چگونه پوست خوبي داشته باشيم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه پوست خوبي داشته باشيم
چگونه پوست خوبي داشته باشيم




خانه

موبایل

پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است‎

 

چگونه پوست خوبي داشته باشيم

با دوبار استفاده از اين ماسک جادویی آكنه ها، چروک و اسكارهای پوستتان از بين می رود.پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است تا جايي كه برخي افراد هزينه هاي زيادي براي زيبايي صرف مي كنند برخي لک هاو چین و چروک صورت تحت تاثير سن به وجود آمده همچنين يكي ديگر مواردي كه زيبايي صورت را تحت تاثير قرار مي دهد جوش ها، آكنه ها و اسكار هاي پوستي است.يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است که هیچ عوارض جانبی در کوتاه مدت و بلند مدت باقي نمي گذارند.ما به شما چند ماسک صورت خانگی را که می تواند موجب صاف شدن، جواني، درخشش و زيبايي آن شوند معرفي مي كنيم:ماسكي كه جوش ها و آكنه ها را ناپديد مي كند

1. دارچین، لیمو، عسل و جوزهنديدارچین به دلیل خواص ضد میکروبی عالی آن موجب کاهش اثرات عفونت های باکتریایی پوست شده، جوز هندی نيز کمک مي كند جای جوش ازبين برود زیرا دارای خواص ضد التهابی است، عسل خالص و لیمو به دليل خاصيت ضد باكتريايي در بهبود آکنه بسيار موثر است.مواد تشکیل دهنده، آماده سازی و کاربرد:1 قاشق چای خوری عسل خالص1 قاشق چای خوری آب لیمو1/2 قاشق چای خوری دارچین1/2 قاشق چای خوری جوزهمه مواد تشکیل دهنده را مخلوط كرده تا زمانی که یک خمیر بدست بياييد و در صورتي كه پوست شما حساس است می توانید آب لیمو را رقیق كنيد.خمیر به دست آمده حاصل از تركيب را حداکثر 30 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده اگر احساس سوزش كرديد اين زمان را تا 10 دقیقه كاهش دهيد. ماسک را با آب گرم شسته و کرم مرطوب کننده پس از آن بر صورتتان بزنيد.

 

يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است

 

ماسكي كه به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب مي كند

2. زردچوبه و آلوئه ورازردچوبه و آلوئه ورا تامين كننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید براي پوست است كه در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن كمك كننده است.یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداري زردچوبه با هم مخلوط كرده تا به هم چسبيده و حالت خميري پيدا كرده و حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.قرمزی پوست را با اين ماسك از بين ببريد

3.شیر و عسل خالصشیر و عسل خالص را با هم تركيب كرده و ماسک به دست آمده را بر روي صورت بماليد اين ماسك پوست قرمز و تحریک شده را تسکین مي دهد.مواد تشکیل دهنده، روش آماده سازی و کاربرد:1 قاشق غذا خوری ماست یا شیر1 قاشق غذا خوری عسل خالصعسل خالص و ماست یا شیر را به طور کامل با هم تركيب كرده و با استفاده از یک توپ پنبه آن را بر روي صورت خود بماليد و پس از ١٥ دقيقه آن را بشوييد.پوستتان را آبرساني كرده و از شر جوش ها خلاص شويد

4. موز و آووکادواين دو ماده بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری پوست را تامين مي كند.موز را به قطعات كوچك خرد كرده وبا آووکادو درمخلوط كن تركيب كنيد شما مي توانید به اين مخلوط عسل خالص نيز اضافه كرده و پس از 30 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید اين ماسك موجب مرطوب شدن پوست و محو شدن جای جوش مي شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

وجود آکنه بر روی صورت می تواند ازاردهنده باشد. بیشتر افراد برای رهایی از شر این آکنه ها به محصولات مختلفی روی می آورند. در این مقاله قصد داریم ۳۰ نکته حرفه ای برای رهایی از شر آکنه ها معرفی کنیم. به کمک این نکات قادر خواهید بود صورتی صاف و زیبا داشته باشید و با اعتماد به نفس بیشتری در محیط های اجتماعی حضور یابید.

پاکسازی پوست

پیشگیری از آکنه

عضویت در خبرنامه مجله سلامت

عالی

چگونه پوست خوبي داشته باشيم

عالی بود مرسی




همه ی ما می‌خواهیم که ظاهر و البته احساس خوبی داشته باشیم، اما با توجه به اینکه بابت خیلی چیزها باید پول خرج کنیم، اولویت خرید لوسیون ها و انواع محصولات زیبایی کم شده و به انتهای لیست خریدمان منتقل می‌شود. دیگر نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا در این مورد به شما کمک کنیم.

در این راهنما ۱۸ راز زیبایی را به شما خواهیم آموخت که کاملا رایگان بوده و بدون صرف زمانی به شما احساس خوبی نیز خواهند بخشید. نگاهی به آن‌ها بیندازید و خودتان را آماده کنید تا حتی بدون صرف ۱ ریال، احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

راه و روش خوابیدنتان را تغییر دهید تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید! به همین راحتی. مایع زیر چشمان شما می‌تواند سن شما را بالا ببرد و با ظاهری که می‌سازد احساس ناخوشایندی به شما منتقل کند. اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر سرتان بگزارید تا از انباشته شدن مایع در آن محدوده جلوگیری کنید!

ما این را می‌دانیم که این موضوع را هزاران بار شنیده‌اید، اما مزایای نوشیدن آب بی شمار است! از شستن سموم بدن و تمیز نگاه داشتن پوست شما گرفته تا پیشگیری از سردرد. واقعا آب بهترین نوشیدنی موجود است. بنابراین خودتان را عادت دهید تا در هر روز حدود ۲ لیتر (۸ تا ۱۰ لیوان) آب بنوشید. به علاوه این کار به شما کمک خواهد کرد تا وزنتان نیز کاهش یابد، هرگاه احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید.

اگر روی پوستتان جوشی وجود دارد که نمی‌خواهید پخش شود، کمپرس آب سرد و گرم را امتحان کنید. یک پنبه ی توپی را در آب داغ فرو برده و آن را به مدت ۱۰ ثانیه روی جوشتان بگزارید، سپس پنبه ی توپی دیگری را در آب سرد فرو برده و همان کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد.چگونه پوست خوبي داشته باشيم

احساس رنگ پریدگی می‌کنید؟ بدون اینکه منافذ پوستتان را با آرایش مسدود کنید، گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید! کافیست تا چند ثانیه از گونه های خود نیشگون های آرامی گرفته، یا اینکه با پنجه هایتان آن را ماساژ دهید تا گونه هایتان کمی صورتی رنگ شود!

اگر روی پیشانی یا نزدیک گوش‌هایتان جوش یا لکه های ناخوانده ای پیدا شد، چند روز موهایتان را در پشت سرتان ببندید و راه بروید. موها حامل مقدار زیادی باکتری هستند و چیزی که شما نمی‌خواهید این است که آن باکتری ها به صورت شما منتقل شوند.

نیازی نیست به یک سالن زیبایی بروید تا برای درمان جوش های سرسیاه بخار درمانی شوید، تمام چیزی که احتیاج دارید یک کتری و یک‌ کاسه است. آب را توسط کتری به جوش بیاورید و آن را در کاسه بریزید، سپس سرتان را روی کاسه بگیرید و حوله ای روی سرتان بیندازید. بخار، پوست شما را از سموم پاک کرده و منافذ پوستتان را باز می‌کند. فقط خیلی به آب جوش نزدیک نشوید، قطعا نمی‌خواهید بینی تان بسوزد!

خواب، کلیدی برای سلامتی و جوان نگاه داشتن ظاهر است. ما می‌دانیم که شیوه ی زندگی امروزی از اینکه راحت بخوابید جلوگیری می‌کند، اما می‌توانید از راه درمانی سنتی این مشکل استفاده کنید، پیش از اینکه به رختخواب بروید شیر گرم بنوشید. دانشمندان پی برده‌اند لاکتیومی که در شیر یافت می‌شود، تاثیر آرامش بخشی دارد و شما را سریعا به خواب عمیقی فرو خواهد برد.

یکی از ساده‌ترین کارهایی که باعث می‌شود جوان تر به نظر بیایید این است که ابروهایتان را تمیز کنید. اگر ابروهای پری دارید، کمی آن را بردارید، ما قول می‌دهیم که با این کار بلافاصله تفاوت بزرگی را احساس خواهید کرد. اما خیلی ابروهای خود را خالی نکنید، ظاهرا پس از۳۰ سالگی، داشتن کمی ابروی پر است که می‌تواند شما را جوان نشان دهد!

هوای تازه نه تنها برای سلامت روح و روان و تمیز کردن ریه ها مفید است بلکه اکسیژن مورد نیاز برای از سر گرفتن جوانی پوستمان را نیز فراهم می‌کند. کرم‌های حاوی اکسیژن قیمت گزافی دارند، پس تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده روی کوتاه در هر روز است.

آب داغ به موهای شما آسیب می‌رساند. در حمام سعی کنید در عوض آب داغ با آب ولرم دوش بگیرید و در آخر موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا کاتیکل های موهایتان بسته شود. این کار گیسوان شما را درخشان تر خواهد کرد.

هر شب پیش از اینکه به رختخواب بروید پوست سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون در آن ناحیه افزایش یابد. با این کار به رشد گیسوانی بلند و زیبا کمک خواهید کرد.

خیلی مهم است که هنگام مسواک زدن بجای راه رفتن در خانه روبروی آینه بایستید. زمانی که دندان‌هایتان را مسواک می‌کنید مطمئن شوید که به طور کامل تمام سطوح دندان‌هایتان را تمیز کرده اید.

شاید شما هم مثل ما ناخن هایتان را لاک می‌زنید، همین که دوست‌داشتنی می‌شوند کاری می‌کنید که لک می‌افتند، مثلا فرزندتان شما را صدا می‌کند یا اینکه به شست و شو ظروف می پردازید، خوب، دیگر کافی است! زمانی که ناخنتان را با رنگ مورد علاقه تان لاک می‌زنید، اجازه دهید چند دقیقه‌ای هوا بخورد، سپس نوک انگشتان خود را در آب بسیار سرد فرو کنید. این کار باعث خشک شدن لاک شده و حالا می‌توانید با خیالی راحت از داشتن ناخن هایی بدون لک لذت ببرید.

ورزش یکی از مهم‌ترین چیزهاییست که برایتان احساس و ظاهر خوب را به ارمغان خواهد آورد. و اگر فکر می‌کنید که ورزش تاثیر مستقیم در زیبایی شما ندارد، دوباره فکر کنید! اینکه فعالیتی داشته باشید، کلید داشتن پوستی سالم، انرژی و تندرستی شماست. بهبود گردش خون پوست و موی شما را شاداب خواهد کرد. به علاوه وقتی می‌توانید در خانه ورزش کنید، چرا برای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی هزینه کنید؟

آب خنک، باید بخش مهمی از برنامه ی زیبایی شما باشد! زمانی که صورتتان را می شویید از آب گرم استفاده کنید و در آخر هر شست و شو صورتتان را با آب خنک آبکشی کنید تا منافذ پوستتان سفت شود.

جمله ی «پیشگیری بهتر از درمان است» چیزی است که دائم باید با خود تکرار کنید و از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری نمایید، سعی کنید همیشه به پشت بخوابید. به رو خوابیدن می‌تواند چین و چروک های گونه و چانه تان را افزایش دهد، اگرچه پس از بیدار شدن از خواب آن چین و چروک ها از بین می‌روند، اما در دراز مدت به طور دائم بر جا خواهند ماند. همچنین به پشت خوابیدن می‌تواند جوش زدن‌های صورتتان را نیز متوقف کند، چرا که روکش بالش شما حاوی باکتری هاییست و زمانی که شما به پهلو یا به رو بخوابید به صورتتان منتقل خواهد شد.

همه ی ما می‌دانیم که در معرض آفتاب قرار گرفتن، به هر شکلی که باشد بد است! اما ۲۰ دقیقه در زیر آفتاب بودن، قبل از ساعت ۱۰ صبح و پس از ساعت ۳ بعد از ظهر بهترین راه برای دریافت ویتامین دی است که باعث تحریک گردش خون خواهد شد. جریان مناسب خون، برای بازسازی سلول‌های پوست و به مدت طولانی‌تری جوان به نظر رسیدن، ضروری است.

آیا شده تا به حال احساس کنید که چشمانتان خسته به نظر می‌آید؟ خوب، دیگر بس است! همه آنچه نیاز دارید ۲ قاشق فلزی است. پیش از اینکه فرزندانتان به رختخواب بروند، آن‌ها را در فریز بگزارید، پس از اینکه آن‌ها خوابیدند، قاشق ها را بیرون بیاورید. هر کدام را روی هر یک از چشمانتان بگزارید و ۱۰ دقیقه به پشت دراز بکشید، مطمئن باشید که به چشمتان نمی چسبد! اگر به خواب عمیقی فرو نرفتید، تنها پس از ۱۰ دقیقه چشمانی شاداب و بدون پف خواهید داشت.

کسایی که جوش میزنن :::
وقتی میخوابین یه قاشق غذا خوری سرکه سیب بنوشین اگه زخم معده دارین نه ها، ولی اگه مشکلی ندارین هر شب قبل خواب یه قاشق بخورید و یه لیوان اب بنوشید پشت سرش، به مرور زمان میبینید جوشهاتون میرن
من اصلا جوش نمیزنم دلیلشم اینه
فقط سرکه سیب هااا هیچ سرکه دیگه ای نه
به روی پوستتونم نزنید سرکه رو

چی میتونم بگم واقعا عالیه … ممنونم زیبایی پوست و ناخن برا هر خانومی خیلی مهمه مفید بود.

اصلا من جوش ندارم همین جوری داشتم دور میزدم خخخخ

این یخه خیلی تاثیر گذار بود دستتون مرسی

چکار کردن شما به من هم بگید؟؟؟

از شر جوش چجوری خلاص شم ؟؟

سلام برای تپل شدن صورت چه چیز های بخوریم ؟ ؟ دوستان

شیر خر

من رفتم مسافرت پوستم صورتم دستام تیره شد میخواستم مطلب بگید تا دوباره سفید شن

سلام
مطالب بسیار مفید بود
لطفا درباره جوان ماندن پوست مطلب بگذارید
تشکر

ماسک سیب زمینی برای دور چشم خیلی خوبه

سلام من صورت خوبی داشتم اما الان صورتم خیلی تیره شده .تازگیا جوش میزنه .اصلا از پوستم راضی نیستم
تورو خدا کمکم کنید

و دونه های ریز روی بینی رو چگونه از بین برد

قرص آسپرین و دستمال کاغذی آغشته له سفیدی تخم مرغ و البته جوش شیرین … اینا حتما باید خشک بشن بعدشم با ناخن خراشیده شن . اول با آب ولرم و بلافاصله به منظور بسته شدن منافذ پوستی ، با آب سرد شست و شو بشه

این سه ماده ای گفتم جدای از همدیگه استفاده میشن ‌…
راهای دیگه ای مثل بخور دادنم هست …
که توی مطلب بالا هم بهش اشاره شد

مرسی از راه حلاتون ولی میشه بگید چگونه سیاهی زیر چشم رو از بین برد

اگه می شه چند تا راهنمایی کنید در موضوع کوچک کردن بینی گوشتی در خانه

خیلییییی مطالبتون عالی و بینظیر بود من که خیلی پیشرفت کردم ♥♥♥

سلام من اصلا جوش نداشتم زیاد اما وقتی موهامو جوری کوتاه کردم که رو پیشونیم و چشمام هم میاد …..از وقتی که اینهمه جوش زدم اینکارا رو امتحان کردم اما بی جواب موندم هنوز لطفا بگین به غیر از این کارا دیگه چطوری از بین میره

سلام من صورتم جوش های زیادی داره لطفا راهنمایی
کنید چطور باید از دستشون راحت شم ؟؟؟؟چگونه پوست خوبي داشته باشيم

سلام میلاد عزیز،
همیشه برای درمان هر نوع بیماری، ابتدا باید خود بیماری تشخیص داده شود. بدین معنی که اول باید نوع جوش‌ها و علت پدیدار شدنشان را بیابید، و سپس به دنبال درمانشان باشید. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید:

آقای محترم اگع میشه ی راه حل سریع و راحت برای جوش بگید.ممنون میشم😊

سلام اگه صورتتون خیلی جوش میزنه از محلول اریترومایسین حتما استفاده کنید روزی دوبار تا سه بار محلول رو ب پنبه آغشته کنید و به صورتتون بزنید خیلی خوب جواب میده ، علاوه بر این از ماسک عسل و دارچین هم استفاده کنید عسل و دارچین رو با هم مخلوط کنید و به صورتتون بزنید بهتره این کارو شب قبل خواب انجام بدید و بزارید تا صبح بمونه تاثیرش شگفت انگیزه این روش هایی که بهتون گفتم رو خودم قبلا امتحان کردم و واقعا جواب میدن

خیلی سخته و پر هزینه است دروسته راهکار خوبیه ولی خیلی هزینه میخواد

سلا م من از همین سایت ها به سلامتی پوست سرم رسیدم برای شوره و خارش پوست سر بعد از دوبار کاملا شوره و خارش از بین رفت و ریزش بسیار کم شد الان قبل از هر حمام آبلیمو و سرکه سیب را با هم مخلوط میکنم به پوست سرم میزنم و چند دقیقه مالش میدهم و بعد از یکی دوساعت دوش میگیرم شما هم امتحان کنید

قاشق واقعا جواب میده برای پف جشم

درباره ی بیشتر چیزایی که هر خانم باید بدونه گفته شده.
کامل بود
ممنون

عالي بود خيلي ممنون

من قسمت 6 رو دارمامتحان میکنم و به نتیجه میرسم.
راستی میشه بازم واسه گودی و کبودی زیر چشم راهکار بدین؟من نونم!

مرسی خوب بود ولی من پوست صورتم هم خیلی خشک وپوسته پوسته است هم جوش داره نمیدونم بالاخره پوستم خشکه یا چرب؟پوستم یکم زبر هم هست توروخدا بگید چیکارکنم ؟؟؟؟؟؟

قسمت 18 رو نفهمیدم ممکنه یکی به من توضیح بده…

ملیکای عزیز؛ برخی اوقات بدلایل مختلف چشم‌ها اصطلاحا گود میرن، اطرافشون تیره‌تر یا پف کرده بنظر میرسه و اگر کسی به شما نگاه کنه بنظر خسته میاید.
اگر یک قاشق سرد رو برای مدتی روی چشم هاتون بگذارید، پف یا تیرگی اطراف چشم بهبود پیدا میکنه 🙂

اورین ، خوب فهمیدی =]

ملیکا اگر قاشقارو روی چشمت بزاری میچسبه و پوست دور چشمتو میکنه

خیلی عالی بود خیلی خیلی خیلی خیلی….
ممنون




کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بشر از دیرباز آرزو داشته است همچنان که پا به سن می‌گذارد، زیبایی و جوانی پوست خود را حفظ کند. سلول‌های پوست در جوانی پروتئینی به نام کلاژن تولید می‌کنند که سبب نرمی و حفظ استحکام بافت پوست و بازسازی دائمی آن می‌شود. اما با افزایش سن، رفته‌رفته تولید کلاژن کاهش می‌یابد و پوست آسیب‌پذیر می‌شود. این عامل و در کنار آن، داشتن سبک زندگی نادرست سبب تسریع روند پیری پوست می‌شود؛ به طوری که گاهی سن ظاهری افراد بیشتر از عددی که شناسنامه‌شان نشان می‌دهد به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم بگوییم که چگونه پوستی جوان داشته باشیم.چگونه پوست خوبي داشته باشيم

به گفته‌ی دکتر “Doris Day “، متخصص پوست در نیویورک سیتی، بسیار مهم است که شب، قبل از پوشیدن لباس خواب، صورت خود را با یک پاک‌کننده‌ی مناسب بشویید. باقی‌ماندن آلودگی، باکتری یا مواد آرایشی روی پوست، سبب بسته شدن منافذ آن می‌شود. اما اگر این آلودگی‌ها را با یک شوینده‌ی مناسب از سطح پوست خود پاک کنید، مواد محافظت‌کننده‌ای که توسط خود پوست ترشح می‌شود و به عمق آن نفود می‌کند باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. صبح‌ها نیز پوست خود را تنها با آب ولرم بشویید. اما به یاد داشته باشید که بعد از سن چهل سالگی، به دلیل تغییرات هورمونی، پوست چربی کمتری تولید می‌کند؛ بنابراین شست‌وشوی بیش از حد ممکن است به خشکی، تغییر رنگ چهره و در نهایت ایجاد چین و چروک در پوست بینجامد.

اگر روزانه تنها به مدت ۱۰ دقیقه بدون ضد آفتاب مناسبی که پوست شما را از اشعه‌های UVA و UVB حفظ کند در مقابل آفتاب قرار بگیرید ظرف ۱۲ هفته چین و‌چروک‌ها و کک‌و مک‌ها مهمان پوست شما خواهند شد. اشعه‌های UVA می‌توانند با نفوذ به عمق پوست، به ساختار کلاژن، این کیمیای جوانیِ پوست آسیب برسانند. پس محافظت از پوست در مقابل خورشید بسیار ضروری است.

به گفته‌ی “Amy Wechsler”، متخصص پوست، روان‌شناس و نویسنده‌ی کتاب «ارتباط ذهن و زیبایی» استرس‌های روحی و عاطفی حتی گاهی سن افراد را پنج سال پیرتر از آنچه واقعا هستند نشان می‌دهد. اضطراب، میزان ترشح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد که باعث التهاب و شکستن کلاژن می‌شود و غالبا در کنار آن، پوست واکنش‌های هیستریک نظیر تورم یا قرمزی نشان می‌دهد و گاهی منجر به ظهور آکنه نیز می‌شود. برای سرکوب اثر این هورمون، مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان توصیه شده است. در هنگام بروز تنش، سعی کنید ۵ دقیقه نفس عمیق بکشید و از تکنیک‌های مدیتیشن استفاده کنید.

آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر تعدیل اثر زیان‌بار تنش‌های روحی بر پوست، در رفع اثر مخرب رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند نیز مؤثرند. در واقع رادیکال آزاد و سلول آسیب‌دیده‌ی پوست، دو روی یک سکه‌اند. واژه‌ی آزاد در عبارت «رادیکال آزاد» به این معناست که این مواد یک الکترون از دست داده‌اند و برای جبران آن خود را به سلول‌های سالم که هرکدام دو الکترون دارند رسانده و با دزدیدن یک الکترون از سلول، به ساختار آن آسیب می‌زنند. این پروسه باعث تولید آنزیمی می‌شود که کلاژن را می‌شکند. اما در این میان مصرف آنتی‌اکسیدان، سبب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد شده و دیگر هیچ‌یک از این اتفاقات ناگوار در بدن ما اتفاق نمی‌افتد. انواع توت، مرکبات، مارچوبه، چای سبز، اسفناج و برخی دیگر از سبزیجات برگ سبز، حاوی آنتی‌اکسیدان هستند. امروزه در برخی محصولات مراقبت پوست نیز آنتی‌اکسیدان وجود دارد که استفاده از آنها نیز می‌تواند مؤثر باشد.

رتینوئید از مشتقات ویتامین A است که در تسربع بازسازی سلول‌های پوستی و تولید کلاژن نقش دارد. به علاوه در از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای پوست نیز موثر است. برای افزایش مقاومت پوست در مقابل عوامل محرک و کمک به حفظ جوانی آن اگر هر سه شب یک‌بار به اندازه‌ی یک نخود از کرم رتینوئید را بر روی پوست صورت خود بمالید بعد از سه ماه تأثیر آن در بهبود چین‌و‌چروک‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

یافته‌های مطالعه‌ای که در ژورنال تغذیه در آمریکا منتشر شده‌ است نشان می‌دهد زنانی که در رژیم غذایی خود مقدار بیشتری از این ویتامین را مصرف کرده‌اند، نسبت به زنان هم‌سن‌و سال خود پوست جوان‌تری دارند و از دست چین‌و‌چروک‌ها بیشتر در امان بوده‌اند. زیرا ویتامین C در تشکیل کلاژن نقش مهمی ایفا می‌کند و بدون آن آمینواسیدها نمی‌توانند به یکدیگر متصل شوند و ساختار پروتئینی کلاژن را شکل دهند. فلفل قرمز، سبزیجات دارای برگ سبز مانند کلم بروکلی، جوانه‌ها، گوجه‌فرنگی، مرکبات و کیوی از جمله منابع غنی از ویتامین C هستند که مصرف روزانه‌ی آنها توصیه می‌شود. در کنار این خوراکی‌ها؛ استفاده از محصولات مراقبت پوست حاوی ویتامین C نیز توصیه می‌شود.

غذاهایی مثل تخم کتان، ماهی قزل‌آلا و بادام، حاوی این چربی مفید هستند. امگا ۳ نرمی و استحکام پوست شما را افزایش می‌دهد.

سعی کنید مصرف چربی‌های مشتق شده از منابع حیوانی را به دلیل افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن کاهش بدهید و روزانه بیشتر از ۱۷ گرم از آنها مصرف نکنید.

دکتر”Patricia Farris” معتقد است مصرف زیاد مواد قندی به دلیل افزایش قند خون و بروز پدیده‌ی گلیکاسیون (Glycation) تهدیدی برای زیبایی است. در گلیکاسیون، قند با پروتئین‌ها از جمله کلاژن اتصال برقرار کرده و کلاژن عملکرد خود را از دست می‌دهد. بنابراین روند پیری پوست با افزایش مصرف شیرینیجات افزایش می‌یابد.

با افزایش سن، پروسه‌ی منوفاز روی می‌دهد که در آن سطح استروژن کاهش می‌یابد؛ و چون استروژن در تشکیل کلاژن نقش حیاتی دارد؛ چین‌وچروک‌ها مهمان ناخوانده‌ی پوست ما می‌شوند. اما خوشبختانه این کمبود استروژن را می‌توان با مصرف استروژن گیاهی یا فیتواسترژن جبران کرد. نخود، سویا، لوبیا و انواع مغزها، گزینه‌ی خوبی برای جبران این کمبود به نظر می‌رسند. اگر بتوان کرم‌های حاوی فیتواستروژن را نیز در کنار آن مصرف کرد که چه بهتر.

در فواید ورزش‌کردن برای سلامتی سخن بسیار است. ورزش‌کردن میزان جذب اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و مطالعات دریافته‌اند که زنانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند پوست محکم‌تر و جوان‌تری نسبت به هم‌سن و سال‌هایشان دارند.

MMPS یا «متالو پروتئین ماتریکس»، آنزیمی است که در نتیجه‌ی سیگار کشیدن در بدن تولید می‌شود و به جنگ کلاژن پوست می‌رود. پس سیگاری‌های عزیز اگر سودای داشتن پوستی جوان را در سر می‌پرورانند به عنوان قدم اول باید سیگار کشیدن را ترک کنند.

گلیکو اسید و لاکتیک اسید موجود در این کرم‌ها آلودگی‌های چسبیده به سطح خارجی پوست را حل کرده و سلول‌های مرده را پاک می‌کنند. این کار به پروسه‌ی طبیعی تجدید کلاژن کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

طبق گفته‌ی یک پزشک متخصص پوست، استفاده‌ی درازمدت از یک محصول خاص به تدریج اثر آن را روی پوست کمتر می‌کند. پس بهتر است هر ۶ تا ۱۲ ماه یک‌بار، تغییری در محصولات مراقبت پوست خود ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید کرم‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسید را جایگزین کرم رتینوئید کنید و تغییری در روند جوان‌سازی پوست خود ایجاد کنید.

ماساژ روزانه‌ی پوست صورت سبب تحریک لنف‌ها و نیز روشن شدن پوست می‌شود. علاوه بر آن به تولید بیشتر کلاژن نیز کمک می‌کند.

برگرفته از: www.prevention.com www.mirror.co.uk

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مطالب فوق بسیار مفيد بود

باعث افتخار است که مورد توجه شما واقع شده است.

چگونه پوست خوبي داشته باشيم

مد و زیبایی


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

آخرین مطالب

پروتز لب؛ ۹ نکته مهم که قبل از انجام پروتز لب باید بدانید

کش ورزشی؛ ۳۳ حرکت کششی و قدرتی برای تقویت عضلات

رژیم آلکالاین یا رژیم قلیایی چیست؛ هرآنچه باید درمورد این رژیم غذایی بدانید

خواص برگ بو؛ ۸ خاصیت درمانی این گیاه سرشار از مواد معدنی

ارز رمزپایه یا ارز دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ترین های جهان

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

برای مثال گوجه‌فرنگی اثر فوق‌العاده‌ای بر روی پوست دارد، چراکه خوردنِ آن از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند، پوست را نرم و کلاژن ِ آن را افزایش می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان‌ها در غلات کامل وجود دارند. انواع توت‌ها، زردآلو، چغندر، کدو، سیب‌زمینی شیرین، نارنگی، لوبیا و روغن زیتون شامل آنتی‌اکسیدان هستند.

سلنیوم در غذاهایی مانند پاستا، گل‌کلم، آجیل برزیلی، قارچ دکمه‌ای، گوشت گاو و بوقلمون، میگو و انواع دیگری از ماهی‌ها وجود دارد.چگونه پوست خوبي داشته باشيم

کوآنزیم (کیو ۱۰) را می‌توان در همه غلات، گوشت، سویا، کانولا و روغن کنجد پیدا کرد. فلاونوئیدها نیز در خوراکی‌هایی مانند چای سبز و شکلات تلخ وجود دارد. 

غذاهای غنی از ویتامین C شامل فلفل، مرکبات، سبزیجات سبز تیره، پاپایا و کیوی هستند. همچنین می‌توانید خوردنِ توت‌فرنگی، کدو تنبل و انار را برای جلوگیری از پوستتان امتحان کنید چرا که این خوراکی‌ها میزان بالایی از این ویتامین را در خود دارند.

غذاهای حاوی ویتامین A شامل سبزیجاتِ دارای برگ سبز تیره، پرتقال، هویج، طالبی  و تخم‌مرغ هستند.

ویتامینE نیز در دانه‌ها و آجیل، زیتون، سبزیجات با برگ سبز تیره و روغن‌های گیاهی وجود دارد.

آیا آرزوی داشتن چهره ای فوق العاده را دارید؟آیا میخواهید پوست زیبا و شفاف داشته باشید؟ آیا میدانید برای محافظت از پوست زیبا و شفاف باید چه کارهایی انجام داد؟ این مقاله را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه به پوست زیبا و شفاف برسید و از پوستتان محافظت کنید تا زمانی که از خواب بیدار میشوید،فوق العاده به نظر بیایید.

۱)بنوشید.

روزانه ۸-۶ لیوان آب بنوشید.آب پوست را شفاف و درخشان می کند زیرا خارج کردن سموم از بدنتان را آسانتر و سریعتر میکند.

۲)رژیم غذایی سالم داشته باشید.

چگونه پوست خوبي داشته باشيم

پروتئین های سالم و مواد مغذی میوه ها و سبزیجات به داشتن پوستی درخشان کمک می کنند.این مواد را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا نتایج را به سرعت مشاهده کنید:

۳)قند و نمک کمتری مصرف کنید.

سعی کنید روزانه کمتر از ۴۵ گرم قند مصرف کنید و مصرف غذاهای شور را کاهش دهید.خوردن نمک زیاد میتواند باعث شود تا صورتتان پف کرده به نظر آید.

۴)ویتامین مصرف کنید.

اگر نگران هستید که از غذاها،ویتامین و مواد معدنی ضروریِ کافی را کسب نمی کنید،سعی کنید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید.ویتامین برای زنان باردار،به طور به خصوصی برای پوست مفید است.

۵)ورزش کنید.

کار قلب باعث میشود پوست بدرخشد زیرا خون را در بدن به گردش در می آورند.ورزش برای سلامتی نیز مفید است و به قویتر شدن بدنتان کمک می کند.همچنین میتوانید نتایج را فورا و در طولانی مدت نیز مشاهده کنید.

۱)قبل از جوش زدن،از آن پیشگیری کنید.

در این جا به چند نکته ی کوچک روزانه اشاره شده است که میتوانید از آنها برای پیشگیری از آکنه استفاده کنید.

۲)جوش هایتان را نترکانید.

اینکار میتواند عفونت را بدتر کند و باعث ماندگاری جای زخم شود.

۳)به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر خودتان نمی توانید مشکل را کنترل کنید،به یک متخصص پوست مراجعه کنید.پزشک میتواند شما را به طور جدی درمان کند و داروهایی مانند آکوتان،Retin A یا نور درمانی را تجویز کند.

۴)استفاده از یک تمیز کننده ی صورت سالیسیلیک اسید را در نظر بگیرید.

بعضی از تمیز کننده های صورت ضد آکنه حاوی سالیسیلیک اسید هستند که میتواند باکتریهایی که باعث آکنه میشوند را از بین ببرد.

۵)از درمان موضعی استفاده کنید.

محصولات متفاوتی وجود دارند که میتوانید از آنها روی جوش های فعال صورتتان استفاده کنید تا قرمزی را کاهش دهید و باکتری ها را از بین ببرید.۲ محصول معروف،ژل سالیسیلیک اسید و کرم بنزویل پروکسید هستند.

۱)صورتتان را در شب بشویید.

در طی روز،آرایش ،کثیف و چربی روی صورتتان میماند.تمیز کردن صورتتان در شب را به یک عادت تبدیل کنید.

۲)از تونر(نوعی تمیز کننده ی صورت)استفاده کنید.

تونر چربی اضافی و کثیفی را که صابون تمیز نمی کند،از پوست پاک میکند و همچنین منافذ پوست را باز می کند.همه ی افراد به استفاده از تونر نیاز ندارند اما بعضی افراد آن را سودمند میدانند.

۳)از کمی مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از لوسیون در صبح میتواند به عنوان یک پیش زمینه برای قبل از آرایشتان باشد تا به آرایش کمک کند در طول روز روی صورتتان بماند.مرطوب کردن پوستتان در شب به صورتتان کمک می کند تا خودش را بازسازی کند و جوش نزند.موارد زیر،بهترین کارهایی هستند که میتوانید انجام دهید تا در طولانی مدت پوست درخشانی داشته باشید.چگونه پوست خوبي داشته باشيم

۴)هفته ای یکبار پوست صورتتان را پاکسازی کنید.

اگر پوستتان خشک و پوسته پوسته میشود،پاکسازی هفتگی پوست میتواند به از بین بردن سلولهای مرده ی پوست کمک کند.از یک کرم پاکسازی استفاده کنید که گندم بسیار خوبی تهیه شده است و خیلی محکم آن را به صورتتان نکشید.از فشار آرام و حرکت های ملایم استفاده کنید.

۵)پوست را در برابر خورشید محافظت کنید.

با استفاده از یک کرم ضد آفتاب ملایم زمانی که میخواهید از خانه خارج شوید،از سفت شدن پوست جلوگیری کنید.آسیب نرسیدن به پوست از طریق آفتاب،پوستتان را تا سالها مرطوب و ارتجاعی نگه میدارد.به یاد داشته باشید،فقط ۱۵ دقیقه طول میکشد تا آفتاب سوخته شوید پس آماده باشید.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

شایع ترین نوع ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک نام دارد. این نوع از ریزش مو، زنان و مردان را تحت تاثیر…

هیالورونیک اسید نوعی کربوهیدرات می باشد که به طور طبیعی در بدن انسان ساخته می شود. هیالورونیک اسید کربوهیدراتی با…

آیا عمل گونه گذاری خطرناک است؟ گونه گذاری چه عوارضی دارد؟ هدف از عمل گونه گذاری افزایش حجم گونه ها…

گفته می شود که روغن های گیاهی جایگزینی برای حالت دادن به موها، مرطوب کردن پوست، مقابله با آکنه و…

چگونه پوست خوبي داشته باشيم
چگونه پوست خوبي داشته باشيم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *