چگونه مقدمه پایان نامه بنویسیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه مقدمه پایان نامه بنویسیم
چگونه مقدمه پایان نامه بنویسیم

دانشگاه علوم پزشکی قزوین لوح فشرده فعالیت بدنی و تناسب اندام را برای استفاده عموم مردم سفارش داد.

تغییر سبک زندگی باعث شده است اکثریت مردم فاقد میزان لازم فعالیت بدنی روزانه باشند و این امر، یکی از عوامل افزایش بروز بیماری های مزمن از جمله افزایش وزن و چاقی، بیماری قلبی عروقی، دیابت، سندرم متابولیک و … شده است. لذا در راستای کاهش بیماری های غیرواگیر و مزمن، ارتقای فعالیت بدنی به لحاظ کیفی و کمی، جزء اهداف مهم نظام بهداشتی درمانی کشور می باشد.

لوح فشرده آموزش چندرسانه ای فعالیت بدنی و تناسب اندام به همت موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان تهیه و برای استفاده عموم مردم عرضه شده است.

سرفصلهای اصلی دوره شامل آمادگی جسمانی مطلوب، ضرورت فعالیت بدنی مطلوب و عوارض کم تحرکی از جمله در کرکنان اداری و مدیران، پشت میزنشینی و عدم رعایت ارگونومی، هرم فعالیت بدنی، فعالیت های استقامتی، تمرینات کششی و انواع آن، قدرت عضلانی و تمرینات قدرتی و انواع تمرینات مقاومتی می باشند.

همچنین فعالیت بدنی در بزرگسالان از جمله فعالیت بدنی در منزل، فعالیت بدنی هنگام تماشای تلویزیون، فعالیت بدنی در خارج از منزل و همچنین فعالیت بدنی در کودکان به تفکیک برای کودکان زیر۱ سال، کودکان ۱ تا ۳ سال و کودکان ۳ تا ۵ سال و فعالیت بدنی در سالمندان شامل تمرینات هوازی، تمرینات مقاومتی، رهنمودهای کلیدی و دستورالعمل های ویژه سالمندان  و حفظ تعادل افراد مسن در خطر سقوط در زمره موضوعات این دوره می باشند.

محتوای چندرسانه ای آموزش فعالیت بدنی و تناسب اندام، به شکل دوره آنلاین نیز عرضه شده است و از طریق “سامانه فراسا: آموزش و سنجش الکترونیک” به آدرس www.farasa.net قابل دسترسی و استفاده است.

دوره آنلاین و چند رسانه ای فعالیت بدنی برای کارکنان سازمان ها از جمله کارکنان دستگاه های دولتیبرگزار می شود (با تاییدیه و مجوز از سازمان برنامه و بودجه). این دوره دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان دولت است.

برنامه آموزشی فعالیت بدنی و تناسب اندام دارای تاییدیه وزارت بهداشت نیز می باشد. همچنین موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان دارای مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان ها اعم از دستگاه های دولتی، خصوصی و نهادهای عمومی می توانند برای استفاده از این برنامه آموزشی با ما تماس بگیرند.

 

لوح فشرده و دوره آنلاین چندرسانه ای فعالیت بدنی و تناسب اندام به همت موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان عرضه شد.

این دوره، برای کمک به افراد بزرگسال ایرانی در جهت رسیدن به سطح فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی مطلوب و تناسب اندام طراحی شده است. گروه هدف اصلی در این دوره، افرادی است که سطح مطلوب فعالیت بدنی شامل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط و یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید در هفته در طی ۳ تا ۵ روز در هفته را ندارند و به دنبال راهی برای ارتقای سطح فعالیت بدنی و بهره مندی از فواید آن هستند.

در این دوره، روشهای ساده ای برای ارزیابی برخی شاخص های آمادگی جسمانی ارایه شده که کاربر می تواند در محل کار یا  منزل آنها را انجام دهد و از وضعیت خود آگاه شود. بر اساس وضعیت فرد، برای وی توصیه ها و حرکات ورزشی در نظر گرفته شده است.

شرکت در دوره حاضر، می تواند باعث بهبود میزان فعالیت بدنی و تناسب اندام در فرد شود.

در کنار این دوره کمپین هوشمند فعالیت بدنی نیز برگزار می شود. 

کمپین هوشمند فعالیت بدنی شامل یک برنامه سه ماهه فعالیت بدنی برای کارکنان و سرویس های هوشمند با امکان تمدید زمان است و دربرگیرنده مواردی همچون ارائه برنامه برای فعالیت بدنی روزانه کارکنان و خانواده های آنها متناسب با ویژگی های فردی، ارزیابی وضعیت جسمانی و میزان آمادگی قلبی – تنفسی کارکنان سازمان در یک سمینار حضوری، معرفی به باشگاه های تناسب اندام و ورزشی (با معرفی نامه رسمی و پشتیبانی دستگاه و خدمات رایگان یا با تخفیف های ویژه و خدمات VIP)، آموزش مجازی فعالیت بدنی (دارای امتیاز ضمن خدمت برای کارکنان دولت)، وبینار آموزشی فعالیت بدنی (بویژه برای دستگاه هایی که شعب آنها در سطح کشور پراکنده است)، ارزیابی و بازخوردها و توصیه های هوشمند فعالیت بدنی و سلامتی به کارکنان، پیام های عمومی و هوشمند روزانه (شامل پیام های آموزشی، انگیزشی و یادآور)، مشاوره (متناسب با نیاز کارکنان) و برنامه ها و تورهای ورزشی و تمرینی می باشد.

در کنار لوح فشرده فعالیت بدنی و تناسب اندام، امکان برگزاری دوره آنلاین و چند رسانه ای فعالیت بدنی نیز برای کارکنان سازمان ها (با تاییدیه و مجوز از سازمان برنامه و بودجه) فراهم شده است. این دوره که بصورت آنلاین برگزار می شود دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان دولت است.

سازمان ها اعم از دستگاه های دولتی یا خصوصی و نهادهای عمومی می توانند برای استفاده از این برنامه آموزشی با ما تماس بگیرند.

 

مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی فرزان، در جهت بهبود و تقویت مهارت “نحوه ارائه ایده و متقاعد ساختن سرمایه گذاران” اقدام به تهیه یک دوره آموزشی در قالب لوح فشرده با عنوان ” نحوه ارائه ایده کسب و کار به سرمایه‌گذاران” نموده است. این دوره دربرگیرنده مباحثی همچون آناتومی یک ارائه خوب، نمونه های ارائه خوب و بد، سبک ارائه خوب، زمان مناسب جهت جذب سرمایه، اصول مهم در کسب و کار و … می باشد و توسط استیو پرس، رئیس گروه تکنوتیک دانشگاه MIT ارائه شده است.این لوح فشرده کاری مشترک از مرکز مشاوره کارآفرینی فرزان، نشر دیجیتال فرزان و سامانه کسب و کار هوشمند کارآفر از زیرمجموعه های موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان می باشد.موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان خود به عنوان کارآفرین برتر استان تهران و کارآفرین برتر ملی از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفته است. مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی فرزان وابسته به این موسسه، دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد و به فعالان عرصه کسب و کار و کارآفرینی کشور، ارائه خدمات و مشاوره می نماید. این مرکز عضو هیات مدیره و نایب رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره کارآفرینی استان تهران است.
علاقمندان از جمله دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، مراکز رشد و پارک های فناوری می توانند برای تهیه این لوح فشرده با شماره تلفن های 86087056 و 86087068 تماس حاصل نمایند.

چگونه مقدمه پایان نامه بنویسیم

 

دیگر شماره ها


مقاله با مقدمه آغاز مي‌شود. نخستين عملكرد مقدمه، كمك به خوانندگان براي درك علت انجام پژوهش است. برخلاف تصور برخی از افراد که گمان می‌کنند مقدمه مقاله بخش بی ارزشی از مقاله است، باید بدانید که این قسمت نشان دهنده ارزش کار شماست. در این بخش باید دلایلی ارائه دهید که پژوهش شما را ضروری ساخته است. بیایید ابتدا یک توضیح کلی درباره مقدمه ارائه بدهیم:

مقدمه دلیل انجام پژوهش را به ما می‌گوید. مقدمه معمولاً با یک جمله کلی شروع می‌شود. سپس باید بیان شود که مشکل اصلی کجاست (متغیر وابسته). پس از بیان مشکل باید بگوییم که علم موجود درباره این مشکل چه راهکارهایی داده و الان مشکلی که باقی مانده و ما به دنبال آن هستیم چیست.

اهداف (کلی و اختصاصی): روشن بودن اهداف، رعایت اصل ایجاز، قابل سنجش بودن و اجتناب از نوشتن اهداف آرمانی.

مسئله پژوهش: پرورش منطقی مسئله.

چگونه مقدمه پایان نامه بنویسیم

اهمیت و ضرورت پژوهش: از بعد نظری و عملی.

سوابق پژوهشی: آوردن چارچوب نظری و استفاده از یک نظریه به عنوان پشتوانه نظری، اشاره خلاصه وار به مطالعات مرتبط انجام شده، شروع از پژوهش‌های کلی و رسیدن به پژوهش‌های اختصاصی، حتی الامکان استفاده از منابع دست اول و جدید و استفاده از نقل قول موقع استفاده از منابع دست دوم، مرتب کردن سوابق بر اساس تاریخ و دست اول و دوم بودنشان، استناد و رفرنس‌دهی الزامی و بالاخره جمع بندی و نتیجه گیری در آخر و توجیه چرایی انجام پژوهش و تبعات مثبت انجام آن.

طرح فرضیه ها: در قالب جملات ساده.

– يك مقدمه كوتاه درباره موضوع مقاله

– يك نگاه اجمالي و مختصر بر نتايج پژوهش‌ها و تئوري‌هاي مرتبط با موضوع مقاله

– تشريح مشكل با توجه به تحقيقات پيشين (توصيف حوزه‌هايي كه دانش در آنجا ناقص مانده و نياز به بررسي بيشتر وجود دارد)

– تشريح هدف مقاله (اغلب حل كردن مشكل تشريح شده يا تنها بخشي از آن)

– توضيح مختصري از روش (به منظور برقراري ارتباط ميان سوالات پژوهش و روش دستيابي به پاسخ آن‌ها)

– توصيف پيش‌بينی‌ها و فرضيات به وجود آورنده اين پيش‌بينی‌ها (يعني بر اساس فرضيات و تئوري‌ها توضيح دهيم كه چرا اين پيش‌بينی‌ها را انتخاب كرديم)

۱- مقدمه از كليات شروع و به سمت جزئيات حركت كند.

۲- در ابتداي مقدمه سعي شود زمينه مسأله و سپس خود مسأله بيان شود.

۳- زمينه مسأله بايد شواهدي دال بر وجود مسأله با استناد به نظرات متخصصان و يا نتايج پژوهش هاي پژوهشگران مطرح كند.

۴- زمينه مسأله بايد علل احتمالي بروز مسأله، محدوده مسأله و ويژگي‌هاي آن را مشخص سازد.

۵- بيان مسأله در واقع همان هدف كلي تحقيق است يا مي‌تواند به صورت يك سوال كلي نيز مطرح شود.

۶- در بيان مسأله بايد تمام متغيرهاي مورد مطالعه شامل مستقل، وابسته، تعديلكننده و واسطه اي (در صورت وجود )گنجانده شود.

۷- زمينه مسأله در حد يك پاراگراف و بيان مسأله در حد يك تا دو جمله باشد.

۸- اگر پژوهش مبتني بر نظريه يا نظريه‌هاي خاصي است در حد يك پاراگراف مباني نظري پژوهش ذكر شود.

۹- پيشينه تجربي پژوهش كوتاه باشد و صرفاً نتايج مطالعات كاملاً مرتبط و اصلي به گونه انتقادي بازنگري شود . ذكراين نكته ضروري است كه منظور از بررسي ادبيات پژوهش نقل آن نيست، بلكه يك بازنگري انتقادي است كه ازخلال اين بازنگري مسأله پژوهشي تصريح مي‌شود.

۱۰- پيشينه تجربي به گونه‌اي بيان شود كه مطالعه شما را در چهارچوب پژوهش‌هاي انجام شده و وسيع‌تر قرار دهد. به‌عبارت فني‌تر، ضرورت مطالعه خود را بر اساس شكاف در يافته‌هاي قبلي توجيه كنيد.

۱۱- مباني نظري و پيشينه تجربي به گونه‌اي بيان شود كه منطقي براي گزاره‌هاي پژوهشفراهم آورد.

۱۲- اهميت مطالعه ذكر شود. اهميت مطالعه مي‌تواند به طور آشكار بيان شود و يا در بيان مسأله يا هدف پژوهش مستتر باشد.

۱۳- به طور كلي، در مقدمه سعي شود مسأله و گستره آن به گونه بارز مطرح شود و بر مبناي ادبيات پژوهشي گزاره‌هايي براي حل اين مسأله پيشنهاد شود.

۱۴- سعي شود مقدار حجم مقدمه خلاصه مبسوط % ۲۰ از كل مطالب نگارش شده باشد.

منبع: http://www.sciencepeak.com

………………………………………………………………………………………………………………….

هر مقاله علمی با یک مقدمه شروع می‏شود و آن، خلاصه‏ای از فصل اول و دوم پایان نامه‏ها و رساله‏هاست که به طور مختصر به بیان کلیات تحقیق و بررسی مختصری از پیشینه آن می‏پردازد؛ بنابراین در مقدمه مقاله مسئله تحقیق و ضرورت انجام آن و اهداف آن از نظر بنیادی و کاربردی به صورت مختصر بیان می‏گردد و سپس به بررسی سوابق پژوهشی که به طور مستقیم به موضوع تحقیق مرتبط است، پرداخته می‏شود. مقدمه باید یک منطق اساسی را در تحقیق بیان کند و به خواننده نشان دهد که چرا این تحقیق ادامه منطقی گزارش‏های پیشین است. در این بخش پس از نتیجه‏گیری از پژوهش‏های بررسی شده، محقق باید پرسش‏های پژوهش خود را به صورت استفهامی بیان کرده و به تعریف متغیرهای تحقیق به صورت عملیاتی بپردازد. (هومن، 1378، ص 87).

منبع: http://www.e-modiran.com

………………………………………………………………………………………………………………….

اگر خوانندگان با مطالعه مقدمه مقاله، به نوشته شما علاقمند نشوند، مقاله از دست رفته است! در قسمت مقدمه، می‌بایست تاریخچه و اهمیت موضوع، مشکلات و نقاط ضعف روش‌های پیشین و رویکرد شما برای حل این مشکلات نوشته شود. در آغاز مقدمه بهتر است به صورت کلی صحبت کرده و به تدریج به توضیح توضیحات جزییات و موضوع اصلی پژوهش پرداخته شود. در این بخش، پژوهش‌ها و نتایج بدست آمده در گذشته مرور شده، کمبود و یا نقص آن‌ها تشریح شده و سپس راهکار مورد استفاده توسط نویسندگان که دلیل نوشتن مقاله می‌باشد، توضیح داده خواهد شد. در آخرین پاراگراف بخش مقدمه، مرسوم است ساختار کلی مقاله و اینکه در بخش‌های بعدی آن چه عنواینی مطرح خواهد شد، بیان گردد. زمان افعال استفاده شده در این بخش تلفیقی از گذشته و حال می‌باشد. بخش‌های مختلف مقدمه شامل:پاراگراف اول: بیان کلی حوزه و حیطه علمی مساله.پاراگراف دوم و سوم: انتقال آرام از کلیات به جزییات و بیان مشخص (دقیق) با مرور پژوهش‌های پیشین و ذکر اهمیت و ضرورت پژوهش.پاراگراف چهارم: مهم‌ترین پاراگراف و قلب مقدمه که شامل خلاصه نکات مهم از فعالیت انجام شده توسط شما در مقاله می‌باشد. معمولا این پاراگراف با عبارت “In this paper, …” آغاز می‌شود.پاراگراف پنجم: ارتباط، تفاوت‌ها و برتری‌های فعالیت شما با دیگر کارهای مشابه انجام شده.پاراگراف ششم: بیان بخش بندی ادامه مقاله با ذکر کلیات هر بخش. به عنوان مثال: The reminder of this paper is organized as follows: In Section 2 … is explained. … Finally, Section 5 Concludes the paper.

منبع: http://paper.sharifyar.com

 

چگونه مقدمه پایان نامه بنویسیم
چگونه مقدمه پایان نامه بنویسیم
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *