آنها شده و قصه از همین‌­جا آغاز می‌­شود.

با توجه به استقبال علاقه‌مندان، رمان رکسانا با روایت دل‌نشین خود که به قلم م.مودب پور نگاشته شده، در فهرست بهترین داستان های عاشقانه و رمانیتک ایرانی جای می‌گیرد.

اثر دو جلدی این نویسنده، داستان عاشقانه دختری است که در خانواده‌­ای پرجمعیت زندگی می­‌کند. در این رمان عاشقانه، دختر دلباخته مردی به نام محراب می‌­شود که در عین حال که بسیار ظاهری جدی دارد، اما فردی عاشق پیشه است.

این دو در راه رسیدن به یکدیگر دچار درگیری ها و کشمکش های فراوان خانوادگی می شوند. رمان عاشقانه «مجنون تر از فرهاد» که یکی از بهترین رمان های ایرانی است در سال 1390 برای اولین بار منتشر شد.

سیگار شکلاتی نام رمانی است از هماپوراصفهانی در ژانر عاشقانه و جنایی. هما پوراصفهانی این روزها در بازار رمان و داستان ایرانی صاحب نام شده و کتاب‌هایش به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. شهرت این رمان‌ها تا حدی در گرو حضورشان در سایت‌های دانلود رمان مانند رمان نودوهشتی‌ها  و یک رمان است. البته پس از مدتی پوراصفهانی از همه‌ی طرفدارنش خواست تا این کتاب‌ها را به صورت قانونی هم تهیه کنند.

ماجرای کتاب سیگار شکلاتی درباره شهراد، اردلان و ساراست. شهراد پسر جوانی است که بار سنگین گذشته‌ای تلخ را به دوش می‌کشد. اردلان فردی فداکار است. سارا هم دختری داغ‌دیده با شخصیتی قوی و مستقل است که در پی انتقام‌جویی خود را در باتلاقی بی‌انتها غرق می‌کند.  بین این سه یک مثلث عشقی شکل می‌گیرد.

اگر تصمیم دارید «چراغ ها را من خاموش می کنم» را بخوانید، ابتدا جرعه­‌ای آب بنوشید و تمام کارهای ضروری را انجام دهید، زیرا این داستان دراماتیک زویا پیرزاد را بی­‌وقفه به پایان می­‌رسانید. این نویسنده جزئی‌­نگر، داستان را در دهه 40 و در یکی از محله­‌های آبادان به نام بوارده با دقت و ظرافت خاص خودش بسیار خوشایند نوشته است.

راوی این داستان زنی است ارمنی به نام کلاریس آیوازیان. کلاریس مانند خیلی از زنان خانه­‌دار، کدبانویی است نمونه که دچار روزمرگی شده و با نارضایتی از این شرایط وجود خودش را به فراموشی سپرده است. این فراموش شدن آنقدر عمیق بوده که حتی کلاریس را دیگر برای همسرش هم نامرئی کرده و تنها چیزی که وجود دارد اطرافیان و برآورده کردن نیازهایشان است.

این تنها مقدمه­ای است بر این داستان و ماجرا از زمانی آغاز می‌­شود که خانواده سیمونیان به همسایگی آنها درآمده و زندگی کلاریس از یکنواختی خارج می­‌شود و دچار دگرگونی بزرگی می­‌گردد.

آقای سیمونیان جوان، همسرش را از دست داده و با دخترش به تنهایی زندگی می‌­کند. با گذشت زمان درون کلاریس تضادهایی اوج می­‌گیرد و از اینجا به بعد می‌­توان شاهد احساسات، عواطف و منطق رشدیافته در کلاریس بود.

این کتاب نه تنها یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است، بلکه توانست جایزه بهترین رمان سال بنیاد گلشیری، جایزه ادبی یلدا و جایزه کتاب سال را نیز دریافت کند.

در یکی از معروف ترین آثار فهیمه رحیمی که رمان درام «پنجره» است، داستان از این اینجا آغاز می­‌شود که مینا دختر این داستان، عاشق معلم بداخلاق ادبیاتش می‌گردد. کاوه همسایه آنهاست و با خانواده مینا نیز مراوداتی دارد. در این رفت و آمدها کاوه کم کم به مینا غیر مستقیم می­‌فهماند که او هم به مینا علاقه­‌مند است و داستان از همین‌جا شکل می­‌گیرد.

فهیمه رحیمی با نوشتن کتاب­هایی با مضمون بیان مسائل، ترس­‌ها و آرزوهای زنانه، اغراق در احساسات و توجه به مساله جدایی و پیوستن آثار خود را ویژه کرد. 7 کتاب از آثار این نویسنده، در میان 47 کتاب پرفروش ایران در سال 57 قرار گرفت.

این قصه عاشقانه اولین تجربه منتشر شده از نازی صفوی است. پس از کتاب­‌های «چراغ ها را من خاموش می کنم» و «بامداد خمار»، این رمان جایگاه سوم را بین مخاطبین و طرفداران ایرانی در سال­های اخیر داشته و برای چندمین بار تجدید چاپ شده است.

دالان بهشت، سرگذشت عشق و ازدواج دختری کم سن و سال به نام مهناز است که خیلی زود به شکست می‌انجامد.

بعد از اینکه محمد پسر همسایه، متوجه عشق مهناز به خود می‌­شود، خیلی زود به همراه خانواده به خواستگاری او می‌رود و نامزد می­‌کنند. اما پس از گذشت اندک زمانی از نامزدی مهناز گمان می­‌کند محمد به زنی دیگر علاقه مند است. این موضوع زندگی آنها را کم کم به جهنمی تبدیل می­‌کند که دیگر از عشق در آن خبری نیست.

“سهم من” نیز از دیگر رمان­های عاشقانه معروف ایرانی است. این رمان عاشقانه از آن دست داستان هایی است که مخاطب بی­‌وقفه وارد دنیای آن شده و تا اتمام آن، کتاب را کنار نمی­‌گذارد. البته ناگفته نماند جنبه اجتماعی این داستان هم به بالا بردن جذابیت آن کمک بسیاری کرده است.

معصومه دختر نوجوان این داستان به همراه خانواده خود از قم به تهران می­‌آیند. با رفت و آمد در راه مدرسه، معصومه به مرور دلباخته شاگرد داروخانه می‌­شود اما پس از اینکه خانواده از ماجرا باخبر می­‌شوند، با دخالت­ های خود مانع رسیدن آنها شده و خیلی زود معصومه عشق نوجوانی خود را به فراموشی می­‌سپارد. در این بین معصومه به عقد خواستگار خود حمید در می‌­آید اما زندگی­شان آنطور که انتظار می­‌رفت، پیش نمی­‌رود.

از معروف­ترین آثار م.مودب پور می‌­توان از “پریچهر” یاد کرد که مخاطبان این نویسنده را بسیار برسر شوق آورد و از آن استقبال زیادی کرده‌اند. داستان پریچهر زندگی پسری به نام فرهاد را روایت می­‌کند که پس از گذراندن تحصیلات خود پس از هشت سال به ایران بازگشته و در کارخانه پدرش مشغول به کار می‌­شود.

این رمان سراسر ماجراهای عاشقانه­ای است که گریبان فرهاد، هومن، فرگل و لیلای عاشق­‌پیشه را که متولدین دهه شصت بودند، با تمامی مشکلات همان دوران، گرفته است.

پریچهر پیرزنی است که داستان زندگی خود را برای این چهار جوان تعریف می‌کند؛ داستانی که بی‌شباهت به زندگی آن­ها نبوده و تفاوت‌های فرهنگی و اقتصادی خانواده‌­ها و مشکلات دیگری را که از رسیدنشان به یکدیگر جلوگیری می­‌کرد، بازگو می‌کند. به دلیل همین شباهت‌ها و جذابیت‌های قصه زندگی پریچهر، پیرزن مجبور به مرور زندگی خود برای این چهار جوان می‌شود.

از آنجایی که م.مودب پور از پر آوازه ترین نویسندگان ایران درباره رمان­های عامه پسند و عاشقانه است، می­‌توان به رمان دیگر او به نام «خواستگاری یا انتخاب» اشاره کرد؛ رمان عاشقانه‌ای که برخلاف دیگر قصه‌ها، دختر داستان به خواستگاری پسر مورد علاقه‌­اش می‌­رود.

فیلم این رمان دراماتیک هم با بازی ماهایا پطروسیان، فتحعلی اویسی و مهران غفوریان به نمایش درآمد اما با شکست مواجه شد.

دیگر آثار پرطرفدار و پرفروش م.مودب پور «شیرین»، «گندم» و «یاسمین» است که جایگاه ویژه ای در بین بهترین رمان های عاشقانه ایران دارد.

داستان این عاشقانه ایرانی آذری زبان، قصه دختر ترک زیبایی است به نام آی پارا که به دلیل مشکلات خانوادگی به اجبار راهی خانه خان در شهر می‌­شود.

آی پارا به عنوان خدمه در خانه خان مشغول شده اما پس از گذشت مدت زمانی از ورودش، پسر خان عاشق دل خسته آی پارا می‌­شود. قصه عشق پسر خان و آی پارا باعث می­‌شود قوانین خانه خان به چالش کشیده شود و درهمین راستا ماجراهایی پیش می­‌آید. “آی پارا” یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است.

بزرگ علوی از نویسندگان شهیر ایران است. از تاثیرگزارترین آثار این نویسنده نامدار می‌­توان به «چشمهایش» اشاره کرد. این رمان علاوه بر داستان عاشقانه‌­اش، تاثیر بسزایی بر جریان ادبیات ایران داشته است. رمان چشم­هایش بیش از شصت سال است که در میان مخاطبین خود در ایران مورد استقبال قرار گرفته و به دفعات تجدید چاپ شده است.

فرنگیس نام زنی است که در این داستان، عاشق استاد نقاش مشهوری به نام استاد ماکان می­‌شود. استاد ماکان به دلیل فعالیت­‌های سیاسی خود در آن شهر تبعید شده و به طرز مشکوکی از دنیا می‌­رود.

چشم هایش نام یکی از آثار نقاشی استاد ماکان است. فردی که داستان را روایت می­‌کند، شیفته تابلو استاد شده و حسی نسبت به این تابلو پیدا کرده و فکر می­‌کند پشت چشم­های این نقاشی رازی نهفته است. مرد برای اینکه سر از راز تابلو درآورد، به دنبال سوژه استاد که زنی است زیبا با چشمانی رازآلود می­‌گردد و در همینجاست که قصه عاشقانه این داستان شکل می­‌گیرد.

این اثر از محمود دولت آبادی، داستان عاشقانه­‌ای را از مردی به نام قیس روایت می­‌کند که عشق و عاشقی­‌اش همچون نامش، خواننده را به یاد مجنون معروف می‌­اندازد.

قیس عاشق دختری است به نام مهتاب که از خودش 17 سال جوان­تر است و از آنجایی که در این داستان نقش مردی را با افکار سنتی و شرقی به دوش م‌ی­کشد و شالوده­ای از خود شیفتگی نیز در او دیده م‌ی­شود، مهتاب را همچون دارایی‌های خود می­‌داند.

او از شدت عشق دیوانه­‌وارش نسبت به مهتاب، کمترین اراده را از طرف دختر نمی ­پذیرد و او را در قفس عشقش حبس کرده است. اما مهتاب دلباخته، چشم­‌های کور شده از عشق به قیس را بالاخره باز کرده و به مرور نگاهی تازه به ازدواج پیدا می­‌کند.

مهتاب، آزادی را به قفس طلایی عشق قیس ترجیح می­‌دهد و او را ترک می­‌کند. قیس نیز از رفتن مهتاب در هم می‌­شکند و فرو می­‌ریزد.

«سلوک» دولت آبادی، با داستان متفاوتش مخاطبان بسیاری پیدا می­‌کند و در سال 1381 به رتبه پرفروش ترین رمان عاشقانه ایران دست می­‌یابد. کتاب این قصه عاشقانه تاکنون 23 بار به چاپ رسیده است.

شاداب دختری است دانشجو که در ترم 3 رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران مشغول تحصیل است. وضعیت مالی خانواده شاداب چنگی به دل نمی­‌زند و او مجبور است برای گذران زندگی در کنار تحصیل، به دنبال کاری نیمه وقت بگردد.

تبسم دوست شاداب، یک شرکت تبلیغاتی را برای کار به او معرفی می­‌کند. رئیس این شرکت دیاکو نام دارد که شاداب او را از قبل می­‌شناخته و عاشقش شده است. دیاکو که از ماجرا بی­‌خبر است او را استخدام می­‌کند و از اینجا این رمان عاشقانه شکل می­‌گیرد:

“دیدی ک سخت نیست…تنها بدون من؟

دیدی که صبح می شود …تنها بدون من؟

این نبض زندگی بی­وقفه می زند …!فرقی نمی­کند… با من …بدون من …

دیروز گرچه سخت…امروز هم گذشت…طوری نمی­شود…فردا بدون من…!”

این کتاب ها تنها لیست مختصری از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است. ادبیات داستان ایران زمین پر است از قصه های دراماتیک و عاشقانه ای که به زیبایی زندگی مردمان این مرزو بوم را حکایت می‌کند. اگر قرار باشد که شما هم به لیست داستان های عاشقانه ایرانی عناوینی اضافه کنید، چه نام هایی را برمی‌گزینید؟

بیشنر بخوانید:

.

منبع: techrato

نظر شما در خصوص بهترین رمان های عاشقانه ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

Modal body text goes here.

ارسال

به نظر من فقط یکی از رمانای م. مودب پور خونده بشه کافیه . تقریبا همه رماناش تو یه سبک جلو میره. و خوندن بقیه رمان هاش وقت گیریه.

جز چند مورد اول که معروف هستند و لازم به تکرار نبود، بقیه حس خوبی نمیدن کاملا.

سلام بسیار مقاله مفیدی بود
یک دنیا تشکر ♥️🌈

اسطوره یە رمان تکرار نشدنیە واقعا عالی بود

من خودم بیشتر این رمان ها را مطالعه کردم اما به نظرم رمان آی پارا یکی از کم نظیر ترینشان باشد زیرا شنونده و خواننده را مجذوب میکند و به چالش میکشد خیلی برای خواننده غیر درک است که تایماز با آن همههه دل دبه عاشق آی پارا شود و خب جذابیتی چشمگیر داشت🥰

در این مجموعه جای کتاب عادت می کنیم خانم زویا پیرزاد بسیار خالی بود ….

تبلیغات متنی:
بلیط اتوبوس,
اخبار خودرو,
خرید سی پی کالاف,
تور کیش الی گشت,
گوشی شیائومی,
دوره موبایل گرافی همیار آکادمی,
بلیط اتوبوس,
بلیط اتوبوس,
نقد فیلم و سریال,
فلش تبلیغاتی,
فروشگاه مقداد آی تی,
خرید ارز دیجیتال,
بازرگانی سیب,
خرید سرور مجازی لینوکس,
خرید گیفت کارت,
خرید ملک در ترکیه,
خرید شماره مجازی,
خرید واقعی فعال ایرانی,
شرکت طراحی سایت,
آموزش تکنولوژی,
هاست لینوکس,
آموزش استخراج بیت کوین,
بازی متاورس,
خرید هاست وردپرس,
خرید گوشی شیائومی,
بلیط دبی,
لپتاپ کار کرده,
سریع ترین برنامه استخراج بیت کوین برای اندروید,
تبلیغات پروکسی تلگرام,
خرید هاست لینوکس,
ثبت دامنه,
قیمت و خرید سرفیس از مای سرفیس,
تجهیزات استودیویی,
دانلود سریال پدر گواردیولا,
خرید آنی ارز دیجیتال,
خرید گوشی مبیت,
neuralink,
گیفت کارت استیم,
طراحی سایت,
افزونه المنتور پرو,
قیمت تلویزیون سونی,
خرید تتر,
خرید بیت کوین,
خرید و فروش ارز دیجیتال,
آموزش ارز دیجیتال,

تکراتو، ارائه دهنده اخبار تکنولوژی، اخبار موبایل، اخبار نجوم، اخبار اتومبیل، و در مجموع، آخرین اخبار دنیای فناوری بوده و یکی از بهترین سایت های تکنولوژی ایران است. از جمله مباحثی که میتوانید کاملترین محتوای موجود به زبان فارسی را در تکراتو یافته و مطالعه کنید، میتوان به مقالات زیر اشاره کرد:
خودرو,
اپلیکیشن,
قیمت روز گوشی,
قیمت روز خودرو,
بررسی گوشی,
مقایسه گوشی,
ارز دیجیتال,
هات اسپات آیفون,
حذف ویروس اندروید,
بهترین بازی های پلی استیشن 4,
باز کردن قفل گوشی اندروید,
بهترین گوشی های 2021,
بهترین گوشی های سامسونگ 2021,
بهترین گوشی های هواوی 2021,
بهترین گوشی های شیائومی 2021,
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی,
مشخصات فنی بوگاتی شیرون,
مشخصات فنی رنو سیمبل,
بهترین بازی های آیفون,
بهترین لاستیک ایرانی,
بهترین لاستیک خارجی,
چگونه شاد باشیم,
تماس تصویری,
مقایسه تلگرام طلایی و تلگرام ایکس,
بهترین مودم 4g,
چگونه درس بخوانیم,
جستجو در اینستاگرام,
دیلیت اکانت تلگرام طلایی,
جدیدترین و بهترین گوشی های 2021,
بهترین گوشی های 5G در سال 2021,
بهترین گوشی های سری پوکو (POCO),
راهنمای خرید بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان,
بهترین لپ تاپ های 2021,
بهترین بازی های 2021,
بهترین فیلم های 2021,
بهترین فیلم های عاشقانه 2021,
بهترین فیلم های مارول 2021,

در این مطلب قصد داشتم که اشاره‌ای به بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی کنم. رمان‌هایی که حتماً اسم آن‌ها برای یکبارهم که شده به گوشتان خورده است .

شاید در انتخاب رمان‌های عاشقانه با سختی مواجه شده‌اید پس تا آخر این مطلب ، من را در معرفی بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی همراهی کنید.

از آنجایی که بخشی از ادبیات معاصر ایران در این رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی نهفته است ، خواندن رمان عاشقانه ایرانی را به شما پیشنهاد می کنم.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

رمان‌هایی از نویسندگان خبره و توانمند که به شما اجازه نمی‌دهد برای لحظه‌ای کتاب را زمین بگذارید. شما می‌توانید برای مطالعه‌ی آثار بیشتر از این نویسندگان با بهترین رمان‌های ایرانی آشنا شوید.

این رمان ها بر اساس جوایز ویژه و توجهی که از کتابخوانان به سوی خود جلب کرده‌اند،به عنوان بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان معرفی شده‌اند.

 

 

 

یک رمان عاشقانه‌ی ایرانی و قدیمی که آیین چند همسری را مورد نقد و سرزنش قرار داده و خواننده را به پیشه‌وری صبر دعوت می‌کند.

داستان این رمان به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد ، در کرمانشاه .

در یکی از روزهای ماه رمضان که زنی زیبا و جوان به نانوایی می‌رود تا خرید کند ، ولی دل صاحب نانوایی که رئیس صنف نانواها (سیّد میران) هم بود ، را می‌برد.

سیّد میران که در مورد زن پرس وجو می‌کند ، متوجه می‌شود که زن مطلقه است و در خانه‌ی یک مطرب زندگی می‌کند . سید میران تصمیم می‌گیرد که با زن ازدواج کند تا به زندگی او سروسامان دهد . در حالیکه سیّد همسر مهربانی به نام آهو خانم و فرزندهایی  دارد ، عروس دیگری هم به خانه می‌آورد . آهو خانم رنج و صبر بسیاری تحمل می‌کند تا شوهرش را دوباره برگرداند.

این رمان به قلم علی محمد افغان و در زندان نوشته شده . اولین اثر علی محمد افغان ( شوهر اهو خانم ) پس از آزادی او از زندان و باهزینه‌ی شخصی ، در سال ۱۳۴۰ چاپ و منتشر شد . جایزه‌ی بهترین کتاب سال به این رمان تعلق گرفت .

این کتاب از نظر داستان پردازی می‌توانند جزء زیباترین رمانهای عاشقانه ایرانی باشد .

 

 

 

رمان سال بلوا علاوه بر روایت داستانی عاشقانه به محدودیت زنان در خیلی از موارد اشاره دارد.

سال بلوا از قول دو نفر نقل می‌شود عباس معروفی و نوشا شخصیت اصلی داستان .

خلاصه‌ی داستان از این قرار است که سرهنگ نیلوفری برای رقم زدن آینده‌ای درخشان برای دخترش نوش‌آفرین از شیراز به سنگسر کوچ می‌کنند .

نوشا بین دوراهی عشق و شهرت مانده است . از سمتی با خاستگارش دکتر معصوم ، پزشکی میانسال و معروف طرف است و از سمتی دیگر دلبسته به کوزه‌گری جوان شده که فکر کردن به او نوشا را آشفته حال کرده .

در این رمان عباس معروفی به منزوی شدن زنان به خاطر تعصّبات بی‌مورد و مرد سالاری تأکید دارد . از دیگر اثر معروف جناب معروفی می‌توان به سمفونی مردگان اشاره کرد .

 

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

 

 

 

در این بخش قصد دارم یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان را به شما معرفی کنم.

این رمان داستان استاد ماکان مردی چیره دست در هنر نقاشی را روایت می‌کند که ، بعدها به دلیلی نامعلوم از دنیا می‌رود ، شاگردی به نام فرنگیس دارد . زیبایی و گیرایی چشمان فرنگیس شهره‌ی خاص و عام بود ولی استاد ماکان خیلی به این موضوع دقت نمی‌کرد . بعدها فرنگیس تصمیم می‌گیرد که برای یادگیری نقاشی به ایتالیا برود ولی در آنجا دوباره با استاد ماکان مواجه می‌شود . اتفاقاتی که پیش می‌آید و فرنگیس و استاد را با هم ، هم هدف می‌کند ، باعث می‌شود که استاد ماکان و فرنگیس به ایران بازگردند . استاد ماکان به دلیل فعایت‌های سیاسی‌ای که داشت به شهر کلات تبعید می‌شود .

با اینکه ۶۷ سال از نوشتن این کتاب زیبا به قلم بزرگ علوی می‌گذرد ، هنوز هم این کتاب دوستداران خودش را حفظ کرده و به جمع آنان می‌افزاید .

 

 

 

بگذارید تا قبل از معرفی این رمان عاشقانه ایرانی به توضیحی راجع به اسمش بپردازم . دختر پیچ نام نوعی زعفران پرخواص و گران قیمت است که در زمان های قدیم قبل از صنعتی شدن کشاورزی ، جمع کردن این نوع زعفران را به دختران محوّل می کردند برای همین این اسم از گذشته تاکنون بر این نوع زعفران باقی مانده .

اما معرفی داستان …

رمان دختر پیچ به تعریف داستانی عاشقانه از پسری اهل مشهد می‌پردازد که بنا به دلایلی به تهران آمده تا در آنجا مشغول به کار شود . دختری که در مصاحبه ی شغلی به پسر که فارغ التحصیل رشته‌ی اقتصاد است ، علاقه‌مند می‌شود.

 بین زعفران کارها باوری قدیمی وجود دارد که کاشت زعفران برای زعفران کار نحس و بدیمن است . در پی این علاقه مندی ، اتفاقاتی پیش می‌آید که خانواده‌ی پسر تصور می‌کنند که شومی کاشت زعفران دامنگیر زندگی آنان شده . درحالیکه خانواده‌ی پسر سال هاست زمین زعفرانشان را رها و حتی گم کرده‌اند.

این رمان اولین کتاب سعیده شفیعی و یک دیگر از زیباترین رمانهای عاشقانه ایرانی می‌باشد .

 

 

رمان دالان بهشت داستان دختری به نام مهناز را نقل می‌کند که در خانواده‌ای بازاری و متدیّن بزرگ شده .

مهناز ، عاشق پسر همسایه‌شان محمد می‌شود و بعد از خواستگاری و در سن ۱۷ سالگی با محمد به زیر یک سقف می‌رود ولی به خاطر رفتارهای نابالغانه و بچگانه‌اش در مقابل مهربانی و رفتار منطقی محمد از او جدا می‌شود . محمد بعد از جدایی مهاجرت می‌کند و مهناز که کوتاهی و رفتارهای خامش را قبول کرده تلاش بر رشد شخصیت و بالا بردن منزلتش دارد .

تا اینکه روزی به طور کاملاً اتفاقی اما با شخصیتی رشد کرده با محمد روبه‌رو می‌شود …

خانم نازی صفوی در سال ۱۳۷۸ با انتشار رمان دالان بهشت رسماً به عنوان نویسنده‌ای ماهر شناخته شد ، طوری‌که رمان دالان بهشت جزء سومین کتاب پرفروش ۱۴ سال اخیر است . از دیگر اثر اومی توان به ( برزخ اما بهشت ) اشاره کرد که در سال ۱۳۸۳ منتشر شد .

 

 

 

دیگر رمان عاشقانه ایرانی که به نقل داستان یلدا دختری مهربان و خوشرو پرداخته که بعد از فوت پدر و مادرش تصمیم می‌گیرد ، در خانه‌ی دوست پدرش ،حاج حسین، زندگی کند .

تمام فرزندان حاج حسین در خارج از کشور زندگی می‌کنند ، غیر از یک پسرش که آن هم برای مهاجرتش اقداماتی انجام داده. حاج حسین که دوست دارد تنها فرزندش را پیش خود نگه دارد ، یلدا و شهاب را متقاعد می‌کند که با هم ازدواج و برای شش ماه کنار هم  زندگی کنند .

در این أثنا وجود کم عشق ولی مهربان یلدا و وجود مغرور و کج خلق شهاب پسر حاج حسین به هم وابسته می‌شوند .

این کتاب نثر روان و فضا سازی قابل تصوری دارد .

 خانم ریاحی نویسنده‌ی دو تا از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی جدید ، رمان های همخونه و کسی می‌آید ، است.

 

 

 

کافه اردیبهشت به نقل داستان از دختری  می‌پردازد که پدر و مادرش را از دست داده و حالا مسولیت نگهداری از خواهر کوچکترش هم بر عهده‌ی اوست .

ماسو ، شخصیت اصلی داستان ، تصمیم به بازگشایی قهوه خانه‌ی قدیمی پدربزرگش می‌گیرد . ولی انگار زندگی برنامه‌های دیگری برای ماسو در نظر گرفته .

در این رمان توصیفات نویسنده بسیار دل نشین و آرامش بخش هست . به همین دلیل این رمان می تواند یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی جدید به شمار بیاید.

 

 

داستان از جایی شروع می‌شود که آرمان در یکی از شب‌های زندگی‌اش در کنسرت عشق دوران کودکی‌اش حضور می‌یابد و آهنگ آشنایی به گوشش می‌خورد .

آرمان در دوران کودکی در همسایگی پیرزنی زندگی می‌کرد که استاد موسیقی دختری لاغر و قد بلند بود .

و از آنجایی که زنگ خانه‌ی پیرزن خراب بود ، دختر ناگزیر زنگ خانه آرمان را می‌زد تا بتواند وارد خانه‌ی پیرزن شود ، طی این جریان‌ها آرمان برای اولین بارعاشق دختری می‌شود که پانزده سال از خودش بزرگتر است.

پیرزن فقط یک آهنگ برای پیانو نوازی بلد بود و همان را هم به دختر آموزش می‌داد .

آرمان تصمیم می‌گیرد که وارد خانه‌ی پیرزن شود و نت‌ها را تغییردهد تا دختر بیشتر به خانه‌ی پیرزن بیاید .

روزبه معین این رمان را در سال ۱۳۹۶ منتشر کرد . قطعاً این کتاب یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان می‌باشد چون در بیست روز اول انتشار این کتاب ، روزانه حدود هزار نسخه فروش رفت .

 

 

خواندن رمان عاشقانه ایرانی یک عاشقانه‌ی آرام را خیلی پیشنهاد می‌کنم . چون با اینکه ۲۶ سال از انتشار این رمان دلنشین گذشته ، علاوه بر اینکه هنوز هم مخاطبین زیادی را به خود جذب می‌کند، در قفسه‌ی کتاب‌های پر فروش کتاب فروشی‌ها دیده می‌شود و یکی از زیباترین رمانهای عاشقانه ایرانی می باشد.

شاید به این خاطر که نادرابراهیمی عزیز قسمت‌هایی از زندگی خود را در این رمان آورده برای خواننده جذاب است ، البته نثر روان این کتاب هم از این قاعده مستثنی نیست .

داستان این کتاب برمیگردد به انقلاب ۵۷ …

گیله مرد معلمی است که در کنار شغل خود به فعالیت های سیاسی می‌پردازد ، در سفری با عسل آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند .

مشکلات زندگی نمی‌تواند به رابطه‌ی گیله مرد و عسل خدشه وارد کند . زن و شوهر هر روز سعی می‌کنند که به شیوه‌های جدیدی عشقشان را به هم ابراز کنند .

از دیگر اثر این نویسنده می‌توان به کتاب زیبای « چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم » اشاره کرد .

 

 

این داستان در مورد پسری جوان است که بعد ازفارغ التحصیلی ، دانشگاه دچار انزوا و تنهایی شده و هر روز در اتاقش خود را با قناری‌هایی که در قفس دارد سرگرم می‌کند . از آدم ها هراس دارد و دوست دارد که تنها باشد .

وقتی هم که تصمیم می‌گیرد که با کسی در تجارت شراکت کند ، به خاطر کلاه برداری رئیس شرکت از مشتری‌ها ، از شرکت بیرون می‌آید …

این داستان به قلم رسول یونان نویسنده و شاعر معاصر نقل شده از دیگر اثر او می‌توان به مجموعه داستان « احتیاط کنید سرتان به لوستر نخورد » اشاره کرد .

 

 

 

یکی از کتاب‌هایی که آنقدر شیوا نوشته شده که قشنگ می‌توانید خود را به جای راوی داستان بگذارید و تک تک احساسات او را درک کنید .

این کتاب داستان دختر جوانی را تعریف می‌کند که عاشق پستچی محله شده و برای اینکه او را بیشتر ببیند نامه‌هایی برای خودش می‌فرستد .

او نام عشقش را پیک الهی گذاشته . ولی یک روز که پستچی جوان برای دادن نامه‌ی دختر جلوی خانه‌ی آن‌ها ایستاده بود ، با یکی از همسایه ها درگیر و به خاطر درگیری از کار اخراج می‌شود .

در این کتاب راوی چیزهایی که درک کرده را با خود تکرار می‌کند تا هم در ذهن خود و هم در ذهن مخاطب ماندگار شود .

رمان پستچی یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی واقعی هست .

چیستا یثربی در این رمان راوی داستان زندگی واقعی خودش می‌باشد . این داستان در زمان جنگ شکل گرفته است .

خانم یثربی در خانواده‌ای اهل قلم بزرگ شده و فارغ التحصیل رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه الزهراست .

 

 

راوی این داستان که شخصیت اصلی هم هست تمامی اتفاقات مهم زندگی‌اش را به دوران جنگ بعد آن یا ۳ سال بعد آن نسبت می‌دهد و اینطوری تاریخ آن اتفاقات را به ذهن می‌سپارد .

راوی ، پسری اهوازی ، این داستان که بعد از فارغ التحصیلی خود قصد دارد در تهران به دلایل شخصی و آرزویی که دارد بماند و کار پیدا کند . مابین کارهایش از دختری که کارمند بانک است خوشش می‌آید و برای به دست آوردن دل دختر کارهایی انجام می‌دهد .

این کتاب تازه‌ترین رمان مصطفی مستور و جزء بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی جدید است . اثر معروف و محبوب جناب مستور «روی ماه خدا را ببوس» می‌باشد .

 

 

داستان با نامه‌ای از پسر مستخدم به دختر سرتیپی ثروتمند شروع می‌شود . پسر در این نامه از کارهای خطرناکی که در کودکی برای نازلی انجام داده بود یاد می کند . کارهایی که اگر جایی درز باز می‌کرد ممکن بود سلامتی پسرک و آرامش خانواده‌اش که مستخدم سرتیپ بودند را به خطر اندازد .

پسرکی به خاطر نقص ناچیزی که در پاهایش دارد نمی‌تواند به دانشکده‌ی افسری برود و نقّاش می‌شود .

رمان عاشقی به سبک ونگوگ از محمدرضا شرقی خبوشان شاعر و نویسنده‌ی ایرانی می‌باشد . جایزه‌ی ادبی شهید اندرزگو برای رمان عاشقی به سبک ونگوگ به او تعلق گرفت .

 

 

 

 

 

اگر به دنبال لیست بهترین کتابهای جهان هم هستید به لینک زیر مراجعه کنید:

بهترین کتابهای دنیا

در این قسمت به معرفی بهترین رمان‌های ایرانی پرداخته‌ایم. بهترین‌هایی که شاید حتی یک بار هم که شده باید آن‌ها را بخوانید.

بهترین رمان‌های ایرانی

در لیست زیر به معرفی رمان‌ها در موضوعات مختلف پرداخته‌ایم، اگر به هر یک از موضوعات زیر علاقه دارید با خواندن مطلب مربوط به آن می‌توانید به لیست پرباری از کتاب‌های مربوط به آن موضوع دست پیدا کنید:

لیست مطالب مربوط به رمان در موضوعات مختلف

 

 

 

در مطلبی که قبلا در مورد رمان‌های مخصوص جوانان نوشته‌ایم می‌توانید رمان‌‌های مخصوص جوانان را پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه کنید، در انتخاب این رمان‌ها سعی کرده‌ایم که بهترین‌ها را با توجه به نظر کارشناسان و منتقدان انتخاب کنیم:

بهترین رمان‌ها برای جوانان

 

رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی بسیاری هستند که هر کدام خواننده‌های خاص خودشان را دارند.
در این مطلب از رمان‌هایی اسم برده شد که بیشترین مخاطب‌ها را به سوی خود جلب کرده‌اند، با اینکه سال های زیادی از انتشار برخی از آن‌ها می‌گذرد.
خواندن رمان عاشقانه ایرانی علاوه بر اینکه دلنشین است ، ما را بیشتر با ادبیات گفتاری زبان فارسی آشنا می‌کند .

سپاس از شما بابت همراهیتان تا آخر مطلب. اگر رمان عاشقانه‌ی ایرانی می‌شناسید که جز بهترین ها هست حتماً در قسمت نظرات بنویسید.

رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی بسیاری هستند که هر کدام خواننده‌های خاص خودشان را دارند.

در این مطلب از رمان‌هایی اسم برده شد که بیشترین مخاطب‌ها را به سوی خود جلب کرده‌اند، با اینکه سال های زیادی از انتشار برخی از آن‌ها می‌گذرد.

خواندن رمان عاشقانه ایرانی علاوه بر اینکه دلنشین است ، ما را بیشتر با ادبیات گفتاری زبان فارسی آشنا می‌کند .

سپاس از شما بابت همراهیتان تا آخر مطلب. اگر رمان عاشقانه‌ی ایرانی می‌شناسید که جز بهترین ها هست حتماً در قسمت نظرات بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 Notify me when new comments are added.

نگرش کارنکن

رادیو کارنکن

معرفی مراجع آموزشی آنلاین

کتاب‌های خوب برای کارنکن

تست‌های خودشناسی

معرفی شغل‌ها


           


برای آشنایی بیشتر با من و عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت به این لینک مراجعه کنید.
در این سایت مطالب زیادی برای معرفی کتابها ارائه شده، برای خواندن آنها به این لینک بروید: مطالبی دربارۀ کتابها

بازاریابی محتوایی و معرفی کتاب – سایت شخصی: nasimtehrani.com

خواندن رمان عاشقانه ایرانی یکی از علاقه مندی‌های همه ما بوده و یا هنوز هم هست. وقتی می‌گوییم رمان عاشقانه ایرانی، با حجم بسیار زیادی از کتاب‌ها رو به رو می‌شویم اما شاید نیاز باشد تا محبوب ترین و پرفروش ترین‌ها در اولویت ما برای خواندن باشد. با من همراه باشید تا برای شما از دنیای زیبای کتاب‌های عاشقانه بگویم. حتما نظرات خودتان را برایم در کامنت بنویسید. با علاقه خواهم خواند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به رمان‌های عاشقانه علاقه دارید، لذت خواندن و یا شنیدن یک رمان صوتی عاشقانه را هم تجربه کنید. این ده رمان جزء داستان هایی است که در سالیان اخیر مخاطبان بسیاری را داشتند و افراد مختلفی با آن خاطره های زیادی دارند.

این کتاب در مورد سختی‌های زندگی دختری به نام محبوبه است که به بامداد خمار تشبیه شده و فتانه حاج سید جوادی با نام هنری پروین، داستانی پرطرفدار را نوشته که تا کنون بیش از پنجاه بار تجدید چاپ شده و به زبان‌های ایتالیایی، یونانی و آلمانی بازگردانی شده است. البته خیلی از افراد هم می‌گویند داستان‌هایی شبیه به این در حال حاضر مثل گذشته پرطرفدار نیست.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

فتانه حاج سیدجوادی (زادهٔ ۱۳۲۴ در کازرون) رمان‌نویس ایرانی است. .بامداد خمار یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های معاصر ایران است و به همین دلیل از ادبیات عامه‌پسند است و سال‌های متمادی تمام افراد در مورد این کتاب و پس از آن در مورد شب سراب صحبت می ‌کردند. این رمان با بحث‌های داغ و نقدهای بسیار روبه‌رو شد. از معروف‌ترین موافقان این رمان می‌توان به نجف دریابندری اشاره کرد که مطلبی در دفاع از بامداد خمار نوشت.

بامداد خمار از زبان دختری به نام محبوبه که پدرش از اشراف تهران در زمان رضاخان بود روایت می‌شود. در بامداد خمار محبوبه عاشق رحیم نجار، پسری فقیر می‌شود و با وجود خواستگارهای بسیار و مخالفت‌های زیاد خانواده به همسری او در می‌آيد اما واقعیت با خیال تفاوت دارد و زندگی برای محبوبه آنچنان که تصور می‌کرد پیش نمی‌رود و داستان عاشقانه‌ی دخترک تبدیل به کلافی سردرگم می‌شود.

جملاتی از این کتاب را بخوانیم:

نزدیک در رسیده بودم که دوباره پدرم صدایم زد. نه این که اسمم را ببرد، نه. فقط گفت: صبر کن دختر.

+ بله آقاجان

– تا روزی که زن این جوان هستی، نه اسم مرا می‌بری، نه قدم به این خانه می‌گذاری

+ فقط گفتم: خداحافظ.

– به سلامت.

این کتاب قصه‌ی عشق دختر جوانی به پستچی محل است که با همه سختی‌ها برای عشق خود می‌جنگد. داستان پستچی نمایی واقعی از زندگی چیستا یثربی است. راوی این داستان خود اوست که روزی عاشق پستچی محل می‌شود و به بهانه‌ی دیدن دوباره او، هر روز برای خود نامه می‌نویسد تا بتواند حتی لحظاتی کوتاه، او را ببیند. تا اینکه روزی پستچی محل تغییر می‌کند و روزها و سال‌ها می‌گذرد و او نمی‌تواند پستچی جوان را فراموش کند. تا اینکه روزی اتفاقی عاشقانه و تلخ رقم می‌خورد…

خانم چیستا یثربی نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما در ۲۷ مهر سال 1347 در تهران متولد شد. یثربی فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه الزهرا تهران است و مدتی در همین دانشگاه به تدریس مشغول بود. او مدرک دکترای خود را از کانادا گرفت. داستان پستچی که داستان واقعی زندگی اوست، باعث تحول صفحه مجازی یثربی و حتی آشنایی بیشتر و گسترده‌تر افراد و گروه‌های کتاب‌خوان با او شد. بخشی از جملات این کتاب را با هم بخوانیم:

این داستان عاشقانه روایتی است از ازدواج توافقی و اجباری دختری جوان که یلدا نام دارد. یلدا که از شخصیت‌های اصلی داستان است دختری ساده، دل‌پاک، خوش قلب و زیبا روست و به دلیل از دست دادن والدینش همراه با یکی از دوستان صمیمی پدر خود “حاج رضا” زندگی می‌کند. بیشتر فرزندان او در خارج از کشور زندگی می‌کنند و تنها فرزندی که در کشور دارد، پسر کوچکترش «شهاب» است.

اما نویسنده این کتاب مریم ریاحی است که متولد 1352 در استان تهران بوده و تحصیلات کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دارد. این نویسنده خوش ذوق تابه‌حال آثار نسبتاً زیادی را در اختیار خوانندگان کشور قرار داده است. وی در ارتباط با رمان همخونه چنین عنوان می‌کند که این کتاب تلفیقی از تخیل و واقعیات زندگی خودش بوده و علاقه بسیاری به آن دارد. جملاتی از این رمان عاشقانه ایرانی را بخوانیم:

یک عاشقانه‌ی آرام در مورد گیله مردی مبارز و سیاسی است که عاشق عسل دختر آذری زیبا و سیاسی مسلکی می‌شود . کل کتاب روند و مراحل و برنامه ریزی‌های زندگی مبتنی بر عشق این دوست . با زبانی شاعرانه بیان عشقی شاعرانه و زیبا . عاشقانی که سعی می‌کنند در لحظه لحظه با هم بودن عاشق هم باشند و نگذارند عشقشان به رخوت و عادت کشیده شود . در واقع آن‌ها عاشقانی هستند که با زمان مبارزه می‌کنند.

همان طور که همه‌ی ما می‌دانیم یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی است. این داستان روایتی شنیدنی از زندگی زوجی عاشق است که گفت‌وگوهای جذابی در بین آن‌ها رخ می‌دهد. این کتاب شما را به فکر وا می‌دارد و متوجه این موضوع می‌کند که نباید به عشق به چشم یک خاطره و عادت نگاه کنید. اگر موافق هستید، جملاتی از این کتاب خاطره انگیز را بخوانیم:

نمی‌شود که تو باشی، من عاشقِ تو نباشم

نمی‌شود که تو باشی

درست همین‌طور که هستی

و من، هزاربار خوب‌تر از این باشم

و باز، هزار بار عاشق تو نباشم.

نمی‌شود، می‌دانم

نمی‌شود که بهار از تو سبزتر باشد.

رمان چشم‌هایش اثر بزرگ علوی یکی از جریان سازترین و تاثیر گذارترین رمان‌‌های ایرانی است که نه تنها بر ادبیات بلکه برجامعه ایرانی و حتی تحولات اجتماعی دهه پنجاه موثر بوده است. رمان چشم‌هایش در سال ۱۳۳۱ باعث شد که علوی را به یکباره در بین نویسندگان معاصر نامدار و زبانزد شود.

کتاب از ابتدا توسط مردی ناظم نقل می‌شود و در ادامه ناظم شروع به نقل از زبان زن ناشناسی می‌نماید که در حقیقت به طور هنرمندانه‌ای راوی انتقال پیدا می‌کند و احساساتی که توسط این زن بیان می‌شود بسیار لطیف و دقیق است و از جانب نویسنده‌ای مرد اینگونه توصیفات جالب و قابل تحسین است. این رمان از آثار معدود فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است. جملاتی از کتاب را بخوانیم:

«عشق و چیزهای دیگر» داستان هانی دانشجوی اهوازی ساکن تهران است که پس از فراغت از تحصیل تصمیم می‌گیرد در تهران بماند. او اتاقی را به طور اشتراکی در خانه‌ای در مرکز شهر تهران اجاره کرده و در همین حین عاشق دختری به نام پرستو می‌شود. ادامه داستان ماجراها و کشمکش‌های این عشق و همچنین سرگذشت اطرافیان هانی را روایت می‌کند.

کتاب «عشق و چیزهای دیگر» رمانی دیگر از مصطفی مستور است که در سال ۹۶ منتشر شد. مستور یکی از معدود نویسنده‌های داخلی است که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده و آثارش به طور معمول فروش خوبی دارند. جملاتی بی نظیر از این کتاب را بخوانیم:

داستان دالان بهشت از زبان مهناز، روایت می‌شود؛ دختری نازپرورده و کم‌سن که ناگهان از دنیای نوجوانی و بازیگوشی، وارد زندگی زناشویی و وضعیتی می‌شود که هیچ تصوری از آن ندارد. محمد، نامزد مهناز، برخلاف او، پسری جاافتاده و تحصیل‌کرده‌ است که با وجود عقاید سنتی، برخوردی منطقی با اشتباهات و خامی‌های مهناز دارد، اما با اشتباهات مهناز، عشق و رابطه‌ی او با محمد، دچار چالش‌های جدی و اساسی می‌شود.

نویسنده این کتاب نازی صفوی نویسنده‌ی معاصر ایران در سال 1346 در تهران به دنیا آمد. صفوی نوشتن را از زمانی‌که سن بسیار کمی داشت شروع کرد اما در سال 1378 با نوشتن رمان دالان بهشت به طور رسمی وارد بازار نشر و ادبیات ایران شد. او در نوشتن چندان به اصول و قواعد نویسندگی پایبند نیست و بدون اینکه از مکتب خاصی پیروی ‌کند، بیش‌تر از حس خود کمک می‌گیرد. جملاتی از این رمان عاشقانه ایرانی و پرطرفدار را مرور کنیم:

من او” روایت عشق علی فتاح است، آخرین پسر بازمانده خاندان سرشناس فتاح و مهتاب، دختر نوکر خانه زاد این خانواده. عشقی که ما در خط سیر داستان می‌بینیم، عشقی است پاک ولی خام که در کوره زمان و با دست “درویش مصطفی” آبدیده می‌شود. زمانی که علی؛ مهتاب را فقط برای مهتاب میخواهد، نه هیچ چیز دیگر. وقتی شرط محقق میشود؛ درویش مصطفی همانطور که سالها قبل قول داده بود خبر میدهد که فردا برای خواندن خطبه عقد می‌آید، ولی وصال مهتاب و علی در روی زمین صورت نمیگیرد.

نویسنده کتاب رضا امیرخانی (زاده ۱۳۵۲، تهران) نویسنده و منتقد ادبی ایرانی و به گفتهٔ خودش، از نویسندگان متعهد به انقلاب اسلامی ایران است. به نوشتهٔ وبگاه کلمه، او اصولگراست. او دارای گواهی‌نامهٔ خلبانی نیز هست و در سال ۱۳۷۱، جوان‌ترین خلبان ایران لقب گرفت. او مدتی نیز رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران بود.وی خود را از نویسندگان متعهد به انقلاب و هواخواه جمهوری اسلامی می‌داند. بخشی از این کتاب را بخوانیم:

پنجره داستان عاشقانه‌ی دختری با دبیر ادبیاتش است که البته پس از سال‌ها و با رخدادهای بسیار سرانجام در میانسالی به هم می‌رسند. گرچه هیچ اشاره‌ی مستقیمی به زمان وقوع حوادث نمی‌شود اما از بستر ماجراها مثل دبیرستان دخترانه‌ای که معلمان مرد دارد می‌توان فهمید که مربوط به دوران پیش از انقلاب است. شخصیت اصلی ماجرا دختری در سال‌های پایان نوجوانی است که کل داستان را از زبان او می‌خوانیم و گرچه علت و انگیزه‌ی رفتارهایش چندان روشن نیست اما با حال و هوایی که آن را به عنوان دوران بلوغ می‌شناسیم هماهنگی دارد.

نمی‌شود از رمان عاشقانه ایرانی حرف زد و نام فهمیه رحیمی را به میان نیاورد. شاید بتوان گفت موج جدید این نوع کتاب‌ها پس از انقلاب با آثار او دوباره رونق گرفت. وقتی در سال ۱۳۶۸ رمان بازگشت به خوشبختی را منتشر کرد سرآغاز محبوبیتی شد که تا ۲۲سال با انتشار بیش از سی کتاب در چاپ‌های متعدد ادامه پیدا کرد و باعث شد ۷ عنوان از کتاب‌هایش جزو پرفروش‌های سه دهه‌ی اول انقلاب قرار بگیرند. رمان پنجره یکی از محبوب‌ترین آثار او بود که استقبال و تقاضای خوانندگانش باعث شد بعدها کتاب ماندانا را در ادامه‌ی آن بنویسد. جملاتی از این کتاب را بخوانیم:

پریچهر” قصه‌ای است اجتماعی و در عین حال عاشقانه که “م مودب پور” آن را با تکیه بر ساختارهایی که اجتماع اطرافش را تشکیل می‌دهند، به وجود آورده است. داستان درباره‌ی پسری است به نام فرهاد که پس از هشت سال به ایران بازگشته و در کارخانه‌ی پدرش مشغول به کار است. فرهاد، قهرمان بااحساس و خوش سیمای داستان، دل به دختری در رویاهایش بسته که خیلی زود متوجه می‌شود این دختر رویایی در واقعیت زندگی او حضور دارد. نام این دختر فرگل است و او در کودکی همبازی او بوده است.

م. مؤدِب‌پور (زاده ۱۳۳۷) با نام اصلی سید مرتضی مودب‌پور از نویسندگان رمان‌های معاصر فارسی‌ زبان ایرانی است. وی فعالیت نویسندگی خود را از سال ۱۳۷۸ خورشیدی آغاز نمود و در زمینهٔ «رمان» به خلق آثاری چون؛ پریچهر؛ یاسمین، یلدا، گندم، رکسانا، خواستگاری یا انتخاب و شیرین پرداخته‌است. اطلاعات موثقی از وی در دست نیست چرا که هرگز مصاحبه‌ای انجام نداده‌است. جملاتی از کتاب را با هم مطالعه کنیم:

در این مقاله به معرفی و بررسی 10 نمونه از پرطرفدارترین و بهترین رمان‌های عاشقانه ایرانی پرداختم. رمان‌های عاشقانه بسیاری در ادبیات فارسی نگاشته شده‌اند که بعضی از آن‌ها به ادبیات عامه پسند تعلق دارند و بعضی از آن‌ها از آثار فاخر ادبی محسوب می‌شوند. هدف من تهیه فهرستی با در نظر داشتن استقبال مخاطبان بود و تفکیکی از منظر عامه پسند بودن اثر یا سبک فاخر آن در نظر نگرفتم. امیدوارم این مطلب در مورد رمان عاشقانه ایرانی مورد توجهتون قرار بگیرد.

بازاریابی محتوایی و معرفی کتاب – سایت شخصی: nasimtehrani.com

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید

در این ایستگاه باهم توقف میکنیم و کتاب هایی که میخونیم رو به همدیگه معرفی کنیم تا دیگران هم حس خوب مارو تجربه کنن. info@ketabaz.ir

مطلبی دیگر از این انتشارات

مطلبی دیگر از این انتشارات

مطلبی دیگر از این انتشارات

بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید
بهترین رمان عاشقانه ایرانی جدید
0

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *