متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش
متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

17 مرداد 1398
قصه های کودکانه

1 دیدگاه
114,859 بازدید

کتاب داستان کودکانه

دخترک کبریت فروش

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

به نام خدای مهربان

شب سال نو بود. هوا سرد بود. برف می‌بارید.

دخترک کبریت فروش، در خیابانهای سرد و پربرف می‌گشت و با صدای بلند می‌گفت: «کبریت … کبریت دارم، خواهش می‌کنم بخرید!»

اما کسی به او اعتنایی نمی‌کرد. همه تند و تیز از کنارش می‌گذشتند و می‌رفتند. زنی از دور پیدا شد.دخترک به طرفش دوید و التماس کرد: «خانم ، خواهش می‌کنم از من کبریت بخرید!»

– لازم ندارم دخترجان . در خانه، کبریت زیاد دارم.

برف تندتر می‌بارید. دخترک از سرما می‌لرزید.

– وای، چقدر سرد است! باید به خانه برگردم. اما نه … تا کبریتها را نفروشم نمی‌توانم برگردم، چون پدرم دوباره کتکم میزند.

دخترک ایستاد. دستهای یخ زده خود را جلوی دهانش برد و به آنها « ها » کرد؛ و بعد دوباره به راه افتاد .

– کبریت … کبریت دارم، خواهش می‌کنم بخرید!

اما کسی به سراغش نیامد. هیچ کس از او کبریتی نخرید.

دخترک گرسنه بود. از صبح چیزی نخورده بود. دلش از گرسنگی ضعف می‌رفت. از خانه‌ای بوی خوش غذایی بلند شد.

– وای … چه بوی خوبی! چقدر گرسنه‌ام! باید زودتر کبریتها را بفروشم و به خانه برگردم. اگر عجله نکنم، مردم به خانه‌هایشان می‌روند.

قدم‌هایش را تندتر کرد و صدایش را بلندتر :

– آی … کبریت دارم، کبریت …

دخترک می‌خواست از وسط خیابان بگذردکه ناگهان صدایی شنید: « تالاپ، تالاپ، تاپ، تاپ… »

این صدای پای اسب گاری کشی بود که با سرعت به سوی او می‌آمد. دخترک هول شد. زود خودش را از سر راه اسب و گاری کنار کشید، اما کفشهای چوبی‌اش از پایش در آمد و به میان برفها پرت شد.

– وای … کفش‌های چوبی‌ام! یادگار مادر عزیزم ! حالا چه کنم؟ کجا افتادند؟ چطور پیدایشان کنم؟ …

دخترک با دستهای سرد و یخ زده خود، برف‌ها را کنار می‌زد و به دنبال کفشهای چوبی‌اش می‌گشت. یک مرتبه چشمش به آن سوی خیابان افتاد. یک لنگه کفشش، آنجا میان برفها افتاده بود . دخترک با شادی فریاد زد: «آنجاست!» و به آن سوی خیابان دوید؛ اما همین که خواست کفش را بردارد، بچه‌ای موذی و شیطان از راه رسید، کفش را از دست او قاپید و با شیطنت گفت: «به به! چه چیز خوبی پیدا کردم! وقتی بزرگ شدم، آن را گهواره بچه‌ام می‌کنم.»

بعد هم پا به فرار گذاشت.

دخترک با پاهای برهنه، در خیابان سرد و پربرف قدم می‌زد. برف به شدت می‌بارید. موهای دخترک از برف سفید شده بود. دیگر کسی در خیابان نمانده بود. همه به خانه‌هایشان رفته بودند. از پنجره خانه‌ها نور و روشنایی می‌تابید. صدای خنده بچه‌هایی که با شادی منتظر خوردن دست پخت مادرشان بودند به گوش می‌رسید. دخترک کبریت فروش آهی کشید و گفت : «خوش به حالشان! من هم دست پخت مادرم را خیلی دوست داشتم. وقتی او زنده بود، چقدر خوشبخت بودم!»

پاهایش از سرما بی حس شده بود. دلش می‌خواست به خانه برگردد، اما هنوز حتی یک کبریت هم نفروخته بود.

دیگر نمی‌توانست قدمی بردارد. زیر طاق ایوان خانه‌ای نشست. سعی کرد با نفس خود دست و پاهایش را گرم کند. اما بی فایده بود! گرم نمی‌شد !

دخترک با خودش گفت : « سردم است ! خوب است کبریتی آتش بزنم، شاید کمی گرم شوم.»

آن وقت یکی از چوب کبریتها را به دیوار کشید. کبریت روشن شد و در میان شعله آن، بخاری گرم و روشنی ظاهر گشت. دخترک با شادی گفت: « چه خوب! … حالا می‌توانم با این بخاری خودم را گرم کنم.»

اما همین که خواست به بخاری نزدیک شود و خودش را گرم کند، بخاری خاموش شد. در دست او فقط یک چوب کبریت سوخته باقی ماند. دخترک چوب کبریت دیگری برداشت و به دیوار کشید. کبریت روشن شد. این بار دخترک در میان شعله کبریت، یک ظرف پر از غذا دید.

– وای … چه غذایی!

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

در ظرف غذا، آلو، سیب و یک غاز سرخ کرده بود که از آن بخار خوش بویی بلند می‌شد. دخترک با شادی و تعجب به ظرف غذا نگاه می‌کرد. ناگهان در پیش چشم او، غاز سرخ کرده با کارد و چنگالی که به پشتش فرو رفته بود پرواز کرد. دخترک دستش را دراز کرد تا غاز را بگیرد، اما …

شعله کبریت تمام شد و غذاهای خیالی ناپدید شدند.

هیچ نشانی از غذاها نبود! پیش چشمهای دخترک فقط یک دیوار سرد و بلند پیدا بود. او سومين چوب کبریت را هم روشن کرد. آتش شعله کشید و درخت کریسمس با چند شمع روشن ظاهر شد. چشمهای دخترک از شادی برق زد:

– چه درختی ! حتی از درخت کریسمس پولدارها هم قشنگ‌تر است!

دخترک دستش را به طرف درخت دراز کرد. اما در همان موقع کبریت خاموش شد. درخت کریسمس هم ناپدید شد. فقط شعله یکی از شمعها باقی ماند، که آن هم به سرعت بالا رفت، و چیزی نگذشت که ستاره‌ای شد و به سینه آسمان چسبید. انگار درخت کریسمس را در آسمان نقاشی کرده بودند.

دخترک با تعجب به آسمان نگاه می‌کرد.

– چقدر قشنگ است؟

و ناگهان دید که ستاره‌ای از آسمان جدا شد و افتاد پایین. با خودش گفت: « … پس امشب یک نفر می‌میرد!» این را از مادر بزرگش یاد گرفته بود. مادر بزرگ وقتی که زنده بود می‌گفت: «اگر ستاره‌ای به زمین بیفتد، معنی‌اش این است که کسی می‌میرد و روحش پیش خدا می‌رود .»

دخترک به یاد مادر بزرگ مهربانش افتاد و آهسته گفت : «مادر بزرگ، دلم برایت خیلی تنگ شده!»

چهارمین کبریت را هم روشن کرد. آن وقت در میان شعله آتش، مادر بزرگ مهربانش را دید .

– آه … مادر بزرگ عزیزم!

و به آغوش او پرید.

مادر بزرگ با مهربانی او را بغل کرد و بوسید .

دخترک از سختیها و مشکلاتش برای مادر بزرگ تعریف کرد. بعد هم با گریه گفت : « مادر بزرگ خوبم، از پیش من نرو! می دانم، وقتی کبریت خاموش شود، تو هم مثل بخاری گرم و غاز سرخ کرده و درخت کریسمس ناپدید می‌شوی، مگر نه؟»

در همین موقع ، شعله کبریت خاموش شد. صورت مادر بزرگ هم در تاریکی فرو رفت. دخترک فریاد زد: «نه … مادر بزرگ نرو! من نمی‌خواهم تو بروی! می‌خواهم پیش من بمانی !»

بعد هم تمام چوب کبریتها را از جعبه در آورد و با خود گفت: «تمامشان را آتش می‌زنم، شاید بتوانم مادر بزرگ را نگهدارم.»

دخترک دسته چوب کبریتها را به دیوار کشید .

آتش شعله ور شد و اطراف را روشن کرد.

در روشنایی آتش دوباره صورت مادر بزرگ پیدا شد.

دخترک فریاد زد: « مادر بزرگ خوبم، مادربزرگ عزیزم، من را تنها نگذار!»

مادر بزرگ لبخندی زد. بعد با مهربانی، دخترک را در آغوش کشید.

در آسمان سیاه شب، راهی روشن و نورانی باز شد.

از این راه روشن، دخترک و مادر بزرگش بالا و بالاتر رفتند.

– مادر بزرگ، داریم کجا میرویم؟

– به بهشت می رویم، عزیزم!

– بهشت ؟! بهشت چه جور جایی است؟

– بهشت یک جای گرم و پر گل است؛ پر از خوراکیهای خوشمزه است. تازه! مادرت هم آنجاست. او الان منتظر توست. از این به بعد، ما سه تایی در کنار هم با خوشی زندگی می‌کنیم. دیگر سختیها و مشکلات تو تمام شد، عزیزم!

قلب کوچک دخترک پر از شادی شد. احساس کرد که خیلی خوشبخت است. آن وقت به آرامی چشمهایش را بست.

به این ترتیب، دخترک به سوی خدا پرواز کرد. او تبدیل به ستاره‌ای در آسمان شب شد.

شب به پایان رسید. خورشید طلوع کرد.

زنگ‌ها به صدا درآمدند و نزدیک شدن تحویل سال را خبر دادند.

مردمی که به خیابان آمده بودند، دخترک را دیدند که روی زمین افتاده و چشمهایش بسته بود.

دویدند و پزشک خبر کردند؛ اما بدن دخترک سرد سرد بود. او ساعتها پیش، از این دنیا رفته بود!

لبهایش مثل سیب سرخ بود. لبخند زیبایی بر آن نقش بسته بود . مثل این بود که به خواب خوشی فرو رفته است.

دور و برش پر از چوب کبریتهای سوخته بود. یک دسته چوب کبریت سوخته هم در دستهایش دیده می‌شد. یک نفر گفت: «طفلکی، این بچه می‌خواسته با آتش کبریت خودش را گرم کند! »

اشک در چشمهای مردم حلقه زد.

در این میان، صدای گریه زنی بلند شد.

او همان زنی بود که شب پیش، دخترک از او خواسته بود تا کبریتی بخرد.

صدای زن در میان گریه‌اش شنیده می شد: «من را ببخش! ببخش دخترک بیچاره‌ام ! اگر دیشب از تو کبریتی خریده بودم، شاید این اتفاق نمی‌افتاد !»

چند نفر آه کشیدند و چشمهای اندوهگین خود را به زمین دوختند. آن‌ها کسانی بودند که شب پیش دخترک را دیده بودند و از او کبریتی نخریده بودند .

مردم بدن سرد دخترک را بلند کردند و به کلیسا بردند. همه برای آرامش روح او دعا خواندند؛ اما هیچ کس نمی‌دانست که دخترک در میان شعله کبریتها چه چیز قشنگی دیده بود و با چه شادی بزرگی به آسمان پرواز کرده بود.

حالا او در بهشت بود. در کنار مادر و مادر بزرگش. آنها سال نو را در بهشت، جشن گرفته بودند. شاید اگر مردم خوب گوش می‌دادند، صدای خنده و شادی دخترک را از بهشت می‌شنیدند!

(این نوشته در تاریخ 22 مهر 1400 بروزرسانی شد.)

برچسب هاداستان غم انگیز دختر کبریت فروش دخترک کبریت فروش کبریت کریسمس

24 مهر 1400

22 مهر 1400

23 شهریور 1400

ممنون از شما بابت زحماتتون….اما لعنت به این داستان ….. غم انگیزترین داستان دروغی بود که از کودکی دیدم و خوندم….به زور جلوی گریه مو گرفتم تا بتونم تا آخرش برای دخترام بعنوان قصه بخونم….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام

ایمیل

وب‌ سایت

Δ

 

Vahid Ezati

داستان کودکان, داستانهای کوتاه, سرگرمی

یک نظر

دخترک کبریت فروش  : دخترک کبریک فروش داستان زیبا و قابل تاملی است که همه ما از دوران کودکی آن را بیاد داریم . داستان دخترکبریت فروشی که در شب سال نو باید تمامی کبریتهایش را می خورت تا به خانه اش راه داده شود با دانشنامه تی تیل همراه باشید برای خواندن داستان دخترک کبریت فروش

هوا خیلی سرد بود و برف می بارید . آخرین شبهای سال بود .

دختری در سرما راه می رفت . کفش هایش خیلی بلند بود و برای همین وقتی خواست با عجله از خیابان رد شود پاشنه هایش توی برف گیر کردند. پاهایش از سرما ورم کرده بود. مقداری کبریت برای فروش داشت و کارهای زیادی برای انجام. جرات نداشت به خانه برگردد چون نه به کاری رسیده بود و نه توانسته بود حتی یک کبریت بفروشد. نه حرفی برای گفتن داشت و نه راهی، نه راهی برای حلی… دستان کوچکش از سرما کرخ شده بود . با خودش فکر کرد شاید شعله آتش بتواند آنها را گرم کند.

یک چوب کبریت برداشت و آن را روشن کرد، احساس کرد دست گرمی دستهایش را گرفت. ها کرد و برد به سمت جیب های پالتویش. پالتوی گرم و سیاهش. گرما از دست ها گسیل می شد به تمام وجودش، روحش، جسمش و خونهای یخ زده در رگهایش جریان پیدا کرد و توانست سر بلند کند، مثل گیاه خمیده ای که به پایش آب بریزند، جان گرفت، جان دوباره …. اما شعله خاموش شد و دید ته مانده کبریت سوخته در دستش است.متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

کبریت دیگری روشن کرد خود را دراتاقی دید با کودکی، مادر و پسر با هم کتاب میخواندند و شعر، کاردستی درست می کردند و همدیگر را دنبال میکردند، اتاق گرم بود و پر از عشق و هیچ خبری از هیچ چالشی نبود و حتی جیغی!،خواست بطرف کودک برود و محکم در آغوشش بگیرد ولی کبریت خاموش شد.

سومین کبریت را روشن کرد ، دید نشسته پشت میزی شبیه کافه ای، عطری شبیه کاپوچینو و دارچین تمام فضا را پر کرده بود همانطور که موسیقی. کسی به زبانی شبیه فرانسه می خواند و کسی که آنسوی میز بود حرفهایی میزد که شبیه هیچ کس نبود، حرف هایش! دخترک می خواست آدرس کافه را بپرسد یا نام آن کسی را که به زبان دیگری حرف میزد… ولی کبریت خاموش شد .

ستاره دنباله داری رد شد و دنباله آن در آسمان ماند . دختر به یاد پدربزرگی افتاد که سالها قبل مرده بود . می دانست که اگر بود حرفهای زیادی برای هم داشتند و حس های بسیار برای اشتراک… پس به هم لبخند زدند. لبخند گنگی که فقط برای خودشان معنا داشت.

او با عجله بقیه کبریتها را روشن کرد زیرا می دانست اگر کبریت خاموش شود رویاها هم می روند، تمام می شوند. همانطور که بقیه رفتند، تمام شدند.

در پایان هر رویایی، قبل از خاموش شدن هر کبریتی، زنگی هم بصدا در میامد، زنگی شبیه صدای زنگ تلفن، دخترک دلش می خواست قیچی بزرگی بردارد و تمام سیم های تلفن شهر را قطع کند و تمام فیبرهای نوری را هم و تمام تارهای عنکبوت و تمام چیزهایی که کسی را به چیزی مربوط میکند و چیزهایی را به کسانی، سوال هایی که هیچ گاه تمام نمی شوند و جواب هایی که به درد هیچکدام از آن سوالها نمی خورند، توصیه هایی که هیچ کاربردی ندارند و کاربردهایی که هیچگاه ضمانت اجرایی پیدا نمی کنند…

فردا صبح مردم دخترک را پیدا کردند. در حالیکه یخ زده بود و ناخن انگشت سبابه اش جمع شده به همراه نقش رویش و اطراف او پر از کبریتهای سوخته بود. همه فکر کردند که او سعی کرده خود را گرم کند،‌ ولی نمی دانستند که او چه چیزهای زیبایی دیده ،به چه رازهایی پی برده و با هر سوختنی چه لحظه های نابی را زندگی کرده بود.

منبع : دانشنامه تی تیل , دخترک کبریت فروش

منتظر نظرات شما درباره این نوشته هستیم .

Tags داستان کوتاه دخترک کبریت فروش دخترک کبریت فروش درخت کریسمس دوران کودکی شب سال نو قصه دخترک کبریت فرش

متن داستان خط ۴ خلط املا دارد..به جای کلمه می فروخت را می خورت نوشتید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Δdocument.getElementById( “ak_js” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

قصه
كودك

دخترك
كبريت فروش 

 

هوا
خيلي سرد
بود و برف مي
باريد .
 آخرين
شب سال بود .

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش


دختري
كوچك و فقير
در سرما راه
مي رفت .
دمپايي
هايش خيلي
بزرگ بودند
و براي همين
وقتي خواست
با عجله از
خيابان رد
شود دمپايي
هايش از
پايش
درآمدند .
ولي
تنوانست يك
لنگه از
دمپايي ها
را پيدا كند ..


پاهايش
از سرما ورم
كرده بود .
مقداري
كبريت براي
فروش داشت
ولي در طول
روز كسي
كبريت
نخريده بود .


سال نو
بود و بوي
خوش غذا در
خيابان
پيجيده بود ..جرات
نداشت به
خانه برود
چون
نتوانسته
بود حتي بك
كبريت
بفروشد و مي
ترسيد پدرش
كتكش بزند .


دستان
كوچكش از
سرما كرخ
شده بود
شايد شعله
آتش بتواند
آنها را گرم
كند 

 

 

يك
چوب كبريت
برداشت و آن
را روشن كرد
، دختر
كوچولو
احساس كرد
جلوي
شومينه اي
بزرگ نشسته
است پاهايش
را هم دراز
كرد تا گرم
شود اما
شعله خاموش
شد و ديد ته
مانده
كبريت
سوخته در
دستش است .


كبريت
ديگري روشن
كرد خود را
دراتاقي
ديد با ميزي
پر از غذا .
خواست بطرف
غذا برود
ولي كبريت
خاموش شد  

 

 

 

 

سومين
كبريت را
روشن كرد ،
ديد زير
درخت
كريسمس
نشسته ،
دختر
كوچولو مي
خواست درخت
را بگيد ولي
كبريت
خاموش شد .


ستاره
دنباله
داري رد شد و
دنباله آن
در آسمان
ماند .


دختر
كوچولو به
ياد
مادربزرگش
افتاد .
مادربزرگش
هميشه مي
گفت : اگر
ستاره
دنباله
داري
بيافتد
يعني روحي
به سوي خدا
مي رود . مادر
بزرگش كه
حالا مرده
بود تنها
كسي بود كه
به او
مهرباني مي
كرد 

 

 

 

 

دخترك
كبريت
ديگري را
روشن كرد . در
نور آن مادر
بزرگ پيرش
را ديد . دختر
كوچولو
فرياد زد :‌مادر
بزرگ مرا هم
با خودت ببر .


او با
عجله بقيه
كبريتها را
روشن كرد
زيرا مي
دانست اگر
كبريت
خاموش شود
مادر بزرگ
هم مي رود .همانطور
كه اجاق گرم
و عذا و درخت
كريسمس رفت .


مادر بزرگ
دختر
كوچولو را
در آغوش
گرفت و با
لذت و شادي
پرواز
كردند به
جايي كه
سرما ندارد

 

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

 

 

فردا
صبح مردم
دختر
كوچولو را
پيدا
كردند . در
حاليكه يخ
زده بود و
اطراف او
پر از
كبريتهاي
سوخته
بودند .


همه
فكر كردند
كه او سعي
كرده خود
را گرم كند
،‌ولي نمي
دانستند
كه او چه
چيزهاي
جالبي را
ديده و در
سال جديد
با چه لذتي
نزد مادر
بزرگش
رفته است .

 

    
طراحي
صفحات توسط سايت
كودكان دات
او آر جي  ،
هر نوع كپي
برداري
پيگرد
قانوني دارد

هوا خیلی سرد بود و برف می بارید. آخرین شب سال بود. دختری کوچک و فقیر با پاهایی برهنه در خیابان راه میرفت.پاهایش از سرما ورم کرده بود.مقداری کبریت برای فروش داشت ولی در طول روز کسی کبریت نخریده بود.بوی خوش غذا در خیابان ها پیچیده بود اما دخترک جرات نداشت به خانه باز گردد چون نتوانسته بود کبریت ها را بفروشد و می ترسید پدرش کتکش بزند. دختر کوچولو کبریتی روشن کرد تا کمی خودش را گرم کند. احساس کرد جلوی شومینه ای بزرگ نشسته و پاهایش را دراز کرده تا گرم شود اما شعله خاموش شد و دید ته مانده چوب کبریت در دستش است. کبریتی دیگر روشن کرد و خود را در اتاقی دید با میزی پر از غذا. خواست به طرف غذاها برود ولی کبریت خاموش شد.دخترک کبریت فروش

دختر کوچولو یاد مادربزرگش افتاد که حالا مرده بود و تنها کسی بود که به دخترک محبت می کرد.

دخترک کبریت دیگری روشن کرد. در نور آن مادربزرگش را دید. دخترک فریاد زد: مادربزرگ مرا هم با خودت ببر. مادربزرگ دختر کوچولو را در آغوش گرفت و با لذت و شادی پرواز کردند به جایی که سرما ندارد.

فردا صبح مردم دختر کوچولو را پیدا کردند. در حالیکه یخ زده بود و اطراف او پر از کبریتهای سوخته بودند.

همه فکر کردند که او سعی داشته خود را گرم کند، ولی نمی دانستند او چه چیزهای جالبی دیده و با چه لذتی نزد مادربزرگش رفته است.متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

منبع:ساینس دیلی

دسته بندی ها: کتاب کودک

داستان دخترک کبریت فروش, قصه دخترک کبریت فروش

معرفی کامل کتاب و دانلود رایگان یا خرید کتاب‌های صوتی یا PDF مرتبط با موضوعات: داستان آموزنده کودک، داستان کوتاه کودکان، دانلود داستان آموزنده برای کودکان، داستان بچگانه، داستان کودکان، کتاب داستان کودک، کتاب داستان کودکان، داستان مصور، دانلود داستان صوتی کودک، دانلود کتاب داستان کودک

کتاب دخترک کبریت فروش به قلم شاگاهیراتا از مجموعه قصه‌های شیرین جهان، یکی از مشهور‌ترین آثار کلاسیک جهان است که در میان مردم ایران نیز طرفداران بسیاری داشته. این اثر پرفروش روایت تلخ زندگی دختر بچه‌ای فقیر را بازگو می‌کند که در شب کریسمس قصد دارد کبریت‌هایش را به عابران پیاده‌ای که برای خرید سال نو آمده‌اند، بفروشد. موضوع کتاب دخترک کبریت فروش چیست؟ دخترک کبریت فروش (The Little Match Girl) اولین… ادامه ›

کتاب دخترک کبریت فروش و 53 داستان دیگر، شامل آثار زیبا و به یاد ماندنی هانس کریستین آندرسن است که مورد اقتباس‌های متعدد سینمایی و تلویزیونی نیز قرار گرفته. فقر و گرسنگی و مشکلات جامعه در این داستان‌ها قابل درک بوده و احساسات را در هم می‌آمیزد. دخترک کبریت‌فروش که یکی از معروف‌ترین آثار کریستین آندرسن است که نخست در دسامبر 1845 به چاپ رسید. این داستان درباره‌ی دخترک کبریت‌فروش فقیری است که در… ادامه ›

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

برای دانلود قانونی کتاب دخترک کبریت فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دخترک کبریت فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

کتاب دخترک کبریت فروش به قلم شاگاهیراتا از مجموعه قصه‌های شیرین جهان، یکی از مشهور‌ترین آثار کلاسیک جهان است که در میان مردم ایران نیز طرفداران بسیاری داشته. این اثر پرفروش روایت تلخ زندگی دختر بچه‌ای فقیر را بازگو می‌کند که در شب کریسمس قصد دارد کبریت‌هایش را به عابران پیاده‌ای که برای خرید سال نو آمده‌اند، بفروشد.

دخترک کبریت فروش (The Little Match Girl) اولین بار در سال 1845 منتشر شد. این اثر شگرف و پر احساس که توانسته فقر، گرسنگی و… را به شکلی قابل لمس به تصویر بکشد، قصه‌ای کودکانه از سرگذشت دختر کوچولوی فقیری است که در سرمای شدید کریسمس سعی دارد تا کبریت‌هایش را به فروش برساند، ولی هیچکدام از مردم شهر به او توجه نمی‌کنند.

در نهایت دختر کوچولو که آخر شب تک و تنها در خیابان مانده است. با آتش زدن تک ‌تک کبریت‌هایش و دیدن آرزوهایش در نور آن‌ها در گوشه‌ی خیابان از سرما یخ زده و می‌میرد.متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

لازم به ذکر است بدانید از این اثر پر احساس و معروف آثار سینمایی و نمایشی بسیاری ساخته شده است.

این داستان‌ مشهور برای کلیه کودکان دبستانی قطعا آموزنده و دلنشین خواهد بود.

مردم بدن سرد دخترک را بلند کردند و به کلیسا بردند. همه برای آرامش روح او دعا خواندند، اما هیچکس نمی‌دانست دخترک در میان شعله کبریت‌ها، چه چیزهای قشنگی دیده بود و با چه شادی بزرگی، به آسمان پرواز کرده بود. حالا او در بهشت بود. کنار مادر و مادربزرگش. آن‌ها سال نو را در بهشت جشن گرفته بودند. شاید اگر مردم خوب گوش می‌دادند، صدای خنده و شادی دخترک را از بهشت می‌شنیدند

برای دریافت کتاب دخترک کبریت فروش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

دخترک کبریت‌فروش

نام داستان کوتاهی از نویسنده و شاعر بنام دانمارکی، هانس کریستیان آندرسن است که نخستین بار در دسامبر 1845 به چاپ رسید.

این داستان درباره‌ی دخترک کبریت‌فروش فقیری است که در
سرمای سخت شب سال نو سعی می‌کند کبریت‌هایش را به مردمی که مشغول خرید هستند
بفروشد اما کسی به او توجه نمی‌کند.متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

او که در پایان شب تنها در خیابان مانده است و لباس گرمی بر
تن ندارد با روشن کردن تک‌تک کبریت‌ها و دیدن رویاهایش در نور آنها در گوشه‌ی خیابان
از سرما جان می‌سپارد.

داستان دخترك كبريت فروش 

هوا
خيلی سرد بود و برف می‌باريد. آخرين شب سال بود. دختری كوچك و فقير در سرما راه می‌رفت.
دمپایی‌هايش خيلی بزرگ بودند و برای همين وقتی خواست با عجله از خيابان رد شود
دمپایی‌هايش از پايش درآمدند. ولی تنوانست يك لنگه از دمپاییی‌ها را پيدا كند.

پاهايش
از سرما ورم كرده بود. مقداری كبريت برای فروش داشت ولي در طول روز كسی كبريت
نخريده بود.

سال
نو بود و بوی خوش غذا در خيابان پيچيده بود. جرأت نداشت به خانه برود چون نتوانسته
بود حتي بك كبريت بفروشد و می‌ترسيد پدرش كتكش بزند.

دستان
كوچكش از سرما كرخ شده بود شايد شعله آتش بتواند آنها را گرم كند.

يك چوب
كبريت برداشت و آن را روشن كرد ، دختر كوچولو احساس كرد جلوی شومينه‌ای بزرگ نشسته
است پاهايش را هم دراز كرد تا گرم شود اما شعله خاموش شد و ديد ته‌مانده كبريت
سوخته در دستش است.

كبريت
ديگری روشن كرد خود را دراتاقی ديد با ميزی پر از غذ  خواست
به طرف غذا برود ولی كبريت خاموش شد.

سومين
كبريت را روشن كرد، ديد زير درخت كريسمس نشسته، دختر كوچولو می‌خواست درخت را بگيرد
ولی كبريت خاموش شد.

ستاره‌ی
دنباله داری رد شد و دنباله‌ی آن در آسمان ماند.

دختر
كوچولو به ياد مادربزرگش افتاد. مادربزرگش هميشه می‌گفت: اگر ستاره‌ی دنباله داری
بيفتد يعنی روحی به سوی خدا می‌رود. مادر بزرگش كه حالا مرده بود تنها كسی بود كه به
او مهربانی می‌كرد.

دخترك
كبريت ديگری را روشن كرد. در نور آن مادر بزرگ پيرش را ديد. دختر كوچولو فرياد زد:‌
مادر بزرگ مرا هم با خودت ببر.

او
با عجله بقيه‌ی كبريت‌ها را روشن كرد زيرا می‌دانست اگر كبريت خاموش شود مادر بزرگ
هم می‌رود .همانطور كه اجاق گرم و غذا و درخت كريسمس رفت.

مادر
بزرگ دختر كوچولو را در آغوش گرفت و با لذت و شادی پرواز كردند به جايی كه سرما
ندارد

فردا
صبح مردم دختر كوچولو را پيدا كردند. در حالی كه يخ زده بود و اطراف او پر از
كبريت‌های سوخته بود.

همه
فكر كردند كه او سعی كرده خود را گرم كند،‌ ولی نمی‌دانستند كه او چه چيزهای جالبی
را ديده و در سال جديد با چه لذتی نزد مادر بزرگش رفته است.

شعر
دختر کبریت فروش

 

«دخترک برگشت

چه بزرگ شده بود

پرسیدم:

پس کبریت‌هایت کو؟

پوزخندی زد!

گونه‌اش آتش بود… سرخ… زرد…

گفتم: می‌خواهم امشب با کبریت‌های تو این سرزمین را به آتش بکشم!

دخترک نگاهی به من انداخت

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

تنم لرزید

گفت کبریت‌هایم را نخریدند….

سالهاست تن می فروشم

می‌خری…؟»

(شاعر:؟)

دخترک کبریت فروش نام داستان کوتاهی از نویسنده و شاعر مشهور دانمارکی، هانس کریستیان آندرسن است که نخستین بار در دسامبر ۱۸۴۵ به چاپ رسید. این داستان دربارهٔ دخترک فقیری است که در سرمای منجمد کنندهٔ شب سال نو سعی دارد تا کبریت هایش را به مردمی که مشغول خرید هستند بفروشد اما کسی به او توجهی نمی کند و …

شب سال نو بود. هوا سرد بود. برف می بارید. دخترک کبریت فروش، در خیابان های سرد و پر برف می گشت و با صدای بلند می گفت: «کبریت … کبریت دارم، خواهش می کنم بخرید!» اما کسی به او اعتنایی نمی کرد. همه تند و تیز از کنارش می گذشتند و می رفتند. زنی از دور پیدا شد. دخترک به طرفش دوید و التماس کرد: «خانم، خواهش می کنم از من کبریت بخرید!» – لازم ندارم دخترجان. در خانه، کبریت زیاد دارم. برف تندتر می بارید. دخترک از سرما می لرزید. – وای، چقدر سرد است! باید به خانه برگردم، اما نه … تا کبریت ها را نفروشم نمی توانم برگردم، چون پدرم دوباره کتکم می زند.

دخترک ایستاد. دستهای زخ زده خود را جلوی دهانش برد و به آنها «ها» کرد؛ و بعد دوباره به راه افتاد.  – کبریت … کبریت دارم، خواهش می کنم بخرید! يک چوب كبريت برداشت و آن را روشن كرد، دختر كوچولو احساس كرد جلوی شومينه ای بزرگ نشسته است پاهايش را هم دراز كرد تا گرم شود اما شعله خاموش شد و ديد ته مانده كبريت سوخته در دستش است.

كبريت ديگری روشن كرد خود را در اتاقی دید با میزی پر از غذا. خواست بطرف غذا برود ولی كبریت خاموش شد. سومين كبريت را روشن كرد، ديد زير درخت كريسمس نشسته ، دختر كوچولو می خواست درخت را بگيد ولی كبريت خاموش شد. ستاره دنباله داری رد شد و دنباله آن در آسمان ماند. دختر كوچولو به ياد مادربزرگش افتاد. مادربزرگش هميشه مي گفت:  اگر ستاره دنباله داری بيافتد يعنی روحی به سوی خدا می رود. مادر بزرگش كه حالا مرده بود تنها كسی بود كه به او مهربانی می كرد.

تعداد بازدید: 1,663 بار

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش

عنوان کتاب: دخترک کبریت فروش

نویسنده: هانس کریستیان آندرسن

مترجم: مریم بینایی

تعداد صفحات کتاب: 26 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.87 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

#wd-62d8275c9f7e2 a{background-color:#55d4e8;border-color:#55d4e8 !important;}#wd-62d5abfdbeeca a{background-color:#52f265;border-color:#52f265 !important;}#wd-62d29edb7835a a{background-color:#efc769;border-color:#efc769 !important;}

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران VIP

برای مشاهده زندگینامه و دسترسی به تمام کتاب های هانس کریستیان آندرسن کلیک کنید.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را جستجو کنید.

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

داستان زندگی یک نوزاد است كه از سانحه ی كشتی نجات پیدا می كند ولی ماجرای زندگی اش از وقتی آغاز می شود كه مردی عجیب ولی دوست داشتنی او را با خود به خانه اش می برد. چارلز و سوفی تصمیم می گیرند به پاریس سفر كنند…

اثری ارزشمند برای تمام آنهایی است که می‌خواهند از احساس‌ها و عواطف دردناک، اعتیاد، وسواس فکری، فشار و وابستگی‌های عاطفی رها شوند. دگرگون کردن زندگی، به معنای پیدا کردن شغل، همسر جدید، بیرون رفتن از خانۀ پدر و مادر…

همسر فرعون زمانی که به درگاه الهی دعا کرد، گفت: خداوندا من را از شر فرعون و فرعونیان نجات بده. ایشان دعا نکرد که خدا، من را فقط از شر فرعون رهایی بده. این به دان معنا است که باید مسلک و مسیر فرعونیان از بین برود نه فقط یک فرعون.

در این اثر پژوهشگر با مراجعه به منابع کهن موجود تا قرن هشتم به تعریف زوایای پنهان و آشکار تاریخ واقعه کربلا می‌پردازد. مخاطب در این کتاب ارزشمند ضمن اطلاع از چگونگی بروز حوادث، از اوضاع و احوال شهرهای مهم…

جذب به دین یک ضرورت است، اما پرداختن به این ضرورت عوارضی هم دارد. با اصلاح روشها و برنامه های می توان این عوارض را به حداقل رساند. مهمترین اصلاح، اولویت دادن به سرمایه گذاری بر روی خوب ها و تلاش برای خوب تر…

پدر تئو، او را ترک کرده و حالا، خانواده ی دوستی ثروتمند از تئو نگهداری می کنند. سردرگمی از شروع زندگی جدید، اذیت و آزار همکلاسی هایی که نمی دانند چگونه با او صحبت کنند و از همه مهمتر، رنج غیرقابل تحمل فقدان مادر…

گرنت کاردون، کارشناس فروش توضیح می دهد، دانستن اصول فروش شرط موفقیت در هر نوع از آن است. در کتاب حاضر، کاردون تکنیک ها و رویکردهای لازم برای تسلط بر هنر فروش که در هر کوچه و خیابان گفته می شود را خراب می کند…

لیزا کلاین در اولین رمان تاثیرگذار خود، با وفاداری به چارچوب نمایشنامه شکسپیر، حوادث غم انگیز قلعه آشفته السینور را گزارش می کند. اگر از خواندن نمایشنامه هملت لذت برده اید، خواندن کتاب افلیا هم برای شما لذت بخش خواهد بود…

قبل از واقعه ترامپ به نظرمان می‌رسید که همه چیز در حال بهتر شدن است؟یادتان هست؟ در کتاب نه گفتن کافی نیست نائومی کلاین روزنامه‌نگار جهانی تحسین برانگیز، نویسنده پرکار و پرفروش نشان‌مان می‌دهد که ما چگونه به این مرحله…

قهرمان این رمان یک شوالیه دلیر از افسانه‌های قرون وسطی نیست؛ او نماینده مردم جامعه‌ای است که می‌خواهند طعم استقلال را بچشند و دور از نزاع و درگیری ویران‌کننده باشند. او با تمام سادگی‌اش، نماد مقاومت مردم چک در برابر…

کتاب انسان کامل مجموعه‌ای از سیزده سخنرانی استاد مرتضی مطهری در رمضان سال ۱۳۵۳ است. استاد مطهری در همان سال‌ها این سخنرانی‌ها را به‌عنوان انسان کامل در مساجد تهران ایراد کرد. در آن ایام بیش‌تر مخاطب‌های…

سلام

سلام
راجع به کتاب دخترک کبریت فروش
بسیار زیبا و غم انگیز بود 😥

سلام یسنا جان. ایشالا که همیشه دلت شاد باشه. بهت یه کتاب خوب معرفی میکنم اگه دوست داشتی بازم نظرتو بهم بگو

کتاب من جوکترینم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شهرکتاب منبعی از کتاب های الکترونیکی است که تیم مدیریتی سایت تلاش کرده است تا محتوایی باارزش و با کیفیت در اختیار علاقمندان قرار دهد. در این مجموعه سعی شده است حقوق ناشر حفظ شود و همچنین از نویسندگان و مترجمانی که مایل به همکاری با ما هستند استقبال شود. به صورت کلی کتاب های سایت به دو دسته رایگان (قابل دانلود برای همه بازدیدکنندگان) و اشتراکی ( قابل دانلود فقط برای کاربران Vip) تقسیم شده است که پس از دانلود، فایل pdf در گوشی یا کامپیوتر شما ذخیره می شود و همیشه می توانید به صورت آفلاین مطالعه کنید و لذت ببرید.متن کامل داستان دخترک کبریت فروش


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


رمز *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟


خرید کتاب pdfDownloads-icon


دانلود کتاب pdfDownloads-icon



Downloads-icon



هنر خوب زندگی کردن
Downloads-icon



Downloads-icon



هنر شفاف اندیشیدن
Downloads-icon



Downloads-icon



قورباغه ات را ببوس
Downloads-icon



Downloads-icon



سوپ جوجه برای روح
Downloads-icon

متن کامل داستان دخترک کبریت فروش
متن کامل داستان دخترک کبریت فروش
0


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *