معنی واژه های فارسی به انگلیسی

خواص دارویی و گیاهی

معنی واژه های فارسی به انگلیسی
معنی واژه های فارسی به انگلیسی

Your browser does not support iframes.


فارسی یا پارسی یکی از زبان های هندواروپایی در شاخهٔ زبان های ایرانی جنوب غربی است که در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان به آن سخن می گویند. فارسی زبان رسمی کشورهای ایران و تاجیکستان و یکی از دو زبان رسمی افغانستان (در کنار پشتو) است. زبان رسمی کشور هندوستان نیز تا پیش از ورود استعمار انگلیس، فارسی بود. فا، fa: نماد زبان فارسی. زبان فارسی را پارسی نیز می گویند. زبان فارسی در افغانستان به طور رسمی دری و در تاجیکستان تاجیکی خوانده شده است. در سال ۱۸۷۲ در نشست ادیبان و زبان شناسان اروپایی در برلین، زبان های یونانی، فارسی، لاتین و سانسکریت به عنوان زبان های کلاسیک جهان برگزیده شدند. بر پایهٔ تعریف، زبانی کلاسیک به شمار می آید که یکم، باستانی باشد، دوم، ادبیات غنی داشته باشد و سوم در آخرین هزاره عمر خود تغییرات اندکی کرده باشد.

زبان انگلیسی یکی از زبان های هندواروپایی از شاخهٔ ژرمنی است. خود شاخهٔ ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود و انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. این زبان در انگلستان و جنوب شرقی اسکاتلند تکامل یافته است. از دیگر زبان های شاخه ژرمنی می توان به آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی اشاره کرد. امروزه نزدیک به نیمی از مجموعه واژگان و دستور زبان انگلیسی از ریشهٔ ژرمنی است و نیم دیگر را وام واژه ها تشکیل می دهد. بیشتر این وام واژه ها از زبان های لاتین، فرانسوی، بخشی از یونانی و دیگر زبان ها وارد انگلیسی شده اند. زبان انگلیسی باستان شباهت بسیار زیادی به زبان آلمانی باستان داشته است چون انگلیسی زبان ها عمدتاً اقوام ژرمنی بودند که از آلمان وارد بریتانیا شدند و به نوعی زبان آلمانی را می توان مادر زبان انگلیسی دانست.
انگلیسی، زبان مادری نزدیک به ۳۷۵ میلیون نفر در دنیا است. پس از زبان چینی ماندارین و اسپانیایی، انگلیسی سومین زبان دنیا از نظر تعداد سخنوران است. اما اگر تعداد کسانی که زبان مادری آن ها انگلیسی است و کسانی که تنها به این زبان سخن می گویند را با هم بشماریم، آنگاه می توان گفت که انگلیسی پرکاربردترین زبان در سطح جهان است. البته اگر با مجموعهٔ زبان های چینی مقایسه شود ممکن است که در جایگاه دوم قرار گیرد.

دیکشنری (Dictionary) که گاهی اوقات به عنوان یک واژه نامه، فرهنگ لغت، لغت نامه یا فرهنگنامه شناخته می شود، مجموعه ای از کلمات در یک یا چند زبان خاص است، که اغلب بر اساس حروف الفبا مرتب سازی می شود، و ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد تعاریف، کاربردها، ریشه شناسی، تلفظ، ترجمه، و غیره باشد. واژه نامه کتابی است که معانی لغات یک زبان در آن توضیح داده شده باشد. واژه ها به صورت الفبایی مرتب شده اند و معمولاً املا و تلفظ و معنای هر کلمه یاد شده است. فرهنگ لغات در یک رشته خاص، معمولاً حاوی معانی هر واژه است. اگرچه تصور می شود که دیکشنری فقط با واژه ها سر و کار دارد ولی دامنه پوشش آن اغلب می تواند از این هم فراتر برود.

دیکشنری آنلاین (Online Dictionary) وب سایت و یا اپلیکیشنی است که به صورت اینترنتی خدماتی مربوط به دیکشنری ها و فرهنگنامه ها را ارائه می دهد. مانند سایت دیکشنری آبادیس. در دیکشنری آنلاین شما با وارد کردن هر واژه ای در بخش مشخص شده و زدن دکمه جستجو، به سرعت معنی و توضیحات مربوطه را می توانید مشاهده کنید.

معنی واژه های فارسی به انگلیسی

تلفظ (Pronunciation) از مباحث ویژه دانش زبان شناسی است که در آن به روند و نحوه ادای هجاها و واج ها میان اهل زبان پرداخته می شود. یک واژه به گونه های متفاوتی تلفظ می گردد. چگونگی تلفظ یک واژه که از واج ها و هجا تشکیل شده ممکن است تحت تاثیر عواملی مانند سن و سال، طبقه اجتماعی، قومیت، سواد، جنسیت و مخاطب متفاوت باشد.

مترادف:  
glossary
lexicon
word index

1.
a

bilingual

dictionary


1. یک واژه نامه دو زبانه

2.
a

French-English

dictionary

2. یک واژه نامه ی فرانسوی به انگلیسی

معنی واژه های فارسی به انگلیسی

3.
To

check

how

a

word

is

spelled
,
look

it

up

in

a

dictionary
.

3. برای فهمیدن اینکه واژه چطور هجی می شود آن را در واژه نامه نگاه کن.

خوش آمدید به فرهنگ لغت فارسی — انگلیسی. لطفا کلمه یا عبارتی که نمی خواهید در جعبه متن در سمت چپ بررسی را بنویسید.

  اضافه کردن ترجمهتغییرات اخیر

Special thanks to the English-Persian dictionary farsilookup.com for sharing data with Glosbe.

Glosbe است برای هزاران نفر از فرهنگ است. ما با ارائه نه تنها فرهنگ لغت فارسی – انگلیسی،
اما لغت نامه ها برای هر جفت موجود زبان – آنلاین و رایگان.
برو به صفحه خانه ما از زبان های موجود را انتخاب کنید.

لغت نامه Glosbe منحصر به فرد هستند. به در Glosbe شما نمی توانید چک کنید
ترجمه تنها به زبان فارسی انگلیسی: ما همچنین ارائه نمونه
از استفاده، با نشان دادن ده ها نمونه هایی از جملات ترجمه
شامل ترجمه عبارت است. این است که به نام “حافظه ترجمه
است و بسیار مفید برای مترجمان است. در واقع می توان نه تنها ترجمه را ببینید
کلمه، بلکه چگونه آن را در رفتار این حکم است. ما
حافظه ترجمه بیشتر از corpuses موازی که ساخته می شد
توسط انسان است. چنین ترجمه جملات بسیار مفید می باشد علاوه بر
واژه نامه ها.

معنی واژه های فارسی به انگلیسی

در حال حاضر ما ۳۲۰٬۳۹۱ عبارات ترجمه شده است .
 
در حال حاضر ما باید 5729350 جملات ترجمه

کمک به ما در ایجاد بزرگترین فارسی — انگلیسی دیکشنری آنلاین. به سادگی در وارد بخش مدیریت شوید ، سپس به ترجمه جدید اضافه کنید. Glosbe یک پروژه مشترک است و هر کس نمی تواند اضافه کنید (و حذف) ترجمه است. آن را می سازد فرهنگ لغت ما فارسی انگلیسی واقعی ، آن است که توسط مردم زبان مادری ، که با استفاده از زبان برای هر روز ایجاد می شود. همچنین شما می توانید مطمئن شود که هر گونه اشتباه در فرهنگ لغت تعمیر سریع ، بنابراین شما می توانید بر روی داده های ما تکیه می کنند. اگر شما هر گونه اشتباه و یا شما قادر اضافه کردن اطلاعات جدید : لطفا این کار را انجام دهید. هزاران نفر از مردم سپاسگزار برای انجام این کار خواهد شد.

شما باید بدانید که Glosbe کلمه ذخیره نیست بلکه ایده از چه کلمه به این معنی است. با تشکر از این ، با اضافه کردن یک ترجمه جدید ، ده ها تن از ترجمه های جدید را ایجاد می راهنما واژهنامهها Glosbe ما و ببینید که چگونه دانش مال شما کمک می کند تا مردم در سراسر جهان.

فهرست سايتها

آشپزي



معنی واژه های فارسی به انگلیسی

 


 


راهنمای استفاده از کد QR

معنی واژه های فارسی به انگلیسی

توجه: اگر از نسخهٔ ۳ استفاده می‌کنید آن را حذف کنید و این نسخه را نصب نمایید.

توجه: کاربرانی که با این آپدیت از اپ مشکل دارند لطفا شرح اشکال را برای ما ارسال نمایند تا به زودی آن را برطرف سازیم. از صبر شما سپاسگزاریم. ما سخت در حال کار کردن بر روی اپ هستیم و به زودی مشکلات بوجود آمده را حل خواهیم کرد.www.vajehyab.com/contact 

در این نسخه از اپلیکیشن واژه‌یاب، لغت‌نامه‌های زیر موجود است.

– لغت‌نامه دهخدا- فرهنگ فارسی معین- فرهنگ فارسی عمید- فرهنگ واژگان مترادف و متضاد- واژه‌های مصوب فرهنگستان- فرهنگ واژه‌های سره- واژه‌نامه آزاد- اصطلاحات عامیانه- فرهنگ نام‌ها 

– لهجه و گویش اصفهانی- لهجه و گویش بختیاری- لهجه و گویش دزفولی- لهجه و گویش مازنی 

– دیکشنری انگلیسی به فارسی- دیکشنری فارسی به انگلیسی- دیکشنری عربی به فارسی- دیکشنری فارسی به عربی 

از منوی تنظیمات برنامه می‌توانید لغت‌نامه دلخواه خود را دانلود نمایید. لازم به ذکر است که برای دانلود بانک‌ها ابتدا باید عضو شوید و پس از آن از طریق منوی تنظیمات، با اشتراک خود وارد شوید.

توجه: در صورتی که برای حرف “ی” لغتی نشان داده نشد از کیبورد Google Keyboard استفاده شود.برای استفاده از این لغت نامه دستگاه باید زبان فارسی را ساپورت نماید.

 

 

 

 

 

معرفی واژه یاب؛ فرهنگ لغات کامل فارسی، انگلیسی و عربی با دسترسی آنلاین و آفلاین

آنلاین و آفلاین، فارسی و انگلیسی و عربی؛ معنای هر واژه ای را که بخواهید در واژه یاب پیدا خواهید کرد. دیکشنری واژه یاب به صورت پیش فرض، از اتصال اینترنتی برای یافتن معانی استفاده می کند، با این حال با مراجعه به منوی دیکشنری ها می توانید با دانلودشان از آنها به صورت آفلاین استفاده نمائید.

موبایل مگ: واژه یاب؛ لغت نامه پارسی در تلفن همراه [اندروید و iOS]

در درس ادبیات با لغات دشوار و عجیب و غریب مشکل دارید؟ دیگر نیازی به خرید فرهنگ لغت های گران قیمت نیست، واژه یاب یک فرهنگ لغت اینترنتی است که با ارائه اپلیکیشن اختصاصی خود در تلفن های هوشمند و همچنین افزونه دسکتاپ، توانسته است کاربران زیادی را به خود جذب کند.

نقد و بررسی واژه یاب

تعداد واژه های هر زبانی آنقدر زیاد است که نمیتوان همه آن ها را به خاطر سپرد. در زبان مادری ما یعنی فارسی نیز لغت های بیشماری وجود دارد که حتی شاید برخی از آنها را نشنیده باشیم. تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن است دانستن معنی کلمه ای برایتان ضروری باشد؟
برنامه اندرویدی “واژه یاب” که در ادامه آن را معرفی میکنیم، به همین منظور تولید شده است. در نقد و بررسی این برنامه، ما را همراهی کنید.

معنی واژه های فارسی به انگلیسی
معنی واژه های فارسی به انگلیسی
9

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *