معنای کلمات عربی به فارسی

خواص دارویی و گیاهی

معنای کلمات عربی به فارسی
معنای کلمات عربی به فارسی


زبان عَرَبی (به عربی: اللغة العربیة)، یکی از پرگویش ترین زبان های جهان، بزرگ ترین عضو از شاخه زبان های سامی (آفریقایی–آسیایی) است و با زبان های عبری و آرامی هم خانواده است. زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. این زبان امروز دارای لهجه ها و گویش های گوناگونی است و زبان عربی مدرن استاندارد به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشورهای عرب پذیرفته شده است. افزون بر جهان عرب، این زبان در کشورهای چاد، اریتره نیز از میزانی از رسمیت برخوردار است. زبان عربی ابتدایی توسط دانشمند نامدار شیرازی سیبویه،در قرن دوم تالیف و طراحی شد ،سپس توسط دو دانشمند عرب گسترش یافت و به شکل استاندارد امروزی رسید. زبان عربی، زبان قرآن و بسیاری از نخستین نوشته های مسلمانان است و نزد بسیاری از مسلمانان مقدس شمرده می شود. در دوران طلایی اسلام، عربی به عنوان نخستین زبان جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار بود و آثار علمی، ادبی و مذهبی فراوانی به این زبان نوشته می شد. تأثیر عربی بر زبان های دیگر جهان اسلام مانند اردو، و زبان های گوناگون خانوادهٔ ترکی چشمگیر است.

فارسی یا پارسی یکی از زبان های هندواروپایی در شاخهٔ زبان های ایرانی جنوب غربی است که در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان به آن سخن می گویند. فارسی زبان رسمی کشورهای ایران و تاجیکستان و یکی از دو زبان رسمی افغانستان (در کنار پشتو) است. زبان رسمی کشور هندوستان نیز تا پیش از ورود استعمار انگلیس، فارسی بود. فا، fa: نماد زبان فارسی. زبان فارسی را پارسی نیز می گویند. زبان فارسی در افغانستان به طور رسمی دری و در تاجیکستان تاجیکی خوانده شده است. در سال ۱۸۷۲ در نشست ادیبان و زبان شناسان اروپایی در برلین، زبان های یونانی، فارسی، لاتین و سانسکریت به عنوان زبان های کلاسیک جهان برگزیده شدند. بر پایهٔ تعریف، زبانی کلاسیک به شمار می آید که یکم، باستانی باشد، دوم، ادبیات غنی داشته باشد و سوم در آخرین هزاره عمر خود تغییرات اندکی کرده باشد.

دیکشنری (Dictionary) که گاهی اوقات به عنوان یک واژه نامه، فرهنگ لغت، لغت نامه یا فرهنگنامه شناخته می شود، مجموعه ای از کلمات در یک یا چند زبان خاص است، که اغلب بر اساس حروف الفبا مرتب سازی می شود، و ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد تعاریف، کاربردها، ریشه شناسی، تلفظ، ترجمه، و غیره باشد. واژه نامه کتابی است که معانی لغات یک زبان در آن توضیح داده شده باشد. واژه ها به صورت الفبایی مرتب شده اند و معمولاً املا و تلفظ و معنای هر کلمه یاد شده است. فرهنگ لغات در یک رشته خاص، معمولاً حاوی معانی هر واژه است. اگرچه تصور می شود که دیکشنری فقط با واژه ها سر و کار دارد ولی دامنه پوشش آن اغلب می تواند از این هم فراتر برود.

دیکشنری آنلاین (Online Dictionary) وب سایت و یا اپلیکیشنی است که به صورت اینترنتی خدماتی مربوط به دیکشنری ها و فرهنگنامه ها را ارائه می دهد. مانند سایت دیکشنری آبادیس. در دیکشنری آنلاین شما با وارد کردن هر واژه ای در بخش مشخص شده و زدن دکمه جستجو، به سرعت معنی و توضیحات مربوطه را می توانید مشاهده کنید.


راهنمای استفاده از کد QR

معنای کلمات عربی به فارسی

رعایت اعراب گذاری ، توجه به تفاوت معنا و درج ریشه در بسیاری از کلماتبهرمندی از جملات در ترجمه برخی کلماتجستجو پیشرفته بدون حساسیت نسبت به حروف عربی و اعراب

💎 بدون خرید لایسنس در صورت نمایش تبلیغات می‌توانید از برنامه استفاده نمایید. همچنین در صورت آفلاین بودن می‌توانید واژه‌های آغاز شده با هشت حرف اول را جستجو کنید، در غیر این صورت این برنامه درون‌خرید می‌باشد. لطفا قبل از خرید، برنامه را کامل تست کنید و از کارکرد آن مطمئن شوید.💎 تبلیغات تنها در صورت باز بودن برنامه و در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.

≡ امکان ترجمه متن ، جمله‌یابی و دریافت متن‌های کپی شده در کلیپبرد برای ترجمه در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت≡ امکان ارسال متن از سایر برنامه‌ها برای ترجمه در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت≡ امکان ترجمه متن و جمله یابی در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت با پشتیبانی از بیش از 100 زبان زنده دنیا و تشخیص هوشمند زبان ورودی مناسب برای ترجمه جملات در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی

💎 سازگاری کامل با اندروید ۶ و ۷💎 سازگاری با انواع صفحه نمایش گوشی و تبلت و پشتیبانی کامل از نمایش عمودی و افقی💎 دامنه لغات آفلاین بی نظیر💎 امکان ایجاد دسته بندی‌های مختلف برای کلمات و افزودن و حذف کلمات دلخواه با معانی دلخواه به آنها💎 امکان انتخاب بخش‌های مختلف متن برای ترجمه ، کپی یا اشتراک گذاری ( بر روی متن دو بار کلیک نمایید و یا چند لحظه انگشتتان را روی متن نگاه دارید )🎤 امکان جستجوی صوتی فارسی🔎 امکان جستجوی عربی به فارسی ، فارسی به عربی بدون نیاز به تغییر زبان دستگاه🔎 بهره‌مندی از لیست الفبایی انطباق پذیر ( پیشنهاد واژه با قابلیت نمایش همزمان معنای واژه پیشنهادی )🔎 امکان نمایش پنجره مترجم بر روی تمامی برنامه های باز🔎 ایجاد لینک خودکار برای جستجوی واژه‌ها و جملات ناموجود در دیتابیس آفلاین🔎 استفاده از سریع ترین الگوریتم‌های جستجو و پاسخ‌دهی بدون مکث ، تنها در برنامه‌های گروه نرم‌افزاری ققنوس🎨 بهره‌مندی از 9 فونت مناسب + امکان تغییر اندازه🎨 بهره‌مندی از امکان نمایش ابتدای متن و تمام متن🎨 رابط کاربری بسیار زیبا و روان🎨 امکان شخصی سازی و تغییر کامل رنگ‌ها★ فاقد هرگونه اجرای مخفی و هر ‍نوع پیغام و اعلام🗸 امکان انتقال به حافظه📎 امکان ارسال و به اشتراک‌گذاری آسان✯ بهره‌مندی از لیست جستجوهای اخیر (تا ۳۰۰ جستجوی اخیر)✯ امکان نشان‌گذاری واژه‌ها (نامحدود)✯ امکان مرتب سازی تاریخچه جستجو و نشان‌ها به ترتیب حروف الفبا یا زمان اضافه شدن با امکان حذف

منابع:☆ دیکشنری عربی به فارسی☆ دیکشنری فارسی به عربی

📧 ایمیل ما:phoenix.a.app@gmail.com

نکته: اعتبار خرید برای حساب شما دائمی است و در صورت حذف و نصب و یا خطا در خرید لطفا دوباره  کلید خرید را بزنید و هزینه‌ای از شما کسر نخواهد شد.

لغت کلیدی:فرهنگ لغت ، واژه نامه ، لغت نامه ، لغتنامه ، ویکی واژه ، دیکشنری تخصصی ، مرجع مخفف ، اصطلاحات عربی، آموزش عربی، بهترین

سازگاری برنامه با اندروید 7اضافه کردن امکان دسته بندی لغات و افزودن واژه های دلخواه به دسته بندی های دلخواهافزودن امکان انتخاب بخشهای مختلف متن برای ترجمه ، کپی یا اشتراک گذاری (متن را چند لحظه در حالت لمس نگاه دارید و یا بر روی آن دو بار کلیک نمایید)اصلاح طراحی و چیدمان ، منو ، تنظیمات ، فونت و بخش ترجمه متنامکان مرتب سازی تاریخچه جستجو و نشانها به ترتیب حروف الفبا یا زمان اضافه شدن با امکان حذفافزودن راهنمای بخشبندی شده، سرویس ترجمه شناور

 

نکته:تمامی لایسنس‌های نامحدود خریداری شده قبلی معتبر می باشند و شما کافیست یکی از کلیدهای لایسنس را بزنید سپس کلید قبلا خرید کرده ام را بزنید و کلید بررسی خرید را بزنید تا برنامه فعال گردد برای اطلاعات بیشتر بخش بازیابی خرید و کد را در صفحه انتخاب لایسنس مطالعه نمایید.با تشکر و احترام


یکی از خدمات ارائه شده در شبکه مترجمین ایران ترجمه روسی به فارسی و فارسی به روسی متن های گوناگون در زمینه های تخصصی مختلف است. بیش از 170 میلیون نفر در مردم کشور پهناور روسیه به زبان روسی صحبت می کنند. این زبان به ترتیب متعلق به شاخه زبان های اسلاوی شرقی، اسلاوی و در نهایت زبان های هندو-اروپایی است.

زبان روسی تنها متعلق به کشور روسیه نیست و برای جمهوری های استقلال یافته از شوروی سابق نظیر بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و مولداوی و همچنین کشور رومانی زبانی رسمی دوم به شمار می آید. زبان اکراینی نیز بسیار نزدیک به زبان روسی بوده و مردم اکراین می توانند به زبان روسی تکلم نمایند. زبان روسی در بخش هایی از کشورهای چین، ازبکستان و ترکمنستان مخاطب دارد. به این ترتیب مجموع کسانی که می توانند به زبان روسی صحبت کنند و بنویسند به بیش از 300 میلیون نفر رسیده و باعث شده است که این زبان در بین 5 زبان برتر جهان و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد و بسیاری از اتحادیه های معتبر جهانی قرار بگیرد. زبان روسی زبانی است که آثار ادبی بسیار مهم از نویسندگانی نظیر تولستوی و داستایوسکی و متون علمی پر اهمیتی در علوم سیاسی، نظامی و فنی بدان نوشته شده است. کشور روسیه یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان و در زمینه های آموزشی و تجاری بسیار پیشرفته است و کلیه متون بازرگانی و درسی در این کشور به زبان روسی ارائه می گردد.

حال که مروری بر اهمیت زبان روسی داشتیم، اعلام می کنیم که شبکه مترجمین ایران ارائه دهنده برترین خدمات ترجمه روسی به فارسی و ترجمه فارسی به روسی است و می تواند کلیه متن های مورد نظر شما را در حوزه های تخصصی مختلف از نامه های ساده گرفته تا کاتالوگ های تخصصی را به روسی و فارسی ترجمه نماید. ترجمه های روسی با بهترین کیفیت موجود و در اسرع وقت انجام گرفته  و می تواند در حوزه های ذیل قرار بگیرد.


 

معنای کلمات عربی به فارسی


ترجمه های روسی آموزشی و دانشجویی

شبکه مترجمین ایران می تواند یاری گر کلیه دانشجویان رشته های زبان و ادبیات و مترجمی روسی و سایر دانشجویان در زمینه های ترجمه متون ادبی و درسی، ترجمه پایان نامه، خلاصه پایان نامه و … باشد. همچنین با توجه به برنامه های وسیع کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین برای پذیرش دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا لازم است تا بسیاری از مطالب آموزشی و پژوهشی، مطالب موجود در سایت دانشگاه ها، اطلاع از زمانبندی و مدارک لازم برای پذیرش، سرفصل دروس و دوره های آموزشی برای دانشجوی علاقه مند از روسی به فارسی ترجمه گردد که انجام این قبیل از ترجمه ها در تخصص شبکه مترجمین ایران است. برای ترجمه رزومه تحصیلی خود به زبان روسی می توانید سفارشی به همین عنوان در سایت ثبت نمایید.


 


ترجمه های روسی تجاری، اداری و فنی

همانطور که می دانیم کشورهای ایران و روسیه شرکای معتمد تجاری و سیاسی همدیگر هستند. با توجه به حجم بالای تبادلات تجاری میان کشورهای ایران و روسیه که به بیش از چهار هزار میلیارد دلار در سال رسیده است، نرخ بازرگانانی که می خواهند تجارت خود را به کشور روسیه گسترش دهند هر ساله رو به افزایش است. به همین دلیل است که سفارش های ترجمه روسی به فارسی و فارسی به روسی در حوزه های تجاری و اقتصادی، تنوع زیادی دارد و می تواند موارد ذیل را در بر بگیرد:

ترجمه ژورنال، کاتالوگ، بروشور، متن معرفی شرکت، متن معرفی صاحب کالا، متن معرفی موسسه، محتوای وب سایت تجاری، صورتجلسه بارگیری کشتی، گزارش های مالی و اقتصادی، درخواست قیمت، قرارداد، مکاتبات، درخواست تاسیس نمایندگی، متن معرفی محصول تجاری، شرایط فروش محصولات، معرفی نامه، فکس ها، ایمیل ها، قرارداد حمل و نقل، کتابچه راهنمای محصولات، متن استعلام قیمت، بارنامه و هر گونه متون مالی، صنعتی، اقتصادی و بازرگانی دیگر… شبکه مترجمین ایران می تواند کلیه این متون را برای مشتریان گرامی از روسی به فارسی و از فارسی به روسی ترجمه و به شکل تایپ شده و قابل ویرایش در اسرع وقت و با مناسب ترین قیمت به ایشان تحویل دهد. همچنین اگر قصد دارید وب سایت شخصی یا موسسه و شرکت خود را به زبان روسی ترجمه کنید، می توانید با شبکه مترجمین تماس بگیرید، چراکه ترجمه فارسی به روسی وب سایت های داینامیک و استاتیک در تخصص این مجموعه است.


 


 


مطالعه بیشتر درباره زبان روسی

ترجمه روسی، ترجمه روسی به فارسی، ترجمه فارسی به روسی

برای کسب اطلاعات بیشتر به این بخش ها مراجعه کنید:

نماد اعتماد الکترونیکی

عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

عضو اتحادیه صنعت زبان اروپا

دارنده استاندارد ISO 17100

نماینده رسمی SDL Trados

عضو اتحادیه GALA

سایت ترجمه تخصصی شبکه مترجمین ایران فعالیت خود را از سال 1385 با رویکرد ترجمه انگلیسی، فارسی و سایر زبان‌ها آغاز کرده‌است. سفارش ترجمه در این سایت ترجمه به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود. ترجمه تخصصی مهارتی است که یک مترجم با سالها تجربه کار ترجمه به صورت حرفه‌ای به دست می‌آورد. ما در این مجموعه با بهترین مترجمان خبره و متخصص همکاری می‌کنیم و به همین دلیل امکان ترجمه با سرعت‌های فوری و نیمه فوری و ایجاد کیفیت‌های ترجمه طلایی و نقره‌ای و برنز برای اولین بار در این سایت فراهم شده است. تحویل زودهنگام ترجمه، استفاده از جدیدترین ابزارهای ترجمه تخصصی، کنترل کیفی تمامی ترجمه‌ها، سطح‌بندی مترجمان و ارائه سطوح کیفی و قیمتی ترجمه مطابق با نیاز کاربران ترجمه از خصوصیات سایت ترجمه تخصصی شبکه مترجمین ایران است. همچنین برای بسیاری از پروژه‌ها واژگان تخصصی برای ترجمه استخراج می‌شود و حافظه ترجمه به رایگان برای مشتریان تشکیل می‌شود. در این مجموعه برای ترجمه طلایی بازخوانی ترجمه‌ها به رایگان انجام می‌شود.

1397 © transnet.ir تمامی حقوق نزد شبکه مترجمین ایران محفوظ است.

خوش آمدید به فرهنگ لغت عربی — فارسی. لطفا کلمه یا عبارتی که نمی خواهید در جعبه متن در سمت چپ بررسی را بنویسید.

  اضافه کردن ترجمهتغییرات اخیر

Glosbe است برای هزاران نفر از فرهنگ است. ما با ارائه نه تنها فرهنگ لغت عربی – فارسی،
اما لغت نامه ها برای هر جفت موجود زبان – آنلاین و رایگان.
برو به صفحه خانه ما از زبان های موجود را انتخاب کنید.

لغت نامه Glosbe منحصر به فرد هستند. به در Glosbe شما نمی توانید چک کنید
ترجمه تنها به زبان عربی فارسی: ما همچنین ارائه نمونه
از استفاده، با نشان دادن ده ها نمونه هایی از جملات ترجمه
شامل ترجمه عبارت است. این است که به نام “حافظه ترجمه
است و بسیار مفید برای مترجمان است. در واقع می توان نه تنها ترجمه را ببینید
کلمه، بلکه چگونه آن را در رفتار این حکم است. ما
حافظه ترجمه بیشتر از corpuses موازی که ساخته می شد
توسط انسان است. چنین ترجمه جملات بسیار مفید می باشد علاوه بر
واژه نامه ها.

در حال حاضر ما ۵۹٬۷۶۵ عبارات ترجمه شده است .
 
در حال حاضر ما باید 5729350 جملات ترجمهمعنای کلمات عربی به فارسی

کمک به ما در ایجاد بزرگترین عربی — فارسی دیکشنری آنلاین. به سادگی در وارد بخش مدیریت شوید ، سپس به ترجمه جدید اضافه کنید. Glosbe یک پروژه مشترک است و هر کس نمی تواند اضافه کنید (و حذف) ترجمه است. آن را می سازد فرهنگ لغت ما عربی فارسی واقعی ، آن است که توسط مردم زبان مادری ، که با استفاده از زبان برای هر روز ایجاد می شود. همچنین شما می توانید مطمئن شود که هر گونه اشتباه در فرهنگ لغت تعمیر سریع ، بنابراین شما می توانید بر روی داده های ما تکیه می کنند. اگر شما هر گونه اشتباه و یا شما قادر اضافه کردن اطلاعات جدید : لطفا این کار را انجام دهید. هزاران نفر از مردم سپاسگزار برای انجام این کار خواهد شد.

شما باید بدانید که Glosbe کلمه ذخیره نیست بلکه ایده از چه کلمه به این معنی است. با تشکر از این ، با اضافه کردن یک ترجمه جدید ، ده ها تن از ترجمه های جدید را ایجاد می راهنما واژهنامهها Glosbe ما و ببینید که چگونه دانش مال شما کمک می کند تا مردم در سراسر جهان.


نرم افزارهای جس جو

ارسال پیام

دیکشنری عربی

– کلمات اتفاقی
در این قسمت شما هر بار می توانید کلمه ای جدید از یک زبان را بیاموزید. برای انتخاب زبان پیش فرض صفحه دیکشنری از
قسمت تنظیمات جس جو استفاده نمایید.

دیکشنری انگلیسی     

دیکشنری اسپانیایی     

معنای کلمات عربی به فارسی

دیکشنری فرانسه     

دیکشنری آلمانی     

دیکشنری ایتالیایی     

دیکشنری سوئدی     

دیکشنری فنلاندی     

دیکشنری عربی     

کتابخانه:  

لغتنامه فارسی  | 

اشعار معاصر  | 

اشعار کهن  | 

نهج البلاغه  | 

قرآن مجید  | 

لغتنامه انگلیسی  | 

راهنمای کشورها


© 2007 – 2019 Jasjoo

معنای کلمات عربی به فارسی
معنای کلمات عربی به فارسی
10

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *