چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم

خواص دارویی و گیاهی

چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم
چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم

خانه » دسته بندی کامپیوتر » آموزشهای عمومی اینترنت » چگونه یک فایل را زیپ کنیم ؛ آموزش تصویری فشرده سازی فایل

شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی

اگر قصد دارید تعدادی فایل از طریق ایمیل برای شخصی ارسال کنید یا می‌خواهید از طریق فشرده کردن تمام عکس‌های قدیمی مقداری از فضای حافظه را خالی کنید، بهتر است آن‌ها را زیپ کنید. زیپ کردن فایل یا همان فشرده سازی فایل به شما کمک می‌کند مقداری از فضای حافظه را خالی کنید، فایل‌های اضافی خود را مرتب کنید و اطلاعات مهم را رمزدار کنید. در ادامه این مطلب  یاد می‌گیریم که در سیستم عامل‌های ویندوز و مک چگونه یک فایل را زیپ کنیم . پس با ما همراه باشید:چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم

۱-یک پوشه بسازید. سریع‌ترین نحوه زیپ کردن فایل این است که همه فایل‌های موردنظر خود برای ساخت آرشیو را در یک پوشه قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید چندین فایل و پوشه را در پوشه‌ای که فایل فشرده یا زیپ (ZIP) را در آنجا ایجاد می‌کنید، قرار دهید.

۲- بر روی پوشه موردنظر راست کلیک کنید. مکان‌نمای موس را روی گزینه Send to نگه دارید تا یک زیرمنوی جدید باز شود. حالا گزینه Compressed (zipped) folder را از لیست زیرمنو انتخاب کنید.

۳- منتظر بمانید تا پوشه ساخته شود. در مواقعی که فایل‌های زیادی به فایل زیپ جدید اضافه می‌کنید، ساخت پوشه ممکن است لحظاتی به طول بینجامد. سپس نوار پیشرفت کار همزمان با اضافه شدن فایل‌ها ظاهر می‌شود. وقتی این فرآیند به اتمام رسید، فایل زیپ در همان محل پوشه اصلی نمایان می‌شود.

۱- یک پوشه بسازید. سریع‌ترین نحوه زیپ کردن فایل این است که همه فایل‌های موردنظر خود برای ساخت آرشیو را در یک پوشه قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید چندین فایل و پوشه را در پوشه‌ای که فایل فشرده یا زیپ (ZIP) را در آنجا ایجاد می‌کنید، قرار دهید.

۲- بر روی پوشه موردنظر راست کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Compress کلیک کنید. پوشه در داخل یک فایل زیپ، فشرده می‌شود. فایل زیپ جدید در همان محل پوشه‌ای که فشرده کرده‌اید، جای می‌گیرد.

تا اینجا یاد گرفتیم که در دو سیستم عامل ویندوز و مک چگونه یک فایل را زیپ کنیم . حالا به ادامه مبحث می‌پردازیم.

۱- یک نرم‌افزار فشرده سازی فایل دانلود کنید. در نسخه‌های جدیدتر ویندوز این قابلیت وجود ندارد که بدون نصب نرم‌افزار بتوانید فایل‌های زیپ با رمزعبور محفاظت شده بسازید. Zip-7 ، IZArc و PeaZip چند نمونه از محبوب‌ترین برنامه‌های فشرده سازی فایل محسوب می‌شوند.

۲- یک آرشیو جدید بسازید. با استفاده از نرم‌افزار فشرده سازی فایل خود یک فایل زیپ بسازید. فایل‌هایی که می‌خواهید فشرده کنید، را اضافه کنید. پس از ساخت فایل زیپ، گزینه‌ای برای وارد کردن رمزعبور ظاهر می‌شود. حالا با استفاده از این رمزعبور می‌توانید هر وقت که بخواهید به فایل زیپ موردنظر دسترسی پیدا کنید.

۳- یک فایل زیپ با رمزعبور محفاظت شده در سیستم عامل مک (Mac OS X) بسازید. برای ساخت این فایل می‌توانید از برنامه Terminal استفاده کنید و نیازی به دانلود برنامه‌های دیگر ندارید. ابتدا همه فایل‌هایی که می‌خواهید فشرده کنید را در یک پوشه جداگانه قرار دهید، سپس نام آن پوشه را به نامی که می‌خواهید برای فایل زیپ خود انتخاب کنید تغییر دهید.

* / <zip – er . zip <foldername

ترجمه شده در سایت خلایق
منبع:

wikihow.com


۱۳۹۶-۱۲-۲۴

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی
· Published ۱۳۹۶-۱۲-۲۴
· Last modified 2018-07-11


۱۳۹۷-۰۱-۱۲

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
محمدرضا برقانی
· Published ۱۳۹۷-۰۱-۱۲
· Last modified 2018-07-11


۱۳۹۷-۰۱-۲۱

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی
· Published ۱۳۹۷-۰۱-۲۱
· Last modified 2018-07-11


۱۳۹۷-۰۲-۰۵

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
محمدرضا برقانی
· Published ۱۳۹۷-۰۲-۰۵
· Last modified 2018-04-25

باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها

دانلود نرم‌افزار کتابخوان (برای اندروید)
Moon Reader 4.5.3 Android
 



 

چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم

Moon Reader یک نرم‌افزار کتابخوان قدرتمند برای اندروید می‌باشد.
با نصب این نرم‌افزار در اسمارت‌فون اندرویدی خود، می‌توانید به کتابخانه بزرگی در گوشی خود دست پیدا کنید. این برنامه قادر است تا کتاب‌های انتخاب شده شما را بخواند.
در واقع با وجود این نرم‌افزار دیگر نیازی نیست که خودتان کتاب‌ها را بخوانید. مجموعه عظیمی از کتاب‌های مختلف در این برنامه قرار دارد و برای کسانی که بخواهند بدون دردسر کتابی را مطالعه کنند، بسیار عالیست.
ضمن اینکه کاربران می‌توانند از امکانات داخل نرم‌افزار همچون تغییر تم، حالت خواندن، اسکرول کردن، حالت شب و… نیز استفاده کرده و مطالعه راحت تری داشته باشند.
قابل ذکر است که این برنامه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.
لینک دانلود + تصاویر محیط نرم‌افزار در ادامه مطلب قرار گرفته است.

دانلود نرم افزار تقویت هوش و حافظه (برای اندروید)


Lumosity 2018.10.09.1910254 Android


 


 



 


 

نسخه جدید نرم افزار تقویت هوش و حافظه Lumosity برای اندروید منتشر شد. (2018.10.09.1910254)


 

Lumosity نام یک موسسه بزرگ است که در زمینه افزایش هوش و تقویت حافظه فعالیت میکند. کارمندان این شرکت، همگی از بزرگترین و برجسته ترین پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب دنیا هستند.


 

این شرکت یک نرم افزار اندرویدی به نام Lumosity روانه بازار کرده که به افزایش هوش و همچنین تقویت حافظه کمک بسیار زیادی میکند.


 

متخصصان مغز و اعصاب، از این نرم افزار برای بازگرداندن حالت طبیعی در بیماران دارای ضایعه مغزی استفاده میکنند. این نرم افزار با وجود قیمت 60 دلاری در گوگل استور، بیش از 100 میلیون کاربر دارد.


 

کار با این نرم افزار بسیار ساده است. شما باید روزانه بازی های فکری کوچک و تست های هوش را در موبایل اندرویدی خود انجام دهید. نرم افزار به صورت خودکار یک آمار از ضریب هوشی شما نمایش میدهد و شما در انتهای هر ماه میتوانید میزان پیشرفت خود را مشاهده کنید.


 

شما می‌توانید همین حالا با مراجعه کردن به ادامه مطلب، ضمن آشنایی با سایر ویژگی‌های آن و نیز مشاهده تصاویری از محیط داخلی برنامه، آن را دانلود و نصب کنید.

دانلود نرم‌افزار مدیریت پیامک ها (برای اندروید)
EvolveSMS 5.1.8 Android
 


 



 

قابلیت ارسال و دریافت پیامک (SMS) یا همان Messaging، از جمله امکانات پرکاربرد یک گوشی می‌باشد، که در طول روز چندین بار به آن مراجعه کرده و از آن برای مشاهده یا فرستادن پیامک استفاده می‌کنیم.
در این مطلب از سرزمین دانلود، نرم‌افزار “EvolveSMS” را منتشر کرده ایم که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در یک محیط زیبا و متفاوت همراه با امکانات بیشتر به ارسال و دریافت پیامک بپردازید.
با نصب این نرم‌افزار، محیطی جدید برای نوشتن و خواندن پیامک‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت که می‌تواند بخش پیام‌های گوشی شما را از یکنواختی خارج سازد.
از جمله ویژگی‌های این برنامه دارا بودن شکلک‌های جدید و زیبا، اینترفیس عالی، امکان ارسال پیام و فایل‌های تصویری و… می‌باشد.
ناگفته نماند که این برنامه تاکنون بیش از 5 میلیون بار دانلود و نصب شده است.
شما می‌توانید همین حالا با مراجعه کردن به ادامه مطلب، ضمن آشنایی با سایر ویژگی‌های آن و نیز مشاهده تصاویری از محیط داخلی برنامه، آن را دانلود و نصب کنید.

دانلود نرم افزار افزایش امکانات دوربین (برای اندروید)


Camera MX 4.7.185 Android


 


 



 


 

نرم افزار دوربین گوشی به صورت پیش فرض قابلیت های زیادی ندارد. به همین دلیل اگر میخواهید با دوربین خود تصاویر حرفه ای بگیرید، پیشنهاد میکنیم از نرم افزار Camera MX استفاده کنید.چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم


 

این نرم افزار میتواند افکت های مختلف را به دوربین شما اضافه کند و در زمان عکسبرداری این افکت ها را اعمال کند. همچنین میتوانید بعد از عکسبرداری نیز تصاویر خود را ویرایش کنید. بنابراین اگر زیاد اهل عکسبرداری کردن هستید، استفاده از این نرم‌افزار را برایتان پیشنهاد می‌کنیم.


 

اگر به یک نرم افزار حرفه ای جهت کار با دوربین موبایل خود نیاز دارید، این نرم افزار را به هیچ عنوان از دست ندهید. از مهم ترین قابلیت های Camera MX میتوان به مدیریت دوربین اندروید، قابلیت های حرفه ای عکاسی، تعداد زیاد افکت های دوربین، و افزایش امکانات دوربین سلفی اندروید اشاره کرد.


 

شما می‌توانید همین حالا با مراجعه کردن به ادامه مطلب، ضمن آشنایی با سایر ویژگی‌های آن و نیز مشاهده تصاویری از محیط داخلی برنامه، آن را دانلود و نصب کنید.


دانلود نرم افزار ضبط مکالمات (برای اندروید)


Call Recorder ACR 29.9 Android


 


 



 


 

نسخه جدید نرم افزار Call Recorder ACR برای اندروید منتشر شد. (29.9)


 

میخواهید یک مکالمه تلفنی مهم انجام دهید، و مایل هستید این مکالمه را ضبط کنید و در آینده مجددا به آن گوش دهید؟


 

نرم افزارهای مختلفی برای ضبط مکالمات تلفنی در موبایل اندروید وجود دارد. اما بی تعارف باید بگوییم که بیشتر آنها به هیچ دردی نمیخورند! مثلا مکالمه را ناقص ضبط میکنند، یک طرفه ضبط میکنند، کیفیت صدا پایین است، راه اندازی آنها سخت است، و مشکلاتی از این قبیل دارند.


 

برای حل این مشکلات، تنها کافیست نرم افزار Call Recorder ACR را نصب کنید. این نرم افزار به صورت خودکار مکالمات شما را ضبط میکند و شما میتوانید بعدا در آرشیو این نرم افزار به همه مکالمات دسترسی داشته باشید.


 

شما می‌توانید همین حالا با مراجعه کردن به ادامه مطلب، ضمن آشنایی با سایر ویژگی‌های این نرم افزار و نیز مشاهده تصاویری از محیط داخلی برنامه، آن را دانلود و نصب کنید.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود



“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.




خانه

موبایل

 

چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم

گاهی از اوقات به یک مشکلی در برنامه های کامپیوتری برمی خوریم که فکر می کنیم حل کردنش کار بسیار سختی است ولی در صورتی که آنقدرها هم که به نظر می آید سخت نیست می شود با دو تا سوال از دیگران یا گشتن تو سایت های معتبر هم جواب را پیدا کرد و هم مشکل را حل کرد. حالا ما هم قصد داریم به صورت خیلی ساده برای شما طریقه ی نصب و استفاده از یکی از برنامه های آسان و پرکاربرد را آموزش دهیم.

چگونه باید یه فایل زیپ شده رو برگردونیم؟اول باید برنامه ی Win RAR را نصب کنیم وقتی که نصب تموم شد دقت داشته باشیم که همه ی پسوندها مخصوصا RAR و ZIP انتخاب شده باشد و در صورت علامت دار بودن گزینه ی cascaded context menus  گزینه ی finish را می زنیم.

روش اولروی فایل فشرده یا Zip یا RAR که داریم کلیک راست می کنیم و گزینه ی Extract to Name File (نام فایل Zip یا RAR یا هر فایل فشرده ی دیگری که داریم) را انتخاب می کنیم با این کار کنار فایل zip ما پوشه ای هم نام ایجاد می شود و فایل ها در آن ریخته می شود.

روش دومفایل را باز می کنیم ( کلیک راست می کنیم و open را می زنیم ) همه ی فایل های داخل آن را انتخاب می کنیم و کلیدهای ctrl+c را برای کپی کردن فایل می زنیم و در جایی که می خواهیم کپی کنیم paste می کنیم.

حالا چگونه می توان با WIN RAR فایل ” Zip ” یا ” RAR ” ساخت؟1- اگر خواستیم فایل فشرده بسازیم، zip یا RAR بسازیم؟ چرا؟ خوب معلوم است  RAR ، چون خیلی فشرده تر می شود.

2-اگر هم خواستیم که دیگر برای شخصی که از فایل استفاده می کند نیازی به  download، نباشد فایل zip یا RAR را که می سازیم آن را  exe می کنیم. اما توجّه کنید که حجم فایل zip یا RAR شما حدود 100kb افزایش پیدا می کند اما download آن ، با مودم ها و اینترنت dial up و با سرعت 56kb مودم و سرعت download حداکثر 5kb/s ، خوب است.

توجه :دوباره یادآوری می کنم که در هر زمانی و مخصوصا زمان ساخت فایل فشرده اول RAR و بعد گزینه ی مربوط به exe شدن فایل را انتخاب کنید.

طریقه ی ایجاد فایل rar یا zip به وسیله ی برنامه ی win rar:1- روی فایل مورد نظر کلیک راست می کنیم و گزینه ی Add to archive را انتخاب می کنیم که پنجره ای باز می شود.

2-اگر می خواهیم با بیشترین مقدار ممکن فایل ما را فشرده کند از پایین سمت چپ از بین دو تا ابزار کشویی که در compression method وجود دارد گزینه ی Best را انتخاب می کنیم.

3- اگر می خواهیم داخل یک سی دی برنامه ی مورد نظرمون را فشرده کنیم حجمش از 700Mb بیشتر می شود و داخل یک سی دی جا نمی شود می توانیم فایل فشرده شده را طوری تنظیم کنیم که هر 650 یا 700 مگا بایت را یک فایل کند به این ترتیب که وقتی فایل اصلی فشرده شده را داخل سی دی اولی اجرا می کنیم همه ی فایل های داخل آن را می ریزیم و سی دی دوم که فایل فشرده شده ی دومی در آن قرار دارد را می خواهد و ما سی دی دوم را در دستگاه می گذاریم و گزینه ی مورد نظر را فشار می دهیم و فایل های داخل آن را که ادامه ی سی دی اولیست می ریزد. اگر بخواهیم این فایل ها را داخل بیشتر از 2 تا سی دی هم بریزیم این کار ممکن است در پایین این پنجره در شکل بعدی سمت چپ گزینه که کشویی هم هست با نام splite to volumes, bytes وجود دارد که می توان مقدار مورد نظر برای یک فایل که بیشترین مقدار حجم را داشته باشد انتخاب یا تایپ کنیم اگر برای هر فایل 1kb در نظر بگیریم 1000 بایت می شود.

نکته :اگر می خواهیم برنامه ی تولید شده ی خودمان را به طوری که  قبلا گفتیم در یک سی دی بریزیم باید حتما گزینه ی exe شدن فایل فشرده را انتخاب کنیم.

مرور مطالب گفته شده :1)انتخاب rar یا zip بودن در سمت چپ پنجره ی ذکر شده.2)جدا کردن هر قسمت x بایتی در منوی کشویی سمت چپ و پایین پنجره3)انتخاب اندازه فشردگی در compression method4)برای یک فایل معمولی از سمت چپ یکی از گزینه های rar یا Zip را انتخاب می کنیم که rar بهتر است، و برای exe کردن فایل برای اینکه از برنامه ی win rar استفاده نکنیم در قسمت Archiving Option گزینه ی Create SFX archive را انتخاب می کنیم تا فایل ما exe شود. ( فایل های exe را فایل های خودکفا یا خوداجرا هم می گوییم. )5)    در زبانه comment به معنی ” توضیحات “، توضیحات لازم درباره ی فایل مورد نظرمان را می نویسیم.6- آخر اینکه گزینه ی OK را می زنیم تا یک فایل فشرده بسازیم. با زدن این گزینه در میله ی بالایی هر فایل که فشرده می شود یک بار از 0 تا 100 پر می شود و برای تکمیل نهایی و اعلام کلی نتیجه ی فشرده سازی در میله ی پایینی از 0 تا 100 را نشان می دهد.منبع:amoozesh-computer.ir


چند گام بالاتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

زیپ کردن فایل و یا فشرده سازی آن کاری ساده و در عین حال ضروری میاشد. برای زیپ کردن لزوما احتیاجی به نرم افزار خاصی نداریم. در این مقاله روش زیپ کردن فایل یا فولدر را بدون نرم افزار توضیح میدهیم.

1. روی فایل یا فایلهای مورد نظر راست کلیک کنید.2. بر روی گزینه send to مورد compressed (zipped) folder را انتخاب کنید .3. اکنون خواهید دید که فایل زیپ شده یا فشرده شده در همان محل ساخته خواهد شد.

چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم
چگونه عکس را به فایل زیپ تبدیل کنیم
10


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *