چگونه هشتگ درست کنم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه هشتگ درست کنم
چگونه هشتگ درست کنم

این روزها و با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی همه‌ی ما با کلمه‌ی هشتگ آشنا هستیم اما شاید کاربرد و مزایای استفاده‌ی دقیق از آن را ندانیم. هشتگ‌ها تنها یک کلمه نیستند بلکه می‌توانند آینده‌ی کسب‌و‌کار شما را تحت تاثیر قرار دهند. به همین منظور در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با تعریف اولیه هشتگ آشنا کنیم و موارد استفاده از آن را به شما توضیح دهیم. سپس، به نحوه‌ی استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار بپردازیم و اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ را بررسی کنیم.

البته گفتنی‌ست ابزارهایی نیز در این زمینه وجود دارند که در پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط و تحلیل هشتگ‌های استفاده شده به شما کمک می‌کنند که ما ۲ مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین، باید و نبایدهایی در استفاده از هشتگ‌ها وجود دارند که ما در این مقاله آن‌ها را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

هشتگ یک کلمه یا عبارت است که در کنار علامت Number Sign (#) قرار می‌گیرد و از آن برای شناسایی کلمات کلیدی یا دسته‌بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. درواقع کلمه‌ای که در کنار علامت # قرار می‌گیرد تبدیل به یک متاتگ شده و کلیک کردن روی آن شما را به سمت دیگر محتواهای مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کند.

بنابراین، هر زمان که کاربر از یک هشتگ در پُست‌های خود استفاده کند آن پست بلافاصله توسط شبکه‌ی اجتماعی فهرست‌بندی شده و هر شخصی با جستجو کردن آن هشتگ می‌تواند پست او را پیدا کرده و مشاهده کند. زمانی که شما روی یک هشتگ کلیک می‌کنید به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که همه‌ی پست‌هایی که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند در یک جا قابل مشاهده هستند.چگونه هشتگ درست کنم

در سال ۱۹۹۸ برایان کرنیگان (Brian Kernighan) و دنیس ریچی (Dennis Ritchie) از هشتگ در زبان برنامه‌نویسی C و برای کلمات کلیدی خاصی استفاده کردند، اما اولین استفاده‌ از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی به شخص دیگری بر می‌گردد. کریس مسینا (Chris Messina) کارمند سابق شرکت گوگل اولین هشتگ را در سال ۲۰۰۷ در توییتر و برای لغت barcamp# استفاده کرد. بعد از این اتفاق توییتر در سال ۲۰۰۹ تمام هشتگ‌های موجود در توییتر را به یک لینک تبدیل کرد.

برای استفاده از هشتگ نیاز به عمل خاصی نیست و فقط کافی است که لغت یا عبارت مورد نظر خود را بدون استفاده از فاصله و نقطه در جلوی علامت # قرار دهید. فاصله ندادن در کلمات انگلیسی مشکلی در ناخوانا بودن متن به وجود نمی‌آورد اما ظاهر عبارات فارسی را به هم می‌ریزد. به همین منظور برای استفاده از هشتگ به زبان فارسی، بین کلمات از علامت Underline استفاده می‌شود مانند #وبلاگ_نوین، این علامت با فشردن Shift و – ایجاد می‌شود.

هشتگ‌ها به حروف بزرگ و کوچگ حساس نیستند، بنابراین هشتگ‌های novinblog# و NOVINBLOG# یا هر ترکیب دیگری از حروف بزرگ و کوچک شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کنند که در پست‌های آن از این هشتگ استفاده شده است. استفاده از اعداد در هشتگ مشکلی ایجاد نمی‌کند اما فاصله، نقطه و دیگر علائم نگارشی مانند @ باعث می‌شوند که هشتگ شما کار نکند.

بیشتر شبکه‌های اجتماعی برای یک هدف خاص، یعنی دسته‌بندی کردن پُست‌ها از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، هر شبکه‌ای قلق خاصی برای استفاده از آن‌ها دارد که در ادامه در مورد چند مورد از محبو‌ب‌ترین آن‌ها توضیح می‌دهیم:

از جمله‌ی دیگر شبکه‌های اجتماعی که از هشتگ استفاده می‌کنند می‌توان به Telegram، Linkedin، Kichstarter، Vine، App.net، Flicker، FriendFeed، GitHub و Tout اشاره کرد. در ادامه به بررسی مفصل‌تر راه‌های استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی محبوب ایرانی‌ها می‌پردازیم:

همان‌طور که پیشتر گفتیم هشتگ‌های اینستاگرام عکس‌های کاربران مختلف را در یک صفحه در کنار هم قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید پُست‌هایتان در این صفحه برای همه نشان داده شود باید صفحه‌ی خود را عمومی یا Public کنید. با کلیک کردن روی یک هشتگ به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که از ۳ قسمت تشکیل شده است:

استفاده کردن از هشتگ در اینستاگرام بسیار ساده است. فقط کافی است زمانی که می‌خواهید عکس خود را پست کنید در قسمت توضیحات، هشتگ مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از تایپ کردن علامت # و نوشتن اولین حرف اینستاگرام به طور خودکار هشتگ‌هایی که با آن حرف آغاز می‌شوند را به ترتیب محبوبیتشان به شما نشان می‌دهد و شما با زدن روی هشتگ مورد نظر خود می‌توانید آن را انتخاب کنید.

اگر کلمه‌ی مورد نظر شما در لیست نیست به تایپ کردن ادامه دهید تا اینستاگرام آن را برای شما پیدا کند. اگر لغت مورد نظر پیدا نشد یعنی این هشتگ تا به حال ساخته نشده است و شما اولین نفری هستید که از آن استفاده می‌کنید. به یاد داشته باشید که شما به ازای هر پست می‌توانید از حداکثر ۳۰ هشتگ استفاده کنید.

برای جستجو کردن هشتگ کافی است تا روی علامت ذره‌بین که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید سپس در کادر بالای صفحه هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر این هشتگ از قبل موجود باشد در یک لیست به شما نشان داده می‌شود که با کلیک روی آن‌ها به صفحه‌ای که عکس‌ها از آن هشتگ استفاده کرده‌اند هدایت خواهید شد.

پیشتر در مقاله چگونه در اینستاگرام فالوور و لایک های بیشتری داشته باشیم؟ درباره استفاده از هشتگ در این شبکه اجتماعی توضیح داده بودیم.

خب، هشتگ‌ها در اینستاگرام به ۲ دسته‌ی Branded و Community تقسیم‌بندی می‌شوند:

هشتگ‌ها در تلگرام نیز بسیار کاربرد دارند. شما به کمک آن‌ها قادر هستید تا تمام محتوایی که در گروه‌ها، کانال‌ها یا چت‌های خصوصی خودتان با این هشتگ به اشتراک گذاشته شده‌اند را مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که تنها مطالب گروه‌ها و کانال‌هایی را می‌توانید مشاهده کنید که در آن‌ها عضو هستید. ب

رای جستجوی هشتگ مورد نظر خود فقط کافی است تا در قسمت بالایی تلگرام روی علامت ذره‌بین بزنید و سپس هشتگ مورد نظر خود را تایپ کنید. اگر جستجوی شما نتیجه‌ای داشته باشد در همان صفحه برای شما به نمایش درمی‌آید و با زدن روی هرکدام از آن‌ها می‌توانید پستی که از این هشتگ استفاده کرده است را مشاهده کنید.

از آنجایی که ممکن است در گروه‌ها یا کانال‌های تلگرام مطالب زیادی به اشتراک گذاشته شود، کاربران با استفاده از هشتگ راحت‌تر می‌توانند به محتواهای قدیمی دسترسی پیدا کنند. شما نیز برای پست‌های مرتبط با کسب‌و‌کار خود و یا حتی پست‌های شخصی خود می‌توانید از هشتگ مرتبط استفاده کنید.

افرادی که در توییتر یکدیگر را فالو نمی‌کنند، می‌توانند از طریق هشتگ با یکدیگر صحبت کنند. در این شبکه‌ی اجتماعی نیز با جستجو کردن یک هشتگ به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که تمام پست‌هایی که از آن استفاده کرده‌اند را می‌توانید در یک‌جا مشاهده کنید. این صفحه از قسمت‌های زیر تشکیل شده است:

در قسمت سمت چپ نیز هشتگ‌های ترند یا محبوب شده قرار دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید از موضوعات داغ روز دنیا باخبر شوید و از آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده یا در بحث‌های آن‌ها شرکت کنید. برای استفاده از هشتگ نیز فقط کافیست تا در کادر بالای صفحه عبارت و هشتگ‌های مورد نظر خود را تایپ کنید. در صورت تمایل می‌توانید عکس و ویدئو نیز به پست خود اضافه کنید.

راه‌های مختلفی برای جستجوی هشتگ در توییتر وجود دارد:

هشتگ‌ها در لینکدین مشابه دیگر شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کنند. برای استفاده از هشتگ کافی است روی گزینه‌ی Write an article یا در صفحه اصلی لینکدین خود بر روی گزینه Share an article, photo or update کلیک کنید و پس از قرار دادن پست مربوطه خود، هشتگ‌های مورد نظر خود را در متن خود تایپ کرده و سپس آن را منتشر کنید.

برای جستجوی هشتگ مورد نظر نیز می‌توانید آن را به راحتی و در کادر بالای صفحه وارد کرده و جستجو کنید. همانطور که گفتیم لینکدین هنوز استفاده از هشتگ‌ها را به رسمیت نشناخته است. به همین دلیل استفاده از آن‌ها به راحتی دیگر شبکه‌های اجتماعی نیست.

جستجوی هشتگ‌ها در گوگل کمی متفاوت‌تر از دیگر شبکه‌های اجتماعی است. زمانی که شما هشتگی را جستجو می‌کنید، گوگل پلاس از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند و آن را به‌طور اتوماتیک با موضوعات ترند شده تطبیق می‌دهد و آن‌ها را به‌عنوان پاسخ جستجو به شما نشان می‌دهد.

استفاده از هشتگ در گوگل پلاس نیز چندان دشوار نیست. برای این کار کافیست هشتگ مورد نظر خود را در توضیحات پست مرتبط با خود قرار دهید. همین!

هشتگ در فیسبوک نیز مشابه با اینستاگرام و توییتر است اما از آنجایی که اکثر صفحات در فیسبوک به صورت شخصی یا Private هستند بنابراین هشتگ‌هایی که مورد جستجو قرار می‌گیرند پست‌هایی را نشان می‌دهند که توسط برندها و افراد معروفی که پروفایلشان عمومی است به اشتراک گذاشته شده‌اند. نتیجه‌ی جستوی یک هشتگ در فیسبوک شما را به صفحه‌ای با تب‌های زیر هدایت خواهد کرد:

روش استفاده از هشتگ و جستجوی هشتگ‌ها در این شبکه‌ی اجتماعی مشابه با مواردی است که در بالا توضیح دادیم.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین استفاده از هشتگ‌ها مربوط به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجو هستند و اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند به‌ ابزاری برای آگاهی از برند و حتی بهبود وضعیت سئوی سایت شما تبدیل شوند. در مقاله چگونه مثل یک حرفه‌ای در گوگل جستجو کنیم توضیح دادیم که شما می‌توانید هشتگ‌ها را نیز در گوگل جستجو کنید.

مواردی که در ادامه آورده شده است به شما کمک می‌کند که با استفاده‌ی صحیح از هشتگ‌ها بتوانید برند خود را در شبکه‌های اجتماعی محبوب کنید.

از یک هشتگ خاص و منحصر به فرد برای برند خود استفاده کنید. فراموش نکنید که این هشتگ باید با موضوع کسب‌و‌کار شما مرتبط باشد. فالوئرهای خود را به استفاده از این هشتگ تشویق کنید. تا افراد بیشتری با هشتگ شما آشنایی پیدا کنند. شما همچنین می‌توانید از هشتگ‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال از مخاطبان خود بخواهید که با محصول شما عکس بگیرند و آن‌ را با هشتگ شما به اشتراک بگذارند سپس به پستی که بیشترین تعداد لایک را داشت یک جایزه اختصاص دهید.

زمانی که کاربران زیادی از یک هشتگ استفاده کنند آن هشتگ محبوب یا ترند می‌شود. هشتگ‌های محبوب بین چند ساعت تا چند روز دوام دارند بنابراین بعد از شناسایی یک هشتگ محبوب که با کسب‌و‌کار شما مرتبط است بهتر است که هرچه سریع‌تر برای استفاده از آن اقدام کنید. این کار به هشتگ دزدی یا Hashtag Hijacking شهرت دارد که در آینده مقاله‌ای درباره آن منتشر می‌کنیم.

شما با این کار دقیقا مخاطبان هدف خود را با برندتان آشنا خواهید کرد. همچنین مناسبت‌های خاص مانند عید نوروز را فراموش نکنید. شما با استفاده از هشتگ‌های مرتبط با این ایام و ارائه‌ی پیشنهادات ویژه می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.چگونه هشتگ درست کنم

اگر در یک شبکه‌ی اجتماعی محبوب هستید می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که در مورد یک موضوع مرتبط و جالب با استفاده از یک هشتگ خاص صحبت کنند یا اینکه در مورد یک موضوع خاص پستی بگذارید و نظر مخاطبان خود را بپرسید و از آن‌ها بخواهید که با استفاده از یک هشتگ خاص در گفتگو شرکت کنند.

گاهی اوقات نیازی به استفاده از هشتگ‌های برند، هشتگ‌های محبوب و مناسبتی نیست. شما فقط کافی است از هشتگ‌های مرتبط با پست خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال پستی درباره‌ی بازاریابی دیجیتال را با هشتگ #بازاریابی_دیجیتال به اشتراک بگذارید یا پستی که مرتبط با یک جاذبه‌ی توریستی است را با هشتگ شهر آن به اشتراک بگذارید.

هدف از استفاده از این هشتگ‌ها این است که مخاطبان خود را با یک اقدامی درگیر کنید. این هشتگ‌ها معمولا از چند کلمه تشکیل شده‌اند و با فعل همراه هستند. به‌عنوان مثال هشتگ #کتاب_خوب_بخوان مخاطبان را تشویق می‌کند که تصویر کتاب‌هایی که خوانده‌اند را با این هشتگ به اشتراک بگذارند و در نتیجه با برند شما آشنا شوند.

شما با استفاده از تحلیل کردن هشتگ‌ها می‌توانید برند خود را زیر نظر داشته باشید و حتی عملکرد رقبای خود را نیز بررسی کنید. ابزارهایی وجود دارند که به استفاده‌ی کارآمدتر از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند در ادامه به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

این سایت هشتگ‌های محبوب و مرتبط با کسب‌و‌کار شما را جستجو می‌کند. این سایت می‌تواند به عنوان لیستی از ۱۰ هشتگ برتر مربوط به برند شما را نشان دهد. این سایت به سرعت به‌روزرسانی می‌شود و شما را در جریان هشتگ‌های محبوب قرار خواهد داد.

اگر مطمئن نیستید باید از چه هشتگی استفاده کنید، این سایت به شما می‌گوید که چه هشتگ‌هایی بیشتر توسط دیگران دیده شده یا استفاده شده‌اند. هنگام استفاده از هشتگ در توییتر این ابزار هشتگ‌های شما را با رنگ قرمز، آبی و سبز رنگ‌گذاری می‌کند تا به شما بگوید که هشتگ‌تان چقدر شانس دیده شدن دارد.

تعداد این ابزارها در دنیای اینترنت بسیار زیاد است و شما با توجه به هدفتان از استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شود.

همان‌طور که مشاهده کردید استفاده از هشتگ‌ها بسیار ساده است اما فراموش نکنید که در استفاده کردن از آن‌ها باید حتما یکسری نکات را رعایت کنید. با به کارگیری این نکات در بازاریابی شبکه‎های اجتماعی می‌توانید سریع‌تر به اهداف خود برسید.

هرچقدر از کلمات خاص‌تری برای هشتگ‌های خود استفاده کنید مخاطب‌های هدفمندتری را می‌توانید جذب کنید. و در نتیجه پست شما بیشتر مورد توجه دیگران قرار خواهد گرفت. اغلب کسب‌و‌کارها با توجه به موضوع محصول یا خدمات خود از ۱ یا ۲ هشتگ همیشگی در پست‌های خود استفاده می‌کنند.

بنابراین اگر شما هم قصد به اشتراک گذاشتن پست‌های مرتبط با کسب‌و‌کار خود را دارید بهتر است که ۱ یا چند هشتگ اختصاصی برای خودتان درست کرده و در کنار هشتگ‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنید.

بسیاری از برندها برای اینکه پست‌هایشان توسط مخاطبان بیشتری دیده شود از هشتگ‌های معروف و محبوب برای پست‌های خود استفاده می‌کنند. این کار زمانی جواب می‌دهد که پست شما به آن هشتگ محبوب مرتبط باشد در غیر این صورت پست شما به عنوان Spam تشخیص داده می‌شود و این موضوع در بلند مدت باعث کم شدن تعداد فالو‌ئرهایتان می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که باید در هشتگ‌های خود رعایت کنید این است که هر کلمه‌ای را هشتگ نکنید. این کار نه تنها موجب نارضایتی مخاطبانتان می‌شود، بلکه باعث می‌شود که شبکه‌های اجتماعی شما را به عنوان اسپم شناسایی کنند. زیاده روی در استفاده از هشتگ، دقیقاً مانند زیاده روی در اضافه کردن تگ‌های سایت است. همچنین، اگر در پست‌های شبکه اجتماعی خود تنها از هشتگ استفاده کنید (بدون هیچ متن یا محتوایی)، شبکه اجتماعی مربوطه شما را به عنوان اسپم می‌شناسد و اهمیت چندانی به پست شما نخواهد داد.

شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از هشتگ‌ها بسیار ساده است در صورتی که چنین نیست. هریک از شبکه‌های اجتماعی اصول خاصی برای استفاده از هشتگ‌ها دارند و از راه‌های مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. هشتگ‌ها به ۲ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. هشتگ‌هایی که برای منظور کلی استفاده می‌شوند و هشتگ‌هایی که می‌توانند در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرند.

شناسایی هشتگ‌های مناسب برای بازاریابی نیازمند درک عمیق شما از محتوای یک متن و آشنایی با هدف کسب‌و‌کار است. شما باید با کلیه‌ی کلمات کلیدی مرتبط آشنایی داشته باشید و سپس با استفاده از کمی خلاقیت بتوانید هشتگ‌هایی بسازید که در ذهن مخاطب ماندگار شوند.

فراموش نکنید که برای موفقیت در بازاریابی برند با استفاده از هشتگ باید صبوری کنید و نتیجه‌ی کارهای خود را مدام با ابزارهای تحلیل مورد بررسی قرار دهید و همچنین فعالیت‌های رقبای خود را نیز دائماً زیر نظر داشته باشید. در آخر بخاطر بسپارید که هشتگ‌ها به دیده شدن محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند، اما این محتوای شماست که در نهایت باید ارزش دیده شدن را داشته باشد!

با عضویت در خبرنامه نوین، هر هفته یک ایمیل مفید در زمینه بازاریابی دیجیتال دریافت کنید

آدرس ایمیل شما:

نام شما:

اشتراک در خبرنامه

بسیار عالی توضیح دادین خیلی ممنونم

خواهش می کنم. موفق باشید

سلام، من نمی‌تونم توی اینستاگرام هشتگ فالو کنم. البته این مشکل فقط با پیج خودمه و با پیج دیگه می‌تونم. باید چیکار کرد؟

سلام. منظورتون رو از پیج خودم و پیج دیگه متوجه نشدم. اما به صورت کلی، اول مطمئن بشید که اینستاگرام شما به آخرین ورژن آپدیت شده. بعد به صفحه جستجوی اینستاگرام برید، یک هشتگ رو جستجو و باز کنید و ببینید دکمه Follow رو داره یا نه. اگر بود که مشکلی نیست. اگر نبود می‌تونید ما رو مطلع کنید تا با هم پیش بریم و ببینیم چجوری میشه این مشکل رو حل کرد.

سلام پلاس که گفتین برای لینکدین ایا گوگل پلاس بود منظورتون

منظورتون کجای مقاله است؟

خیلی خوب و ساده شرح داده بودید ممنون. بعضی وقتا چیزایی میخونم که ذهنم درد میگیره!

ممنون حمید جان. خوشحالیم که از خوندن مقاله لذت بردید

آدرس ایمیل شما:

نام شما:

اشتراک در خبرنامه

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.



تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها



آموزش هشتگ در اینستاگرام


 

چگونه هشتگ درست کنم


 



 


 

اینستاگرام یکی از شبکه های معروف اجتماعی است که در چند سال اخیر توسط فیسبوک خریداری شده است. این شبکه اجتماعی قابلیت های بسیار زیادی دارد.


 

یکی از قابلیت های معروف این شبکه اجتماعی، قابلیت هشتگ است.


 


در این مطلب Hashtag را به طور کامل توضیح میدهیم.


 


 

نکته اول: از هشتگ استفاده کنید.
به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید. هشتگ #خاطرات نشان می‌دهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص می‌شود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی.

کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با کلمات Dinner یا غروب یا مهمانی یا پارک یا… تگ و برچسب گذاری شده‌اند. پس با هشتگ می‌توانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.


 


نکته دوم: از هشتگ زیاد استفاده نکنید.

استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید یک برای صفحه تبلیغاتی، چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است.

در کتابهای نتیکت،‌ بین سه تا پنج عدد هشتگ را حرفه‌ای می‌دانند. اما در مقالات مربوط به تبلیغات و بازاریابی آنلاین،‌ بین پنج تا ده عدد هشتگ برای یک عکس توصیه شده است.


 


 

نکته سوم: همه هشتگ‌ها را دقیقا در توضیح عکس استفاده نکنید.
هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. مثلاً تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید را هم بگذارید.


 


نکته چهارم: استراتژی هشتگ داشته باشید.

از هر کلمه ای استفاده نکنید. کسانی که به صفحه شما بیایند و ببینید که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند. می‌توانید بین بیست تا پنجاه هشتگ انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده کنید. این کار شاید باعث شود در انتخاب عکس‌ها هم ناخودآگاه، همگونی بیشتری به وجود بیاید.


 

نکته پنجم: قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید.

همیشه ببینید که قبلاً چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما، از برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند.


 

بعضی‌ها اشتباها فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحا Trend هستند و زیاد به کار می‌روند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفا می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید. اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند #nature و #animal و… راحت‌تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود.
از طرف دیگر استفاده از هشتگ‌هایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته‌اند هم چندان مفید نیست. چون نشان می‌دهد این هشتگ‌ها کمتر در ذهن مردم جا دارند و احتمالا کمتر هم جستجو می‌شوند. شاید میانه‌ این محدوده، جای مناسب‌تری برای انتخاب گزینه‌ها باشد.



 سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (4)

سلام. من به تازگی یک فن پیج زدم و مشکلی در هشتگ گذاری ندارم. ولی وقتی که هشتگی که استفاده کردم رو سرچ میکنم پست خودم رو نمیبینم. از بقیه هم پرسیدم ولی اونها هم نمیتونن پست منو در هشتگ مورد استفاده ام پیدا کنن. قبلا هم فن پیج دیگه ای داشتم ولی همچین مشکلی نداشت. میشه لطفا کمکم کنید؟! نمیدونم مشکل از کجاست. اینستامم آپدیته.


 

سلام. میشه مراحل هشتگ گذاری رو توضیح بدید. من هرکاری می کنم نمیشه پایین پستم از هشتگ استفاده کنم


 

چگونه هشتگ درست کنم


سرزمین دانلود:

با چه مشکلی مواجه میشوید؟ کافیست در انتهای مطلب خود علامت # را بزنید و کلمه مورد نظر خود را برای هشتگ وارد کنید. (مثلا دانلود#)

اگه بخوایم هشتگی خاص مخصوص خودمان درست کنیم چه باید کرد؟


 


سرزمین دانلود:

ساخت یک هشتگ اختصاصی و منحصر به فرد برای کاربران عادی فایده ای ندارد. چون منحصر به فرد است کسی آن را نمیداند و بنابر این کسی نمیتواند با آن هشتگ به پست های شما برسد.

در هر صورت برای ساخت هشتگ اختصاصی میتوانید از اسم یا فامیلی خودتان کمک بگیرید.


مثلا:


#امیر_محمدی_مسافرت_شمال

ممنون. مطلب مفیدی بود در مورد هشتگ اینستاگرام


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

در صورت مفید بودن این مقاله حتما نظر خودتان را در پایین مطلب برای ما ارسال کنید

در مقاله قبلی که با عنوان “هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد ؟” در سایت فعال شد کمی در مورد این ویژگی در اینستاگرام برای شما توضیح داده ام ولی نحوه استفاده از آن و اینکه روش صحیح استفاده از هشتگ به چه شکلی می باشد را توضیح نداده ام .  (هشتگ دقیقا نوعی برچسب است که در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، گوگل‌پلاس، اینستاگرام، VK و … روی موضوعات مختلف زده می‌شود تا هر زمان که نیاز باشد، بتوانیم مجموعه‌ای از اطلاعات را در مورد موضوع به‌خصوصی در اختیار بگیریم.)در این مطلب آموزشی میخواهم به شما آموزش بدهم که به چه صورتی در اینستاگرام هشتگ در تصویر یا متنی که دارید ارسال می کنید را اضافه کنید . توجه داشته باشید که هدف از بکارگیری هشتگ جستجو در موضوعی خاص است.

برای استفاده از هشتگ باید به یکسری از نکات دقت داشته باشید تا تصویر ارسال شده همراه با متن در جستجوها در نتایج اول نمایش داده شود . یک هشتگ می‌تواند کلمه معمولی، مخفف، اصطلاح، ترکیبی از عدد و حروف یا عبارت باشد.(بر فرض مثال asa#) اگر قرار است یک جمله یا عبارت را در زمینه خاص هشتگ‌گذاری کنید، توجه داشته باشید که بین کلمه از هیچ فاصله‌ای نمی‌توان استفاده کرد، تمام حروف و اعداد باید پشت سر هم نوشته شوند و به جز علامت # که در ابتدای موضوع مورد نظر قرار می‌گیرد‌، می‌توان داخل آن نیز علایم دیگر را به‌کار برد.حتما باید در ابتدای هر کلمه از علامت # استفاده کنید در غیر اینصورت هشتگ مورد بررسی قرار نمی گیرد . با مراجعه به هشتگ، نیازی به جستجوی موضوعتان نیست، می‌توانید مطالب گوناگون را مطالعه کنید.

خوانا بودن هشتگ‌ها از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند خوانندگان زیادی را جمع کند و اطلاعات مختلف پیرامون آن جمع‌آوری شود.سعی کنید هز هشتگ های بدون معنی پرهیز کنید . حتما کلمه ای را مورد استفاده قرار بدهید که در صورت تخصصی بودن نیز برای کاربران متخصص آشنا باشد .

هرچه هشتگ شما با متنی که نوشته اید نزدیک و هماهنگ تر باشد تصویر و متن شما در موضوعات جستجو شده بهتر نمایش داده می شود . مثلا تگ تصویر می شود : فروش ویژه رم میکرو اس دی کداک که می توان از هشتگ Kodak# کداک# استفاده کنید .هشتگ به شما کمک می‌کند پست‌هایی را که با دیگران به اشتراک می‌گذارید ساماندهی کنید و به‌آسانی دریابید در زمینه فعالیت تخصصی‌تان چه موضوعات دیگری منتشر شده است. شما همچنین می‌توانید هشتگ‌های مشابه را که دیگر کاربران منتشر کرده‌اند برای آگاهی بیشتر در اختیار بگیرید.چگونه هشتگ درست کنم

هشتگ را میتوانید هرکجا از متن ارسالی خود استفاده کنید ولی باید توجه ویژه ای به ارتباط آن با موضوع متن داشته و بیش از دو عدد در یک متن بکار نبرید. سعی کنید تا عبارتی عمومی و مناسب پیدا کنید که دیگران نیز بطور معمول از آن استفاده میکنند. عبارات یا کلمات خاص و طولانی موجب ناکارآمدی استفاده از هشتگ میشود.

در صورت مفید بودن این آموزش آن را از طریق کلید G+ (گوگل پلاس ابتدای صفحه ) به اشتراک بگذارید ، همچنین تجربیات و نظرات خودتان در مورد روش های فوق را از طریق بخش نظرات به دیگران اعلام کنید .

 

نام (اجباری)

آدرس سایت

تصویر امنیتی جدید

فروش تخصصی هارد تحت شبکهفروش تخصصی تجهیزات ذخیره سازی شبکه پاناpanacom.ir

کاملترین فروشگاه داک / شارژر / باکس هاردفروش انواع باکس و نگهدارنده هارد برند اوریکوorico-iran.ir

محافظ برق هادرون (ساخت ایران)گوشی موبایل / تبلت / لپتاپ ( محافظ / تایمر / تبدیل )hadrontavan.com

نماینده انحصاری محصولات ویولینک در ایرانمبدل / باکس هارد / شارژر تخصصی / هاب USB 2.0 و USB 3.0wavlink-iran.com

برای به اشتراک گذاشتن مطالب اجازه لازم نیست اما برای کپی کردن از اطلاعات درج منبع لازم است .(کپی برداری از مطالب بدون درج منبع حرام است)

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اغلب ما دست‌ِکم یک بار واژه هشتگ به گوش‌مان خورده است یا در شبکه‌های اجتماعی به آن برخورد کرده‌ایم. اما باید بپذیریم که با وجود همه‌گیر بودن شبکه‌های اجتماعی، هنوز عده‌ی زیادی از مردم نمی‌دانند هشتگ چیست. از طرفی بین دانستن یک مفهوم با داشتن درک درستی از آن فرق زیادی وجود دارد. امروز می‌خواهیم برایتان درباره استفاده درست از هشتگ بگوییم. مهم نیست از کدام شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنید. این مطلب به شما اطلاعات مفیدی خواهد داد. با ما همراه باشید.چگونه هشتگ درست کنم

از دیدگاه یک کاربر، از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی محتوا استفاده می‌شود و به‌وسیله‌ی آنها یافتن مقالات مرتبط یا جدید آسان‌تر می‌شود. از این رو، هنگامی‌که از هشتگ‌ها به‌درستی استفاده نشود، افرادی که به‌دنبال محتوای مرتبط هستند، سر از اطلاعات و مقالات نامرتبط در می‌آورند و به‌کلی گیج می‌شوند. قطعا شما نمی‌خواهید کاربران کسب‌وکارتان چنین تجربه‌ی بدی داشته باشند. از سوی دیگر شکی نیست که وقتی کار با هشتگ‌ها را بلد باشید، خیلی به نفع‌تان تمام خواهد شد. جالب است بدانید اگر از هشتگ در محتوای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید در بهبود سئو وب‌سایتتان کمک شایانی خواهد کرد. اما قبل از اینکه به چندوچون نحوه‌ی استفاده از هشتگ‌ها بپردازیم، تاریخچه‌ی مختصری از هشتگ‌ها را ارائه می‌کنیم.

اول از همه با تعریفی ابتدایی آغاز می‌کنیم‌: «هشتگ عبارت است از واژه یا عبارتی که قبل از آن علامت # آمده و داخل پیامی برای شناسایی کلمه‌ی کلیدی یا موضوع موردعلاقه استفاده شده است و یافتن آنها را آسان می‌کند.»

هرگاه کاربری به پست خود هشتگ بیفزاید، شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند آن پست را نمایه‌گذاری کند و سایر کاربران می‌توانند آن را بیابند. وقتی شخصی روی آن هشتگ کلیک می‌کند، به صفحه‌ای وارد خواهد شد که تمام پست‌های دارای آن هشتگ، در آن جمع شده‌اند.

وقتی یک کلمه‌ی کلیدی به‌اندازه‌ی کافی سروصدا کرد ترندینگ می‌شود. اما ترندینگ همواره به‌معنای محبوب‌ترین هشتگ در شبکه‌ها نیست. موضوعات ترندینگ هر کاربر بسته‌به مکان، ارتباطات اجتماعی و علایق‌‌شان منحصر‌به‌فرد هستند.

با اینکه هر شبکه برای نمایش‌دادن پست‌ها تحت عنوان یک هشتگ معین، روش‌های خاص خود و الگوریتم‌های ویژه‌ای را برای مشخص‌کردن محتوای ترندینگ دارد، این قواعد به‌طور کلی در هر شبکه‌ی اجتماعی یکسان هستند.

برای اولین‌بار کسی به‌نام کریس مسینا از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. او قبلا کارمند ابرشرکت گوگل و به‌عنوان طراح گوگل‌پلاس مشغول‌به کار بود.

او رسما به‌عنوان اولین نفری که در توییت از هشتگ استفاده کرد شناخته می‌شود. این توییت معروف در سال ۲۰۰۷ نوشته شد و می‌بینیم که تا کنون که حدودا یک دهه از آن تاریخ گذشته است، زمان قابل‌توجهی برای همه‌گیر شدن هشتگ گذشته است.

واژه‌ی هشتگ ابتدا در سال ۲۰۱۰ به دیکشنری آکسفورد و س‍‍پس در ۲۰۱۴ به دیکشنری اسکرابل افزوده شد. طبق مطالعه‌ای که توسط یکی از آژانس‌های شبکه‌ی اجتماعی به‌نام RadiumOne انجام شد، تقریبا ۷۵ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی از هشتگ استفاده می‌کنند. البته تعداد افرادی که نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از هشتگ را می‌دانند، به‌مراتب کمتر از این رقم است.

استفاده از هشتگ در یک پست واقعا کار آسانی است و کافی‌ است که یک علامت # قبل از یک واژه یا عبارت، بدون نقطه‌گذاری یا فاصله افزوده شود. همچنین می‌توانید در هشتگ‌ها عدد هم بنویسید. تایپ‌کردن یک هشتگ به‌اندازه‌ی کافی آسان است، اما برای استفاده‌ی هرچه بهتر از هشتگ‌ها باید چند ریزه‌کاری را رعایت کرد.

ما در زیر چند قاعده برای استفاده از هشتگ‌ها ارائه می‌کنیم:

قدرتی را که هشتگ برای واردکردن مخاطبان به گفت‌وگو دارد، دست‌کم نگیرید. مثلا:

با اینکه مشارکت در گفت‌وگوهای ترندینگ توصیه می‌شود اما به‌ویژه هنگامی‌که از حساب برندتان برای واکنش به یک حادثه استفاده می‌کنید، سعی کنید خیلی ملایم این کار را انجام دهید. مردم دیدگاه‌های متفاوتی را نسبت‌به حمایت یک شرکت از حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه از خود نشان می‌دهند. به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، هر کار می‌خواهید بکنید اما از این نوع گفت‌وگوها برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خود استفاده نکنید.

حتما سعی کنید هشتگ‌های خود را متناسب با مخاطبانی که سعی در جذب آنها دارید بسازید. هرچه مخاطبان شما بیشتر هدف‌گیری شده باشند، از محتوای شما بهتر استقبال خواهد شد.

علاوه‌بر استفاده از هشتگ محبوب و متناسب، ممکن است درنهایت تصمیم بگیرید که یک هشتگ برنددار بسازید و آن را استفاده کنید. یک هشتگ برنددار هشتگی است که آن را به‌طورخاص برای برندتان می‌سازید. به‌عنوان نمونه، هشتگ #ImLovinIt مکدونالدز را در نظر بگیرید؛ مکدونالدز در این هشتگ از شعار معروف خود استفاده کرده است.

یک هشتگ برنددار لازم نیست حتما نام برند شما را یدک بکشد، بلکه کافی است به‌شیوه‌ای روشن آن را به مخاطب منتقل کند تا او با آن ارتباط برقرار کند. یکی از زیرمجموعه‌های هشتگ‌های برند هشتگ‌های محصول هستند که به‌طور ویژه برای محصولاتی ساخته شده‌اند که به طیفی از محصولات خاص تعلق دارند.

همچنین هشتگ‌های مختص کمپین هم وجود دارند که برای کمپین‌های بازاریابی خاص ساخته شده‌اند. برند کفش Tom از هشتگ #withoutshoes استفاده می‌کند تا از کمپین تبلیغاتی خود جهت ارتقای آگاهی عمومی نسبت‌به کودکان پابرهنه‌ی سراسر جهان استفاده کند.

گرچه ممانعت از استفاده‌ی غلط از هشتگ‌ها توسط افراد دشوار است اما می‌توان هشتگ‌های برنددار خاص خود را ساخت. برای اینکه مخاطبین با هشتگ‌ها ارتباط خوبی برقرار کنند، هشتگ‌های برنددار باید منحصربه‌فرد، به‌یادماندنی و متناسب باشند.

یادتان نرود که در ساخت هشتگ‌ها از کلی‌گویی پرهیز کنید. بهتر است تا جای ممکن خاص باشید؛ حتی اگر به‌نظر برسد که مخاطبان محدودی دارید. برای نمونه، برندی که می‌خواهد افرادی را که تازه بچه‌دار شده‌اند هدف بگیرد، کافی نیست که فقط به ساخت هشتگ #parent بپردازد، چراکه این واژه و هشتگ بسیار کلی است. درعوض، این برند بهتر است از هشتگ #newmom استفاده کند که دقیقا به هدف می‌زند و مادرانی را که تازه زایمان کرده‌اند، هدف می‌گیرد.

وقتی هشتگ‌های خود را می‌سازید، باید توجه کنید که املای صحیح کلمات هم خیلی اهمیت دارند.

کلید ساخت هشتگ‌های مختص برند با تأثیرگذاری بالا این است که مطمئن شوید کس دیگری از آن هشتگ استفاده نکرده و نمی‌کند. اطمینان یابید که این هشتگ منحصر‌به‌فرد و به‌یادماندنی باشد. برای برندسازی کلی، از شعار کوتاهی استفاده کنید (مثال مکدونالدز را در بالا ببینید). هنگام خلق هشتگ‌های مختص تبلیغات و بازاریابی، حتما تلاش کنید که به کاربران مشوق‌هایی جهت استفاده از آن هشتگ‌ها بدهید. برای نمونه می‌توانید کاربران را وادار کنید تا در ازای دریافت تخفیف یا جوایز، پستی را با هشتگ‌های مختص کمپین شما بگذارند، درنتیجه، برند شما از دیده‌شدن توسط انبوهی از کاربران سود خواهد برد. منتظر چه هستید؟ هرچه سریع‌تر از قدرت هشتگ‌ها برای جذب حداکثری مخاطبان و مشتریان خود استفاده کنید!

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

یک سیستم فروش حرفه‌ای و منسجم طراحی و پیاده‌سازی کنید و فروش خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهید

62000تومان

29900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

چگونه هشتگ درست کنم

مفید بود #چطور

#مرسی!

هرزمان به آگاهی نیازمند هستم باز هم متشکرم

سرمایه‌گذاری در دانش همیشه بیشترین (و بهترین) سود را به همراه خواهد داشت. “بنجامین فرانکلین”

بازاریابی


همه چیز درباره اصول بازاریابی و فروش

اینفو‌گرافی چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟


بهترین نحوه معرفی یک محصول چیست

راههای جذب مشتری در مغازه؛ راهکارهایی ساده برای فروش بیشتر

پخش مویرگی چیست و چه تاثیری بر فروش دارد؟

آخرین مطالب

جاهای دیدنی نروژ؛ ۲۵ جاذبه گردشگری یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان

علائم خار پاشنه چیست؛ علت و درمان خار پاشنه


چطور ایمیل تأثیرگذارتری بنویسیم؟

خواص کرن بری؛ ۴ خاصیت درمانی این سوپر غذای سرشار از انواع ویتامین

۱۰ اشتباهی که شرکت‌های کوچک و متوسط مرتکب می‌شوند

ترین های جهان

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

چگونه هشتگ درست کنم

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

آموزش سایبری آموزش اول هشتگ #IranHumanRightsاز سلسله برنامه های سایبری و آموزشی برای مقابله با ارتش سایبری جمهوری اسلامی تهیه کننده : مبارز نستوه

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

چگونه هشتگ درست کنم
چگونه هشتگ درست کنم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *